søndag 10. januar 2010

Vis meg ditt do....



Nib har gitt en utfordring om å vise frem badet vårt. Jeg må innrømme at jeg sjelden eller aldri blogger badet. Hvor spennende er det egentlig å se en do, noen håndklær og et duftlys? Badet vårt ble pusset opp for noen år siden, men trenger allerede en oppfriskning.




Når vi først er inne på gamle hus med såkalt sjel, må jeg nesten få vise FØR bildene av badet. Vi hadde et lite toalett som lå vegg i vegg med et slags baderom fra 1917. Det var en vask og to knagger på deling, og sånn bodde vi i 12 år før vi rehabiliterte:)
Fremdeles er vi seks personer som deler på dette ene badet, som også fungerer som vaskerom. Dermed styler jeg sjelden her inne og det billige baderomsmøblementet fra Ikea får virkelig kjørt seg. Til sommeren er planen å skifte noen dører og male vinduskarmene. Det kommer til å bli et kjekt løft for dette rommet.



Jeg leste hos Christine ( Hvit Stil) at hun kun kjøpte HVITE håndklær. På den måten ble badet så mye mer delikat. Jeg må si at det høres fantastisk ut. Emmelinefamilien har minst hundre håndklær, og INGEN er delikate. Der en salig blanding av Diddl og Manchester United, og hvis du åpner skapene vil du oppdage at det ikke er ET håndkle inni. Alle håndklærne bor nemlig på ishotellet i loftsetasjen. Der ligger de gjemt kriker og kroker, og venter på at Emmeline skal komme på redningsaksjon, noe hun kun gjør når Emmelinemannen står naken på badet og brøler etter et håndkle:)




Vel vel... I dag åpner det nye nettstedet BLOGGPULS dørene. For meg som trenger å løfte blikket litt opp og forbi interiørbloggesfæren, blir det kjekt å ha et sted der man kan lese kvalitetsinnlegg fra alle slags blogger - inklusive flotte interiørblogger! Dermed følger jeg med i spenning;)


 Det siste bildet er lånt fra en baderomsleverandør...men til sommeren skal jeg også ha det så delikat:) 
SEE U!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Dette må være noen av de mest solide FØR og ETTER bilder som er vist i Blogglandia!

Jeg husker godt det iskalde toalettet dere hadde før i tiden. Jeg mener å huske at det var grønne vegger og aprikose lister og gulvbelegget rakk ikke bort til toalettet. Vel fortjent med nytt bad Emmeline, selv om dere har hatt det noen år og sikkert tar det for gitt, må det jo sies å være et stort løft for huset;) Håper du koser deg på søndagen, skal du være med på tur? Hilsen Kathrine N

Emmeline sa...

Hei Kathrine.
Du har vært iskald på den doen noen ganger ja, og ikke minst husker jeg at vi stadig hadde brannsår på leggene etter å ha svidd beina på ovnen som sto plassert ja--i legghøyde!!!

Gremmes litt av disse grønne/blå ruskete håndklærne på bildet...Men gidder ikke å style for å ta nye bilder;)Da får det heller være som det er -det er iallefall et baderomsinnlegg;)

Er gjerne med på tur! Bare ring...

Tone K. sa...

Du skriver så morsomt, er alltid gøy å lese det du skriver. Et virkelig talent, både på interiør og skriverier. Håper du får en fin søndag. Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan!
Så bra med baderomsinnlegg,imponert over alle som får badet "ut på luften".
Her trengs det nemlig noen timer md rydding før jeg i det hele tatt gidder å tenke fotoseanse på badet:)

Ha en fin dag og gratulerer med den store Bloggpuls-dagen.

Klem

M sa...

Jeg synes heller ikke noe særlig om dobilder.....selv om mitt ikke er så værst......jeg kjøpte vask på tilbud og var dødsfornøyd, helt til "noen" fortalte meg at den var ikke til å henge på vegg...men til å felle ned i nokke.....så jeg måtte ut å finne nokke.....Og plantasjen var det eneste åpent, og gjett om ting skal gjøres AKKURAT NÅ.....
Dermed har jeg en søt liten kommode med nedfelt vask i....Og det var MIN dohistorie....men jeg har ikke så lyst til å legge toalettet ut på bloggen min!!!
Klem,M

Refleksjon på livsvegen sa...

Godt du har førbilda...
For då ser du kor det var før...
Lett å gløyme når ein har det bra..
For badet er FLOTT !! ( I hvertfall i forhold til mitt) ;-)

sylvia sa...

hihihi.
ja vis meg din do..
flotte før g etter bilder
fra sylvia

Anitas hus sa...

Hehehe, jeg var iallefall ikke i tvil om hva som er før og etter bilder^^,) Fryser på rompa bare av å se før bildene dine.
Etter bildene dine var betraktelig finere og varmere.

Holder på med nytt bad her også, foreløpig mangler vi gulv, vegger, tak, rør... ja, alt. Rørleggerne har mer enn nok med å tine frosne rør rundt omkring.
Så da er det bare å smøre seg med tolmodighet.
Ha en fin søndag!
Klem, Anita:O)

mi-rachel sa...

bra forandring der ja!!
og når jeg lser at dere er seks personer om deler på et bad..tenker jeg skrekk og gru. men da jeg vokste opp var i 8 stk som delte på et bad..og det gikk jo helt fint.

UNDRING sa...

Kjempemorsomt med før å etter bilder. Flott bad dere har.

Breivik Samfunnshus sa...

WOW !! for en forandring !!
Synes dere har et skikkelig fint bad ;))

Ha en fin kveld !!
Klem fra maren i nord !!

Hilde sa...

Kan tenke meg at det var vidunderlig når det nye badet ble ferdig for dette var absolutt en forandring til det bedre....
Vi har lyseblått bad med rosa seilbåter...Må lide med det, for det koster litt for mye, men det kommer!!!
hiLDE

Anonym sa...

FLOTT BAD!
Vårt fikk renovering 2009, men jeg har ennå ikke funnet gode knagger, eller bestemt hvor ting skal henge, for vi er livredde for å borre feil sted på nye flisvegger. Så da fikk vi kjøpt noen med lim som skulle sitte, men stadig detter ned! Og med tre damer i huset, så er det mye i stolen på badet nå.. GODE RÅD?
MOR TIL 4

Emmeline sa...

Gode råd ja???
Let og tilslutt vil du finne:)

Jeg husker at jeg var på vill jakt etter DE RIKTIGE knaggene...men så en dag MÅTTE de være på plass for at jeg skulle få dem opp...SÅ da løp jeg bare avsted og kjøpte noen. Uten at det var disse jeg egentlig drømte om. Gjør egentlig ikke så mye... For en knagg er jo til syvende og sist bare en knagg:)

Bolettes hus sa...

HaHaha! Velkjente ord om mann som hyler etter håndle og håndklær i alle verdens kulører med alle verdens reklamer på! Til bryllupet vårt fikk vi to lexingten HVITE håndklær. Gikk faktisk og byttet de for jeg syntes det var meget bortkastet å ha så dyre og så hvite som slettes ikke ville være hvite lenger enn de første to månedene....

God uke til deg!
Klem Kari

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Tycker ni har ett fin badrum! Och vilken förändring mot hur det såg ut innan.

Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

hannem sa...

Hvite håndklær har en tendens til å bli mindre lekre etter hvert. Derfor har jeg valgt å satse på håndklær i knallfarger. Kjøper dem hvite og gir dem en omgang med farge i vaskemaskinen, eller farger de som begynner å bli litt sjaskete i fargen. Hos oss har det gått i fargene turkis, grønt og blått. I alle fall på det ene badet som er pussa opp. Det andre badet er ikke pussa opp på de 13 årene vi har bodd her, men nå skal det skje. Det skal holdes i hvitt, og med håndklær i knallfarger.

Related Posts with Thumbnails