tirsdag 21. desember 2010

All in all you're just another brick in the wall


Etter en sånn passe dag på jobben i dag, møtte jeg min bedre halvdel for at vi skulle dra hjem sammen. I romantisk ånd liksom...Det som kalles kvalitetstid, hvis man ikke vet bedre! Hjemturen fortonte seg som dette:


*Mobilen min ringer: I andre enden et stk barn som forklarer at to søsken sloss hjemme i stuen. I løpet av et sekund ringer også Emmelinemannens mobil, og han har en RASENDE slosskjempe på tråden. Kort oppsummert gikk samtalen som dette:  Noen har stjålet penger av andre-og har i tillegg kjøpt snop for pengene-og har i tillegg åpnet gaver for å sjekke hva som er inni-og er i tillegg IDIOT!! 

Emmelinemor og Emmelinefar måtte derfor roe gemyttene i hver sin mobil, og forklare at vi selvfølgelig skulle iverksette fredsmekling så snart vi kom hjem. På betingelse av at det ble slutt på truing og lugging vel og merke. Alle skulle gå på rommene sine, og ingen skulle sloss. Så la vi på....








* Noen minutter senere ringer mobilen igjen -og informanten kan fortelle sine foreldre at en av guttene har gitt veggen på rommet et spark. Dette er jo logisk siden vi nå er blitt enige om å legge oss på en fredslinje -samtidig som vi holder oss på rommet. Som følge dette ikke-voldelige tae-kwon do-trikset, hadde hele murveggen mellom gutterommene kollapset. I bakgrunnen ULTE brannalarmen fordi Emmelinehjemmet nå var fylt av støv. Men ellers er alt i orden altså - forklarte informanten som trolig vil egne seg godt som vennlig flyvertinne under et flystyrt! 


Så legger vi på røret og Emmelinemannen ser på meg og sier: De ligner iallefall ikke på meg! I sånne øyeblikk finnes det minst TUSEN gode svar, men et blikk sier som kjent mer enn tusen ord. Derfor satset jeg på det. Jeg svarte for sikkerhets skyld med et blikk etterfulgt av himling og sukking og heving av øyebryn!  I disse juletider skal det tross alt være Fred på jord, Fryd på jord. Jesusbarnet blant oss bor...Personlig er jeg nok litt i tvil om at det er Jesusbarnet som står bak dagens stunt i heimen. Jeg sier ikke at det ikke er han, for han er sikkert god på tae-kwon do. Han kan jo til og med gå på vannet, men dette virker likevel ikke så veldig Jesusbarn-aktig, hvis du skjønner hva jeg mener...! 




Men rett skal være rett. Vi hadde planlagt å fjerne veggen i juleferien, fordi den var farlig og kunne rase anytime. Da er det kanskje like greit å støvlegge hele kåken den 20 desember. Julen er tross alt miraklenes tid, så kanskje det er mulig å få orden på to gutterom til jul? Det hadde vært himmelsk! Vi får krysse fingre for en bedre dag i morgen:) SEE U! 



91 kommentarer:

Hanna sa...

Huff, det så ikke gøy ut! Det beste er nok sikkert likevel å ta det med et smil og huske på at heller ikke jesusbarn kan være perfekte hele tiden :)

Linda sa...

Oioi. Men, du klarer allikevel å få det til å bli en morsom historie. For oss lesere. Den vil vel bli morsom for deg også, sånn etter hvert ... :)

mali-mo sa...

Åh, herlighet.Kjenner jeg allerede sitrer av forventning til at lillemalien skal bli større og stuntene hennes i denne klassen ;)

Lykke til med vegg/ rom.

Hvis det hjelper litt, her har du meg: idag fant jeg ut at jeg jammen meg skulle begynne å male badet. Har irritert meg over trebrune lister og gul glassfiber lenge. På tide å gjøre noe med det nå såklart Gravid i 9 mnd og med hele 4dg til jul. Jepp.

Lamper demontert, alt skrudd ned fra vegger og nå dusjer vi med et stearinkys. Ferdig til julaften? Med bekkenløsningen fra.... Don't think so. Smarte meg.

Men, når jeg ser veggen dinføler jeg meg bedre altså ;) Håper baderomssituasjonen min hjalp deg litt og ;)

Nå må jeg iseng, opp og male imorgen tidlig vet du ;)

Natta ;)

Heidi sa...

Kva anna kan ein gjere enn å le!?

Maria sa...

OI!

T Interior sa...

TUSEN takk, for at du klarer å dele deres lille katastrofe på en slik måte at lattermusklene rett og slett fikk seg en liten treningsøkt. Det trengte jeg nå!! :)

Krysser fingrene for mirakler og at det blir en støvfri, herlig jul hos dere ;)

Klem T

Anonym sa...

Fantastisk, levende fortalt! Jeg hører formelig telefonsamtalene! Og ikke minst så kan jeg se for meg himlingen som sier i hvert fall 893 ord... haha, du er så bra en sen nattetime mens jeg våker. Gudd løkk med jobbingen på loftet, antar sparke-gutten hjelper til med bæring av stein?
God natt klem fra nedibakken der søte små på 4 bein visst planlegger å titte frem i løpet av natten ;-)
Janet

Gyngestol og kaffigrut sa...

Ha,ha,ha, sikkert ikke så snilt av meg å kose meg på andres bekostning, men historien din reddet en sliten nattevakt:)
Trøsteklem

fru Dyregod sa...

Å, herlighet! Håper dere slipper å gjøre julerent i hele huset på nytt! Og at "Jesusbarna" bruker dagen i dag til å rydde opp etter seg. En ting er sikkert: Dette kommer dere aldri til å glemme. Det kommer til å bli en vandrehistorie i familien. Garantert!

Anonym sa...

Uff da, for en førjulsgave!

Men du beskriver det desverre så bra, så jeg klarer ikke å slutte å le heller!

Jeg bil tro at sinnataggen som sparket, synes det er straff nok å dele rom med IDIOTEN, for jeg vil tro det er resultatet her?

Uansett, du får invitere til førjulefest i Emmelineånd, og beordre gjestene til å ta med hver sin murstein eller tre hjem, ryddig på 1-2-3.

God jul! (skulle til å si fredfylt, men den blir vel heller støvfylt)


Kamilla

Prinsesse Elin sa...

he he he tror jeg drøyer med å ringe for å ønske dere god jul...en liten stund til:))

Lillekatt sa...

Hahahahahaha, jeg ler meg skakk!Den familien din er virkelig noe for seg selv!!! Lykke til med ekstrem oppussing sånn rett før jul - mulig jeg hadde inndratt noen gaver for jobben altså!

Klem!

Berit sa...

Jeg sier bare som nissemamma....JA JA, NEI NEI....
Hva annet kan man si, synes du tar det med godt mot alikevel sånn 4dager før jul.
Lykke til med gutterom.
Klem Berit

FlorasFrue sa...

Oi,oi,oi! Med tre unge gutter i hus her vet jeg hvordan du har det.. Jeg syns du er toppen som legger det ut - helt herlig :) Lykke til med oppussingen - håper ungdommen er god med støvsugeren :)
Kjersti

Breivik Samfunnshus sa...

OMG!!! håper ingen ble skadet da den raste!!!
Kanskje en lærepenge om IKKE å spark i vegger !!
Siden du siern at du jobber best under press, ja så fikser du nok dette også , og jeg er sikker på at det blir kjempefint og julete :))

Ha en flotters dag Emmeline, jeg skal prøve å få jul i huset i løpet av dagen :D

Klem fra Maren i nord :)

Hege sa...

Oioioi... Dette var vel egentlig ikke helt det man trenger få dager før jul, nei. Minner meg forøvrig om da mine foreldre plutselig måtte kjøpe ny ytterdør etter et lignende utslag av søskenkjærlighet. Det skal mye kjærlighet til for å knuse dører - eller vegger *nikker* Jeg lover - det blir bedre. Min bror er nå en real mann som jeg godt kan like!
Håper støvskyen legger seg raskt, og at julen kommer ren og fin til Emmelineheimen!

Anonym sa...

Fantastisk Emmeline:)
Kan se hele scenoariet for meg.
Får noen rare blikk fra kollegaene her jeg sitter og ler så jeg hikster. Ha en God Jul. Husk at støvfarger er in nå. Knis.
Klem fra Siv i Nord

Anonym sa...

Godt å høre at det er flere som har barn som krangler og sloss, selv om det er jul...

Fidus sa...

Dette er så bra! Herlig! Det gjør det litt lettere at vi- absolutt bør male stuen fordi vi har skiftet vinduer og ting passet ikke helt- har tettet igjen en dør, men ikke gjort noe med den siden som er inne i huset- løvet står fortsatt i sekkere ( noen under snø, men jeg reddet et par som står under tak) ved siden av plastikkstolene, som igjen står sammen med en defekt ovn, og et forhåpentligvis fungererende kjøleskap som skal ersttatte det defekte som står inne... En nedrast vegg og naboens fastfrosen parasoll gjør det faktisk levelig for sånne som meg ( litt sånn: Hvorfor prøve å holde tritt emd naboen? Prøv heller å dra de ned på ditt nivå...) Ha en flott jul, og la unga rydde opp i rotet sitt sjæl!

Fidus sa...

... og skrivefeil, det hører også med!

Anita sa...

Ha,ha og uff og uff. Men nå er dere igang med veggfjerningen. Kanskje gutten bør få lønn for sparket i dobbelbetydning?
Eller så må de kanskje reforhandle lommepengegrunnlaget siden stakkarane går tom FØR jul, det er vel ikke vanlig? Fnis, ønsker dere en god jul!

Ramme Alvor sa...

Dette er jo klassisk julemorro, så herleg at ein må le, håpar de gjorde det same :)

Klem!

Gårdejerinden sa...

Hold da op! Sidder og smiler lidt, da historien minder mig om en episode vi havde vores med egen søn. Han var også gået på sit værelse i vrede ;0) Han skal have noget i sit skab, men lågen driller ham, så han ender med at ødelægge skabslågen og den falder ned.. Han blev noget forskrækket og efterfølgende er skabslågen blevet lukket stille og roligt:0).
Håber I får styr på sagerne - og tak for en underholdende historie..
Glædelig jul

Sonja sa...

Ha ha nå har jeg prøvd flere ganger å formulere en gjennomskrevet god kommentar på dette, men uansett hvordan jeg skriver det høres det feil ut :-P Men helt seriøst: Har dette skjedd?? Så mye morsomme og gærne innlegg fra Emmelinemammaen får jeg følelsen av at du har tullet med oss nå:-P Er det Emmelinemammaen selv som har gått amokk på veggen like før jul? Hvis ikke, OMG, holdt på å le meg i hjel!! Skjønner det er liv i leiren ja, akkurat som hjemme hos oss når vi var små he he:-))

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hold da!der har været gang i emmeline huset...
Håber de selv kom igang med at rydde op:0)
De kære børn...
Knus Fra Susi

Anonym sa...

Så lenge ingen kom til skade og havnet på legevakta må jeg si dere var heldige, har selv 4 avkom som har vært igjennom forskjellig her på sin veg mot de voksnes rekker, blant annet knuste glassdører.

Dere har jo muligheten til å skylde på jordskjelvet!!!!!

l sa...

Jeg ler meg i hjel! Beste førjulsinnlegget jeg har lest i hele måneden! Vekker minner fra min egen barndom/ ungdom... Nå har ikke mine egne søte, små englebarn begynt å rive ned vegger ennå og diverse sammenstøt blir jo bagatellmessig i forhold til dette! Eldstemann blir tenåring til neste år så jeg skjønner at jeg har litt i vente. Hi-hi!

Lykke til med opprydningen! Dette er jo passende arbeid for unge krefter!

Mitt Kreative Krypinn sa...

Huff og huff!
Ser overhode ikke bra ut, men jeg trodde faktisk du tulla helt til jeg så bildene..
Litt dårlig gjort, men jeg ble faktisk glad over å høre at det er andre som har barn som ikke er englebarn hele tiden :)
Og jeg må tilstå at jeg lo ganske godt av historien, som du jo beskriver så godt *rødme*

Håper dere får vekk det værste støvet før fredag.

Stor trøsteklem
fra Marit

Anonym sa...

Herlig! For en historie. Du må bare trøste deg med at du har oss lesere en GOD latter!!

Hilsen Kari

Anonym sa...

Artig historie....for dine lesere ihvertfall;-) Kjekt at ungene har juleferie så de kan hjelpe til med ryddingen og støvtørkingen.....

Hege Anita

Supersnuppa sa...

Oioioioi!
Ja, du Emmeline, du forteller det i det minste med humor;)
Jeg tror jeg hadde tiltet og brukt mange kraftuttrykk hvis det synet hadde ventet meg når jeg kom hjem.

Hva sa de angrende(?) synderne? Et lite "OI!" da veggen for?
Krangelen er vel overstått?

Lobeliadamen sa...

Sorry men eg MÅ bare le!"!! ha ha ha ha. Er det mulig...??.Eg hadde tiltet!!
Du skriver som en gud! :-)

Happy days .-)
Klem W

Anonym sa...

huff og huff - tenker med gru på alt støvet, men før det har jeg da altså rukket å le meg ihjæl. Jammen godt jeg ikke sitter på biblioteket eller et annet offentlig sted, med de latterbøla jeg har blåst ut i dag. Beklager at din raste murvegg MADE MY DAY, men du skriver så godt... Håper de klarer å holde fred i heimen til tross for at de ikke lenger har en murvegg som skiller dem GOD JUL!

Merete sa...

Forstår fortvilelsen i heimen, men Du har gitt oss andre en god latter he he. Det var nok ikke helt rent i stallen til jesubarnet heller, så sånn sett har dere nok den rette rammen rundt julefeiringen.

Elin sa...

oioioi!! Der tror jeg at jeg hadde blitt en liten smule irritert:)
Men må le litt å...hehe:)

Lykke til med ryddinga:)

Klem Ea

Fjordheim sa...

Ja det er utrolig hva disse våre skjønne små kan få til.
Heldigvis har vi vært forskånet fra at vegger har rast. Men dører og vinduer er jo gått fløyten.
Lykke til med opprydningen, og oppussing?

EllenSand sa...

Unnskyld, men jeg ler så jeg får tårer i øynene. Håper det ikke tar alt for mye tid å få bort alt støvet.
Ellen :)

Anonym sa...

Du er bare så utrolig festlig! At du klarer å formidle dette til oss, midt i kaoset, på en så morsom måte! Jeg elsker familien din! Ler så jeg hikster.

GOD JUL!

Jorunn

Moccamamma sa...

Huttemegtu - tenker han som sparket fikk en litt ubehagelig klump i magen i det veggen raste....Ååååå, naai!

Du fikk jo rett i at den var farlig - håper ingen ble skadet. Så fikk du den ned helt uten å bekymre deg for hvordan det kunne gjøres mest skånsomt, og om det kom til å bli støvete - det gikk fort, og støvete ble det. Men, det er litt over gjennomsnittet ubeleilig med mørtelstøv innomhus tre dager før jul.

Du klarer jo å underholde oss, selv med dårlig nytt! Du er knakende god til å fortelle!

Ceep calm and carry on!

Julehilsen fra Moccamamma :)

lillpastill sa...

Jøsses.. himmalaya! Jeg vet ikke om det er helt snilt av meg, men jeg kan ikke annet enn å fnise litt når jeg leser dette..

Det er som du sier mirakelens tid, jeg lurte mine foreldre til å tømme loftet, rydde, sortere, kaste og gi vekk.. Vi har vært effektiv som bare fy, og jaggu er stuen fin som ny i dag, med pyntet juletre og ikke minst rent og pent, så det der ordner seg! :) You can do it!

GOD JUL

eventyrLise sa...

Oisann...!

Håper det ble fred i heimen tilslutt da.

Esther sa...

Kjenner at latteren bobler..selv om det var utrolig upassende tid at dette skulle skje;)

Kristin sa...

Unnskyld at jeg ler... det er ikke så mye annet å gjøre når du skriver så morsomt!

Men så blir jeg litt kvalm også og tenker på deg som ikke er helt i form også er det jo jul snart... Ble brått litt stressa på dine vegne!! Håper det ordner seg for dere... De sier det blir jul uansett!!

Unknown sa...

Guri malla. Godt dere kan se lyst på det da. :) Nyt de siste førjulsdagene så godt dere kan. :)

Shy sa...

Okei!Denne kranglinga var jo veldig igjennkjenneleg, tenkte eg når eg las. Men etterkvart som eg las vidare vart dette litt meir enn sjølv i min heim. Men må le, du fortel det på ein svært livaktig måte. Skulle likt å sett fjeset på den/ dei som gjorde det, litt sånn smil til det skjulte kamera, hehe! Det var vel trass alt godt den raste ned dersom den var så utrygg.

Smineset sa...

Himmel og hav! Og jeg som skulle inn hit og ønske god jul.... Det virker liksom litt "tynt" nå.

Uansett...


♥ Ønsker deg og dine ei
GOD JUL & ETT GODT NYTTÅR ♥

Mona sa...

Klarte ikke å la være å smile da jeg leste dette innlegget. Er mamma selv og regner med at litt fortvilelse også dukker opp i hodet... :o)
Du får allikevel historien til å bli noe man kan smile av og sikkert bringe opp i familieselskap, konfirmasjoner og giftemål i årenes løp. Familien din har skapt sin levedyktige historie... Takk for at du delte den med oss.
Ønsker dere en god jul :o)

Alfa sa...

Huss.ikke noe kjekt, men veldig artig historie å lese:0).
Håper dere får alt i orden til jul. Masse lykke til.
Klem Alfa

Anonym sa...

Herregud, jeg ler så jeg griner. Du (be)skriver så bra.

Anonym sa...

oioioi jeg må le. Le så høyt at de andre på jobben faktigst lurer på om jeg er gal.....

Anonym sa...

Herlig fortelling om søskenkjærlighet, utrolig at du klarer å se det positive!

Foreslår at det henges opp en rød og hvit polkadott gardin og at guttene selvfølgelig vasker /rydder etter seg… !!

Det er jo så koselig å være sammen i julen og nå har de fått felles rom!! Jippi!!!

God bedring og god jul!!

Anonym sa...

Jeg skulle fryktelig gjerne sett ansiktet til sinnataggen, som skulle ta ut litt frustrasjon med et spark, og som oppdager at hele veggen raser =))

Lykke til med vasking før jul, regner med det er to slåsskjemper som blir beordret til å hjelpe til :)

Mvh
Vibeke i Trøndelag

Anonym sa...

Tilby historien til VG. Den er verd et klekkelig honorar, så da har du til vaskebyrå og oppussing!GOD JUL! Hilsen Toril A.

Haust sa...

Milde måne! *knis*

Håper de får ei fin jul - trass alt! :)

Fru Trippel sa...

Jeg har aldri kommentert her inne før-selv om jeg jevnlig er innom og titter. Men dette innlegget var bare så herlig (- ikke at jeg liker ufred og krig og sånn- liksom. Men du fatter:) Noe som hadde tatt knekken på de fleste- sånn et par dager før julaften- klarer du å gjøre til et morsomt innlegg:)))
God jul- og lykke til med husfreden!

Reni sa...

Ler meg skakk her! Kan bare se og høre for meg disse telefonsamtalene og hele greien... Godt det er flere som har trassige barn:) Krysser fingrene for at dere får det noenlunde i orden til jul. Kos dere!

Brit Eva :-) sa...

Ler.... Syns du er herlig til å skrive. Kjempefin blogg,følger deg hver dag :-)

Anonym sa...

Du store min tid! Jeg kjenner igjen historien, kvalitetstiden med min kjære som blir avbrutt av våre håpefulle englebarn i full krangel (muligens et jesu-barn her også), -men jeg forstår, vi har muligens mer vi skal oppleve... En sammenrast vegg tar kaka. Håper alle krefter nå mobiliseres i fellesskap slik at veggen reises og heimen skinner igjen til jul. Jeg ønsker dere alle alt godt!

Fru R. sa...

Hei
Du har en så herlig og underholdende formidlingsevne at jeg nesten vurderer høytlesing fra bloggen din på julaften istedenfor juleevangeliet.

Må unnskylde at jeg flirer godt, sikkert mye arbeid å rydde opp....
Godklem fra meg

Anonym sa...

Utrolig bra at du forteller om de små nydelig øyeblikkene i hverdagen, der vi virkelig elsker våre barn gitt! ;=) Hilsen svartbelte i Fana!

Anonym sa...

oioioioioiiiii, eeeeeeeeh... hahahahahahaaaaa;-D er så lei for det, men tror jeg ler meg i hel!!! Rasendes festlig og helt forferdelig, lykke-lykke til!!

Ingrid

hannem sa...

Du har en utrolig evne til å se det positive i det meste, Emmeline. Nå blir det vel førjulsdugnad i det emmelinske hjem? De skyldige bør settes i sving med å rydde opp, ikke gjør som pappa Nortug; å rydde opp etter avkommet!

Marit sa...

oi oi oi...blei vel fort slutt på kranglinga når veggen datt - kan se for meg noen forundra blikk fra dine håpefulle;))
Lykke til med opprydding og en riktig GOD JUL til deg Emmeline:)

Berit på Bønes sa...

Herlighet! Du takler sjokkene på en super måte. Du må være velsignet med en god porsjon humor og positivitet (men det vet jeg jo egentlig.) Spent på fortsettelsen!
GOD JUL!

Gunhild sa...

Hehehhehehe, unnskyld at jeg ler, men du klarer å videreformidle noe, som jeg hadde tiltet i femte vegg for, på en særs humoristisk måte. Går nok inn i minnene deres dette, som Dagen da muren falt, del 2 :-)

Anonym sa...

Så deilig å lese om galskap i andres hjem. Så er vi likevel ikke alene!
God jul, med støv og alt!

GørilU

Trollmora sa...

takk for et fantastisk inn blikk i gangen fra middelmådig men småromantisk hverdag til ikke hverdag i det hele tatt :) han ble vel skremt selv sånn på tverten tenker jeg. Kanskje litt imponert over sine sparkeferdigheter?

Lunamon sa...

*ler så jeg griner her* er det mulig da?? Utrolig, vel jeg sendte linken til gubben og ba han om å tenke noen år fram i tid og forberede seg.Vi har noen sånne frø her i huset også... Jul blir det uansett hos deg... *pust ut*

Anonym sa...

Heisan!!
Emmeline må snarest melde på sine poder til Norske Talenter! Det kan jo være en fremtidig jobb i rivningsbransjen også her, men setter et spørsmål ved kvalifikasjonene til mureren! hmm. Å rive vegger og åne rom har jo blitt en interiørtrend for flere år siden, så det var kanskje på tide? Men steinen var fin den, og kan sikkert legges ut på finn.no!1 Hihi...det blir litt av en jobb for gutta boys frem til jul, nå da?

mor til 4

Hellig Lykke sa...

åå hjelp...
Enten dere har en spesiell type tålmodighet eller du har valgt et humoristisk innlegg, jeg tror jeg hadde endt opp med ødelagt stemme (fra skriking), uten hår (etter å ha revet det av), barn som tilbrakte julen på rommet (god gammeldags husarrest) og stor gavepott til Frelsesarmeen. Eller bare innleggelse på Sandviken for min del. :-)
Uff, uff - kanskje det var det mine foreldre tenkte den gangen jeg slo hull i døren på jakt etter en lillebror som hadde terget livet av meg?? :-)
Håper julen likevel blir god og at ingen fikk noen varige mèn...
God Jul....

Anonym sa...

Dette må være å ta kranglinga til nye høyder....
Husker min bror slo hull i to dører hjemme når vi var små, inspirert av Karate Kid.... Men en hel VEGG???

Tror nok forresten Jesusbarnet har god humor...

GOD JUL!

Krokoline sa...

Å, herlighet! Og jeg som synes mine unger kan krangle mye til tider, men de har enda til gode å rive ned huset :D

Håper dere får kontroll på støv og skitt og får huset noenlunde under kontroll til julaften!

Rosen sa...

Det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det. Ha en riktig god jul!

Turid sa...

Det var gutta sine det! :-D Da jeg og min 2 år eldre søster var i begynnelsen av tenårene hadde vi også en lignende episode. Da var det ei glassdør som gikk ad undas.. så dette skjer nok i flere hjem ;-) God opprydning, og RIKTIG GOD JUL!! :-)

Unknown sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Lottemora sa...

Huffameg, det er stygt å le, men du skriver jo så levende at jeg ikke kan gjøre annet.


Klem fra Lotte

VillaVanilje sa...

hehe gutter er gutter

Villblomsten sa...

Tusen Takk Emmeline :-)
Der fikk lattermusklene mine god trim :-)
Har jo akkurat sånne kranglefanter selv :-)

Anonym sa...

hvordan gikk det meg gutten da,- noen brekte ben, hovne bein eller ikke en skramme....?
Blei det slutt på slosskampen..? Er de venner nå?

he he.. God jul i heimen!
J

Hilde sa...

Etter å ha lest forrige innlegg der du sa du kom tilbake med mer normale bilder i morgen måtte jeg smile litt ;) Håper de hjelper til med oppryddingen også,disse karate-barna.
God jul :)

Anonym sa...

Jeg skjønner jo det at jeg er veldig "i rute" til jul her gitt.....
Når man krangler så veggene ryker ,ja da blir vel et par stykker som må legge seg skikkelig i selen for å komme under kategorien "snille barn" denne jula..he he....
Lykke til med opprydning - ingenting som en real intensiv julevask vel ;)

Hilde:)

Silje Mari sa...

Hohoho..beklager virkelig men jeg ler godt akkurat nå:)

Anonym sa...

Skjønner godt hvis du legger blogging på "vent" 2 dager før DAGEN ;) Knakende godt skrevet som vanlig!! En riktig God Jul ønsker jeg "Emmelines hjem"!!:)

Juleklem fra Liv

Ramme Alvor sa...

Eg vil ynskje deg og dine ei velsigna jolehelg frå oss her inne i Modalen og takke for kjekke kommentar på bloggen min i året som gjekk!

Klem!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Å hallo, det var litt av et ras! Håper støvskyene har lagt seg og at dere alle finner juleroen.

prinsesselinn sa...

Å herregud, jeg ler meg ihjel.
Håper det blir orden etterhvert...
her er det kakao og askepott.
deilig og avslappende.
Ønsker deg en vidunderlig jul.
Måtte den bli rolig og fin, og svare til alle forventninger ;)

Anonym sa...

God jul tell dæ og dine!
Det er alltid koselig å lese inne på bloggen din!!

klem fra kari

Anonym sa...

GOD JUL.
Håper støvskyen har lagt seg og at du og dine får ei fin jul.

Hege

Hilde sa...

På en måte var jo dette en kjekk løsning - nå kan jo ikke ungene si nei til å skrubbe og vaske... Lykke til med julefreden... Kjenner at jeg gleder meg til at de tre barna når dine barns alder - da blir det ennå mer action - nå er det slamring med dører så ting faller ned - vi må nok instalerer ståldører med tiden... Hi hi hi
Hilde

Beth sa...

Så tett oppunder jul er det slett ikke moro at det ser ut som om det har vært jordskjelv i heimen!
Hvor skal man begynne å RYDDE!!!

Berit sa...

Dæven snurre! Dette hadde jeg ikke tenkt på da jeg ramset opp alt jeg kom på som KUNNE gå galt i forbindelse med jula.. Keep calm and carry on :)

Related Posts with Thumbnails