søndag 10. januar 2010

En stol til begjær



I dag har Emmelinemannen vært den reneste Duracellkaninen her hjemme. Han har tømt skap, kastet og sortert i time ut og time inn. Dermed er huset ryddet fra topp til tå  og det er faktisk så pent at Emmeline snart kan ta sine første fotoshoots i øvre etasje.



Da absolutt siste rest av julen var stuet vekk ble det veldig tomt i stuen. Så tomt at jeg kom med det geniale forslaget at vi kanskje bør investere i en ny stol. Det skulle jeg jo aldri ha foreslått. I samme øyeblikk satte min mann i gang jakten på den perfekte lenestol. Han hadde kun et eneste ønske og det var at vi IKKE skulle ha IKEA stol, og ikke hvit stol. Det eneste som kunne duge var en såkalt RECLINER.

Recliner -bare uttrykket gjør at jeg setter den mentale bommen RETT NED. Emmelinemannen ser på sin side for seg en mulighet til å gi alle sportsendinger fra nå og for evig en grundig snorkegaranti! Fyren har trålet nettet, og med store øyne har han studert den ene ungkarsstolen etter den andre. Det er rett og slett helt vannvittig hvor mye pøgly som er tilsalgs innen stolbransjen! Det er skinn og skai, det er oppsvingbart fra topp til tå, og det er knapper og dippedutter.



Det som er katastrofe for meg, er himmelen for ham. Stolhimmelen! Dermed har Emmeline meldt seg frivillig til å stå foran tv resten av våren. Vi klarer oss helt fantastisk uten stol faktisk, og så er det jo så god trim å stå en hel kveld;) Er du ikke enig?


Det er visst dagen for gjenbruk av bilder dette, men i morgen skal det knipses..God plan!

38 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Huff, vet du hva!! Min mann er igang med akkurat det samme!?! Han har nemlig funnet ut at det nå er på tide å innføre TV i stuen i 1.etg. og DA må jo han ha en skikkelig god stol å sitte i!!! Hutte tu! Skinnstol med vipp-opp og vipp-ut og det ene med det andre!!! Nei, takk!! Har du noen tips til hvordan vi skal komme oss ut av denne knipa - så kom med det;) Hjelp!

Klem
Anette:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kanskje ein forening mot desse sports-skinn-vippe-mennene hadde vore på sin plass :)
Kvar gang eg nemner ordet god stol snakkar min kjære om ein svart skinn stol som kan vippast so langt bak at den nesten kan gå rundt!! Eg grøssa av tanken!!!
Aldri!!!!
Kan gå for beige, men svart-never ever!!!
Eg ønsker meg ein god, og SJØLSAGT fin stol, som eg og babyen kan kose oss i :) Sove kan ein gjere på sofaen eller i senga!!!

Lykke til med stol diskusjonen :)

Klem M :)

Merete sa...

Måtte bare le da jeg leste dette. Kjenner meg igjen! Bare at her går det i elektriske duppeditter i hytt og pine. Alt skal fjernstyres og gå på strøm...:p Heldigvis er det ikke plass til mye her vi bor nå..Når vi får oss hus må jeg nok ha bruksanvisning for å styre den minste ting...
;)

Hilde Heimdal sa...

Hahaha tyyypisk mannfolk med de her forferdelige stolene og tv hehe :)

Stå på ditt Emmeline :) !!!

Hjemmekjær sa...

Min mann kommer aldri, å da mener jeg ALDRI til å oppleve å få en "monsterstol" i hus!! Han vet det inderlig godt, så han spør ikke heller....:D Det fins da så mange andre stoler som er pene OG gode å sitte i! Jeg drømmer om en slik...:)

Heidi sa...

Melder meg gjerne inn i foreninga mot recliner, eg. Her har vi mange stover, men alle er heldigvis for små til recliner...

Bdicte sa...

Hahaha, du er og blir fantastisk! Jeg ler høyt av det du skriver, og historien om håndklær under her ser jeg bare såå levende for meg:))

Denne stol dra-kampen skal bli morsom å følge med på, hehehe!

Hilsen Benedicte!!

Lillsnörpa sa...

Så fint du har det! Wow! /Lillsnörpa

kjersti sa...

Gud så bra du skriver, jeg ler så jeg griner:)!
Og får helt vondt inni meg når jeg prøver å se for meg den stolen...!
Det eneste som faktisk er styggere enn en sånn stol, er sofavarianten! Der de faktisk har satt flere recliner ved siden av hverandre!!! Okei, så føles det kanskje komfortabelt og man føler man sitter på første klasse på et stort passasjerfly, men hvem vil ha flyseter i stua?:)
Kan jo få magesår av mindre...;)

STÅ på:)

Klem Kjersti

Hjemmekjær sa...

Nei, aldri om et sånt monster av en stol skal i mitt hus, - skjønner deg veldig godt!!Denne saken må du bare vinne...;)

frøken olsens drømmer sa...

He he,mannen min gikk med på en gang i tiden,jeg kunne gjøre hva jeg ville inne hvis han fikk planlegge ute,han er murer ;))
så da ble det sånn,hehe vet at han noen ganger angrer for at han ikke holdt sin munn igjen;))
God ny uke til deg
klem ;))

fru Storlien sa...

Den enes begjær, den andres besvær? Lykke til i kampen!

Tracy sa...

So beautiful, Emmeline! :)

Little Cottage sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Little Cottage sa...

Recliner er det styggeste oppfunnet innen møbelbransjen, men de finnes i nesten alle hjem....av en eller annen grunn....
Ikke i mitt hus, her er recliner bannlyst!!!!
Du må vaere sterk, Emmeline og vise muskler!
"Hva om "Dagbladet" eller "Frokost TV", plutselig kom på døren???" Du har mange gyldige argumenter her.... "Ditt gode navn & rykte", osv, osv.
Om det ikke hjelper, kan du jo rydde en liten flekk på loftet, så den/de sportsintereserte kan få sine ønsker oppfyllt! Server Pizza Grandiosa og alle hjerter gleder seg :o)
Med all støtte fra Sylvi

Prinsesse Elin sa...

Hei på deg din gamle sei!

Ja det maling av tak. Men det blir ikke i dag hvis jeg ikke klarer det før jobb for i dag har jeg sen vakt. Kalendere er noe dritt. Lønning er i morra! Grrrrrrrr.....hvis ikke de kommunale penge ut betalerne er kjappe på labben da. Ja ja da får vi smøre oss med tolmodighet å vente på å kjøpe små gaver til neste jul da, C! Men ettersom jeg leser så har allerede din bedre halvdel bestemt hva en del av lønna skal gå til. Du kan jo foreslå Riviera Maison kurv stol med pall. Den er både behagelig og vakker. Min mann skulle helst hatt sett at alle møblene våre var i sort skinn, flatskjerm hvert et rom og øl og kjølen fylt opp med øl! HURRA!
Et skikkelig mannfolk altså. Men her er det 6 bokser som snart har gått ut på dato og ikke en eneste skinnstol. Ikke kommer det inn noen skinn salong heller.Han må nok nøye seg med det vi har for her blir det masse opp pussing dette året. Planen for tv hvile møbel er nemlig en hvit liten hjørnesofa som alle får plass i.
Nix nå må jeg få opp mannen så han ikke kommer for sent på jobb.
Tuuuuudeluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Den gode feen sa...

Ha ha ha, eg ler så eg besvimer her. Fantastisk bra. Veit du kven som står og et middag kvar dag? Yes, det er meg det. Knallgod trim det også ;)

He he, takk for dette supre innlegget, eg kjem til å flire heile dagen. Stooor klem

Linda sa...

Det er INGENTING som er så støgt!! som en recliner! Hvis "sjefen" hadde ytret ønske om å anskaffe seg en sånn så hadde jeg også meldt meg frivillig til å stå foran tv `en!

Fjordheim sa...

Nei det er sjelden en er enig i hva som er fint. Men jeg har funnet ut at et pledd eller et teppe kan forandre en stygg stol ganske mye. Så da legger jeg det oppi i stedet.
Men jeg har en følelse av at du kanskje får den stolen du vil ha.
Visst du skal stå så kan du jo kjøpe en rokkering, eller et annet nett lite treningsapperat å trene samtidig? Så har utnytter du virkelig tiden godt.
Lykke til :)

Anita sa...

Godt forslag det da ja!! Recliner :p......... ha en flott ny uke! Klem!

EndeligMamma sa...

Hahaha, så utrolig festlig! Du er utrolig dyktig til å skrive. Du inspirer mange, i hvert fall meg :)

Lykke til med stol-kampen, vi heier så klart på deg ;)

Ha en fin fin uke!

Christine C sa...

*humrehumre* Ja denne kampen må du ikke gi deg på Emmeline - forstår deg bare så altfor godt! Stå på ;-))

Ha en flott uke!

MumsiMumsan sa...

Må bare le :O) du er så utrolog god på å formulere deg, rett å slett så man føler man er mitt i diskusjonen :O)
Men hva er det med menn og all denne sporten på TV???
Absolutt allt som begynner på S og slutter på PORT er like viktig!
Kanksje man rett og slett bare skulle hatt pinnestoler, eller - disse nye spiker mattene å ligge på foran TV - kanskje de da fant ut at livet er mer enn TV??? :O) :O)
Men men - menn :O) er jojo derfor vi er så glade i dem - fordi de er menn :O) :O)
Ha en flott uke, og lykke til med diskusjonen :O)
Mumseklem fra Vibece

Idun // Breidablikk sa...

Ja sukk og stønn! Her i gården skal heldigvis reclineren fra mannens ungkarsdager nå endelig UT! :D Den er *takk gud* blitt ødelagt! Det er skinn i sitte-delen og skai resten, og i skøytene har den gått i oppløsning! I tillegg er den "vipp-ut" delen BROKEN!! *JUBEL*

Så nå er det opp til konemor hva slags stoler vi nå skal ha ;)

*klem idun*

trine sa...

Kjære søte Emmelinemann

I det landet jeg bor kan innkjøp av "Recliner" trekkes fra på skatten på lik linje med RULATOR..............
Du er aaaaaaltfor ung og sprek til noe sånt.
Masse hilsner
Trine

ps Emmeline,hadde bare hvite håndkler lenge og syntes det var så greit,inntil min bror var på besøk og lurte på om jeg rappa dem fra hotell rom.....

T:o)ve sa...

Hehe, jeg kjenner igjen den mammen der ;o) Så jeg tviholder på mine gamle nedslitte og ødelagte stoler med begrunnelse av sentimentalitet, hehe. Dermed blir det IKKE plass for NOEN av de stolene han foreslår å bytte med *glis*
Lykke til i stående positur, god trim ja ;o)

Lillan sa...

herlig skrevet!

må si jeg føler meg en smule heldig som har en mann som lar meg bestemme deg meste som har med møbler og interiør å gjøre;) MEn så har vi 2 deilige sjeselonger fra ikea satt sammen foran tven med et hav av puter og pledd opp...så han har ingen grunn til å klage på komforen rundt tv kvelden;)

ha ei fin uke og vi gleder oss til bilder imorra:))

Anonym sa...

Hvis dere har et filmrom eller et rom som BARE er mannen i huset sitt, så kan han vel få reclineren inn der?
Min mann har laget seg filmrom med lerret og greier i kjelleren. DER skal han få lov til å ha recliner dersom han skulle komme til å ønske det...
Men gud forby at et sånt monster skal komme opp i stua vår!

Anonym sa...

Glemte å spørre hvilket merke det er på de søte rød-rutete putene du har på stolene?

Kristine

Anonym sa...

Jeg kjente ikke til navnet recliner engang, men sa har vi heller ikke tv hjemme hos oss. Men vi diskuterer faktisk om vi skal kjøpe seng med eller uten katapult, det blir vel noe av det samme. Monsterseng!

Monika sa...

hmmmm..... eg syns disse mannene MÅ få bestemme litt
Husk dei bor der dei og :)
litt vanskelig å plasere ein mann i ein vit verden

Ha ein fine dag - men eller uten mann i tv stol ;-)))

Tone landliv sa...

He he, ikke greit det der når de absolutt skal ha egne meninger! Jeg føler med deg :) Lykke til!

Hilde sa...

Hi hi hi hi - vi var å kjøpte ny sofa på fredag, og der i møbbelhuset fant mannen min drømmen for alle menn - en dobbelt stressless med bord/benpall samt brett til å svinte ut på armlenet - saken var i lyseblått skinn, og den var på størrelse med en hjørnesofa!!! Han elsket den - kostet over 30.000 så det blir ikke den - den var grusom i mine øyne og sååååå klumpete!!!! Det ble en sofa, men har satt der og drømte leeeeeeeenge i stress dingsen
Hilde

monica alias mosa sa...

Hehe, herlig skrevet. *ler og ler*
Føler med deg. Har hatt den diskusjonen der noen ganger vi også. Nå er det den nye dusjen som er hoved-temaet hos oss. Mannen vil ha en stoooor dusj, blått neonlys, knapper og duppedingser inni dusjen. Det vil ingen ende ta... de bildene han har kommet med ligner digre ufoer.
Lykke til med stol diskusjonen :)
Mosa

Anonym sa...

hvorfor skal ikke mennene få det LITT som de ønsker de også? de bor faktisk der, og skal jo helst trives i sitt eget hjem.

Mariann Louise sa...

Uff, de sover da endelig nok, disse mannfolka om de ikke skal gjøre det i grufulle gigantiske stoler også:)

Har og en TV-slave mann, må sitte godt da, må vite, for her skal ingenting gå`s glipp av, selv reklamene er jo såå spennende! Du får snakke til ham i et sånt øyeblikk, for er du heldig, får du noen grynt og kan tolke de som det passer:))

Så over til noe annet, julen er jo ferdig, men jeg beundrer det nydlige, hvite juletreet..er det en mulighet for at du ønsker å røpe hvor man kan få tak i sånne??

Hilsen fra Mariann og hundene:)

Anonym sa...

hei, Vi hadde samme diskusjonen her i huset, men mannen min digger den deilige og fine lenestolen vi kjøpte hos Velkommen i Eikelandsosen. Ser ut som en vanlig ørelappstol, men kan legges helt bak og er fantastisk deilig å sitte i!!

Thelma Louise sa...

Herlige bilder.:-) fornemmelse av vår..:-)

Related Posts with Thumbnails