lørdag 23. januar 2010

Pip pip



De siste dagene har jeg surfet uten mål og mening på internett. På jakt etter alt og ingenting. Jeg må innrømme at jeg er rastløs for tiden. Jeg venter på varmepumpemannen -og jeg venter på vår. Det kan se ut som om begge har god tid.



På min søken etter jeg vet ikke helt hva har jeg kommet over denne knallstilige tapetkolleksjonen som jeg bare elsker. Pip Collection designet av Brian Yates, kommer i mange ulike design som kan mikses og matches (-omtrent som koppene mine;) Til og med rød og gul tapet frister når den er så delikat og gøyal som dette! 


I følge interiørtrendsetterne er det helt ut med fondtapet på kun en vegg. Nå skal det være tapet all over- og i siste Bonytt var det til og med en reportasje fra et hjem med tapetsert tak. Dermed er det helt stuerent å ha en vegg med polkadotter, en vegg med striper og fugler i taket. Akkurat det blir vel kanskje litt i overkant;)  Om jeg en gang skal ha tapet, så blir det definitivt en slik turkis vegg med fugler!  





Jeg må ellers få takke for overveldende respons på tvangstrøyeinnlegget. Dere lar dere jammen lett begeistre jenter, og det er så utrolig koselig! Min nyinnkjøpte tvangstrøye er svært standhaftig, og jeg håper stadig på at den skal gi etter!





I morgen er det søndag og fotodag her hjemme. Nye bokser, puter og sofatrekk skal bloggifiseres og det blir kjekke ting:) Ha en riktig fin lørdagskveld, det lille som er igjen av den:) SEES!





28 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
Vad glad jag blev när jag såg de färgglada tapeterna, WOW.
Jag är less på allt vitt, kul med lite färg till det vita.

Ha en skön helg
Kramar
/Maggan

Anonym sa...

Noen sa til meg en gang for mange mange år siden at fugler på tekstil eller tapet betød ulykke,
det tror jeg ikke noe på ...!

Dette var vakkert, meget delikat & vakkert ... ♥

Nyt helgen kjære Emmeline blogg ...!

klem til deg
ac

Janne sa...

Elsker tapetene fra Eijffinger:) Flotte bilder du har funnet, særlig det fra trappeoppgangen. Jeg har planer om å ha den på soverommet i nyhuset...holder meg til en vegg jeg da, så da er jeg vel litt "ut"..;) Ja, ja, det tåler jeg!
Hilsen fra Janne
(som følger bloggen din jevnt og trutt, men er dårlig på å legge igjen kommentarer..)

Kari sa...

Den første tapeten var nydelig. Nå sitter jeg og funderer over hvor jeg kan ha den.

Ha en fortsatt flott helg!

Kari :-)

Rosa sa...

åh, den turkise varianten kunne eg glatt ha smellt opp anyday. Og eg kjenner at sjølv om det ifølge ekspertane er ut med fondvegg, og inn med heil-tapetserte rom, så kjem eg nok ikkje til å våge meir enn ein fondvegg når stova vår ein gong skal få nytt liv....

Ha ein kvitrande glad kveld, Emmeline :)

Løvetann sa...

God kveld damen!
Fine tapetar! Dei kunne Løvetannmannen ha likt. Han skal jo ha fargar, fargar, fagrar meeeen i haust har han faktisk skifta stil. Eg må snart skiva et innlegg om det trur eg.

Ha ein strålande kveld. Smil fra L

M sa...

Det var tapeter som minner om vår og sommer, ja.....veldig skjønne..
:D
Klem,M

Maria ( Idekroken ) sa...

Oj det var fargerikt ;) Jeg er nok ikke helt klar for så mye farger ennå.
Men de var vakre, og vårlige. Man blir glad av de fargene;)
Håper både varmepumpemannen og våren kommer snart da :)

Klemmer fra meg

Ann Helen sa...

Ja, er de ikke superfine? :) Har den turkise (egentlig er den mer lyseblå i virkeligheten) på babyrommet, og den gjør jo rommet!

Venter på våren her også! I dag kom årets første rosa ranunkler i hus - og med dem kom det i hvertfall litt vårfølelse selv om snøen ligger neste meterhøy utenfor her.

Hjemmekjær sa...

Hei!
Jeg har faktisk en vegg på soverommet med fugler, med den er beige....
Ja, skal man følge trendene så er det nok flere ting i heimen her som er ut. Men, så lenge man trives med det selv, så shit øu!;)
Jeg kunne nok aldri tenkt meg å tapetsere både tak og vegger med en livlig tapet....Tror det hadde "svevet" for meg temmelig fort da;D))

Ha en fin fin lørdagskveld!

Hennes sa...

Heisann..
Her er det to sjeler og en tanke.
Var innom Hjem Kjære Hjem i dag på jakt etter en kul tapet, og det var den Pip collection som desidert var kulest.
Blir nok en tapet fra den kolleksjonen til gangen og en til fjortisrommet..

Ha en fin kveld.
Linda.

Sol sa...

Kjempespreke bilder.....ser rundt meg her, og kunne sikkert ha mye mer farger rundt meg....Får prøve å gjøre noe med det i løpet av helgen.
Og du....så moro at du kjenner Ragnfrid Ll....Jeg ble godt kjent me dhenne da vi studerte samtidig i Sogndal på det glade 80- tallet ;-} Og i fjor møttes vi igjen på friidrettsbanen. Kjempekoselig!

På landet sa...

God kveld, her var det masse fint. Fikk litt lyst på en vegg (selv om det er ut med en vegg) men noe sånt på rommet til jenta våres.

Camilla sa...

De er kjempefine. Jeg har en rull av den lyseblå med fugler og den gule med sommerfugler liggende og murre i en skuff. Gleder meg til å bruke dem. :)

Sirèn sa...

Hallo!
En fantastisk kolleksjon, har den gule med sommerfugler på en vegg på kjøkkenet. En nytelse å se på, nå er det bare å finne flere rom som kan tapeseres:)

Ha en gla helg videre

-Sirèn-

Line fra de dype skoger sa...

Spreke tapeter! Jeg har selv sett på disse til minstemor sitt rom. Passer særdeles godt til Green Gate sine vårfarger må jeg kunne si ;) God helg Emmeline.

Beth sa...

Hadde ikke vært meg imot og hatt en sommerstue med en sånn fargerik tapet?
Med en hvit sofa og noen kurvstoler?

Barbros lille atelier sa...

Har siklet på de tapetene en stund. De er bare så fine! Hadde lyst til å bruke de på barnerommet, men det blir vel kanskje litt råflott, eller?

Gleder meg til å se dagens fotosession bloggifisert:-)

Ha en super dag!

Klem

Fru Luna sa...

God morgen!
Ville bare legge igjen et lite spor etter meg... Det er bestandig hyggelig med en tur innom bloggen din, her finner jeg flotte bilder og herlig humor :)
Ha en fin søndag!

monica alias mosa sa...

Nydelige tapeter. Jentene mine skal selv tapetsere den rosa og den røde på rommene sine :-)

Pia sa...

De tapetene er herlige og fargerike!

Gunn Beate sa...

Kjære Emmeline :)

Jeg har en blogg som heter Systemblogglaget. Denne bloggen tar mål av seg å være et samlende sted for gode råd og tips - om gode systemer og smart organisering i hverdagen. Og så hender det ofte at jeg finner gode løsninger hos andre bloggere. Jeg forsøker å finne den beste måten å videreformidle og tagge til den aktuelle bloggen, men jeg er litt usikker på hvor greit det er å vise skjermdump fra innlegget - om det blir som å stjele bilder? Uten å spørre om lov først?

Jeg har akkurat lagt ut ledningskakebokstipset ditt, kan du være så elskverdig å se om det er greit for deg?

Klem fra Gunn Beate

www.systembloggen.blogspot.com

Hilsen fra landet sa...

Min datter ønsker seg intenst en papegøye, nå merker jeg allerede kvitringen etter å ha sett på tapetene her,- kanskje dette kan være et alternativ for henne!! ;-)

Anonym sa...

"Oi. Det er ut med en fondvegg med tapet", sier jeg til min mann.
"Jeg vet det", svarer han.
"Hæ?!?"
"Ja, jeg har lest det på Emmelines"
"Leser du Emmelines?"
Et lurt smil.

Jeg er imponert!

EN GUL KNAPP sa...

Så kjekt at du har lagt oss til, og takk for hyggelig kommentar! Neste gang du går forbi butikken får du stikke innom å si HEI ja :) Vi skal jo begynne å litt mer interiør i år, blandt annet mer fra House Doc og svenske ISAK.

Superfine tapeter, vi vurderte sterkt den gule for å ha i butikken bak disken, men så falt valget på å bruke tapetsiluettene fra Inke istedet (de selger vi jo) :) ..men jeg tror nok det blir noen pip-piper i trappeoppgangen vår hjemme i løpet av året :)

Ha en herlig søndag, vi sees! :)

Thea

Birgit sa...

Så fine fugler og tapeter! Lyser opp en mørk vinterettermiddag!!
Ønsker deg en fortsatt fin helg og takk for en fiin blogg! Må alltid trekke på smilebåndet av de fleste innleggene dine!!
Birgit

Emmeline sa...

Hei Anonym: Jeg er også imponert. Mann som leser Emmelines blogg??? Herlighet! Nesten Utrolig!!

Sol: Ragnfrid er jo superkoselig og vi jobber i samme miljø;) Jeg har også bodd i Sogndal, og det var virkelig noen flotte år!

Barbro: EN VEGG må vi jo unne oss? Enten det er på barnerommet eller et annet sted? Det skal iallefall jeg. For jeg liker faktisk fondvegger...og har tenkt å ha en fondvegg på det nye soverommet på hytten...Det kunne jeg ikke skrive. For Emmelinemannen er litt sur når jeg har brukt så mye penger at hele byggeprosjektet henger i en syltynn sytråd:) hehehe

Harmoni og Kontrast sa...

Herlige tapeter, nå kommer jeg i vårstemning:-)

Related Posts with Thumbnails