torsdag 10. desember 2009

Grublerier


Det er under en time igjen av den 10 desember, ergo blir det dette innlegget en slags siste-liten-luke. I dag har blogging vært erstattet med shopping, så nå er juleantrekket på plass, og noen få julegaver står klare til å bli pakket inn.


Emmeline holder på å gruble voldsomt for tiden. For andre gang  har jeg blitt invitert til NRK, og på mandag skal jeg delta i en prøvesending for et nytt program. Trolig kommer ikke sendingen til å bli vist på skjermen engang, men Emmeline skal uansett snakke om juleblogging og vise bloggen sin på storskjerm. Etterpå skal jeg komme med noen enkle og greie tips om hvordan man kan få sammen en knakende grei juledekorasjon.

Dagen i dag har gått med til å finne noen klær jeg kan ha på, og ikke minst finne ut hva Emmeline trenger av utstyr til den eksklusive dekorasjonen som skal smelles sammen med et smil:) Sånn at hele verden skjønner at jeg faktisk er den hemmelige halvsøsteren til Blomster Finn! 

Emmeline har derfor brukt all sin tid det siste døgnet til å tenke på dekorasjonen, både i våken og sovende tilstand! Det er ikke til å stikke under en stol at Emmeline slett ikke vanligvis lager så veldig mange dekorasjoner.


Den perfekte juledekorasjon bør jo egentlig være billig men stilig, enkel men kreativ og selvfølgelig veldig veldig spesiell!!! Helst bør det jo også være en juledekorasjon som HELE familien kan være med på å lage--enten det er babyBirger eller GrandtanteGine. Det er tross alt selveste Blogge Emmeline som skal vise frem sitt skjulte dekorasjons- talent for hele det norske folk, eller eventuelt bare de som spiller inn programmet. 

Som du kanskje skjønner har det vært sprengtenking de luxe, og dess mer jeg tenker -dess mer forkaster jeg. Gran, Furu, mose, sopp, kongler og pittesmå dompaper har kommet og gått... Det har vært Hello og Goodbye til hvitt juletre med turkis pynt og Den gode feens muffinsengler!

Heldigvis er det også sånn at dersom man grubler lenge nok på noe...ja...da finner man faktisk en løsning! Det skal jeg fortelle mer om i morgen;) TUDELU! 


36 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg..... Marit;)

Drømmedama sa...

Det må jeg si, NRK....gleder meg til løsningen.......blir sikkert bra, husk, det enkle er ofte det beste! Klem

Tilonino sa...

Dette blir spennende Emmeline
Følger spent med her på bloggen din ;)Tine

Casahelene sa...

Så spennende da :) Håper det kommer på skjermen!!! I kveld har jeg prøvd ut oppskriften din på kakemenn. De ble skikkelig god. Ligger noen bilder på bloggen min, kjekt om du stikker innom. Jeg har fulgt bloggen din over lengre tid og ble så inspirert så jeg har nettopp laget min engen. Ha en fin kveld.

Helene

Siv Janne sa...

Så morsomt.. Men som oftest er det enkel det beste, med tanke på dekorajonen du skal lage :)
Uansett, så går det nok strålende. Lykke til.. venter i spenning på sendetid og resultat..

Siv Janne

Anonym sa...

Heisann!
Dette må jeg følge med på:-)
Enig med de som sier det enkle er ofte det beste,vi har klippet/limt julestjerner ikveld!
Lykke til, klem Hege.

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, vi var visst ute i siste liten begge to i dag!! Jeg visste vel at denne dagen måtte komme;) Adventskalender var vel kanskje ingen lur ide allikevel? Julegaveshopping, juleavslutninger og det ene med det andre! Denne dagen har gått i ett! Stakkars mine bein! Joggesko blir det perfekte fottøy i morgen;)

Så gøy at Finns ukjente halvsøster endelig entrer scenen!! *smiler* Med dekorasjoner på NRK og greier!! Du er jammen tøff! Håper det blir sendt i beste sendetid! For dette vil jeg få med meg!! p.s. Hva med å pynte med påfuglen din da, Cecilie?! Et par svibler, litt mose og den påfuglen i midten - bedre blir det ikke?! *smiler*

Masse lykke til i alle fall!! Du finner nok ut av det!

Stooor klem
Anette:)

Fru Fryd sa...

Det blir spennende å se hva du har tenkt ut!! Sikkert noe "luddigt"

yesheimen sa...

Spennende, jeg skal følge med.
Klem Ann<3

Irenes verden sa...

Simpelthen bare elsker bloggen din! Du skriver så utrolig bra at det er ofte jeg sitter å ler for meg selv... :) Masse lykke til på tv da! Håper sendingen blir vist:)

Lykkeliten sa...

Gjett om jeg gleder meg til å se hva du har kommet opp med?

JAAA

Unknown sa...

oj, spennende med tv, men sikkert litt skummelt og.
godt at du har funnet ut av hva du vil lage, slitsomt å tenke så mye..
go førjulstid

klem anita, kragerø

Martes atelie` sa...

Ja, dette blir spennende å følge med på. Moro! Dekorasjonen du lager kommer nok uansett til å gå som en farsott rundt i bloggverden. Tror du ikke?

liven sa...

Dette blir spennende Emmeline :o)
Jeg har gått kurs i blomsterdekorasjon og juledekorasjon nå :o)
Så om du trenger råd er det bare å spørre....hihi!
Lykke til!!

Janne sa...

Spennende jeg skal følle med videre.

Ha en fin fin helg:)

K-j

mi-rachel sa...

wow..spennende!

Barbros lille atelier sa...

Så gøy! Håper virkelig det blir vist på TV! Er spent på hva du har kommet fram til. Masse lykke til!!

Klem Barbro

Anette Willemine sa...

Ha, ha - utfordringer er kjempegøy! :) Ekstra morsomt er det når man skal bli bedømt for resultatet av det ganske land (not). OG, dette fikser du supert! Forstår at du ikke vil skuffe noen, og at prestasjonsangsten ligger på lur.

Jeg kommer derfor med følgende velmenende utfordring: Gå til nærmeste helfigur-speil å si; Jeg er drivende god, dette kan jeg, jeg har full kontroll og nå vet jeg hva jeg skal gjøre!

Jeg synes absolutt du bare skal være deg selv. Det er det du best på! Og du? Du ER faktisk VELDIG god på dekorasjoner. Det vitner alle de flotte bildene dine om!

En "You go girl"-hilsen sendes fra
Anette Willemine

Anonym sa...

Var dette bilder du hadde tatt? I så fall hvor hadde du fått tak i matchene papir og badekåpe? Takknemlig for svar.

Bdicte sa...

Wow, så spennende med nrk:) Håper vi får se det på et vis!

Du finner nok på noe bra å lage!

Jeg fant meg også et juleantrekk igår, kjole på Kappahl til 99 kroner(!) Det er en pris jg kan like, hehe! Det beste var likevel å kunne kjøpe str 42:))

Ha en flott 11. desember!

Sol sa...

You go Girl ;-}}
Morsomt!

Emmeline sa...

Hei Anonym...Gid det var meg som hadde tatt bildene, men det er det ikke. Bildene av matchende badekåpe og matchende julehjerte er fra GreenGate ( *selvfølgelig:)

Fire Hjerter sa...

Spennende spennende.
Gleder meg til å se hva du har funnet på.

Ocean showroom sa...

Grattis! Så himla kul! Jag hoppas absolut att det kommer på TV för det har jag lust att se. Detta kommer att bli jättebra! Kram Alexandra

Anonym sa...

Dette greier du flott, Emmeline! Blir spennende å se. Du er bare herlig, blir i så godt humør av å lese bloggen din. Ha en flott helg!

Bente M.

Haust sa...

Hehe, eg kosar meg slik når eg les blogginnlegga dine!

Dette var spanande! Håper verkeleg programmet vert sendt!

Lykke til! :)

Anonym sa...

Hei. Ja så deg faktisk på shoppingrunden din, og hadde egentlig veldig lyst å gå bort å si hei og snakke om GreenGate og andre kopper de har i Dale i Sunnfjord og Askvoll. Men besinnet meg og tenkte at du sikkert var lei av slike kommentarer og lot deg få shoppe i fred og ro.
Ha en fantastisk dag :-)

Marianne

Jill sa...

Du får ta det som en hybrid av Blomster Finn og Ingrid Espelid, (det må jo være lov å jukse litt?)
Riktig lykke til jeg gleder meg til å se hva du kommer opp med.
Men jeg misunner deg overhodet ikke det forventningspresset du nå sikkert kjenner på dine skuldre!
Husk å kose deg oxo :-)

Emmeline sa...

Marianne:)
Klart du må komme bort og si hei??? Det blir jeg aldri lei av, det er bare KOSELIG!!! Har ikke merket noen som har tittet veldig mye heller, så da har jeg bare oversett deg sikkert... og kanskje sett sur ut også? Huttetu;( Håper du fant noe fint som de ikke har i Dale og Sunnfjord iallefall:)

Hilde sa...

Så bra - håper du kan røske tak i interiørsiden til nrk - den har jo vært temmelig DØD lenge - Hummelvold har giftet seg og Annete Sturk hvor er hun? Jeg koser meg med bloggen din og kan ikke tenke meg at du blir noe dårligere på tve - live - så dette blir det noe ut av - gleder meg !!!! Lykke til - eller uff, kanskje man ikke skal si det, men du er forhåpentligvis ikke så inn i kjendisnykkene ennå - en bloggestjerne goes to NRK... Hi hi hi
KJempegøy!
HIlde

Bossa sa...

Spennende. Må si fra til oss når det evt. kommer på tv. da.....
Ha en super helg. Klem :)

Anonym sa...

Kjempe artig.Lykke til. Venter i spenning. Gunn fra Bodø

mali-mo sa...

Heier på deg!!

Skulle du føle behov for moralsk støtte i kulissene melder jeg meg på rappen. Jeg ble litt redd for at dette ikke skal bli vist på TV kjente jeg, for jeg gleder meg allerede.

Gleder meg til å se Finneline ordne opp med dekorasjonene ;)

Olstad sa...

Det blir spennende. Jeg gleder meg veldig til å høre om den store juledekorasjonen:-)

Denne tiden er så fantastisk, mye fint og se overralt i butikker, blogger og nå også på nrk forstår jeg:-)

Lykke til.

Anita sa...

Og i morgen er idag for i går, så nå venter jeg i spenning :0))

Anonym sa...

Så spennende med tv-sending! Håper det blir sendt! Gleder meg til å se...

Klem Kristine

Related Posts with Thumbnails