onsdag 2. desember 2009

Hus tett i tett




I dag kom de nye lyshusene fra Walter & co. Disse kan kjøpes flere steder, men mine er bestilt fra Boligfryd for lenge siden. Etter å ha kost meg med bloggen til Lisbeth har jeg lurt på om jeg skal lage en liten pepperkakeby med mange små hus. Nå når alle disse lyshusene på plass i stuen, ser jeg at det er nok hus for en stund. Hvor skal jeg ellers plassere julepynten som enda ikke har kommet ned fra loftet?



De nyankomne husene er i ulik størrelse. To litt større hus som skal stå for seg selv, og to mindre som supplerer de som har fast plass på peisen fra før. Lyshusene mine er vist frem mange ganger her på bloggen. Hver gang jeg viser bilde av dem, får jeg eposter med spørsmål om hvor de kommer fra. Det er egentlig ganske rart, for jeg tror at lyshusene fra Walter må være noe av det mest vanlige man finner hos interiørbloggerne, spesielt nå til jul.



Ellers er jeg fremdeles bakpå med julen. Julepynten står uavhentet på loftet, og jeg har heller ikke fått tid til å fotografere i dagslys. Sånn er det når man går på jobb om morgenen, og kommer hjem på ettermiddagen. Til helgen håper jeg på fotolys, og da skal det knipses i øst og vest sånn at jeg kan KOSE meg litt mer bloggekalenderen:)





Jeg planlegger et lite bakeraid også. Vi bakte flotte kakemenn på søndag, og da jeg skulle sjekke beholdningen i de to store boksene, hadde kakemennene pakket og dratt allerede. Det var ikke en liten gjeng heller. Det var en hel BØLING, og ingen vet hvor de tok veien. Lurer på hvordan de klarte det?
Ha en fin fin onsdagskveld, her er sykkelturen overstått og vannaerobicen står for tur. TUDELU! 


28 kommentarer:

sandra sa...

kjempefint!! nå fikk jeg også lyst på flere lyshus;)

så koselig det var med sviblene i røde greangate skåler!! skikkeli koselig!!

MiaNostalgia sa...

De lyshusene er så fine. Jeg har selv to, men ønsker gjerne flere - men ikke så lett å få tak i her i Oslo (utrolig nok)...

Ønsker deg en fin kveld!

Ingunn sa...

Så fine bilder du har i dag. Nå fikk jeg lyst til å herme.

Ha en fin førjulstid.

Klem Ingunn

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så vackra bilder du visar! Och jag får väl hålla med, ljushus är väldigt vanligt hos interiörbloggare. Men jag har själv långt kvar till din samling, äger "bara" 2st. :-)

Hoppas du har haft en riktigt fin onsdag, trots mysteriet med kakemännen...

Må gott!

M sa...

Hei kjære skjønne du...jeg er innom og leser hvert innlegg....men av og til snikleser jeg på jobb, og da kan jeg ikke kommentere!
Ville bare si at jeg er her!
Så morsomt det var med lyshus tett i tett...koselig...julen kommer på kjerringa her også....
Klem,M

hjem hos linda sa...

Du trenger ikke å skafe deg en privatdektektiv for å finne igjen baksten din,kan tenke meg det er en gjeng med små rakkarunger...he he he Kjenner til dette ja!!
Lykke til videre med bakingen..Klæm Linda

Ocean showroom sa...

De är fina zinkhusen! Jag har två men vill gärna ha flera! :-) Ha en fin kväll. Kram alexandra

Stine sa...

ååå... nå har jeg lyst på sånbne lyshus også...
De var kjempe fine.. passet så godt med flere sammen :)
klem

Anonym sa...

Hei.

Har du en oppskrift på kakemennene dine? Og vil du dele den med de trofaste leserne dine?
Janniche

Anonym sa...

Jeg synes du bare skal nyte disse lyshusene akkurat nå. De kommer så fint til sin rett når de i sin enkelhet står på rekke sånn - uten den øvrige julepynten til stede. Riktig så elegant, synes jeg. Ønsker deg ei trivelig førjulstid videre.

Anonym sa...

Der vest er det mye skummelt for tiden,skjønner jeg! Pepperkakehus-vandaler og kakemenntyveri! Fysjom!!
Min første jul som nygift (dengang 20 år) var jeg tidlig ute med julebaksten.. Virkelig flink, flere bokser med en vanlig porsjon i hver. Så min dengang så søte, uskyldige ektemann "prøvesmakte" to fra hver boks mens jeg jobbet som værst i butikken. Gjett om den lille fruen så kakeboksbunner tre dager føre julen ringte inn.Heldigvis ble vi bedt bort i julen, så kaker ble det på meg også. I flere år, med etterhvert to gutter i huset i tilegg til den ikke lenger slanke ekemannen, så måtte jeg tape igjen boksene helt frem til julaften!! Nå baker jeg i siste liten!! Koselige lyshus!! mor til 4

Barbros lille atelier sa...

Så fint og dekorativt! Flotte bilder!

Er det ikke kjekt at julebaksten blir spist? Den smaker jo desidert best FØR jul! Kanskje kakemennene dine forsvant sammen med de 175 pepperkakene mine? For de er også sporløst forsvunnet. Hi, hi, ja, sånn er det å være i hus med en gjeng slikkmunner:-)

Klem Barbro

HusmorDronninga sa...

Husene fra Walters er bare kjempefine, og jeg har omsider fått et lite hus i heimen jeg også :)
Håper du har en fin kveld, åsså må du ta deg tid til å finne frem pynten en dag ;) Desember er til for å kose seg...

Klem fra
Kjersti

Ruths datter sa...

Så koselig det lyser ut av husene dine.Det får en til å undre.hva foregår der inne tro?

Lillan sa...

NYDELIGE HUS!! bare elsker disse husene fra walter & co!!

Har skaffet meg ett fra fryd for øyet...men snart får jeg to til fra frk doris:O))

dette er nok årets slager hos oss i blogglandia vil jeg tro:O) synes alle prater om disse!

klem Lillan

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hei. Gratulerer med hus! Disse er virkelig flotte, nå virker det som de er utsolgt over alt igjen.

fru Storlien sa...

Vi baker også tidlig, av helsemessige årsaker for mor i huset. Nå beiter ungene i kakeboksene før jul, noe som har vist seg å være atskillig bedre enn at jeg fråtser etter jul!

Kaoskontroll sa...

Synes du er heldig som har pepperkakemenn som forsvinner jeg. Her i huset er det bakingen som er gøy (og deigen er god!), men kakene ligger pent og rolig i boksen sin til januar. Da blir de mat til kråkene på søppelfyllingen.
(Trolig bare en ønsketenkning det også... at NOEN har glede av dem etter selve bakingen.. for de blir vel kanskje brent ;))

Ønsker deg en fin kveld!

Ingun sa...

Så fint det ble, og jeg skal ikke spørre hvor de kommer fra;-))
Ha en god advent!

Drømmen om en eplehage sa...

Skal du også kalenderblogge???

My gådd, for noen overskuddsmennesker. Rekker knapt nok bytte truse jeg... (Det var litt løgn da, men det hjelper å krydre historien for det lille ekstra vet du)

Jeg liker zinkhusene mine jeg, men de er, som du sier, all over. Sammen med svibler og mose... Mine svibler står bortpakket, men jeg husker plutselig ikke hvor. Haha, er det mulig?!?! Kanskje de ligger i truseskuffen...

Tuddelu selv, du spreke. Her skal jeg straks stå opp igjen så jeg skal bare innom køya og snu.

Nattasussogklem

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Lyshusene er flotte dei :) Og pepperkakemennene har nok dratt på rypejakt ;-) Nei, det er nok typisk at ingen veit veien dit :-D

Ha ei godt natt :) Godklem

Ann sa...

Helskjønne! :)
Ha en fortsatt fin adventstid!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Fjordheim sa...

Har faktisk ingen lyshus, hmmm Kanskje det blir årets juleinnkjøp.
Her stod det en boks med pepperkaker på kjøkkenet i går, den er borte nå. Men er det ikke greit at kakene blir spist opp så en slipper å kaste dei på nyåret? Ser ut for at det smaker aller best i adventstiden. I jula spiser vi så mye annet godt.
Ønsker deg ei riktig god bakehelg :)

atinybitofheaven sa...

Så koselig- jeg vil og ha sinkhuslandsby.... får drømme om en til neste år :-)

Ha en flott desemberdag :-)

Anonym sa...

Kjempekoselige bilder!
Like koselig og artig og lese tekstene under de;-)
Er innom her hver dag for å få min dose med Emmeline:-)
Ha en fortsatt fin førjulstid!
Klem Liv

Anonym sa...

Så fint! likner på Bergen! ;)

Beth sa...

Så koselig med en "liten by" på peishylla?
Kan jo nesten stå framme hele året disse?

ΔINΔ BΔRE ΔINΔ sa...

Utrolig nydelig blogg du har!!! :) Veldig koselig å bla gjennom å se! Ble skikkelig inspirert!!!! Har lest om deg i diverse media, men ikke fått sjekket ut bloggen før i det siste... Denne blir en fast "følgesvenn" videre! ;)
ELSKET de lyshusene!!! Sååå fine! Det blir ønskeliste for meg til jul! :) Håper det går bra å poste en link til bloggen din for å vise de frem på min blogg!?!? :)
Fortsatt god førjul!
A:)

Related Posts with Thumbnails