mandag 14. desember 2009

Puuuuh....



Så er dagens TV-intervju overstått, og det var i grunnen veldig kjekt! Jeg var med på en pilotsending for et nytt program som skal hete Førkveld. Der måtte jeg stå på en kasse mens superhøye Halvor Folgerø intervjuet meg. Det er i grunnen veldig greit å stå på en kasse, man føler seg mye mer høy og slank og mystisk med en gang! Det skulle jeg gjort mye oftere i det virkelige livet også!



Intervjuet gikk sin gang og Folgerøen lurte på om ikke Emmelinemannen får vel hard medfart her på bloggen. Det kunne jeg selvfølgelig avkrefte. Emmelinemannen får en mild og kjærlig medfart som han har godt av, og han lever veldig godt på alle sympatierklæringer som han blir skjenket fra fjern og nær.



Så kom vi til KATASTROFE dekorasjonen.Det ble ganske KJIPT med et lite juletre med hvite stjerner. Alle forsøk på dekor strandet nemlig underveis. Det ble kårny med dekopageklipp fra servietter... Det ble harry med glitter, og det ble too much med maling. De store hjertene som jeg skal pynte gavene var for tunge for det lille treet, og siden jeg ikke hadde mer tid ble det hvitt og kjedelig.




Huttemegtu. Jeg er i grunnen glad sendingen ikke skal sendes in real life. Jeg skal likevel høre om jeg kan låne et lite klipp til bloggen -så kanskje dere kan få se litt dere også? For dere som har lyst til å prøve å lage figurer i Silkis leire, anbefales tørking i ovnen på lav varme. Jeg har brukt decopagelim, printet ut bilder som er limt på, klippet litt fra servietter og skrevet med rød tusj. Rød og hvit opphengstråd kommer fra Stoff og stil. Nå er jeg hjemme igjen, og i postkassen lå den søteste hilsen du kan tenke deg. Jeg ble helt rørt! Mer om det i morgen:) TUDELU!


30 kommentarer:

Sol sa...

Koselig å høre om prøve-tv-prosjektet ditt Emmeline. Det høres artig ut å få være med på noe sånt. Må si at du har fått oppleve litt av hvert siden du begynte å blogge. Det synes jeg er flott ;-}
På skolen der jeg jobber har vi laget slike fine hjerter i hvit leire. I stedet for å lime på diverse ting, stemplet vi på dem med julestempler. jeg skal huske på å legge ut bilder av dem på bloggen min, så kan du kanskje stikke innom å se ;-} Hvis d stikker innom i dag får du se skjortebroderiene til beltestakken til min datter. Vet jo at du holder på å korsstingbrodere litt selv også....Jeg har ikke gjort det selv, det har jeg hverken tid eller tålmodighet til. ha en fin kveld. Klemmers.

Anita sa...

Håper du får låne klipp, så vi får se!! Når vi laget silkishjerter og stjerner, trykket jeg mønster på de med blonder og annet og de ble sååå søte, for å si det selv!! Det enkle er ofte det beste;0)) KOs deg!

Anita sa...

En litt annen, uten blonde variant kan sees her http://avasblogg.blogspot.com/2008/12/litt-julefri.html hvis du er interesert da....

Den gode feen sa...

Så utruleg kjekt å lese om intervjuet og dekorasjonane og alt :) Eg har vore alt for sløv til å kommentere i det siste. Er fanga i ei vanvittig tidsklemme, og å sveipe innom andre bloggar er det liksom aldeles ikkje tid til.

Silkisleirehjerter med bilder på er jo aldeles genialt. Det vil eg også prøve ein dag :) Kanskje eg får tis i romjula. Så er det klart til neste år meinar eg. Då kjem eg om mulig nemleg til å ha det enno travlare enn i år ;)

ÅH, sukk, eg saknar faktisk å sjå den blå fine postkassen din :) Ha ein finfin kveld snuppa!

Den gode feen sa...

tis - kva er det? TID meinte eg sjølvsagt :) Ha ha ha :)

Hilde sa...

Synes det lille treet med hvite hjerter ble veldig fint jeg... Det er jo en veldig god ide å lage pakkelapper av leire også - jeg likte i hvertfall bildene dine av prosjektet...
HIlde

Ida sa...

Høy, slank og spennende skulle nok vi alle ønske vi var innimellom:-) Håper det ble bra og at du får til å legge inn et klipp! Lykke til med julepyntingen videre:-) Hilsen en ny-blogger...

Heidi sa...

Håper du får tak i klipp, så vi får se! Og treet med den hvite pynten ble da veldig fint. Førkveld vil vi gjerne ha, alltid koselig med koselige program, og det må det da være når blogging og dekorasjoner er tema :)

silje-sin sa...

Det skal ihvertfall ikke stå på innsatsen;) Jeg har brukt silkisleire før, og da tørket den veldig fort, helt av seg selv! Merkelig:) Kos deg i kveld da, det fortjener du:) klem fra silje.

Rosa sa...

Halvor Fogerø er faktisk bygda mi sin store svigerson! Ein kjekk kar, ikkje sant?

Idèen din med dekorerte hjerter er jo knall, sjølv om det vart litt vanskeleg med tid og tørk.

Håpar du får tak i eit klipp av opptaket :)

lillpastill sa...

God kveld i stuen!
Kjempe koselig pynt du har laget, og er det ikke Stine jeg ser?

Håper vi får se dette klippet!
Jeg venter i spenning.. ;)

Nå skal jeg lage kakemenn (etter din oppsskrift)
Håper du får en fin kveld..
Titter innom igjen snart jeg, alltid like kjekt å se!!

Klem fra Lotte

lillpastill sa...

Hei igjen..
Tuuuusen takk for en fantastisk koselig kommentar hos meg.. Rart hvor glad man blir, skal si det varmet!! hoho.. Nå er kakemann deigen satt i kjøleskapet og jeg gleder meg som et lite barn til å smake på!

Klem fra Lotte

Little Cottage sa...

Du er bare helt herlig :o)
Jeg vedder paa at du er ett av de intervjuobektene en journalist ikke glemmer saa fort!!!!
Staa paa Emmeline!

cieldequimper sa...

Lovely idea, I used to bake some for the Christmas tree when I was small. I think I will do so again, thank you for the wonderful idea!
http://marinagrenadinescieldequimper.blogspot.com/

Janne sa...

Jeg syns det ble veldig fint med hvite hjerter på treet:)

mali-mo sa...

For en maraton! Så flink du har vært!!!! Full backing herfra! GLEDER meg til å se? Får du på en snutt?

Her er tirsdagen igang for fullt...på tide vi kommer oss ut dørene. Lillemalien står midt på gulvet med el mikrofon og synger av full hals JEEEEESSSUUUUUSS DU ER MIN VEEEEENN. En advetsgudstjeneste med barnehagen i denne søte adventstid setter tydeligvis spor...nå er det barnehagelevering og deretter tannlege. Og lunsjdate med mali-mo mannen i byn ;)

Hanne sa...

Veldig morsomt å følge alle Emmelines krumspring. Og jeg er enig i det en annen sa: Utrolig så mye du opplever takket være den fine bloggen din.
Ikke minst stas at du er modig nok til å ta utfordringene på strak arm. Har du alltid vært slik, eller er dette også et utslag av at du har jobbet systematisk med "tankens kraft".
Ønsker deg en fortsatt sprudlende og fin førjulstid. :-)
Pludrehanneklem

Jorgelina sa...

Merry Christmas!!!

Hilsen fra landet sa...

Ja det hadde vært moro med en titt på opptaket. Du blir medievant etterhvert!

Blått til lyst sa...

Godt kjempa! Gleder meg til klipp - artig hva blogging kan føre til.
Har aldri hørt om silkis-saker, skjønner verden har endret seg siden ungene og jeg druknet huset i trolldeig.

Anonym sa...

Emmeline hvor er du altså modig og energisk...:-)
Jeg blir helt forpustet over alt det du når 4barnsmamma med utejob..bloggdronning...shopping guide...gift med den deilige Emmelinemannen...hihi...osv.
Jeg fant dit tv interju fra den gang du blev bloggvinder og det klarte du som en proff med en sjarme og livlighet som sikkert har gått rett hjem hos alle som så deg...tilogmed en liten sangstump ble det til...hoho

Jeg synes at dit tre med de fine hvite hjerter ble superfint...du kan bare det der..!

Klem til dig fra Lisbeth i Danmark

( som ikke har noen blogg)

Monica sa...

det var kjekt å lese om tv-prosjektet:) Håper du får låne filmutklipp til bloggen, hadde vært koselig å sett! Du er så flink å snakke for deg (fikk iallefall inntrykk av det en annen gang jeg så deg på tv om blogging) så der tror jeg du gjore en super jobb! Du må kanskje lage deg et program etterhvert du;) Det tror jeg iallefall hadde fåt mange seere! det var et flott lite minitre i ren og enkel stil! klem fra Monica

Karin sa...

Hei Emmeline! Leste det forrige innlegget ditt,det anbefales til alle som er innom bloggen din,jeg og mange med meg kan kjenne meg igjen der ja.Når en mann er med på julegaveshopping å spør hele tiden hvor mange gaver man har kjøpt å hvor mange man har igjen... Skikkelig morsomt slik du skriver det. Tenkt på å skrive en humoristisk bok? Emmeline-mannen må være med.Han en fin førjulstid.

Nancy Sæle sa...

My "jule kuler" would look wonderful on your tree! Perhaps I should go into business:) You have a Super Blogg!!! I'm wondering if I should dive into a project like this. It would open more opportinuties for me. Much easier after all the kids have flown the coop!

Christel sa...

Ja, vil veldig gjerne se deg live. Håper du får fatt på "snutten". Ellers så kan du jo starte med videoblogging;)..noe å tenke på?

UNDRING sa...

Lenge siden jeg har vært innom. Skrolle meg nedover i bloggen din. Utrolig mange flotte bilder, får ordentlig julesteming. Ha det fortsatt fint i førjulstiden.

Anita sa...

Håper det bare er julestria som har tatt kalenderen din??!! Nyt dagene!

Anonym sa...

Har lufta gatt ut av ballongen..

Anonym sa...

Nå er det fryktelig lenge siden du har skrevet. Man blir nesten litt bekymret. Jeg gleder meg til neste innlegg kommer, du skriver fantastisk morsomt. Liker humoren din og alle søte små historier.
Hilsen fra en trønder

designingdna.blogspot.com sa...

Congratulations!
I love your blog!

Related Posts with Thumbnails