lørdag 5. desember 2009

Julerød stue



Først og fremst må jeg få takke for alle kommentarene dere legger igjen her hos meg. Jeg ler og koser meg av alle mine kreative og koselige bloggevenner der ute, den ene morsommere enn den andre. Jeg håper virkelig ikke at det er mannen til Tante Mimmi som jobber som Øksemorder på Lagunen? Det hadde jo vært helt forferdelig. Tante Mimmi: du bør snarest trekke buksene ned fra under-armene til rundt-livet på din kjære, og jeg foreslår at du kjøper en ny jakke til darlingen til jul!  




Her har lørdagen rullet avsted på faste vanlige før-jul-måte. Emmeline har åpnet sine tusen julekasser og poser, og skapt et forferdelig kaos i hele huset. Etter at jeg hadde rotet gjennom alt på jakt etter GreenGate hjertene mine, fant jeg ut at jeg manglet EN pose som sto igjen på loftet. Dermed må jeg bruke søndagen til å sortere/ kaste / gi til Fretex. Dette julerotet kan jeg ikke leve med.



Utfordringen med å julepynte i alle rom, er jo å finne en plass til pynten som ellers pleier å stå fremme. Det er rene flyttesjauen, som i tillegg må gjennomføres når Emmelinemannen er ute av huset. Ellers henger ekteskapet i en tynn tråd. Jeg skjønner han godt. Jeg hadde også skilt meg fra meg selv om jeg skulle levd med mitt eget julekaos. Likevel setter jeg i gang år ut og år inn, for dersom jeg ikke pynter til jul blir jeg faktisk litt ulykkelig!



Lillemor kom hjem med dette hjertet som hun hadde laget på skolen, og jeg ble veldig imponert over hvor trendy julepynt de lager der for tiden. De hadde vært i skogen og hentet kvister som de bant sammen til hjerter, og jeg syns det ble et flott resultat:)



Etter dagens pynteøkt ble vi nesten ferdige med den julerøde stuen. Vi mangler bare elektriske julekuler i vinduet, og mose/kongler/fluesopp i adventsstaken. I morgen skal vi pynte den jule-TURKISE spisestuen og det hvite juletreet. Det er jo blitt den reneste juletradisjonen her hos oss. Turkis julepynt balanserer hårfint mellom harry og herlig, så da får vi se om vi får det til å funke i morgen!  Kommer tilbake med søndagrapport og jeg skal forsøke å være litt kjappere på plass enn jeg var med lørdagsrapporten.... SEE U AROUND:)


42 kommentarer:

Anonym sa...

Ser kjempekoselig ut hos dere.
Må innom bloggen din hver eneste dag. Du skriver bare herlig.......
Ønsker deg fortsatt en hyggelig adventstid. Mvh. Kari):

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad vackert du julpyntar!

kram

Fru sommerfugl sa...

Så koooselig. En kjempekoselig blogg, med masse fint. Ha en finfin helg:)

M sa...

Hei hei!
Jeg har bloggeforbud i helgen, derfor er jeg innom deg likevel....herlighet hvor jeg lo av det forrige innlegget ditt! Nå vet du hvordan jeg har det, jeg har alltid vært en magnet på de aller rareste....du vet, det er sånn som skjer når du er ute og tutler alene.....Mang en gang har jeg måttet ty til "do trikset" når jeg har vært på byn.....fordi jeg er for høflig til å avvise....trikset betyr egentlig at man løper til nærmeste nødutgang.....
Kan det være din make over som gjør at du tiltrekker menn? Fått råsjangs? Kanskje du skulle ha kommet hjem til din mann med en hemmelighetsfull aura og sagt at du har blitt skjekket opp?
Litt kvinnelist for å oppnå en lekrere julepresang...?
Hvis ikke han hadde kjent en stenk av 15 år gammel Old Spice, da....
---
Men du..
Hvis jeg hadde kjent deg igjen på kafè, skulle jeg ha kommet bort å sagt hei til deg?
Klem,M

Emmeline sa...

Hei M:)

For en koselig kommentar du har skrevet. JAAA hvis du kjenner meg igjen på kafe, klart du må komme bort. Når jeg sitter alene må du iallefall komme bort så kan vi jo slå av en prat. Det hadde vært VELDIG hyggelig:)

Anonym sa...

Så fin julestue du har :-) Og flink jente du har, kjempefint hjerte hun har laget!

Gleder meg til å se turkis julepynt....mannen min hadde nok steilet om jeg hadde hengt opp det her hjemme!
Han har også fått meg til å love at jeg ikke skal kjøpe mere interiørstæsj...kanskje jeg kan holde meg til etter jul?

Klem fra Kristine

Løvetann sa...

Hallo der oppe! Siden du er Juledamen med stor J skal det bli interessant å sjå resultatet når du er ferdig. Her nede er me møkje meir moderate, he he!
Kos deg videre med pynting og rydding.

Klem og smil fra L

Emmeline sa...

Ler av Løvetann;) Juledamen skal snart på TV og snakke om julepynt faktisk...og juledamen blir litt svett av det...Siden juledamen bare er juledame på hobbybasis for å si det sånn;)

Du må hilse så mye til dine skjønne døtre...Men de vet kanskje ikke om din blomstrende tilværelse????

Stine sa...

Må bare få si; WOW!
Kjempe stilig julestue!! :)
klem

Hege sa...

Frodige smakfulle Emmeline, du utstråler nok det samme som stuen din på disse og alle de andre bildene så det er klart at du blir sjekket opp! Kanskje han var en kjekkas in disguise ? hehe.
Ha en fin helg!

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-koselig rød julestue!!

Klem klem
Anette:)

Tonje sa...

Koselig. Mi jul er definitivt raud! Gledar meg ti lå sjå det jule-turkise rom :o)
Klem frå Tonje

Jeanette sa...

Åh, så nydelig!!
Klem J.

Unknown sa...

Herlig julepynt, Emmeline! Ønsker deg en god natt og en god 2. søndag i advent i morgen. :)

beate sa...

Hei Emmeline!
Skikkelig julete med rødt synes jeg! Før likte jeg best den dype mørkerøde fargen, men vips... nå skal alt være knall-rødt... ikke så ulikt mine prikkete greengate kopper...

Nydelig hjerte du har fått av jenta di!

klem Beate

Fjordheim sa...

Det var ei herlig julerød stue. Høs meg er det kaos i flere dager. Rekker aldri å bli ferdig med pyntingen samme dag som jeg starter.
Håper å bli ferdig snart.
Men som deg, jeg må pynte ganske mye ellers vil jeg ikke trives med julen. Pynt må til.
Ønsker deg lykke til i morgen :)

Rosa sa...

Det blir jammen ei lekker og juleraud stove, ingen tvil om det! Eg trur faktisk eg skal strekke meg til å pynte eit par dagar før jola i år, sidan me skal reise vekk på vetlejolaftan. inntil då smurfar eg rundt i bloggeland og studerer "alle andre" sin jolepynt ;) Hjertet jenta di hadde laga var jo knallfint! men du... TV igjen? when and where?

Sissel sa...

Er så misunnelig på det huset ditt!!! Og gi gjerne en lyd hvis restene av julepynten går videre til Fretex, sikkert mye spennende å finne der.

Gleder meg til å se resultatet av en turkise stuen din i morgen.

Ha en fin lørdag!

Lille Vi sa...

Kjempekoselig!
Ha ei fortsatt fin helg ♥♥♥

Emmeline sa...

Halloen Rosa:

Nei, det er ikke sikkert at det blir sendt engang. Det er visst en prøvesending fordi NRK lager et nytt julestudio som skal brukes av barnetv.
Men jeg skal uansett stille og snakke litt om juleblogging og julepynt...Så skal jeg ta med meg litt julepynt... og jeg tenker at jeg nok må ta med meg et helt juletre... Hvis det blir vist noe sted så skal jeg gi beskjed. Etter å ha vært på Sveip tredve kilo tyngre enn i dag må jeg iallefall si når jeg er på Barnetv tredve kilo lettere.... Så jeg skal fortelle når jeg vet litt mer:)

Ruths datter sa...

Lovely Emmeline.

Smineset sa...

Så koselig den julerøde stuen ble! Ser frem til den turkise blir ferdig ;-)

Ler godt av historiene dine... mulig moren din har ett poeng! hihi ;-)

Klem fra Smineset

Jill sa...

Herlig julerødt!
Ser di fikk det lekre GG-teppet vel i hus :-)
Ha en fin lørdagsnatt

Irene sa...

Så koselig blogg og så morsomt du skriver ! :-)

Barbros lille atelier sa...

Så koselig du har pyntet! Kjempefint hjerte lillemor har laget! Imponert over at hun har laget det på skolen - skal si de følger med i tiden.

Gleder meg til å se den turkise julestuen din:-)

Tusen takk for superhyggelig hilsen! Kjekt at du er innom. Og ta deg gjerne en tur oppom galleriet igjen - det var så koselig å se deg igjen.

Tiden går så altfor fort nå fram til jul, og du er ikke alene om å lage julekaos. Jeg lager stort sett kaos rundt meg jevnt over:-) Arbeidsrom i stuen er ikke helt ideelt....Du kan tro det ser festlig ut hos oss når far har mekkekveld ( skrur på de dyrebare helikopterne sine...) og mor har fire-fem syprosjekter gående på en gang. Så har vi verdens mest herpede spisebord (les: arbeidsbord) også. Godt vi kjøpte det med hakk....

Kos dere masse i adventstiden - både store og små:-) Fryder meg over hvert nytt innlegg fra deg - herlig lesing!

Klem Barbro

Prinsesse Elin sa...

Hei vennen.
Så fint det ble hos dere. Her har jeg nesten begynt på nytt etter at jeg må forandre på det meste når jeg skal ha opp nytt skap/ hylle og ny skjenk. Ikke nok med det så skal skapet som står i stua opp og vitrine skapet som jeg malte i vår ned! De siste ukene har jeg kjøpt flere nye herlig ting som jeg ikke har fått vist på bloggen enda. Vil vente til det kommer på plass og det tar jo sin tid. Jeg har vært å kjøpt riviera ting og Lexington julepynt. I går kjøpte jeg det største (tror iallfall det er det største) Walter & co huset. Det er jo plass til store kubbe lys i men hullet er ikke stort nok til å få inn. hm..... lurer på hvordan jeg ordner den biffen!?!
Jeg fikk også kjøpt et par julegaver og til slutt ble jeg fotografert! Det tar vi på telefonen! I dag blir det forhåpentlig vis en form for orden i heimen. Det er første søndagen på 4 uker at jeg IKKE skal ut på noe, ingen løe, ikke noen juleåpninger, ikke noen selskap. Å jeg må innrømme det at det føles deilig. For her har det vært travelt i det siste. Begeret rant over på fredag da jeg måtte til på enda en pencelin kur for de helvetes bihulene og Sigve har fått svine influensa, ja han er forresten ferdig med tarmiflu og kan vel reines som frisk nå. Jeg hadde feber og dritt på fredag når jeg gikk på jobb men jeg ringte til legen i pausen og vips så hadde jeg fikset den biffen. I går var det auksjon, landstil og 40 års dag på kvelden men i dag heldigvis så har jeg fri.
Ha en herlig dag så snakkes vi.
Klem fra Elin:)

Maria sa...

SÅ mysiga bilder! ger mig mycket julstämning!

Anonym sa...

Så koselig julestue du har. Det så veldig fristende ut å dumpe ned i sofaen din og nyte det hele.

Nå venter jeg spent på det turkise julerommet ditt.

Unknown sa...

Kjempestilig hjerte! På første bilde tenkte jeg: wow, så flott! Lurer på hvor hun har kjøpt det?kanskje jeg skal ta meg en tur i skogen og lage et slik? Nei...det klarer jeg ikke!

Men når frøkna di har laget den på skolen, da ble jeg ved godt mot: da skal jeg klare også!Men overraskende at det ikke var kjøpt for 149,- i en blomsterbutikk!
Ida

Siv Janne sa...

Lekkert :)
Jeg skal pynte tidligere til jul i år...men må vente litt til.. Jeg har en driftig 3 årring som flytter på det meste ;).. Kos deg videre denne deilige søndagen.
Siv JAnne :)

Janne sa...

Hei! Så utrolig koselig det var i julehuset ditt! Må innom bloggen din hver dag og se. Har ikke lagt igjen så mye livstegn på¨en stund, for det drukner vel lett i alle kommentarene du får.. Er iallefall alltid kjekt å lese bloggen din! Leser gjerne høyt for min mann eller min mor også :)

Ha en fin 2.søndag i advent!

Monica sa...

så kosleig og julerødt du har det, skjønt. så nydelig julepynt din datter kom med, virkelig trendy og vakkert. Aner jeg at noen lærere vet at emmeline er mammaen? hihi ønsker deg en nydelig 2.søndag i advent:) klem monica

Maria Therese sa...

så koslig stue ♥

Husmora Torunn Husbyn sa...

Så koselig julerødt du har det. Nydelig kvisthjerte som ble laget på skolen!
:-))

Løvetann sa...

He he nei eg har fremdeles klart å holda det hemmelig. Men eg kan jo alltids sei eg møtte deg på Sletten, Det er jo der me pleier å møtas.

Smil fra L.

Medusa sa...

Kjempekoselig stue du har laga til.. Kjenner julestemningen sniker seg innpå når eg ser bildene.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hallo!
Her gå det unna med julepyntingen og adventsblogging.
Et ferdig pyntet rom for hver dag = et blogginnlegg?
Skal vi se, da har du 19 rom igjen til julaften, hehe.

Men nydelig skjønt med rød julestue.
Takk for nevnte meg så hyggelig i blogginnlegg her tidligere.
Jeg har kommet til at vi liker disse sinkhusene så godt fordi de er så ryddige.
Har lyst til å peke på husene og behørig fortelle familien at slik skal det se ut, nothing, verken her eller der :O)
Ha en strålende søndag.
God klem.

♥ Stines hverdag sa...

Nå kom jeg virkelig i julestemning! du har en vakker julepyntet stue.

Hjerte som dattera di har laget er kjempe fint! Kanskje jeg må ut å finne greiner i morgen...

Åpent^hus sa...

fint pynta julehus. men blir du ikke lei av det når du pynter så tidlig?

Emmeline sa...

Lei??? Å neiiii....
Det er jo bare en måned i året, og første januar pakker jeg ned alt igjen. Syns det er veldig veldig kjekt...og skal innrømme: Jeg får IKKE julestemning før det EKTE juletreet er på plass i stuen. Da først er det jul:)

Pia sa...

He he, det julehjerte var jo faktisk riktig så trendy, ja! Her går det mest i dorullnisser, vet ikke om det er like trendy...
Så flott du pynter før jul!

Behindabluedoor sa...

Heisan..Så utrolig koselig du har det da! Jeg bare måtte legge igjen et spor hos deg..Historien om mannen på kafeen var også så gøy og lese. Du har virkelig teken på og ordelegge/formulere deg for det var rett og slett en morsom historie. Vel ha en fin 7 desember. Hilsen Mona

Related Posts with Thumbnails