fredag 1. januar 2010

Oppkvinning til et nytt år



Jeg har startet det nye året i beste Bridget Jones stil! Vekten er sjekket både en og to ganger. Er det virkelig mulig? Kan to ukers ferie fra trening og salat, gi 2,5 plusskilo? Joda, det kan det. Dermed er Waldorfsalat forent med søppelbøtten og jeg er forent med vannflasken.



Jeg har sett meg i speilet og sunget You can do it you can do it Cinderella Cinderella.  Videre har jeg bestemt meg for å IKKE ha nyttårsforsetter -bortsett fra at jeg skal trene masse, spise sunt og jobbe med I- love-sjokolade problemene mine. Så skal jeg rydde i klesskapet, og kjøpe noen av neste års julegaver på januarsalg.



Jeg har allerede vært på romjulssalg på Norli. Der kostet  JULETID 99 kroner, og det var en superduper julebok med oppskrifter, deilige bilder og massevis av stemning. LØP OG KJØP...



Etterpå stakk jeg innom Berthas Oldebarn og snopte litt. Fire GreenGate julesokker til halv pris har nå kommet i hus. Til neste år skal de fylles med snop og godsaker på julaften, i mellomtiden blir de pakket pent ned i julepynteskene som forøvrig skal sorteres med sirlig presisjon før julen avsluttes for denne gang.





Jeg har også kjøpt noen søte julefugler på salget. Er man GreenGate fan så er man GreenGate fan! 



Ønsker alle en deilig første januar. GODT NYTT ÅR OG TAKK FOR DET GAMLE:)


34 kommentarer:

ElinSire sa...

Takk for alle underholdende innlegg fra deg i året som gikk og for alt du har delt med oss :)

Godt nytt år til deg :)

gunnhild sa...

Godt nytt år til deg.
Og skulle du finne noen løsning på I-love-sjokolade-problemet, vil jeg gjerne høre om det;)

Fru Fjeldhammer sa...

Godt nytt år til deg og dine! Gleder meg til å følge deg videre inn i 2010...

Klemmer i fleng!

Anette Willemine sa...

Hei på årets første dag! Ønsker deg en god dag fylt med mye glede.

Klem fra
Anette Willemine

Ikke A-Lene sa...

Så fine bilder du har... Januarsalg ja, det er morro.. Må nok ta meg en tur til uken...
Klem LC

Kari sa...

Godt nytt år til deg og dine! Gleder meg til å følge deg videre i 2010...

Du får jo så mange kommentarer, så jeg er ikke så sikker på at du husker meg. Men jeg har tidligere kommentert vekt, livsstilendring osv. Har vært gjennom alt sammen selv. Du har garantert ikke lagt på deg 2,5 kg. Antagelig har du spist mye salt mat, og dermed har vannet blitt "bundet" i kroppen.

En annen ting som jeg må få kommentere, er at hver gang jeg ser noe rødt med hvite prikker på, så tenker jeg på deg. Måtte nesten le da jeg så første bilde i dette innlegget.

Stor klem fra
Kari :-)

Anitas hus sa...

Flotte green gate kupp du har gjort. Ett lite tips; HIV VEKTA!!! Ha istedet ett helfigurspeil, når du liker det du ser er vekta bra;) Det andre er bare ett tall!
Ha en fin helg, snart kommer hverdagen og henter oss igjen;)
Klem:O)

sylvia sa...

hei i 2010.
ja den boken har jeg hatt noen åe,den er herlig rett og slett,
ønsker deg en fin 1 dag i 2010.
klem fra sylvia

Asbjørg sa...

Alltid spennende med et nytt ubrukt år,mitt eneste nyttårsforsett blir å bruke det på en positiv og god måte for meg selv og dem rundt meg!
For en fantastisk utsikt du har fra din veranda!

MiaNostalgia sa...

Riktig godt nyttår til deg også, og takk for alle morsomme, inspirerende, fine og personlige innlegg i året som har vært. Lykke til med ikke-nyttårs-forsettene dine. Vi er mange som gleder oss til å følge deg videre i 2010.

mi-rachel sa...

godt nyttår til deg!

frøken olsens drømmer sa...

Hei du ;))
he he jeg nekter å gå på vekten etter denne julen...så nå sitter jeg her og igrunn gleder meg til mandag,da er det en tur på butikken sjekke noen skikkelig gode oppskrifter-uten kalorier,kanskje du har noen gode opskrifter på lager?
sånn som er fort gjort og som barna også liker ?
ellers rart nd dette alltid så mye enklere å begynne på en mandag...
Fine Greengate ting du hadde fått deg på salget;)
Og som deg ...er alt for glad i sjokolade..sukk..MEN nå er det slutt!-til mandag ;))

Tina - Oppussing og Drømmer sa...

Hei

Jeg er ganske ny leser av bloggen din, og tok meg en "rundtur" forleden dag. Jeg satt og humret godt i mange av innleggene;) Jeg gleder meg til å følge deg i det nye året:)

Godt nyttår til deg:)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So lekker juleserien til GreenGate er!! :o) Hadde eg bere budd nærme ein butikk som Berthas Oldebarn...

Godt Nytt År :)

Klem M :)

hobbyvenn sa...

Ønsker deg et riktig Godt nytt år, og takker for mange morsomme stunder på bloggen din i året som har gått...

Prinsesse Elin sa...

jepp jepp juletreet står enda:)

Tina sa...

Godt nytt år til deg og dine, smart med shopping på salg, hvem elsker ikke halv pris? Genialt! Håper det nye året bringer masse fine stunder, gleder meg til å følge deg videre! Klæm Tina

Berthas Oldebarn sa...

Godt nyttår kjære deg!
Stor klem Hege

Breivik Samfunnshus sa...

hei hei !! Du er kostelig Emmeline, tror vi alle er litt frk Jones nå etter årskifte.. Vet ikke hva som er værst: å legge litt på seg i jula eller ha omgangssyka i hus!? slik at man ikke har lyst på noen verdens ting.. Skikkelig K-J-E-D-E-L-I-G å ikke få kose seg med noe av alt det gode man har kjøpt inn :( skulle heller vært litt rundere i svingene etter jul enn dette jeg da ;) Men anyway matlyst eller ikke.Så utrolig fint du har det i stuen din, og sååå mange GreenGate skatter !! I LOVE IT !!!
Gleder meg til å følge deg i det nye året !!

Godt nytt år til deg og dine !!
Klem fra Maren i Nord

HildeS sa...

Godt nytt år til deg også, og for alle dine gode planer. Du har en utrolig underholdende blogg, og jeg gleder meg til et nytt år med masse humor fra din kant.

Anonym sa...

Hallo.GODT NYTTÅR til deg og dine.Gleder meg til å lese bloggen din hver dag.Klem fra Grete.

lott@ sa...

Underholdende innlegg - nydelig utsikt mot Bergen!

Anonym sa...

Godt nytt år, eg har blitt ganske ivrig blogglesar etter kvart. Er inne nesten kvar dag og les, kosar meg med bloggen din m.fl. Får masse inspirasjon, og "kløe" i fingrane. Gler meg til å lesa meir i 2010. Klem fra Mai : )

Refleksjon på livsvegen sa...

Godt Nytt År!
Flotte ting du har funne på salget..
Stilig bilete av borna dine ;-)

Mio Casa sa...

Huff...2 kg oppgang her også..grr. Men skal jammen få det av fort har jeg bestemt meg for!

Du..var det Nordlie du hadde kjøpt den Juletid boka fra? Finner nemlig ikke noe salg på den jeg?

Godt nyttår!!

Emmeline sa...

Hei Mio Casa:)

Juletidboken var på salg på min lokale Norli butikk...Hvis du bor i Bergen så er det på Sletten!

Mio Casa sa...

Takk for svar Emmeline :-).

Sjekket på nettbutikken jeg vet du, og der var det ikke salg på den. Men kanskje det blir salg på den der etterhvert også :-).

Bor i Moss jeg!

Ps: Ungene lurte fælt på hvorfor jeg satt å lo foran pc`n i stad...satt nemlig å leste innlegget om de som satt seg ned ved cafe bordet ditt..hi..hi..utrolig morsomt innlegg.

Ruths datter sa...

Det er kjempelurt å handle julepresanger nå.Jeg har kjøpt 4 stk allerede.Flotte bilder fra deg i dag Emmeline.Skulle ønske jeg var så flink som deg med å legge om kostholdet.
Klem

Rosa sa...

Trur ikkje eg skal snakke med badevekta den fyrste veka, men sidan skal eg òg jobbe litt med sjokolade-problematikken...

Takk for alle dei fantastiske innlegga i året som har gått - eg gler meg stort til å fylgje deg vidare i 2010.

Ha eit strålande godt nytt år, Emmeline!

I de dype skoger sa...

Du må ALDRI, ALDRI, ALDRI slutte å blogge!! Innleggene dine er bare helt fantastiske fra ende til annen..

Jeg elsker å lese bloggen din, det er som et friskt vindpust i hverdagen!

Tusen takk og godt nyttår!

Klem

janne - kathrine sa...

Hei, hei.
Ønsker deg et riktig godt nytt år!Tror det blir en del vann på meg også i dagene fremover. Merkes at det blir fortært en del snop gitt.

Hilsen JK

Anonym sa...

Et riktig godt nyttår til deg:) Gleder meg til å følge deg videre i 2010 også!:) Klem Eli

Heidi sa...

Kjempelurt å kjøpe juleting og julegaver nå. Er stort sett alltid litt blakk under januarsalget, så tror jeg må droppe det.
Dropper å gå for mye på vekta også, og best å ikke ha noen nyttårsforsetter.
Ønsker deg et flott år!

Anonym sa...

Godt nyttår!!
Takk for mang en god latter i året som har gått!!

Må si du har en strålende fin utsikt!

Related Posts with Thumbnails