torsdag 2. desember 2010

På trykk i Bergensavisen:)


I dag er Emmelinejentene på trykk i Bergensavisen:) Som vanlig er det spennende å se resultatet når man har hatt pressen på besøk. Det gikk stort sett ganske greit, men jeg syns det var mange rare bilder av meg selv. Selvfølgelig bør man jo ha tenkt at det ville bli sånn, når man vaser rundt og maser -og vifter med armer -og himler med øyne -og hyler av latter -og kaster med hodet mens fotografen knipser. Da kan man egentlig bare ha det så godt...Som straff liksom! Et annet godt råd kan jo være å slutte med støvtørking FØR fotografen ankommer...!

Beskjedne Aurora pyntet pepperkaker for harde livet da vi hadde BA på besøk. Det var jo både filmfotograf og vanlig fotograf på plass hos oss, så Lillemor pustet lettet ut da Josefine dukket opp for å ta seg av snakkingen;)


Vi pyntet treet på soverommet, mens vi ble filmet;) og hvis du vil se film fra hjemme hos oss så kan du se den HER.    Der kan du også se mange av de litt mer tvilsomme bildene fra reportasjen....(* ho ho ho:)

Uansett så er vi fornøyde med å ha det overstått:) Disse bildene er hentet fra Bergensavisen. De er knipset av fotograf Magne Turøy, og jeg har lånt dem helt uten tillatelse. Jeg håper jeg får tilgivelse likevel:) For dere som har lyst til å være med på gårsdagens give away, så har dere enda en sjanse om dere går inn HER. og legger igjen en hilsen. Jeg må jo også få takke for kjekke hilsener som har poppet inn i løpet av dagen og gårsdagen.... Kjempekoselig!  Ha en fin torsdagskveld alle sammen, er tilbake i morgen !!!







57 kommentarer:

RoseSommer sa...

Dere er så søte på bildene, alle sammen. Vi koser oss alle vi som ser/leser om dere, vet du.
Og så har jeg vunnet BoligPluss hos en blogger, og leste Skomaker Andersen-innlegget ditt der. Savner ham og gjengen jeg også.
En stor førhjulshilsen til hele Emmelinegjengen!
(Har forresten ikke slettet Sykkelguttene i "blogger jeg følger"....Kanskje de tar en tur neste sommer også??)

Heidi sa...

Så koselig! Skal se på filmen når jeg får litt bedre tid.
Det er flott å være i godt humør og le masse, men det er ikke alltid det gir de beste bildene. Snakker av erfaring :) Nå har jeg IKKE sett bildene av deg, de som du har vist er jo bare superkoselige!

NIB sa...

Så kjempefine bilder, også så pene jenter du har! Hehe, var så opptatt av å se på sveisen din jeg, etter det du skrev i går! Du var jo så FIN! Kult at luggen skrår ned på siden, du kledde det virkelig godt synes jeg:)
Herlig, herlig julehus altså! Godstemning fikk jeg nå.

Klem, ann helen

Anonym sa...

Koselig film fra et lekkert hjem.:)
Klem:)

Drømmen om en eplehage sa...

Må le av deg!
En er som regel ekstra, ekstra flink til å bedømme seg selv. En ser ikke seg selv på samme måte som andre og jeg har bestemt meg for å tro på det andre ser. De har som regel et litt snillere øye ;o)

Skal se på reportasjen og jeg er sikker på den er kjempeflott:)) Vi kommer på trykk i lokalavisa siste helga før jul og er selvsagt veldig spent!

Gratulerer med 2millioner!
Mangemillionær og greier, det må du være stolt av! Flink!

Kos deg vider i julestria, du er godt i gang med pyntingen nå sa da blir det vel grei skuring resten. Ja, om du ikke har tenkt å rydde i bodene da... hihi!

So long!

***Hos Mutter*** sa...

Det kan du roligt være stolt af. Du har en fantastisk stil.

Unknown sa...

hello!your home is very nice,sweet,lovely!best wishes .raffa

Jenny at Red House sa...

hi what lovely pics1 I can imagine you all scurrying around! the end result looks beautiful, hmm might put a white tree in my blue bedroom, thanks for the idea! jennyx

Lisbeth sa...

Hoho...Emmeline ikke noget ivejen med din svejs synes jeg..:-)
Herlige billeder og film og man skulle næsten tro vi var i familie;
Jeg hater at blive fotograferet for på alle billeder laver jeg grimasser, har åben mund eller laver en masse underlige fakter..:o)
Josefine og Aurora er sådan nogen dejlige og smukke piger og hvor er hun dygtig køkkensjefen til at dekorere pepperkager..:-)
Jeg har indtil videre set filmen 3 gange for skal jo lige vænne mig til bergensdialekten..:-)
Alt i alt kan du kun være meget tilfreds med billeder og film.)
Og hvor er dit køkken superhyggeligt også..)

Stor klem fra Lisbeth

Anonym sa...

Juletre på soverommet???? Der tror jeg min kjære hadde satt ned foten... hehehehe

Elisabeth:)

Kari sa...

Koselig artikkel og koselig film! Fikk faktisk bittelitt julefølelse, den mangler totalt.

PS! Synes ikke hårfrisyren var stygg i det hele tatt.

Kari :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Flott alt i saman..
bilete og film..

Kjempekoseleg!!!

Adventsklem♥

STYLIZIMO sa...

Saa koselig!<3 Jeg saa heller ikke noe rart med sveisen. Syntes den var fin jeg. Man er jo ofte litt mer kritisk naar det gjelder seg selv :)

God desemberkveld!
klem Nina

Fru Keilegavlen sa...

Så utruleg koseleg du har det! Tenk å ha lit av din kreativitet og koselighet i heimen.

Paula sa...

everything here is so beautiful!

have a nice time,
Paula

Liv sa...

Å, så koselig dere har pyntet! Var det ifjor du skrev om julepynting med rustne jernsenger hos Jean D'arc? Dette er i alle fall rake motsetningen, og godt er det!

Nå vil jeg ut i skogen og finne granbar og pynte med. Takk for inspirasjon!

tinemor sa...

Så bra repotasje.
Digga bilde nr 9 i Bergensavisa ;-P
(kjenner meg igjen med fekting og skrvling, hi, hi)
Klem

Anonym sa...

Koselig med store døtre:-)

mette sa...

Så flott! 3 flotte damer og hyggelig julehus. Artig med det treet på soverommet altså ;) Vurderer stadig å spørre mannen om vi kan ha et tre på soverommet, bare for å se uttrykket hans når jeg gjør det ;)

Blomsterpiken sa...

Oi, du har jo allerede fått jul i heimen! Artig å se deg i levende live:-)

Beate sa...

Flotte bilder Cecilie. Kom i rene julestemningen, må få fram julepynten til helgen. Klem fra Kusine Beate

Anita sa...

Så flotte bilder, og filmen var kjempebra. Men det er rart hvordan menneske hodet virker, for jeg hadde sett for meg en helt annen stemme på deg. Merkelig der der. ;)

Ha en super adventstid.

meta sa...

Herlig..dette var moro!

Ninni sa...

Du har det jo bare så koselig! Utrolig vittig å høre stemmen din. Den var ikke helt som jeg hadde tenkt i mitt hode, men mye mer ungdommelig;) Ikke at jeg synes du ser gammel ut altså! Og sveisen var det vel ikke noe å si på?!?!?!

Og for en drøm med juletre på soverommet... Luksus!

Gratulerer med 2 millioner! Jeg er her hver dag:) Og det kommer jeg til å fortsette med:)

Klem

Carol sa...

Essas renas são realmente muito lindas, nunca vi nada em tamanha perfeição aqui no Brasil.
Beijos

mali-mo sa...

Så skjønne jenter ;) Ja, alle tre altså! Skjønner ikke helt det der med håret jeg da, men det er sånt mankjenner best på selv vet jeg ;)

Må inn og se på film når nettet vårt er litt friskere, hastigheten er til å sovne av her idag ;)

Knallkjekk reportasje ser det ut som!!

Hege sa...

Gratulerer med en flott reportasje! Veldig kjekt å høre deg på filmen også, nå får stemmen din lyd :) Kos dere i veldig koselig julepyntet hus!!

Mitt hvite hus sa...

Så repotagen i avisa i dag... kjempekosleig...og så flotte døtre du har...

Klememr 0))

Pink lady sa...

Hei Emmeline!

Jeg synes dere tre Emmelinejentene gjorde en meget god figur i BA. Det er i alle fall meget nydelig pyntet hos dere:)

Jeg får forresten besøk sørfra 22. des. Ønsker du å legge inn en bestilling på noen flasker CB julebrus? Mulig jeg kan få det til.. ;)

Ta kontakt med meg på bloggen/e-post i så fall.

Klem Pink lady

Britten sa...

- Kjempefin reportasje i BA !

Nå kan dere jentene trekke pusten dypt og kose dere med suksessen !

;-)

Kari-Anne sa...

Synes du var fin jeg:) så fine pepperkaker og maileg nissene er så søte;)

Det vita dårhuset sa...

Heej!
Älskar din blogg och tänkte jag skulle droppa av ett litet tips. Vet inte om det är din stil men du verkar gilla vitt och rött så jag chansar :)
På ellos.se finns det underbara vit/röda trasmattor.
Tyckte dom skulle passa utmärkt i ditt underbara hem ;)
Kram Erika

Ballerina sa...

Sikke nogen hyggelige billeder:-)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Både bilderna och filmen var riktigt härliga. Så härliga jenter du har!
Önskar så att jag också vore färdig med all julepynting, så att jag hade kunnat kost mig i stilla ro hela december. Men så är det inte riktigt... :-)

Ha det gott!

Margie’s daughter Leiny sa...

So beautiful, love the colours and the creativity. You make it all look so easy. Hugs, Margie.

Lottemora sa...

Så koselig!
Og selvsagt hadde du prikkete skjerf :-)

Lotte

Trefemtien sa...

Gratulerer! Det gikk jo kjempefint:) Til og med håret var fint!! Nydelige bilder fra ditt nydelige hjem med dine nydelige barn:)

Vingesus og Julebrus sa...

Moro å se og høre deg live!! Syns du er tøff jeg som stiller opp på slikt. Hadde ikke fikset slikt.

Filmen ble forøvrig bra og bildene flotte!!

Kos deg videre i desember! : )

monica sa...

Ååå dette var superkoselig å titte på.
Goood jul til deg.
Inspirerende for en som skal ha eksamen i dag og verker etter å bli ferdig slik at julepyntingen kan komme igang.
Julehilsen fra Monica i samme by...,0)

Anonym sa...

Veldig god stemning både på bilder og på film!
Nina :-)

Frau Putz sa...

Hej "Emmeline"
Det var herligt at få set og hørt dig "live" - og jeg synes hele Emmelinefamilien kan være stolte, for I har gjort det flot. Ikke et støvfnug eller en hybelkanin nogen steder ;) og så koseligt i hele hjemmet.
Du må hilse Køkkenchefen og sige, at jeg er VILDT imponeret af hendes sukkerpyntede julehjerter. Så fine, sikke meget arbejde det kræver, og så meget tålmodighed.

Så. Nu kan du sætte dig ned og tage en "pust i bakken" - i hvert fald helt til i morgen, hvor du sikkert finder på noget nyt, som kræver lidt julepynt eller anden dekoration.
Måske skal der lidt julehjerter op uden for huset også? En lysende Rudolf-familie på trappen, måske? ;)

Ha' en god julemåned. Glæder mig til at se, hvad du finder på, nu hvor du er "færdig"...

Klem fra Karina

Jennys fire vegger sa...

Så flotte bilder! Og ikke minst videoen! Morsomt å se dere live! :o) Skjønne døtre du har. Takk for titten i et riktig vakkert julepyntet hus!

Ønsker deg en god helg!
Klem Jenny

CamillasVilla sa...

Fiiine bilder og fin film, syns du og jentene gjorde en bra figur, jeg!! :)

Og ikke minst; kjempekoselig pyntet til jul hos deg!!! :)

Hilsen fast leser; Camilla :)

MonjaHelene sa...

Så utrolig fin reportasje!Har sett den både på nett og i BA.
Nydelige jenter dere har også:)Og så flinke å bake!
Kom i riktig god julestemning av disse bildene jeg,og ørlite misunnelig for at du nå er ferdig med julepyntingen;)
Ha en fortsatt fin førjulestid:)

Monja

Alfa sa...

Nydelige damer i et nydelig hjem.
Klem Alfa

Mimmi sa...

Ville bare komme med et lite tips siden den fine lyslenken din ble ødelagt. Jeg var på Indiska i dag og kjøpe en lyslenke som lignet. Den hadde ikke helt runde pærer som din, men den var veldig fin. Den var ikke så lang, men kostet bare 50 kr. Lite tips bare! :)

solveig sa...

Heisann. Syns det var superkoselige bilder av dere alle. skikkelige flotte, var de :) ha en fin helg :)

Violetta sa...

Ja her var det virkelig jul! Kjempekoselig filmsnutt, nydelige jenter, og så har du det så utrolig koselig! :) Takk for titten!

Marte sa...

Herlighet du er såååå flink. Kan ikke du bare flytte inn hos meg, og style leiligheten min? :-)

Stjerneteller sa...

Nydelige piker og herlig julepyntet! Jeg venter i grunn bare på filmatiseringen av Emmelinefamilien. Den tror jeg hadde blitt knallgod!Nyt førjulstiden i ditt uforskammet rene og pene hus.

Maggie sa...

Herlig film og bilder!
De pepperkakehjertene ble jo bare så vakre, da! Flink datter du har.

Prinsessen paa erten sa...

Åh, det er så herlig å lese bloggen din.

Anonym sa...

Mange gode tips her
Hilsen Hetvest

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hvor ser det bare hyggeligt ud.
Og sikke nogen kønne piger du har...
Ha´en dejlig dag.
Knus Susi

axelina sa...

Fantastiskt fint hem du har och trevlig blogg!

Ramme Alvor sa...

Super reportasje. Mannen måtte " lide" seg gjennom den for å vise han at eg er eigentleg veldig A4... hehe :)

Men kvar vart du av...me snakkar 4 dagar no...?


Klem!

Ida`s World sa...

Media kan være bra:)
Takka at eg våkna opp frå boka og høyrde ei kjendt stemme på tven, og der fekk sjå et skjønt kjendt fjes fra starten på min arbeidskariere, så fekk eg logga meg på og sjekka den flotte bloggen din :)
Og jammen har tida gått ser eg når vesle søte Aurora har blitt så stor, då ser eg at det har gått nokon år siden eg fekk skjønne tegninger og en flott engel som de to har laga!! Den står forsatt i stua mi året rundt og med den sender eg livet i Bergen en fin tanke. Så tusen takk for fin blogg, og gode minner fra Barnebo:D
Lykke til og Stoor klem <3

Related Posts with Thumbnails