lørdag 16. januar 2010

På salg



De siste dagene har jeg snust innom restesalg både her og der, og jeg har funnet mye fint! Vi har jo allerede kommet til midten av januar, og først i desember skal julepynten dras frem igjen. Likevel er det litt gøy å kjøpe ekstra julepynt på halv pris av halv pris. Da har man på en måte noe nytt å glede seg til når det blir jul igjen!



I år kjøpte jeg noen glamourjulekuler på Indiska. Jeg skulle egentlig kjøpe elefantkuler, men siden de hadde problemer med snabelen, ble det rimelig juletrefyll istedet:) Her ligger kulene oppstilt på nytt fat som jeg fikk av mamma til jul. Etasjefat er supert til fester der man trenger å stable muffins og sjokoladekake i høyden! Jeg er kjempefornøyd med mitt, som er i daglig bruk til frukt på kjøkkenet!



Noen julestjerner har jeg også kjøpt på impuls. Jeg var SÅ glad da jeg fikk tak i denne røde stjernen fra Åhlens (som har vært utsolgt over alt) Jeg så den hos Jill før jul, og syns den var så stilig. Nå fikk jeg utstillingstjernen for ti kroner og er veldig fornøyd.



I tillegg har jeg selvfølgelig kjøpt en crazystjerne (Indiska) som man bare kan kjøpe på salg, og som kanskje blir husets store trekkplaster til neste år -eller kanskje ikke....Hvem vet?



Jeg hadde også ambisjoner om å kjøpe noen gaver til neste jul, og det har jeg klart. JIPPI! I tillegg oppdaget jeg at Åhlens i Åsane legger ned, og selger ut hele sortementet til halv pris. Det betyr at jeg endelig kunne kjøpe gardinene som jeg så meg ut i juli, men som jeg syns var litt for dyre for hyttesoverommet! Den som venter på noe godt venter som kjent ikke forgjeves!



 Dette innlegget ble vel helst litt intetsigende, men man kan ikke finne opp kruttet hver dag. Her roper huset på en grundig nedvask, men jeg er tilbake for å skrive om nye  prosjekter i morgen.
Håper du har en superduper lørdag du også.) TUDELU!



31 kommentarer:

Bravo sa...

Så flink du er! Når julen er over, er jeg så lei av hele greia at jeg ikke orker kjøpe mere julestæsj på salg, men det er jo såklart superlurt.
Likte crazystjernen kjempegodt!
Og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, forresten:)

TONE sa...

GOD JUL ....=) Det er jo bare 10 mnd...til ting må planlegges til jul....det går fort!!! Kjekt å kjøpe julepynt på salg....for det som virkelig er lekkert er jo så himmla dyrt!!! masse fint fant du....God helg!! Ciao

Ruths datter sa...

Jeg gjør litt som deg.Kjøper på salg etter jul Har kjøpt 6 julegaver,og takk for ditt tidligere tips.Juletid hos Norli for bare 98kr.det lønner seg.Her skal vaskes i dag.Er ikke helt i vater etter julen.
Klem

Barbros lille atelier sa...

Det er noen som bare kan det med å gjøre gode kupp! Jeg er så fryktelig dårlig på å kjøpe julepynt på salg etter jul, da er jeg liksom bare så ferdig med julen.... Enda jeg vet jeg hadde syntes det var stor stas til neste jul igjen. Og så blir jeg så misunnelig når jeg ser alt det fine du har funnet...

Ha en fin lørdag!

Klem Barbro

Malin sa...

Det er alltid gøy å handle på salg, særlig når man finner noe kult !

Nydelige bilder som vanlig :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Godt det ikkje bere er meg som handlar julepynt og julegåver på salg :) Har allerede kjøpt ein del faktisk! so var det å oppbevare dei i eit hus med allerede alt for lite bodplass eit heilt år nesten...og ikkje minst å huske at eg ha kjøpt til den og den :o/ Gjekk i surr i fjor, men i år har eg begynt å skrive liste og kryssa ut for det eg har kjøpt :)

Klem M :)

Henriette's innfall og påfunn sa...

Fint å kjøpe julepynten nå som den er nedsatt. Tenk hvor fint det blir neste jul :-)

Жана Лашкевіч sa...

This is great. Thank you.

Жана Лашкевіч sa...

This is great. Thank you.

Timoteia sa...

Det er virkelig lurt å handle på salg - så lenge man har nok av lagringsplass (mitt problem i en 50 kvm leilighet...) Julestjernen fra Åhlens var veldig nydelig - den skulle jeg gjerne også gitt ti kroner for ;) Ha en god helg!

sylvia sa...

bare innom for å ønske deg en god helg.
klem fra sylvia

Nooria sa...

Jeg synes faktisk at dette innlegget hadde et matnyttig budskap. Jeg fikk hvertfall noen riktig gode ideer. Jeg har lenge ønsket meg et toetajses stettfat, og om jeg ikke får det til bursdagen skal jeg kjøpe et selv. Da er det en super idè å stable frukt i høyden til hverdags!

Fortsatt god helg!

Monika sa...

Tudelidu - kor artig å handle på salg :)
Heldige du som har funnet så mye fint
Ha ei fortsatt fine helg - klemma

beate sa...

Hei Emmeline
Beundrer deg som handler neste års julepynt nå... Jeg sier hvert år at jeg skal kjøpe julepynt på salg i januar... men når januarlønna kommer har jeg lyst på alt annet en julepynt gitt!!

ønsker deg en strålende lørdagskveld
klem Beate

Agata – sierysuje.pl sa...

I understand noting, but it doesn't matter;)
Thank God for Google Translator! I like your blog very much

klem
Agata

Beth sa...

Kan være smart å handle juepynt på salg? Kanskeje en også kommer over noe som en syntes er for dyrt å kjøpe før jul, men som har en "pen" pris på salg?

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

En sån tur att du fann stjärnan, och till bra mycket bättre pris än vad jag betalade...
Och din crazystjärna far fin den med, härligt med sånt som sticker ut. :-)

Får nog ta mig en tur ut till Åsane för att se om jag kan göra några fynd på Åhléns. Tack för tipset!

Hoppas du får en fin fortsatt helg!

Lillan sa...

god helg !!

;)

Anne Grete sa...

Jeg sier hvert år at jeg skal kjøpe julepynt på halv pris i januar, men jaggu har jeg ikke glemt det i år også.. Flink er du :) Ha en fin helg videre!!

Simple Home sa...

Wonderful deals and beautiful pictures!
Blessings,
Marcia

Anonym sa...

Nydelig etasjefat, vet du hvor det er kjøpt?

Emmeline sa...

Etasjefatet er kjøpt hos Tilbords tror jeg:) Skal sjekke, men jeg tror det er kjøpt på Kløverhuset!

Anonym sa...

Hei Emmeline

Jeg vil bare fortelle at jeg er en stor fan av siden din. Du er så flink til å gjøre ting på din egen måte og tar fantastiske bilder. Det er alltid like spennende å komme innom her for å lese historiene dine eller for å få inspirasjon. Du er bare helt super. Ønsker deg en god helg.
Hilsen Trine Lise

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Haha,Aurora har helt rett.Fr.Lane later som hun ikke klatrer på sofaen,lizm. Jeg prøver virkelig å oppdra katten,men hun er jaggu stri.

Og du har vært på salg ser jeg. Var det mye fint?
Du er jo heldig som fikk fatt på det du hadde pekt deg ut. Tenk at Ahlens legger ned, men de hadde jo håpløs plassering der ute.Godt det er flere av sorten,liker butikken jeg.
Nei, nå er det natta, vi må snakkes over lunsch en vakker dag.

Klem

Unknown sa...

Flotte ting på salgsalg er ikke å forakte uansett årstid;)

Klem fra Grete

Ingunn sa...

Jeg har også kjøpt fin julepynt på salg til 50% rabatt. Fint å finne igjen om noen få mnd.

God søndag til deg og dine.

Hanne Mette sa...

salg er en fin ting. Det er bare så synd det kommer i januar når man er litt blakk etter å ha brukt for mye i desember...
Grattis med gode kjøp!

Janne sa...

Ja det er mye fint på salg;)

Alt godt sa...

Kunsten er å få dei nyinnkjøpte julepyntane saman med dei andre julepyntane. Viss ikkje risikerer ein å finne dei att i ein pose i gangen - på nyåret neste år. (Det er ikkje tøys, har skjedd in real life - hos oss. Har også skjedd med krokusløk. Dukka opp att i januar, vart sett med spett.)

Anna sa...

Heisann,
Jeg lurer på om du vet hvor etasjefatet ditt er kjøpt? Det er akkurat et sånt et jeg trenger til frukt og grønt på kjøkkenbenken. :)

Anna sa...

Så nå at du hadde svart noen andre om akkurat det samme. Da tror jeg jammen at jeg skal stikke innom Kløverhuset på vei hjem i dag. :)

Related Posts with Thumbnails