torsdag 28. januar 2010

Guttetur



Da den nye Cath Kidston katalogen ramlet ned i postkassen min for noen dager siden, ble jeg sittende og bla febrilsk. Så ser jeg meg rundt, og tenker at jeg har nok pastell. Det er kanskje grenser for hvor mange roser og polkadotter man kan fylle livet sitt med.


Så viser det seg at Emmelinemannen skal på guttetur. Til England for å se på fotball. Det kan ikke være tilfeldig, det må rett og slett være skjebnen! Dermed skal Emmelinemannen til Liverpool for å se både Liverpool og Cath Kidston butikken. Koste hva det koste vil, i engelske pund!


Mannen har forsøkt å nekte. Han mener at det er nok puter og nok kopper hos oss. Da er det så fint at Cath har en hel mengde andre ting å velge mellom.


Så nå har jeg satt ring rundt aktuelle ønsker i Cath Kidston katalogen. Emmelinejentene har satt ringer de også, over hele katalogen omtrent. Hos oss har ikke eplene falt så veldig langt fra den polkadottmønstrede stammen nemlig. Dermed kan Emmelinemannen kose seg i rosehimmelen, mens resten av gutteklubben sitter på pub og drikker øl. Det blir han nok glad for:)



Før jul sendte jeg en av mine gode venninner på Cath Kidston oppdrag i London. Hun skulle kjøpe lommebok til meg, og ble selvfølgelig kommandert til å knipse noen bilder fra butikken sånn at jeg skulle få se hvordan det var der. Etter to knips ble hun nesten arrestert av Cath Kidston politiet, for dette var strictly forbidden!


Jeg tror ikke jeg skal kommandere Emmelinemannen til å prøve å ta butikkbilder i Liverpool. Det hadde i grunnen vært litt kjedelig om han ble sittende på glattcelle, mens de andre dro på kamp. Jeg tenker vel at shoppingoppdraget er tvilsomt nok som det er. Cath Kidston katalogen finner du HER! Er du en av dem som har vært innom Cath Kidston? Hvordan er disse butikkene egentlig? Er det overhypet eller er det virkelig et eldorado med fine funn for oss romatikere? Jeg har nemlig aldri vært der selv, men har veldig lyst til å dra!

Det nærmer seg 970.000 lesere på siden her, og i dag har jeg vært på postkontoret og hentet flere gaver som skal gies vekk på den o-store-million-festdagen. Jeg tror jeg må vise noen av gevinstene i morgen, det er superflotte ting. STOR STAS:) Ha en fin kveld, så sees vi kanskje i morgen!



44 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.

Har vært i London på Harvey Nickels. Der har de en fin Cath Kidston butikk.
Mye dill og dall men det er vel de vi jenter liker. Tror ikke akkurat at det er en "gutte " butikk, så du er heldig visst du får gubben til å gå der...

M sa...

Vittig, jeg har et innlegg som linker til butikken nå...så kom til meg om du vil tãvla om et Cath Kidston strykbordstrekk ..klem,M

Hilde sa...

Fantastiske bilder - må humre litt over Emelinemannen på pub med gutta og de søte rosa handle posene - litt store i lekkert design....
Akkurat nå klør jeg meg i hodet og er frustrert - har klart å slette bloggelista mi - fant heldigvis deg igjen ganske raskt....
Hilde

Anonym sa...

Du burde simpelthen bare VÆRE med til liverpool!! knall shopping på alle måter!! :) herlig by:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Er no bere rett og rimeleg at han stikk innom den butikken når han er der :) Du hadde jo tatt turen til supportershoppen til hans favorittklubb viss du var i Liverpool ;)

Nydelege bilder :)

Klem M :)

Anette Willemine sa...

Herlighet - den Emmelinemannen din er jammen meg en tåååålmooooodig sjel! *Fnis*
Mr. Sunhome ville ha krepert for leeeeeenge siiiiiiden. :)

Klem
Willie

Beth sa...

Jammen godt jeg ikke har mulighet til et besøk i den butikken!
Da hadde det helt klart hverken vært igjen penger til mat eller noe annet.
For dette var butikken etter MITT hjerte, helt klart...:-))
Rooooseeerrrr....

beate sa...

å, sukk! lett å drømme seg bort i pasteller, prikker og roser her ja... trodde liksom jeg hadde landet på greengate, men nå skjønner jeg at jeg bare må utvide kopp-skål-pute-horisonten litt. nå blir nok mannen min glad...

klem beate

prinsesselinn sa...

Hehe,
Ja har vert i flere CK butikker i england;)
VELDIG masse fint der...
må alltid innom når jeg er i london, ligger ganske sentralt ;)
og apropos;
tenkte litt på det da du hadde stoff og stil kopierer greengate innlegget ditt...
Greengate fant nok heller ikke opp kruttet...
jeg hadde Ck ting leeeenge før jeg hadde hørt om gg.

prinsesselinn sa...

Hehe,
Ja har vert i flere CK butikker i england;)
VELDIG masse fint der...
må alltid innom når jeg er i london, ligger ganske sentralt ;)
og apropos;
tenkte litt på det da du hadde stoff og stil kopierer greengate innlegget ditt...
Greengate fant nok heller ikke opp kruttet...
jeg hadde Ck ting leeeenge før jeg hadde hørt om gg.

Anonym sa...

virker som en nydelig butikk.. der hadde jeg kos meg tror jeg. jeg er fen fast leser hos deg emmeline, liker bliggen din utolig flott, den er en av de jeg leser først! har ikke blogg selv, men vurderer det veldig sterkt med å skaffe meg en.. tror det blir en dag ganske snart..:) hihi

klem ingvild

Christin sa...

Tenker det er ring rundt det meste i katalogen ja.he-he. Kommer Emmelinemannen hjem med C.Kidson poser fortjener han jammen en medalje. Your the best Emmeline !!

Monika sa...

hmmmm..... stakkars mann ;)
og for at emmelinemannen skal ha det bra - trur eg at emmeline MÅ vere med ;)
han på fotball ogdu på SHOPPING
ha ein fine torsdagskveld

Anne Sol sa...

Hei!
Eg må bare få nytte på og skryte HEMNINGSLAUST over bloggen din...herlighet, eg bøyer meg i støvet ;)
Eg er er ein HEILT fersk bloggar, og blir bare så inspirert på alle måtar av å lese bloggen din. Både tekstar og bilete er så flotte!
Takk!!!
Eg skjønar meg ikkje på dette "AWARD"-systemet enno, men ordet skjønar eg, og eg skulle gjerne ha "awarda" deg om eg kunne :)

Ha ei strålande helg snart!
Anne Sol

Christin sa...

Glemte å spørre: Noen som har bestillt varer fra CK over nettet?
Er det dyrt å få det sendt ?

Anonym sa...

Hei!
Hvis du ønsker enda mer roser: Sjekk ut Åhlnes. Der har de fått inn muffinsformer og brød/formkakeformer i papir (papp) med roser. Knallfine!
Hilsen Elin:)

Datt sa...

Åh, så mye lekkert!! Blir helt svimmel jeg! hehe... :)

Ocean showroom sa...

God kväll i stugan! Jag har tyvärr aldrig varit i en CK butik men hade väldigt gärna haft lust. Man blir ju såå glad av de fina mönstrena och alla glada färger. Min man ska också till London på "guttefotballtur" i vår...kanske jag måste ge honom ett uppdrag också! :-) Ha en fin kväll! Kram Alexandra

Blått til lyst sa...

Så dårlig som det går med Liverpool, må jo Emmelinemannen se det som rene sjelebot og trøsterunden å drukne seg i all koseligheten hos Cath Kidston.
Han kommer til å takke for den positive opplevelsen når han kommer hjem!

Ruths datter sa...

Så masse fint.Du er nå heldig og da. At gubben kan handle for deg.Håper han finne det du vil ha.
Lykke til

Prinsesse Elin sa...

Har og bestilt den men den lar vente på seg. Hvis E. har for lite bagasje så kanskje han kunne kjøpt en bitteliten pute til meg? ( plystre plystre)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Var akkurat i London og der var det så mye fint fra Cath Kidston i en herlig butikk i Nottinghill...
Forstår ditt ønske om noe ja.

Sol sa...

Hmmm, skulle gjerne ha vært i en sånn butikk....,men så lite glad i å fly som jeg er, så blir det vel bare med drømmen tenker jeg...HVis ikke det finnes en Cath Kidson butikk det går an å kjøre til da he, he....
Så moro at du har fått så masse gevinster til "gi bort`n" din...
Klem.
P.s. ja Ragnfrid er ei kjempekoselig og artig dame. Vi holdt masse sammen da vi gikk i Sogndal. Jeg stortrivdes der. Akkurat passe stort til at man var på nikk med de fleste studentene.
Torsdagsklem.

mykstart sa...

Stakkars Emmelinemannen som blir utsatt for roseterror av fruen! La han få nyte fotball og øl, og la roser og dotter være i fred og ro!:-D

Rosa sa...

Å hildrande du, det såg ut som ein fantastisk butikk å gå amok i med ein stor bunke britiske pund!

Og så må eg jo berre kommentere forrige innlegg, der Emmeline junior framstår med like god smak som sin mor. Knallkoseleg jenterom!!

Vårt Hus sa...

Hoho- jeg skal til London i mai, og tipp om jeg skal innom Butikken til Cath Kidston. Egentlig er det litt for mye roser og polkadots for min smak, men må jo innom og sondere terrenget. Blir spennende og se hva Emmelinemannen har med hjem i kofferten. Det er vel bare å ønske god tur.
Klem Yvonne

ANETTESHUS.COM sa...

:D Herlig innlegg! Nå lo jeg godt!!! Stakkars Emmelinemannen på guttetur!

God natt, vennen!

Kleeem
Anette:)

lillpastill sa...

Been there - Loved it!
Var i Dublin et par ganger i fjor, og det var egentlig da jeg oppdaget denne drømmebutikken som jeg forelsket meg helt i! Skal veldig snart til London, og da blir det nok et par ting som får bli med meg hjem, og jeg gleder meg som et lite barn! :)

Can`t wait egentlig, måtte titte litt i katalogen på nett så den kommende Londonturen kan fort bli ekstra farlig! Hoho..

God natt

Hilde sa...

Hei!
Jeg har vært i CK butikken i COvent Garden i London. En veldig liten butikk, men når hyllene var ca 3meter høye og det ikke var særlig mye plass på gulvet heller, så kan jo vareutvalget sies å være bra! Selv ble jeg så overrumplet at jeg ikke kom ut igjen med mer enn et par småting.. I ettertid har jeg fått venner i London til å kjøpe litt annet for meg- selvfølgelig rosa med hvite prikker...
I dag tror jeg forresten at jeg stod ved siden av deg på busstoppet (kl.14.30). Jeg hadde akkurat vært å kjøpt inn polkadotter på Åhlens.. rosa skål med hvite prikker og rosa servietter med brune prikker- samt oppvaskhåndklær, med prikker og blomster! Hils Emmelinemannen lykke til med shoppingen! Hilde

Lappesola sa...

Jeg har vært i butikken i Covent Garden. Den var liten og full av kunder. Men jeg klarte likevel å få med meg noen bokser og litt annent småsnacs. Ellers selger de tigene hennes på mange av de store varehusene rundt omkring. Og det er alltid like lekkert presentert.

Hilsen Sol

Anna sa...

Jeg er ELSKER Cath Kidston, og har vært i butikkene i Brighton og Birmingham. Den i Birmingham er en del av Selfridges, og ikke så veldig koslig, men avdelingen er til gjengjeld veldig stor! Den i Brighton ligger i et gammelt to-etasjes hus i the Lanes, og gjør meg svimmel av lykke hver gang jeg er innom;)Anbefales virkelig!!

Jeg har også bestilt på internett. Portoen var nok nesten 100kr tror jeg, men det betaler jeg (dessverre) glatt!:)

Anna

Anonym sa...

Kjære Emmeline. Siden jeg oppdaget bloggen din i sommer og først brukte jeg noen uker på å øese meg tilbake hvert eneste innlegg (hekta ja), har jeg humret, ledd og gapskrattet meg igjennom bloggen din og blitt din største fan. Jeg elsker historiene dine, og er veldig gla for at du har begynt å skrive så regelmessig igjen. Dagens høydepunkt, det er deg! Kepp up the good work:)

S. sa...

Jeg har vaert i flere CK-butikker, og syntes de var skuffende selv om jeg liker CK-ting. De var rett og slett daarlig "stylet"....

Lille Lavendel... sa...

Hvem vet, kansje resten av guttegjengen må på samme oppdrag nå, etter å ha lest hva emmelinemannen må ta for seg der borte;))
Hadde jeg hatt en fotballhekta-reisende-mann, så hadde jeg ønsket meg de blå gardinene bak Cath der hun står i butikken:O)

Anonym sa...

Nydelige bilder fra CK! Elsker bloggen din, du skriver så utrolig bra, jeg sitter og skratter for meg selv når jeg leser inleggene dine...Nyyydelig hjem har du også! Fortsatt slik...du er en herlig dame!!!

Klem, Mona

MonjaHelene sa...

Herlig innlegg Emmeline!!
Jeg er jo Cath Kidston fan på min hals ,men det har du vel kanskje merket :)
Cath Kidston er romantisk og søtt ,men siden jeg hvert år sitter med engroskatalogen i hånden(produktkatalogen har ingen foto ,kun tegninger av produktene) ,så legger jeg merke til at hun balanserer det rosete opp mot prikker og striper i stadig tyngre farger som for meg blir litt usøtt.
Og igrunn så er det midt i blinken .Til og med for meg med "søt " nettbutikk så kan ting bli for søtt(i store doser):-D
Måtte smile når du pratet om Cath K. politiet :)
De er veldig strenge og verner veldig om merket og produktene..
I et intervju så leste jeg at de blir flittig kopiert av andre merker mht design og stoff-mønster.
Og det er igrunn ikke vanskelig å se rundt om ;)I say no more...
Uansett,Cath Kidston blir regnet ,(ihvertfall utenfor England der prisene er høyere på merket og tilgjengeligheten er mindre) ,
som veldig ekslusivt .
Godt er det,så slipper en å drikke av de samme koppene som naboen,he,he;)*blinker ekstra hardt med det ene øyet*
Noe som minner meg om ,at jeg må på lager og pakke en eske med rose og prikketemønstrede kopper som skal med postbilen imorgen tidlig;)
(PS.Blir ikke så mye Cath kidston shopping på min mann når han reiser og ser fotballkamper.Men en gang skulle han virkelig overaske meg ,og da kom han hjem med Jamie Olivers kokke-bibel ,som sikkert veide 8 kilo...i tillegg til et halv tonn sjokolade (sønn med nøtteallergi fører til at vi lagrer sjokolade ifra de land som faktisk selger sjokolade "uten spor av etc.,og england er blant et av dem)Så man kan si at han hadde overvekt i bagasjen .Det ble igrunn en dyr bok.......:-))Men selvfølgelig...tanken som teller)


Min mann gjorde store øyne igår da jeg fortalte hva mannen til Emmeline skulle gjøre for Emmeline i England.....

God helg og klem fra Monja

Anonym sa...

Nå ble jeg dårlig, har nettopp slengt meg ned ved pulten min, sett på dagens post og gått videre til bloggen din som jeg pleier. Og hva finner jeg, det som jeg går og drømmer om om dagen. Jeg oppdaget CK da jeg var innom Harvey Nichols des 2008, min første London tur på 14 år. Nå har jeg vært i London to ganger etter det og bare elsker konseptet. Selv har jeg bestilt varer med stor hell via hjemmesiden, og første gangen jeg bestillte hadde de faktisk lagt ved en flott kopp i ekstragave. Og dessuten tror jeg at de bruker telepati, jeg bestiller og dagen etter ringer de fra resepsjonen og sier at det har kommet en pakke til meg. Selvfølgelig må det ikke bli for mye, men litt mere CK skal jeg nok klare.

Forøvrig, god helg til deg emmeline og alle andre der ute..

hobbyvenn sa...

Så masse fint og fristende....

Line fra huset på landet sa...

Sukk.Så mye fint! Nei, jeg har ikke vært på noen av hennes butikker..men det kan jammen meg være på tide!!!
Jeg har ei lita tulle på to år..som har dukkestue. Den skal nok innredes med endel Cath Kidston til våren/sommeren tenker jeg. Og ingenting i hagen blir vel morsommere enn å ha slike utsøkte rosa hansker som du viser, når man skal luke litt og slikt...ja eller bare vises frem rett og slett.

Klem, Line

Maria Therese sa...

tihi, kanskje han får gi katalogen til butikkdamen å si han sitter på puben vedsiden av (er d ikke en pub mellom hver butikk i england??) å si hun får sende en sms når posene er fulle.. ;)

Camilla Simone sa...

Han elske dæ nok veldig høyt den mannen din. God helg til dæ og familien.

Janne sa...

Noen som vet om det blir dyrt å bestille herfra? Toll, frakt ol?

Unknown sa...

Åh, så lekkert. Har ikke hørt om henne før, men skal sende min Liverpool-mann innom en butikk neste gang han er i England og ser kamp også...da blir han nok like glad som Emmelinemannen...tror du det vil totalt ødelegge fotball-egoet deres?

Sommerfuglen sa...

Jeg var på Cath Kidston i Notting Hill i forgårs. Veldig fin butikk, og prikkeentusiasten i meg fikk plutselig akutt behov for målebånd med prikkete voksduktrekk.

Enda bedre- det var salg! Rull på rull med stoff og tapet i underetasjen med røde prislapper.

Uendelig mye fint hadde de. Og jeg ble fullstendig handlingslammet. Og kom ut fra butikken uten en eneste ting. Ikke en gang det prikkete målebåndet til fem pund.


Ellers kan man jo også rapportere om røde og hvitprikkete kjøkkenhåndklær på Laura Ashley. I en skikkelig fin rødfarge som matcher Greengatekoppene helt perfekt.

De har i det hele tatt skrekkelig mye fint i London!

Related Posts with Thumbnails