tirsdag 5. januar 2010

-og julen varer helt til påske..?



I morgen er det 13.dag jul og det er på tide å få julen tilbake i boksene sine på loftet. Triste greier! I den anledning fikk jeg en lys idé. Kanskje jeg skulle finne frem det gule serviset fra i fjor? Det jeg brukte en gang i fjor påske, og som ellers har vært irriterende gult inni skapet. Gult er kanskje kult, men det matcher dårlig andre farger. Kanskje gult kan fungere som en frisk forlenger av julen?



Det kan det ikke. Vi mangler bare kvikklunsj, en appelsin og påskeegg for å ønske GOD PÅSKE femte januar, og det blir vel litt over the top. I motsetning til skjønne Mia som koser seg med sine vakre pastellfarger i januar, er jeg rett og slett litt tom for inspirasjon.



Derfor har jeg fylt kjøkkenhyllen med mine hvite hjertekopper ( Sia) og håper det skal poppe opp inspirasjon for interiørvåren etterhvert.  To av julefuglene får være med på lasset litt til, Emmeline kan ikke ha det HELT hvitt, det går bare ikke;)



Under forrige innlegg fikk jeg et hyggelig spørsmål fra en anonym som lurte på hva jeg syns om det finske merket Pentik. Til deg kan jeg svare at jeg er en stor fan.To av mine beste kjøp kommer faktisk fra Pentik på Lagunen, nemlig lysekronen på kjøkkenet og mitt aller beste ullteppe. Jeg leter alltid etter funn hos Pentik, og julekaffen derfra er en favoritt!



Så langt i 2010 har jeg vært syk hver eneste dag, med en slitsom mageinfeksjon som ikke vil slippe taket. Som trøst har jeg derfor fått vårlige tulipaner av mine foreldre, og kanskje det blir bedre i morgen?



Ha en fin tirsdag alle sammen!


48 kommentarer:

Bravo sa...

God bedring, Emmeline! Disse greiene herjer rundt i landet nå, selv hadde vi to runder før og i julen i familien vår, slitsomt.

Ble jeg først i dag da, tro?

Emmeline sa...

Bravo...Det ble du:) og tusen takk for hilsen. Ja, jeg får håpe at det er forbigående selv om jeg syns det har vart i overkant lenge allerede! Ha en fin dag til deg og dine!

EndeligMamma sa...

God bedring! Det er en fantastisk blogg du har, blir kjempe inspirert av å følge med på den. Takket være deg er jeg også blitt en Green Gate fan ;)

Nydelige tulipaner, sånt hjelper jo alltid på :)

hobbyvenn sa...

God bedring! Så dumt å starte det nye året slik da... Men tulipanene er jo flotte hvertfall, og sikkert en liten trøst.

frøken olsens drømmer sa...

Hei igjen,Du har jo gule kopper med Polka dot !så koselig ;))
Jeg har også et innlegg med polka dot fra Ib laursen som kommer nå mot vår,De er helskjønne,i pastellfarger...
Jeg er heldighvis ikke sjuk..bank i bordet)men såå trøtt etter denne jula,god tirsdag kveld til deg ;))

Guttemamma sa...

Mageinfeksjon ...blæ,god bedring til deg,Emmeline!!
Synes bildene dine er fine og inspirerende jeg da..så litt inspirert er du nok:)
Klme fra Anette

Beth sa...

Der var du ja...,har savnet deg!
Men er en syk er det slett ikke mye en orker.

Ønsker deg riktig GOD BEDRING!

Unknown sa...

God bedring!
Her i huset overser jeg glatt 13 dag jul og kjører til 16 dag eller noe... og etter det så blir det alltid så grått og trist, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal piffe opp med.. Ble fint med de hvite koppene dine, og julefuglene som fikk være med litt til.. skjønner godt de ikke vil fly sin vei i denne kulden.

Martha sa...

God bedring!
Så fint du har det hos deg :)

Britten sa...

De to røde fuglene og den røde boksen utgjorde en artig og fin fargeklatt i det hvite.

- Veldig vinter og januar dette !

Tenk hvit snø og rød anorakk og skibukse ... ;-)

De fuglene er ikke "julete" som en nisse eller en engel. Så sånn kan du da trygt ha det en stund.

Og selvfølgelig : God bedring , den syken er utrolig utmattende , uff !

frøken olsens drømmer sa...

He he,det hadde vært hyggelig Emmeline;))

Ingunn sa...

Så lurt å forlenge julen med litt farger.

Jeg må kjøpe tulipaner i morgen :)

God bedring.

Klem Ingunn

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det hjerteserviset er så fint! <3 (hihi)

God bedring!!! :)

sylvia sa...

ja har hørt m denne mage greia..huff å huff.
nydelig du har det
deilig å få ut jula syntes jeg.
lem fra sylvia

Sissel sa...

Vil først befynne med å si god bedring!

Du har så utrolig mange fine ting!

Og du er stor inspirasjon for oss alle på mange måter og områder!

Elsker bloggen din!

Ha en fin kveld!

Smineset sa...

God bedring!!! Godt å holde litt på julen. Selv har jeg ryddet bort julen i huset, men ikke på bloggen... klem ;-)

Anonym sa...

God bedring, flott blogg du har. i dag fikk jeg en trist melding First floor på nestun skal legges ned....tap for byen.

Refleksjon på livsvegen sa...

God betring...
Huff ikkje kjekt starte året på denne måten...
Her er det kaldt, best å fyre i omnen..
Mine juletulipanar heng med hovudet, men er fortsatt vakre på sin måte..

Unknown sa...

Her får julen stå til 13. dag jul. Jeg holder på med de siste juleinnleggene på bloggen min enda jeg. :) Syns julehøytiden er over på et blunk, og det er litt vemodig å pakke ned alt sammen igjen rett etter nyttår syns jeg. Samtidig deilig å få ryddet skikkelig, føle at det er litt tomt i stua eller på kjøkkenet, og bruke det som en god unnskyldning til å kjøpe noe nytt. Gleder meg sykt mye til å se den nye kolleksjonen fra GreenGate live.

God bedring, håper tulipanene hjelper deg til å føle deg bedre. :)

hjem hos linda sa...

Uff ikke godt at magen ikke vil være snill da!!
Ønsker deg good bedring.Du har tatt mange fine bilder,spennende å følge bloggen din..
ps trekkning inne hos meg hvis du vil være med å vinne et flott skjerf..
Klæm Linda

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei :)
Eg praktiserar 20 dag jul for utrydding av jula, also 13 januar. So hos meg vert treet og alt det andre ståande litt til..til tross for at treet dryssa og eg gleda meg til våren :o)

Klem M :)

Breivik Samfunnshus sa...

Hei Emmeline!1
Du har det jo ikke helt hvitt , synes du skal ta utgangspunktet i de fantastisk cerise tulipanene og fortsette trenden.. Knall rosa er jo bare så lekkert sammen med LITT gult og grønt så får du det vårlig og lekkert !!
Ha en flott kveld og riktig god bedring !!

Klem fra nord.

Anonym sa...

God bedring!Hørt at det har gått rundt i det siste,men sikkert kjedelig når det ikke slipper taket.

Anita sa...

Håper formen er oppadgående nå??!! Såå kjedelig å ha magegreier. Nydelige tulipaner og fint i hylla de! Fint med noen små fargeklatter. Her er siste rest av jul borte, nesten og jeg syns det er godt! Vi har hatt pepperkakehusriving i ettermiddag så nå er hele lille byen også ute (i søpla)! Krysser fingrene for at du fort frisker til! klemmer fra Anita!

Bolettes hus sa...

God bedring! Håper du snart er på beina igjen! Jeg må si jeg er helt enig med deg... ikke så mye inspirasjon å finne inni meg for tiden når det gjelder stasjing av hus og heim... Dermed har det meste blitt hvitt hos meg i dag... Med en anelse av litt beige innimellom... Men har du sett innom Trendkompagniet og Bloomingville? Der har de nydelig inspirasjon for våren! Men men... lommeboka er rimelig flat nå etter jula.... he he

Klem kari

Anonym sa...

God bedring til deg! Nydelige blomster :-)

Klem Kristine

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

God bedring!

De tulipanene fikk meg til å få skikkelig vårfølelse.

Casahelene sa...

For noen nydelige tulipaner. Tror jeg må kjøpe meg en bukett i morgen. Riktig god bedring!!!

Vårt Hus sa...

Riktig god bedring Emmeline. Håper infeksjonen i magen går fort over.
Klem Yvonne

maybe*mej sa...

ooooo superfint. gillar din stil

ANETTESHUS.COM sa...

Huff, er du syk, vennen!? Masse god bedring til deg!!! Jeg synes det ble riktig så flott i tallerkenhylla di jeg, C!! Enig med deg! Litt farger må til;) De søte fuglene var kjempe-fine!!

Ha en fortsatt fin uke!

Klem
Anette:)

Anonym sa...

Har bare lyst å ønske deg god bedring. Det eneste positive er at
kiloene du har lagt på deg i julen forsvinner av seg selv.........
Koser meg i bloggen din. Klem Kari.

Emmeline sa...

Kari:
Må jo si til min store forskrekkelse at kiloene er VELDIG standhaftige. Det skulle veldig mye elendighet til før de forsvant, men i dag var de LONG TIME GONE..

Og da var den eneste trimmen å gå fra sengen til do og tilbake -i fem døgn. Har vel vært på kjekkere slankekurer må jeg si;) Huff dette ble vel en ganske grotesk kommentar gitt..!

aagaa sa...

Pięknie u Ciebie!
Pozdrawiam

Solveig sa...

Hei hei!
Gult er kult, men må si meg helt enig i at det er vanskelig å matche. Her ryker nok det jeg malte gult i fjor, for det funker liksom ikke.

Herlig sjokoladeplakett. Love it!

God bedring - akkurat den sykdommen er så slitsom - sender en nettbasert tulipanbukett jeg og.

frøken olsens drømmer sa...

Hei på deg igjen,jøss du begynner vel å lure 3 gang jeg kommenterer på samme innlegg;))
men i kveld skjønner du har jeg virkelig blogget rundt,bortsett fra litt pauser ,kremt ang en hvis tv serie..
Men så at du så litt etter en slik lampe med to skjermer fra Blomingville..Som jeg kan skaffe ..er jo ikke i nærheten av deg men kan jo sende og hvis du finner ut at sånn skal du ha skal du få den til en meget god god pris
Men det er jo en dyr lampe i utgangspunktet full pris ligger de rundt ca 2300-2500
Så bare gi beskjed hvis du skulle ha lyst så skal vi nok bli enige om en pris
Sånn nå skal jeg ikke kommentere mer for denne gang ;))

Kjersti sa...

uff ikke kjekt å være syk nei, men kjekt å få så fine tulipaner som oppmuntring.Fin blogg du har=)

God bedring

Linda aka Myrini sa...

Riktig god bedring, Emmeline!
Her skal juletreet ut i morgen - det strør rundt seg med stikkende barnåler...

Prinsesse Elin sa...

Det kommer til deg bare vent....energien altså! Har vært der fysisk helgen før jul og det tok meg en uke å komme opp på et normalt energi nivå, å hva skjer....en dag med energi og poff så har jeg pådratt meg den største bihulebetennelsen ever. Og blir daff igjen til over nyttår. Siste dagen jeg satt å stirret tafatt ut i rommet var faktisk på søndag så jeg har mye å ta igjen! Jeg er ikke egnet for å være syk. Jeg må ha bånn gass hele tiden. Hvis ikke så blir jeg eh....syk.
Alt du har gjort i julen ligger jeg på etterskudd med. Trøst deg med det vennen min.
Nå må jeg stikke. Har lovet mannen å koke kaffe mens han dusjer. Tudeluuuuuuuuuuuuuu:)

åsa sa...

hejsan!!vilket vansinnigt fint porslin du har i din tallrikshylla! Ha en bra dag!! hälsningar Åsa

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Nei, det blir litt tomt etter all julepynten er slengt ut, og her er det VELDIG hvitt og veldig LITE glitrende i dag... Men, det var et lurt triks å finne frem noe GULT, og da synes jeg jeg hører min bedre halvdel: - Sommer'n ER rett rundt hjørnet! HAN kunne ikke vente med å hive ut jula, mens jeg bremset ALT jeg kunne! Men hjalp det? Ikke i det hele tatt! Men i dag ser jeg lysere på det, og er på vei til gartneriet for å kjøpe inn litt VÅRblomster! - Og kanskje de har litt JULEPYNT på tilbud?! :-)

Håper du er bedre i dag! Ha en fin dag vestpå!

Klem Cathrine :-)

Henriette sa...

Hei!

Jeg prøver å finne navnet på en bokhylle, og må spørre alle jeg kan som har en interesse for interiør;) Den består av treskinner som henger vertikalt på veggen, med metalloppheng (trekantforma) og trehyller til å feste hvor du vil (og det er masse hull i skinna, så du har utallige muligheter).. Jeg tror den er norsk, men klarer ikke google meg fram til det! Har du hørt om den? :P

Takk for eventuelt svar;)

Anita ♥ sa...

De SIA koppene dine var nyyydelige - må ha! ;o)
Godt nyttår!

Klem fra Smula

Den gode feen sa...

Hei på deg snupperello mi :) Håpar veldig at du er mykje betre i dag. Stakkars deg, sånt er jo så pyton å få. Her er me - bank i bordet- friske. Nesten så eg ikkje vågar sei det høgt, for då brakar det vel laus med den eine sykjo etter den andre.

Tusen takk for knallkjekk kommentar igjen. Du skal ikkje ha vondt av Godis skåla med innhald. Den var heilt fantastisk kjekk den. OG snopet får bein å gå på her i huset skal eg love deg. Godis kan vere så mangt, så skåla skal brukast kvar helg framover.

Julekorta er funne igjen, så finn eg i tillegg litt tid så skal du få både julekort i takkekort om ikkje lenge ;)

verdas beste god-bedrings- klem frå Lindapinda

Anonym sa...

Til Henriette, husker godt de hyllene fra der hjemme på 70-tallet. Tror at de het Veggen eller noe slikt. Skjønner godt at de er blitt populære igjen. Har prøvd å google på veggen,hyller osf, men fant ikke noe. Skal undersøke nærmere..

Henriette sa...

Åh, supert! :) Fant heller ikke noe på "veggen" dessverre, men tar gjerne i mot flere tips. Skal huske å komme tilbake for å sjekke posten her, ellers så tar jeg gjerne imot tips på epost:

henrietteh@gmail.com

Ranny sa...

Ranny fra USA...
Godt nytt år!
Gleder meg over bloggen din. Her i Virginia er det også kaldt for tiden.
Det er trist å bære julen ut. Jeg har venner som har snømenn som pynt til ut Februar. Det er jo ikke julepynt, men vinter pynt.
En ide?
Håper du føler deg bedre.

Aashildsvilla sa...

hei..lekker blogg du har..ønsker deg en riktig god påske..klem åshild

Related Posts with Thumbnails