fredag 31. desember 2010

Video og kavalkade på nyttårsaften


I dag er videoen fra Emmelines nyttårsbord lagt ut på Bergens Tidende. Her kan du se hvordan jeg laget muffinsbuketten, og hvordan det så ut da jeg pyntet bordet!


Nyttårsaften er jo alltid en sånn dag da man ser litt tilbake, og samtidig setter mål for året som kommer. Veldig kort oppsummert har året på bloggen vært omtrent som dette:

Januar: Emmeline klarer å ta bilder fra ett av jenterommene på loftet. Det er en prestasjon uten sidestykke! Bildene blir brukt jevnt og trutt, som et bevis på at det ENGANG har vært ryddig;) Skriver om tvangstrøyer og fredsbevarende styrker;) 


Februar: Det snør og det snør. Emmelines eldste datter lager reklame på nynorsk, som blir presentert på bloggen. Hun blir i ettertid gjenkjent over alt, og jeg ler godt av at folk kommer bort til henne og spør om det virkelig er BOLLERINA som står der;) Emmeline selger og kjøper spisestue i full fart, mens Emmelinemannen er på fotballtur til England ! Bloggen runder en million unike lesere. Stor stas!!


Mars: Endelig påskeferie på hytten. Da har jeg allerede pyntet til påske i månedsvis hjemme, etter prinsippet den som venter på noe godt....


Jentene bruker feriedagene til å lage fine hjertekranser som vi pynter med ute og inne:) 


April: Emmeline starter sin karriere som skribent i Boligpluss. Er bortreist og blogger lite! 

Mai: Vi starter oppussing av gulvet i spisestuen. Noe som skal vise seg å ta ekstremt lang tid!! Emmelinemannen drasser alle møblene på plass igjen før vi er ferdige, og vi lever derfor med en umalt sti på gulvet i månedsvis;) 


Juni: Emmelinemannen fyller førti, og realiserer førtiårskrisen ved å sykle Nordkapp -Lindesnes. Noe som blir en meget nervepirrende affære. Emmelines mange lesere er snille mot Emmelinemannen, og gir ham mye støtte på Sykkelguttbloggen. Mens far er borte danser musene på bordet: Jeg kjøper Kithen Aid, (*årets mest fantastiske kjøp) -og bilen kollapser i protest!



Juli: Vi tilbringer usle 9 dager på hytten, før vi drar hjem igjen til jobb for barn og mann. Det regner mesteparten av tiden, og det er en pjuskete ferie syns jeg! 


Jeg søker om byggetillatelse til nytt soverom på hytten. Det er UENDELIG med papirer som må fylles ut, men søknaden blir heldigvis innvilget i desember. Det er ikke akkurat full fres på Lindesnes;) 

August: Det blir litt mer ferie. Vi leier et hus i Tyrkia, og det er en veldig veldig varmt!!!  Emmeline er overveldet av pågående selgere uten folkeskikk. Vel hjemme igjen tenker jeg at jeg skal bli minimalist;) 


September: Emmeline drar til Oslo med sin mann. Klarer kun å shoppe et blad og en flaske farris- uten at jeg blir minimalist av den grunn. Skriver om tøfler igjen. Dermed får A-O senteret på Dale bestilling på nesten 300 par tøfler, og de har fullt opp med arbeid helt frem til jul:) Veldig kjekt! 



Oktober: Det er mest hverdag på bloggen, og Emmeline er ørlittegranne lei av blogging. Jeg fortsetter med å lodde ut både støvsugere og andre saker og ting. 


November: Gjør omsider ferdig hele spisestuen samt stue. Kjøper ny etterlengtet lampe over spisebordet som også Emmelinemannen godkjenner. 


Maler og trekker om stoler. Maler vegger, gulv og tak i tv-stuen.  Jobber som en gal for å bli ferdig til Bergensavisen kommer for å lage julereportasje i slutten av november:) 



Desember: Runder to millioner lesere. Koser seg med ferdigpyntet hus i hele desember, helt til murens fall lager kaos.rett før jul. Avslutter året med besøk av Bergens Tidende. 


Legger planer for et nytt år. Skal fikse opp på kjøkkenet, på pikerommet og bygge ut på hytten. Har ambisjoner om litt flere faste anekdoter på bloggen i 2011;) Tusen takk til dere alle som så trofast gidder å følge med på bloggen min, selv om det slett ikke er så spennende bestandig! Bloggen hadde ikke vært den samme uten dere! Riktig godt nytt år til alle!! God klem fra Emmeline 






45 kommentarer:

silje-sin sa...

Godt nytt år til deg også:) Du har verdens beste blogg! Tenk at det er tre år siden vi satt og skrev til hverandre den nyttårsaftenen, tida flyr! Håper 2011 blir et knallår for dere alle:) Klem fra Silje.

ELLEMELL sa...

Godt nytt år til deg emmeline:)
Gleder meg til å lese mange fine nye innlegg fra deg i 2011:)

klem ellemell

Anonym sa...

Godt nytt år til deg og dine.Koser meg m bloggen.Nyttårshilsen fra Grete.

Fru Fly * Heidi sa...

Hei!
Takk for mange fine innlegg i året som gikk, og mange gode latterkuler! Du er unik med din egen stil, humor og varme. Takk for året som gikk og godt nyttår!:) God klem fra Heidi

mistin sa...

God nyttår. Jeg blir fortsatt en trofast leser i 2011(men kommenterer ikke like ofte)

bentemor sa...

et riktig godt 2011 til deg, og takk for å få lov å følge bloggen din. du e enestående jente.nyttårsklem fra et vindfult Ålesund

Heimekjær sa...

Godt nyttår til deg:) glede meg til å se masse i herlig inspirasjon hos deg i året som kommer!!

klem fra Linda♥

Pink lady sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år! Morro å se deg live på BTtv!

Klem Pink lady

Prinsesse Elin sa...

Syyyyyyyykt langt innlegg C. Filmen var super og det var rett før du viste hele Norges befolkning innholdet ditt i kjøleskapet. he he he
Du er den beste. G.I.D.
Klem til 6 banden fra Ålgård og GODT NYTT ÅR:D

Elin sa...

Godt nyttår til deg og dine også:)

Nyttårsklem Ea

eventyrLise sa...

Jeg syns alltid det er noe spennende å lese her jeg:)

Godt nytt år til deg og dine :)

Mitt hvite hus sa...

Heisan emmeline..

en flott tilbakeblikk på ditt spenennde og innholdsrike år.,.

Så fin du er blitt...

Ønsker deg og dine et Riktig Godt Nytt år.,.

Klemmer Kerstin

Kardemomme mamma sa...

WoW! Stilig video i bt;)
Ha et sprudlende nyttår sammen med Dronning Sonja og George Clooney.
Takk for et fint år med Emmeline:)
Klem

Allis i Eventyrland sa...

For en fin årskavalkade! Godt nyttår :)

Alberte sa...

Jeg tar av meg hatten og ønsker en frisk og festelig et strålende nytt år - og gleder meg til å følge deg videre på veien!
Klem fra Jannicke

Miranne sa...

Godt nytt år til deg, Emmeline!
Det er ALLTID spennande lesing - men ekstra gøy med anekdotar. Gleder meg til neste års lesing.

Veronika Mikkelborg sa...

He he he! du er en driftig dame:)
Ønsker deg et godt nytt år:)

Veronika

Kristin sa...

Bloggen din er en av mine absolutte favoritter, du skiver med masse humor og humør. Og jeg drømmer om å ha det like lekkert og fargerikt som deg :)

Godt nyttår!

PS: Hvor har du kjøpt den tekannen i glass på siste bildet?

Lisbeth sa...

Rigtigt godt nytår til dig og hele den dejlige Emmelinefamilien..:-o)

Jeg glæder mig til at følge med i alle dine herlige kreative opgaver.

You are simply the best,better than anyone...:-o)

Kæmpeklem fra Lisbeth

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Godt nyttår tilbake til deg og dine!
Leser bloggen din FAST! Gleder meg over hvert innlegg:)

Klem Anita

Inger-Lise sa...

Takk for at du er du. Blogglandia hadde ikke vært det samme uten deg!! :)
Godt nytt år til deg og dine!
KLEM fra Inger-Lise

gabraj sa...

Happy new year !

Gabriela

daniela sa...

Happy New Year!
Super blog, krásne fotky. Len tak ďalej.
Daniela

Lene sa...

Tusen takk for kjempefint bloggår, med masse flott inspirasjon og ikke minst mye latter!!:) Håper du får en flott feiring i kveld!

Kjempefin bildekavalkade.
Ønsker deg alt godt for året som kommer!

Hilsen fra Lene:)

♥ Netta ♥ sa...

Her kommer en nyttårshilsen fra en fast leser, men som sjelden legger igjen kommentar.

Jeg gleder meg til å følge bloggen din i 2011 og ønsker deg samtidig GODT NYTTÅR!

Klem
Netta

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken härlig tillbakablick på året som gått. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Jolanda sa...

Happy new year! Lieve groet Jolanda

Randi Nordstrønen sa...

Har nettopp sett videoen din på BT sine sider - knallbra! DET FESTLIGE BORDET! TAR MEG EN TUR INNOM DEG HVER MORGEN, dine hverdagshistorier er uimotståelige , fortsett slik i det nye året! Takk for alt i det gamle til deg og dine! Spesiell hilsen til din mamma og pappa - håper det står bra til med dem!
Nyttårshilsen fra Randi:)

Apples and Pears sa...

A beautiful, beautiful post. Happy New Year from Yorkshire, UK!

Emmeline sa...

Tusen takk for koselige hilsener fra alle sammen:) Her er middagen ferdig...og barna er i gang med å...Bake faktisk:) Det er tross alt lenge til klokken slår tolv!!

Mitt hvite hus: Vi sees nok ganske snart vil jeg tro...Det trengs for min del for å si det sånn;)

Kristin: Den er kjøpt hos Riviera Maison...

Randi: Du er bare skjønn!!! Hilser i vei!!!

Anonym sa...

Godt nyttår til deg også Emmeline! Måtte det komme mange nye,humørfyllte og motiverende blogginnlegg i det nye året! Du er god!!

NIna i Arendal.

Refleksjon på livsvegen sa...

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤
godt nytt år Emmeline til deg og resten av gjengen!
gler meg til fleire morosame og flotte innlegg i 2011!
pga. deg hadde bloggen min oppsving og svært mange som deltok på novemberdikt utfordringa..
kos dokke med nybakst på tampen av året..
blås ikkje vekk..
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤

hobbyvimsa sa...

Herlig kavalkade:)Godt nytt år til deg og dine:)Klem Linda:)

Berit på Bønes sa...

GODT NYTTÅR; EMMELINE!!!
Ser frem til mange koselige og ikke minst humørfylte stunder som leser av bloggen din. Du er et funn! Alt godt for deg i 2011.
Nyttårsklem fra Berit på Bønes.

Laila sa...

Riktig godt nytt år! Gleder meg til å følge deg både på bloggen og i Boligpluss i 20||.
Nyttårs klem fra Laila

Anonym sa...

Godt nyttår Emmeline, festlig blogg,som jeg vil følge i 2011 også

Wimona sa...

Godt nytt år! Din blogg er gøy så jeg gleder med til å følge med videre i 2011.Du skriver så gøy at jeg blir så godt humør av å lese i din blogg.

Rosa sa...

Det er vel ikkje utan grunn at bloggen din rundar både 1 og 2 millionar (!!!) treff iløpet av samme år! Den er fantastisk, i bilder og endå meir i orda du tryllar fram. Takk for året som har gått, og godt nytt år til deg og dine! Eg gler meg til å fylgja Emmelinebloggen i 2011!

helen og gutta sa...

morsomt å lese gjennom året som har gått, husker mange av historiene men alltid morsomt med reprise. Gleder meg til nye hverdagshistorier og flotte bilder hos deg i året som kommer. klem Helen

prinsesselinn sa...

Heisann ;)
Så er den aller første dagen her.
og sol og greier.
hvilken lykke,
for mitt vedkommende kan godt alt snøen forsvinne nåå, jeg er mer enn villig til å kjøre til Hamlagrø når jeg trenger den til skiturer...
Tusen takk for flotte inspirasjonsbilder og fine innlegg på bloggen din i året som har gått.
Håper du har hatt en vidunderlig jul og at det nye året bringer deg bare Perfekte dager.
Stor klem Linn

Anonym sa...

Godt nytt år til deg og dine! Takk for ein underhaldande blogg.Har kosa meg med dei fine innlegga i året som har gått, og gler meg til mange nye!
Venke

Camilla sa...

Godt nyttår, Emmeline. Har gledet meg stort over bloggen din i 2010 og gleder meg til å følge deg videre i 2011.

Klem fra Camilla

-monakristin sa...

det er såå morsomt å følge bloggen din! artige tekster! liker den selvironiske tonen, det er så bra at noen våger å stå frem med den! ønsker deg et godt nyttår! :)

Maya sa...

Godt nytt år til deg Emmeline..Har fulgt deg i en kort periode,men er nå helt hekta..Gleder meg til å se hva du kommer med i 2011.Du er en sann inspirasjons kilde..Klem fra meg:))

Micheal Jackson sa...

I've heard that the holiday hours
offered by Quartz Luxury Windows are good for the environment. Is there anybody who can verify this?

Related Posts with Thumbnails