fredag 22. januar 2010

Tvangstrøye



Pupper er i grunnen et tema man sjelden diskuterer i interiørbloggeforum. Naturlig nok. I andre bloggemiljøer fungerer pupper nesten som hyllepynt, sammen med en lipglossifisert trutmunn. Sånn er det ikke hos husmorbloggerne. Vi vandrer rundt med hverdagspupper i alle slags fasonger, og drar dem sjelden opp og frem i rampelyset.



For min personlige del må jeg si at puppene tar uanstendig stor plass i mitt liv. De breier seg utover -og krever dyrt utstyr for å holde seg på plass! Jeg liker det ikke. Ikke klarer jeg å kvitte meg med dem heller, tiltross for iherdige forsøk. Mine pupper har rett og slett en stayerevne utenom det vanlige, og dermed tok jeg dem med til Hetty, Netty, og Fletty for å finne en passende BH i forrige uke.



Hos Hetty, Netty og Fletty bugner det av BH-er til all slags bruk, og damene er trolig spesialtrente fra CIA. De bruker selvfølgelig ikke ordet pupper, bryst, eller nusser. Damer som jobber ute i felten, bruker det profesjonelle uttrykket BYSTE! I løpet av et nanodelssekund har de avgjort at du er en DD eller E eller F eller G, og så løper de sporenstreks til de små skuffene sine og drar ut BH-er som kan brukes som tomannstelt på en regnfull dag.



Så tøffer man inn i prøverommet og drar gardinene skikkelig godt igjen, og kjenner hvordan svetten pipler. For nå er det ingen vei tilbake. Endelig skal vedhenget i fengsel. Nå er det slutt på en tilværelse der puppene lever et fritt og uavhengig liv. Så vrenger man av seg klærne, og i løpet av et øyeblikk så står Netty, Fletty og Hetty inni prøverommet de også. Med målebånd. For kanskje man kan ha en litt mindre BH ?



Før man vet ordet av det blir den såkalte bysten slengt veggimellom. Hetty og Netty haler og drar, og roper at vi kan klare noe som er litt mindre. Så begynner en voldsom pressesituasjon, før man tilslutt står på kanten av en sprengningsulykke. Først DA er Netty og Fletty fornøyd. De klapper jublende i hendene fordi de atter en gang har trosset tyngdekraften. Resten av uken holder Emmeline pusten, fordi hun tross alt frivillig har brukt en hel formue på en tvangstrøye av dimensjoner.



I grunnen burde man rekruttere folk til det profesjonelle yrkesmillitære fra bysteavdelingen. Netty, Hetty og Fletty-damer opererer med så mye myndighet og presisjon at krigen i Afghanistan hadde vært over på et blunk om de hadde fått ordne opp. De opposisjonelle hadde blitt lagt i jern i en liten B-cup, slik at de ikke lenger kunne røre seg, og det hadde vært fred og harmoni fra ende til annen. Noen må bare tipse Kongen og Fedrelandet om hvilken gullgruve disse damene vil være for verdensfreden!



Håper at dere får en god helg alle sammen -med eller uten tvangstrøye:) Nitti prosent av dagens bilder  (som forøvrig ikke akkurat passer til temaet) er lånt fra Ib Laursen! SEES i morgen!


76 kommentarer:

Marit sa...

Hææærlig! Hehe:o) Og akkurat dette er grunnen til at jeg er frykteligfryktelig glad for at jeg kan smyge meg stille og anonymt inn på H&M el.l og anskaffe nødvendig støtte og løft med vett og anstendighet i behold etter endt innkjøpsrunde! ;o)
Ha en fortreffelig helg!

Marita sa...

ÅÅÅ du har min medfølesle, mens jeg nikker og smiler gjenkjennende i skjegget !
Det er grusom å gå med BH- det er grusom å komme ut for slike kvinnemennesker og BH'ene for oss med "byste" er bare grusomme de også !!
Men bildene var fine da !!
God helg fra E-cup i Trøndelag (o:

Lillan sa...

herlig herlig!! hihi

GOD HELG!!!

klem Lillan

Jannicke sa...

..jeg vet nøyaktig hvor du har vært!! Fikk sjokk første gang Netty og Fletty kom smygende inn i prøverommet og danderte puppene mine verdensvant inn i BH`en...

Etter dette sjokket, har jeg i grunnen lært å sette pris på danderingen til disse damene ;o)
For ingen steder finner man skreddersydde BH`er slik som hos Netty og Fletty ;o) Dette er 100 ganger bedre enn en tyggistyggende 18 åring på H&M :o)

God helg!

Camilla sa...

Hei. jeg er en blogg-løs dame fra Trondheim. Jeg må bare tilstå at jeg er innom bloggen din nesten hver dag, og koser meg over din gode måte å få frem et poeng på! Jeg digger din humoristiske vri, og ler godt hver gang jeg leser noe nytt fra deg! Du må aldri slutte å lage blogg!!!

Idun // Breidablikk sa...

du kan få sagt det Emmeline.. De er ikke akkurat bluferdige, Hetty, Netty og Fletty (?)... De prikker, dytter og drar der man vanligvis ikke slipper til mennesker man akkurat har sagt hei til og lite mer enn det.. Men når man har fått en bysteholder som faktisk passer.. Ja da er det verdt det... ;)

Ha en flott helg Emmeline! *klem idun*
PS: mugger er da en veldig treffende illustrasjon? *fnis*

Anonym sa...

Bildene passet da utmerket til temaet, var det ikke noen fine store mugger jeg så da?

Blått til lyst sa...

Hehimhhehmhhiiiieee..mhhhmhmhee..
Vær bare glad damene ikke har license to korsett. Tenk hvordan de ville vært med solide klyper og grepa tak rundt strammensnorene.
Skjønner at innlegget, og kanskje skriveren, måtte roes med bilder av den totale idyll. Bli der, du og velg bh selv...

Trine sa...

selvsagt passet bildene! Det var jo MUGGER der!!!

ANETTESHUS.COM sa...

Huff av meg, for en forferdelig opplevelse dette må ha vært!! Kan du skjønne hvorfor de på død og liv skal presse seg inn i dette lille prøverommet sammen med deg?!? Stakkars deg, vennen ...

Ha en strålende helg, C! La bysten få svinge fritt i kveld da *ler*

Klem klem
Anette:)

lillpastill sa...

Haha.. For en fantastsk start på helgen, jeg kan ikke annet enn å le! Du skriver rett og slett bedre enn best.. Hoho..
Gleder meg til å titte innom igjen, da er man liksom garantert et smil om munnen-.. :)

God helg til deg og dine

Anonym sa...

Ååhh! Så deilig å få seg en god latter!
Du er dødsvittig, Emmeline!

Jeg er i en alder der man husker hvordan det var før i tiden med undertøysdamer som kom smygende inn i prøverommet og ordnet og regjerte. Opplevde det også nylig i London. Der er det visst helt vanlig.
Ha en herlig oppheist weekend!

aase sa...

Oj oj, dette ble morsomt. Kjenner meg så veldig godt igjen!! Heldigvis fikk jeg for noen år siden fjernet endel, men jeg skulle veldig gjerne tatt mer jeg....

Vel vel, vi får holde oss i trøya og stramme inn her og der.

Ha en god helg, med eller uten tvangstrøya!!

Fjordheim sa...

Ja det er ikke lett å være kvinne med en stor byste. Kjenner godt til det. Men har ikke vært så "heldig" å treffe disse damene. Kanskje det hadde vært lurt. Tror nok dei kunne redusert mine store fordeler betraktelig. Noe som hadde vært en stor fordel.
Hehe. Håper du får nok bevegelse for lungekapasiteten.
Ha en fortreffelig helg :)

Henriette sa...

Nå er jeg veldig glad jeg er "velsignet" med små pupper i 75C og kan kjøpe BH-er på både H&M og Cubus uten å engang prøve de først. Alle passer og ingen sitter vondt. Herlige greier :)

Barbros lille atelier sa...

Herlig innlegg! Lo godt når jeg leste det. Har vært i akkurat en sånn butikk og kjøpt BH, hvor de skal hjelpe deg med å putte puppene på plass. Det føltes veldig uvant, men fikk en flott BH da, selv om den var dyr....Og så var jeg veldig stolt da jeg gikk fra A-cup til B-cup. Følte meg som den reneste Dolly Parton:-)

Klem

Rachel sa...

Känner meg virkelig igjen, jeg har F og det er aldrig lett og finne bh og det blir alltid dyrt. Må virkelig si jeg liker og lese dine innlägg du skriver alltid så morsomt, ha nå en fin helg Klem Rachel

Et hus i en hage sa...

Morsomt innlegg og flotte bilder!! Håper den gjør nytten sin,og at det til slutt ble vel anvendte penger;)!! Ha en strålende helg!

Siv Janne sa...

Latterbrøl :) eller LOL som man også kan skrive.. jeg ser virkelig for meg disse myndige kommandosoldatene med sitt hemmelige "mission" å gi kvinner en stramt hevet og løftet byste;)
Håper du får trekke litt pusten i helga.. Finn fram de deilige slitte bhene som definitivt ikke støtter.. Slipp puppene fri, det er helg.. :)
Ha en strålende og befriende helg.

Klem Siv Janne

Anonym sa...

Du er rett og slett - HÆRLIG!!!
God helg til deg og "jentene"
Helen

Tanja sa...

Takk for en fantastisk start på helgen!!! ;D Spesielt bildet av et par "jugs" gjorde dette innlegget til et høydepunkt! Takk for at du deler dine tanker og historier med oss.

Lobeliadamen sa...

ha ha ha ha ha......ja du vet å få sagt det! Ler så eg griner....

Ha en forrykende helg :-)

W

Bless by Tone sa...

Vet du, du kan virkelig få sagt det... Kjempemorsomt. Og noen vakre bilder

Lillian's hus og heim sa...

Hehe, fantastisk... Digger deg og bloggen din. Du skrive fantastisk..;D

Anonym sa...

Ha,ha,æ trur æ flire mæ ihjæl:):)


Wenche

My home is my Castle sa...

Hahahaha :)))
Sitter her og ler hihi :))
Utrolig bra skrevet !!!!

Klem,Kari

pensjonat frua sa...

Du kan jammen få sagt det, morsomt innlegg:-)
Go helg!

Anne den Greie sa...

Hei!

Nok en gang FANTASTISK innlegg! Må også innom Hetty, Fletty og Netty i ny og ned, pga utvidet byste. Det er fasinerende hvordan damene bare ved å se deg vet hvilke cup du skal ha.

Jeg pleier å klassifisere cup´ene på denne måten:
A-cup
B-cup
C-cup
D-cup
World-cup

God helg!! Gleder meg til neste blogginnlegg!

Lykkeliten sa...

Jeg ler så jeg griner, og tenåringsdatteren synes jeg er utrolig slækk her jeg sitter.

Du er fantastisk Emmeline!

Hetty,Netty og Fletty bør passe seg. Hvis de riktige personer leser dette innlegget sitter de på et fly til Afghanistan fortere enn de kan si : BYSTE

Hos Camilla sa...

Hahahahahahahahaha dette blir en stålende helg! Herlig skrevet!

Kari sa...

Hahaha, for en utrolig god beskrivelse! Kjenner meg virkelig igjen i det du forteller :) Ikke noe "eeeeh, jeg skal bare kikke litt, jeg" der i gården. Det skal løftes og strammes og skvises, og når en går derifra kan en ikke la være å tenke på alt det fine en heller kunne ha brukt pengene på. Rosa mugge fra Ib Laursen, for eksempel :)
Ha en super helg!

Anonym sa...

For et herlig innlegg Emmeline!! Elsker interiørblogger, men ganske befriende å lese om annet enn danderte hvite tulipaner på et fat. (Som kan være vakkert, men ikke så mye å le av:))
BH-er er et nødvendig onde når det ikke lenger strutter. Når jeg får puttet mine opp i en god E-cup så ser dem ganske fine ut lell...

Ha en strålende helg!

Nugg

Helle sa...

Takker for nok en god latterkule! Ha en flott helg

Bo med Lena sa...

Fniiiiis...jeg ler meg skakk! Jeg er ikke i besitting av en byste som krever en tur innom paramilitære avdelinger, men du har min medfølelse! Jeg har vært med moren min og de samme damene finnes i Drammen også:) Kanskje de er klonet?

Jeg derimot svetter meg gjennom x-antall prøving/feiling av bh'er på egenhånd på HM..og hvis det er noen trøst så er ikke det så veldig stas heller. Det er en svett opplevelse uansett!

Unknown sa...

Du er bare herlig=)
Jeg priser meg lykkelig over å være i den ligaen som kan shoppe slikt uten overivrige, men velmenende hjelp!
Selv om utstyret vårt ikke nødvendigvis kjennes anderledes å bruk noen ganger.
Ler godt hver gang jeg leser dine om dine krumspring mellom nattlige shoppingturer og Simple Living himself!

Klem fra Grete

Anonym sa...

He he, jepp der er jeg rett som det for å fornye garderoben. Nå er jeg fra naturen av utstyrt med stor byste(i flg. hetty) og smal rygg. Ingen produsent har noe som helst som passer. Så alt blir så vidt som det går. Ingen skal være så smal over ryggen. Selv etter å ha blitt invitert til å møte salgsrepresentanten til Fletty fra Holland ble det noe løsning.Etter krigsråd fant vi sammen en nødløsning med systuen til hetty & co. Ha en strålende helg. Hilsen en fast kunde her og hos hetty.

Nina

Marianne sa...

Utrolig bra Emmeline:))
Du er kanon flink..

Ha en fiiin kveld
M

Villa von Krogh sa...

Vanvittig bra innlegg! :) Jeg fliret meg godt igjennom det hele.

Kos deg masse i helgen!

Anine

Anonym sa...

Åh, Emmeline, jeg ELSKER bloggen din! Du er så HERLIG!!! Du skriver helt fantastisk bra, beskriver akkurat på en prikk meg når jeg skal på tvangstrøyehandling. Du har rett i at det koster. Men, jeg har sikkert en ufancy størrelse, for jeg finner ofte på halvprisstativet. Sær smak har jeg kanskje også da! Mitt favorittmerke er Freya, og siden det er stort sett det jeg bruker, kan jeg kjøpe dem billigere på nett også, jeg vet jo størrelsen min i det merke.

Anne Grete sa...

Heheheh, herlig innlegg.. Og moro med bilder som IKKE har noe med saken å gjøre.. Fikk meg til å trekke på smilebåndet nå :)

BloggløsElise sa...

Dette fikk fart på fredagskvelden her hos meg! Herlig å lese bloggen din, du skriver jo rett og slett helt profesjonelt. Mektig imponert! "Bystevis" er jeg på en annen planet, der jeg strever på Lindex for å finne en Bh som kanskje kan presse puppene mine litt opp for at jeg faktisk skal ha litt kvinnelige former. Til og med som gravid eller ammende kan jeg ikke akkuratt si at det bugner over... Jeg må le!

Følger bloggen din, og kjenner meg inspirert til daglig av dere interørentusiaster..alt dere får tid til!!! God helg;)

Hanne sa...

Ho ho ho. Så langt årets beste blogginnlegg :-) alle blogger medregnet. I hvert fall alle som jeg leser.

God helg!

Pludrehanneklem

Refleksjon på livsvegen sa...

Yes same problem her...
Fekk beskjed om at i London hadde dei så flott utvalg...
blir litt dyr bystholder det ;-)

ESMERALDAS HJERTE sa...

JÆÆÆIII DIGGGGER DÆÆÆIIJJJJ!!:):) og det vet du nok allerede hærlige vennen!!!
FREDAGSKLEEMMMMM

Også tror jeg at jeg vet hvor du ahr handlet bh; hehehe....

ESMERALDAS HJERTE sa...

JÆÆÆIII DIGGGGER DÆÆÆIIJJJJ!!:):) og det vet du nok allerede hærlige vennen!!!
FREDAGSKLEEMMMMM

Anonym sa...

Haha jeg må le asså....men det kan da ikke være så lett å gå å dra rundt på så stor "byste"! Man kan jo rett og slett få ryggproblemer av vedhenget foran!
Og at personalet hopper inn i prøverommet, huff det høres litt frekt ut.

Kos deg i helgen!

Klem Kristine

Fjordlykke sa...

Fantastisk:) Kjenner meg igjen. HATER å kjøpe BH. Skrekk og gru med folk i prøverommet da. Det er jo mitt største mareritt. Traumatiserende opplevelse!

God helg:)

Hannesin sa...

Ååh gud kor æ flira av dagens Emmeline !! Flire egentlig ofte av skriveriene dine, du skriver så godt !

Ingen problemer med å sette seg inn i situasjonen, prøverom er et "hat-sted", særlig når det skal prøves undertøy og badetøy... Ueæh..

God kveld :)

Hanne

Torilpia sa...

Rotet meg inn hit etter å ha besøkt Lykkelitens boble - hun anbefalte innlegget ditt :o)

Veldig bra skrevet! Kjente meg så igjen .. visste liksom hva som kom til å skje før jeg leste det :o)

Var på en sånn butikk på et kjøpesenter i Ski. Endte opp med å kjøpe bh til elleve hundre og bestille en stringtruse til 550 kroner .. heeeelt sinnsykt. Det verste er at jeg klarer jo ikke sitte med den bh'n på ...
Så nå ligger de pent i den lekre undertøysposen jeg vant på bloggen Hos Trude - og håper på at eieren kan krympe noen cm rundt overkroppen ... Men da blir vel cup'ene for store også .. *sukk*

Hadde man enda hatt litt små nette B og C cup-pupper hadde man kunnet kjøpe bh hvor som helst - nesten :o)

Ha ei flott helg!

Toril :o)

Lise sa...

Hihi...hærlig!! Du er fantastisk god til å skrive Emmeline! Storkoser meg hver gang du kommer med et nytt innlegg.
Ha en fantastisk helg!

anne sa...

Hahaha... et fantastisk innlegg Lisbethsindag anbefalte på twitter. Jeg har samme problemet, men jag har aldri følt det så vidunderlig fortalt som dette. Knall :)

H.Strøm sa...

Hahaha fantastisk bra formidlet!

Tommel opp!

Aud Jorunn sa...

Heisann.
Dette var mitt første besøk hos deg....og for en opplevelse. Sitter her og tørker tårer og kan så levende se for meg det senariet i prøverommet. Knallbra beskrevet. Tar meg en tur tilbake igjen snart. Ha ei "oppløftende" helg

EN GUL KNAPP sa...

HAHAHA! på kornet!

Thea

Marte sa...

Fantastisk histore!
Du er god, altså!!

God helg!

Jeanette sa...

Hei kjære du!
Hehe, du får sagt det du..
Har en liten ting til deg inne hos meg:)Den er ærlig fortjent!!
Klem J.

Heidi sa...

Håpar du har tenkt å gi ut bok med dei beste blogginnlegga dine. Du kan jo bli millionær! Du skriv rett og slett BRA!

Inga sa...

hahahahahahahahahaha :-D

Ingunn sa...

He he. Kroppen er ikke alltid medgjørlig nei.

Ønsker deg en herlig helg.

Anonym sa...

Kjempeherlig !!!! :) :)

Har vore med på den galeien sjøl, og meir enn ein gang følt meg som størrelse "KU". Enten det har vore på H&M, der eg må gå heim med uforetta sak, eller hos dei engasjerte damene som plasserer deg i "verdenscup-kategorien" før du veit ordet av det.

Men tross alt ser ein betre ut når ein endeleg er komt svett (og robba) i mål. Då får det vel våga seg at det gneg litt på ribbeina, og at BH-en lagar knirkelyd når ein dreg pusten litt for djupt inn. Ein må som kjent lida litt for skjønnheten ...

Men det kunne kanskje vore verre òg? - Frå barnemunn:
"Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte. (Kaja, 7 år)" :)

Då min håpefulle var 2-3år, gav han forøvrig ut-"rustninga" det beskrivande namnet "puppegøymer" :)Det er no standardterminologi her i huset.

Takk for nok ein festlig betraktning frå ein frodig "Forglemmegei"

Rosa sa...

Fantastisk! Eg har aldri våga meg inn i ein sånn butikk, sjølv om eg nok kunne trengt litt hjelp til å finne noko som faktisk passar (utan at det seier noko om volumet, haha).

ha ei herleg utvungen helg!

Nina sa...

Du får virkelig sagt det du Emmeline;-) Du har en fantastisk måte å skrive på, og jeg blir mer og mer imponert for hvert nye innlegg. Jeg var på revy i går med en lokal komiker, og i det yrke hadde du gjort det FANTASTISK, det er jeg sikker på:-D En interiørkomedie med en liten snært av hverdagskost;-)

Ha en strålende helg:-)

Klemmer fra bloggløse Nina i Stv

Anonym sa...

Du er herlig, Emmeline;))
Jeg storkoser meg med dine befriende innlegg!!

Marit;)

M sa...

Det var nydelige bilder! Og ja du har rett, det er ikke akkurat et hyppig tema på våre interiørblogger...heldigvis hihi....
Det er noe herk å finne riktig bysteholder (ja, for tenk!) Og for de fleste ender det vel med at de som er gode, blir brukt til de faller fra hverandre...hvor mange ganger jeg har sagt "jeg håper jeg ikke kommer på sykehus i dag, for bh`en er for sliten og grå" hihi!
Ha en fin helg videre snupp!
klem,M

hobbyvenn sa...

Jammen har du nesten "lisence to kill" du også. Lo så jeg fikk vondt i magen av det du skrev. Fantastisk!! Og problemer er velkjent, om enn ikke den delen som omhandler H,L, og N. Har ikke våget den turen... God helg!

Anonym sa...

Haha, ja den var super"bra"!

Violetta sa...

Ler så jeg griner, utrolig treffende beskrivelse! Du får virkelig sagt det! :)

Linda M. Ingebrigtsen sa...

*flire* først å fremst for at bildene og teksten var som yin & yang :)
*flire* fordi jeg er daglig leder på en triumph butikk (undertøy) og du har rett og slett kommet med jobb beskrivelsen min :)
Håper du fikk en behagelig tvanstrøye, og fortsatt god helg :)
hilsen minidyll.com

anne-marthe sa...

Ha,ha, fikk noen visuelle bilder i hodet mitt no....Du skriver såå bra, blir rett glad av å titte innom her !!

Dentinista sa...

Heisann!

Lyslenkene får du
på Smak i Sandnes!

Mvh HC

Emmeline sa...

Takk for tipset:) Jeg har faktisk KUN sett dem på Smak i Sandnes....hehehe. Så det var det eneste stedet i hele Norge jeg trodde det kunne finnes:) Må visst ringe til Smak på mandag. Tusen takk for tipset!!!

Timoteia sa...

Jeg ler meg i hjel! Og jeg har for øvrig linket til dette innlegget i min egen blogg, for dette var så moro at jeg håper mine to-tre lesere også "finner frem" til deg :) Ha en fin helg videre!

åsemor sa...

Hei på deg Emmeline.
Kjennte meg igjen i din fremstilling av puppestellet. Det er slett ingen billig fornøyelse å ikke passe inn i modellene fra HM og andre kjedebutikker. "Seletøyet", må rett og slett tilpasses det umedgjørelige frontpartiet, sånn er det bare.

Ditt forrige innlegg om bloggens barndom var interisant. Jeg husker enda det første innlegget jeg leste hos deg. Det var om en brødrister, mener den var rød og med mønster på. Etter det var jeg stadig innom deg og gleden var stor hver gang du la igjen en komentar hos meg.(husker du den lørdagskvelden vi diskuterte julegave til din svigermor, frem og tilbake i kommentarfeltet ;)
Jeg er fortsatt der jeg var i startfasen, ambisjonene mine er ikke høyere heller. Men jeg gleder meg over din enorme leserskare og over dine treffende innlegg.

Jeg kommenterer sjeldnere hos deg, men leser fortsatt innleggene dine.
Stå på videre, du gleder mange, klem fra Åse.

Fru Luna sa...

Ha ha ha, artig innlegg ;)

Stjerneteller sa...

Hahaha. Fantastisk innlegg. Byste synes jeg er grusomt gamlisord, da liker jeg bedre de bergenske variantene dikkedolliker (pittesmå pupper) eller baggadajser (gedigne).
Skumle butikker det derre, jeg har aldri våget meg inn i et slikt prøverom, men ikke umulig jeg må nå som gravidepuppene lever sitt eget liv!

Anonym sa...

hohoho! DETTE var herlig lesing! Jeg kjenner meg SÅ igjen! Har DESVERRE strl 65 DD/E. Prøv den! å få ny bh er aldeles ikke noe gøy:(

Related Posts with Thumbnails