lørdag 19. desember 2009

Julecd og Stjernetellercd



I dag har vi vært på førjulsbesøk med hele min familie. Der gjennomførte vi årets pakkebyttingsoperasjon, mens vi hørte julemusikk, spiste grøt og drakk gløgg. Formiddagen gikk derfor med til å pakke de siste gavene og brenne de siste julecd-ene:)



Det er nok strengt tatt sikkert ulovlig å drive med en utstrakt cd-brenne-virksomhet, men i år har jeg likevel laget 55 cd plater som jeg har gitt bort til familie og venner. Jeg har printet ut cdmerkelapper som jeg har klistret fast på platene, sånn at de skal se litt mer julete ut. Merkelappene og enkle papircover kjøpte jeg på ClasOhlson.



Utvalget av sanger er imidlertid rasket sammen på en litt mer tilfeldig måte. Her er sangene på årets Emmelinejuleplate -som i følge Emmelinebarna burde hatt 30 års aldersgrense grunnet elendig utvalg:
Jul i svingen- Sissel Kyrkjebø & Odd Nordstoga *En stjerne skinner i natt - Oslo Gospel Choir *Gå ikke forbi – Sissel Kyrkjebø & Peter Jøback *Det lyser i stille grender - Mosaic  * Romjulsdrøm – Alf Prøysen *   Ledet av en stjerne-Maria Arredondo *Julenatten - Kvinner på Randen * Det hev ei Rose sprunge –Mosaic *Sonjas sang til julestjernen - Maria Arredondo *Driving home for Christmas –Chris Rea   *Last Christmas –Wham *Winter Wonderland-Amy Grant *Let it snow, let it snow, let it snow – Michael Bublé * Have yourself a merry little Christmas– Karen Carpenter *Rockin’ around the Christmas tree –Mel &Kim * Christmas through your eyes -Gloria Estefan *Grown up Christmas list - Kelly Clarkson  *  Mary did you know –Jan Werner & Mosaic * When you wish upon a star – Maria Arredondo *Deilig er jorden –Sissel Kyrkjebø *  En stjerne skinner i natt- m/Martha Låisen og Sigvart Dagsland




Mye mer proff og lekker og helt vidunderlig nydelig er denne skjønne CD platen med GODNATTSANGER. Den kom som gave i posten fra en medbloggesøster; nemlig SYNGEDAMO som har den koselige bloggen STJERNETELLER:) Det var så overraskende og rørende og jeg ble så GLAD! Denne platen har fått glitrende kritikk, og den anbefales på det varmeste fra oss i Emmelineheimen:) Deilig musikk for store og små!



I morgen har jeg bestemt meg for å knipse litt av julehuset mitt, mens det enda er dagslys. Sees kanskje da?

6 kommentarer:

Hilde sa...

Kjempekoselig ide å sende rund litt vakker musikk, og siden jeg er i kategorien 30+ synes jeg musikkutvalget var veldig bra - fnis...
Gleder meg til flere Emiline bilder i morgen...
Hilde

mali-mo sa...

Jukemusikken må med. Fo rmeg blir det ikke julaften uten at jeg hører "Stille natt" med Sondre bratland. Jul i SVingen er en favoritther, og jeg lånte etpar vers derfra til årets julekort. Er det forbudt å brenne cd'er så er det nok forbudt å gjengi sangene i skriftlig form også, så vi møtes vel i copyrightfengselet. Trøster meg med at et opplag på 60 , eller var det 70, neppe fører så langt. Kun til privat bruk ;)

Tu-de-lu, da sees vi imorgen (ikke i fengsel men på bloggen). Imorgen må jeg ut og knipse i snøen. Vi har laget en vannvittig snøman idag. Frihetsgudinnen med blånisselue ;)

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselig å gi bort julemusikk til venner og familie!! En kjempe-fin ide! Men sikkert litt av en jobb, ja ... og sikkert noe em burde komme på litt tidligere enn kvelden før kvelden (eller noe lignende) *smiler* Ha en fin-fin siste søndag i advent i morgen:)

Klem Anette:)

GirlofNorway sa...

Julecdhilsen blir herved adoptert! Dessuten syntes jeg det var et godt utvalg julesanger.
Emmelinebarna er bare litt for unge enda ;)

GOD JUL, EMMELINE!

Bolettes hus sa...

For en fantastisk ide med juleCD-ene! Skjønner ikke hvordan du får tiden til å strekke til jeg!!! Men de rundt deg blir vel knallglade for de cd-ene. Syntes slettes ikke at utvalget var så verst heller!!!

En av mine favoritter er Maria Aredondo, og skikkelig gøy at vi kommer fra samme bygd! I kveld arrangerer tantene hennes julekonsert i Vennesla. De er en skikkelig syngefamilie og folk kommer fra fjern og nær for å høre god sang, et godt budskap og få en skikkelig dose med julestemning

GOD JUL TIL DEG OG DIN FAMILIE!

KLEM KARI

Pia sa...

Jeg satt og leste hvilke sanger du har med på CD-en, og jeg oppdaget at en sånn CD skulle jeg gjerne hatt. Men så er jeg jo godt over tretti, da. En lur idè, det der, å brenne sine "egne" CD-er og pynte dem litt.
Ha ei flott uke!

Related Posts with Thumbnails