lørdag 2. januar 2010

Andre januar og GreenGatesommer



Her i huset skal julen få stå noen dager til. Jeg kan ikke huske at julen har gått raskere noen gang? Kanskje fordi jeg har kost meg så mye med mat, besøk og avslappende dager! Det er nesten sånn at jeg gleder meg til neste jul allerede, men heldigvis skal vi ha både vår og sommer før den runden skal i gang.



Apropos sommer: Midt i julestria oppdaget jeg at GreenGate har sluppet sommerkolleksjonen 2010. Det føltes litt tidlig å skrive om det i desemberkalenderen, så derfor har jeg utsatt sommeren helt til andre januar. Det føles faktisk litt tidlig å skrive om det enda, men jeg gjør det likevel;)



Siden jeg er en ihuga GreenGate entusiast følger jeg grundig med når danskene kommer med sine nye kolleksjoner. Etterhvert har jeg så mange kopper, pledd, vesker og håndklær at det ikke er helt lett å finne plass til noe nytt. Mystisk nok finner jeg alltid noe som jeg har lyst på likevel. I år liker jeg veldig godt muggen med store blomster (Sophia) De skjønne påskeeggene er også en favoritt!



I fjor fikk jeg ny GreenGate veske av mine foreldre til bursdagen (Molly) Da feriepengene kom kjøpte jeg meg matchende kjølebag og i løpet av høsten kom en lilla skulderveske på plass.



GreenGate veskene mine er så kjekke at jeg faktisk ønsker meg enda en kjølebag...Turkis termos til kaffe på stranden er også på listen -og selvfølgelig en turkis bøtte til sommerhuskjøkkenet. Bøttene kommer forøvrig både i grønt, gult og turkis. Heldigvis er de søte GreenGate glassene med farget kant også tilbake:) BRA!



Men har du sett? Emmeline herself er med i årets katalog? Slank og vakker, med den nye termosen på plass? Jeg har selvfølgelig på GreenGate tunika (onesize men det er heldigvis NO PROBLEM.) På bildet kan du se at jeg venter på Emmelinemannen som skal komme sprek og brun og uten gnagsår hjem fra sykkelturen mellom Nordkapp og Lindesnes!



Riktig god sommer til alle-og lykke til på turen kjære;) Bildene er hentet fra GreenGate.  Er tilbake med vanlig vinteraktig januar-innlegg i morgen. Er du en GreenGate entusiast? Da hadde det vært spennende å høre hva som er din sommerfavoritt:) 


51 kommentarer:

Anonym sa...

Finnes det noen større GreenGate entusiast i dette landet enn deg Emmeline?
Du burde vært sponset av danskene og huset ditt kunne vært brukt som location for neste katalog! Du får sende en mail og invitere dem hjem.
Jeg skjønner at du er godt i gang med et nytt år. Gleder meg til å følge med videre. Klem fra Kathrine N.

Bravo sa...

Godt nyttår, Emmeline!

Den turkise termosen var såå fin!
Skulle egentlig bare inn her for å se etter noe langt tilbake, men jommen hadde du lagt ut nytt innlegg og null kommentarer, så da kunne jeg ikke motstå muligheten til å være først, hihi.

Bravo sa...

Blæ, ikke først likevel, jo. Jaja. Knis.

Heidi sa...

Nyyydelige ting! Turkis er min favorittfarge, så her var det mye som fristet!

Anonym sa...

Jeg har sett litt på den nye katalogen og er glad for at de har tatt tilbake puter og pledd som vi kan bruke på gutterommet, med stjernemønster i røde og blå farger.

Det kommer til å bli min favoritt i denne kolleksjonen. Litt friskt å starte med sommer SÅ tidlig, men det er jo kjekt med noe annet enn jul også! Takk for en fin blogg som gir meg godt humør og inspirasjon!
Hilsen Benedicte

Emmeline sa...

Bravo;)
Du ble iallefall en god nummer to, og jeg er veldig enig med deg i at TURKIS er sommerens favoritt:) Godt nytt år til deg også!

Heidi sa...

Har du eller andre forresten tips om butikker hvor de har godt utvalg av GreenGate i Oslo?
På Hadeland Glassverk har jeg sett det, men det er jo vel langt å dra.
Har kikket på linken, og det var mange nydelige ting.

Emmeline sa...

Heisann Heidi. Jeg bor jo i Bergen, og her selges GreenGate hos Berthas Oldebarn og på Havna Interiør. I tillegg har de GreenGate på Holmehuset ( Frekhaug) og i Os...

I Oslo derimot er jeg veldig usikker....Jeg sjekket på listen til GreenGate og da kommer disse forhandlerne opp:

Shabby
Niels Juelsgt. 51
0259 Oslo
22 55 70 00

Country Chic AS
Vibesgate 2
0356 Oslo
22 60 20 40

Damplass Stua
Damplassen 22
0852 Oslo
22 56 91 04

Annen Etasje Bekkestua AS
Bærumsvejen 204
1357 Bekkestua
67 58 18 00

Kanskje du bør ringe dem på forhånd ? Lykke til med jakten..

Kathrine: Tror pinadø du har rett. Du må ta deg en tur innom en dag forresten;)Godt nytt år!

Monica sa...

Godt nytt år, kjære Emmeline.

Har kikket gjennom GreenGate sin sommerkolleksjon, svært mange fristelser her, vanskelig å velge en favoritt...

Synes det var så kjekt med et sommerlig innlegg fra deg, nå er julen over og vi, i alle fall jeg, venter på lysere dager!

Christinas låvebutikk sa...

Hei og godt nytt år!
Her skal julen få stå noen dager til! Mye snø her å da passer julen godt inne en stund til!!
GG katalogen kom en stund før jul, i går gikk bestillingen inn! Masse fine friske farver! Herlig!
Ønsker deg en god helg!

No.15 sa...

Ai ai AI, mye lekkert!!
Det blir garantert noe fra sommerkolleksjonen, men jeg må granske den litt nøyere først.
Love it!!

Og godt nyttår :)

Lise

Ruths datter sa...

Hei igjen!
Her var det mye lekkert du.Likte spesielt det siste bildet med strandpledd og pute.Ser meg selv på det ja.
Klem

Anonym sa...

Hei!

Har endelig fått øynene opp for GreenGate, så utrolig mye fint:)

Vil få ønske deg et riktig godt nytt år!

Klem fra Renate:)

mojodesign sa...

Da har jeg brukt romjulen, nyttårsnatten og helt til nå klokken nesten seks om morgenen til å lese bloggen din i kronologisk rekkefølge og til tross for at du nå direkte eller indirekte (avhengig av hvordan man ser det) er skyld i en helt forskrudd døgnrytme må jeg takke for noen virkelig gode latterkuler. Hils Emmelinemannen og si tusen takk til han også; jeg ante ikke at så mye kunne repareres med tyggegummi!

Gleder meg til å følge deg i året som kommer! God nytt år!!!

Lissen

Rachel sa...

Vilken fin blogg du har,jeg har blitt fölger og ser fram i mot dine innlegg!
Green Gate är nytt for meg men gätt om jeg likte det så i sommer blir det nok litt Green Gate shopping!
Klem til deg fra Rachel!

Anonym sa...

Herlige inspirasjonsbilder for den kommende tiden.

Klem fra meg

Små hjertedømmer ♥ sa...

Godt nyttår.

Gleder meg til å følge bloggen din i hele 2010.
Jeg falt for den gule puten. Har en følese på at det kommer nok til å bli litt "snoping" denne våren :)

Monica sa...

det er sååå mange skjønne nyheter fra greengate at jeg får lyst å gå i spinn, men termosen den er jo bare et MUST!!

Nå så jeg Christine synge stjerneteller på Tv og da tenkte jeg på deg vettu:) Gu, så nydelig stemme hun har og den sangen var så skjønn:) Tror plutselig jeg ønsker meg den cden jeg:) Vakkert!

Ønsker deg et godt nyttår, gleder meg til å følge deg iår også:) Klem fra Monica

krinkelkroken sa...

Herlige sommerbilder!
Merker at jeg ikke er helt lei julen enda, som for deg så har den også her rast avgårde, det har vært noen deilige slappe av dager:)
Ønsker deg et riktig godt nyttår og ser fram til de gode innleggene dine i 2010, gleder meg:)
Beathe

Fjordheim sa...

Har to greengate kopper, og det er alt. Så jeg kan nok ikke kalles noen greengate enusiast. Men jeg syns det er utrolig mye fint. Så jeg ser ikke bort fra at det kommer litt mer av det inn i huset etterhvert.
Ønsker deg en god greengate sommer :)

Siv Janne sa...

Jeg må bare si at jeg er en fersking når deg gjelder Greengate... Men heldigvis driver du en flott "vekkelsesbølge" for oss ferskinger... Er allerede blitt frelst og lover evig troskap til Greengate... Ikke lenge før det er noe fra Greengate i dette huset også.. Foreløpig er det kun en butikk som fører litt av det i Molde, og heldigvis har Nina fra "Nina's gale verden" tatt inn noen kopper i butikken sin "Paradiset... Så det er håp for meg.. Ha en strålende dag :)

Klem Siv Janne :)

TONE sa...

GODT NYTTÅR!!! JULEN SKAL fåvære også her noen dager til ..men så er det UT!! OG DET ER VÅR!!!! Om vi har et deilligt vær i BERGEN og omeng!! SÅ gleder jeg meg til båt turer og bål....Ha en deillig dag og GG slår til igjen....masse fint!!!Gleder meg til å se mannen din...hi hi

Hanne sa...

Godt nytt år!

Et liv uten en slik termos må da bli et stusslig liv?? Måååååå ha.

Anonym sa...

Takk for fine bilder! Jeg gikk inn på nettsiden, og det er så mye jeg liker! Liker godt påske-eggene, termosen, strandbagen, forkleet i mønsteret Angelina blue/lavender og mye mere!

Anitas hus sa...

Deilig med litt sommer bilder og du var virkelig lekker i den tunikaen;) Håpe Emmeline-mannen har startet på sykkelturen, slik at han rekker å komme hjem til sommerferien;)
Jeg måtte selvfølgelig rett inn på GreenGate-sidene og ja, her var et myyyye som falt i smak. Ønsker meg den turkise termosen, kopper og tallerkner i melamin i mønsteret Carmen white og en kjølebag. Da er jeg klar for stranden!!!
Go`lørdag!
Klem, Anita:O)

Anonym sa...

Hei!
Så artig med litt ny Greengate-info! Her fikk juletreet fyken i dag, så dette passet bra. Selv er jeg aller mest glad i muggene til greengate og den store veska/bagen. Super til det meste. Kjekk å bruke til barnevogna, tåler jo litt trøkk og bløtt vær! Skal nok komme flere av de i hus. Fortsatt god dag,jul som sommer...

Berit

Sommerfuglen sa...

Jeg er kjempefornøyd med at glassene med fargekant kommer tilbake i og med at jeg bare rakk å kjøpe to sist de var i omløp. Jubel!

Godt nytt år, forresten :D

Ingunn sa...

Morsomt innlegg som vanlig Emmeline. Sitter og humrer foran PCen og sønnen min spør hva jeg gjør....

Godt nyttår og stå på videre med både blogg og livsstil.

Klem Ingunn

Ellemeller sa...

Argh-argh-argh! Eg har bestemt meg, for lenge sidan, at eg ikkje skal kjøpe GG-produkt... til oftare eg kikkar på bloggen din til større blir lysta til å la prinsippet reise dit pepparen gror. Herlighet som lekker den nye kolleksjonen er!!

*smekke meg sjølv på lanken*

Olaug Brit sa...

Jeg elsker Green gate, men ikke så mye som deg. Jeg har to røde kopper med hvite prikker(uten hank) som vi har kaffe i hele året, men spesielt i julen. På hytta har vi den lysblå mugga, lysblå med hvite prikker. Den bruker til vase hele året. Nå i nyttårshelga med røde blomster i. Var litt i tvil her, liker egentlig mer sarte farger, men til slutten av julehelga gikk det og.
Ellers er alt lyst, hvitt, rosa lysblått ute her ved havet i Lindesnes.
God bedring ønskes deg fra Olaug Brit

Love Peace Pionies sa...

Det er flere som liker green gate ja... Jeg ønsket meg det lyseblåe serviset med hvite prikker på til min bursdag i høst, og fikk fullt sett:) Jeg liker det veldig godt...
Må si jeg falt veldig for den turkise termosen..
Ha en fin kveld.
klem Kristina

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hold da op hvor jeg glæder mig til messen i Herning.
Skal hen til GreenGate`s stand og nyde de dejlige farver.
Har fået det nye katalog med posten.
Nyder at se i det og glæder mig til sommeren kommer.
Denne gang skal min veranda piftes op...

Blått til lyst sa...

Og jeg, jeg er ingen stor GreenGate handler. To små boller, og en pakke servietter er visst alt. Men, det er jo halve gleden ved å hoppe rundt i bloggeland, det å se noe annet enn det man har hjemme - og å føle seg bekreftet når man nikker gjenkjennende....
Som til turkis og sol og sommer og varme i huden

EllenSand sa...

Er ingen GreenGate entusiast fra før, men nå ble jeg det. Helt klart! Nydelige ting i slike farger og mønster som jeg liker. :)

Olstad sa...

Jeg kan vel bare stille meg sammen med deg og andre som en ekte entusiast.

Jeg likte Fie(eller var det Fia)latte koppene med den lille sommerfuglen på innsiden. Så likte jeg svært godt den gule bøtten.

En og annen veske/kjølebag skal nok også til Olstad i vår.

Det som er så morsomt med Green Gate er jo at jeg har så mye rart i nettbutikken men ikke Green Gate men når jeg er på messer så stormer jeg deres stand for å se alt det fine. Deres stand er alltid av de fineste og de riktig skinner og først i høst forsto jeg hvorfor de har 3 ganger så mye lys på sin stand som alle andre. Så selv på svarteste vinteren ser det ut som vår hos dem. Me like.

Ønsker deg ett riktig godt nyttår. Jeg satser på et langt mer aktivt blogg år i 2010 enn på lenge.

Stjerneteller sa...

For et deilig blogginnlegg.Mmmm. Deilig inspirasjon. Her er det fyr på peisen, juletreet står fremdeles, og i morgen er det pinnekjøtt til middag (kalkun på julaften hos svigers..), men så er jeg klar for vår og sommer og deilige lyse toner! Nesten litt tidlig 90-talls katalog med alle de pastellene synes jeg, men mye fint likevel!Umiddelbart ble Angelina Blue en favoritt, men kjekt med guttetingene også, siden vi får to tvillinggutter til våren. Ha fin kveld!

Anonym sa...

Herlige Green Gate sommer minner
også de herlgie jordbærene da ...!
mmmmm.... yammi yammi ... ♥

Håper formen er bedre og
at du får en fin søndag i morgen,
mandag er det tilbake på jobb, skole og aktiviteter, skal fakstisk bli litt godt det også...!

Ha det så fint, klem til deg ♥

Ragnhild's verden sa...

Godt nyttår!
Greengate har bare mye lekkert og når jeg ser noe fra dem tenker jeg med en gang på deg og alle de fine tingene du har fra de. Har funnet u tnå i jula at jeg må bare ha mer noen rødprikkete detaljer i tillegg til de som jeg har. Det kan jo både brukes til jul og sommer. Gleder meg til nyhetene kommer.
Klem fra Ragnhild

Unknown sa...

Wow....!! Her ser det ut som om det kommer MYE lekkert!!

Jeg er stor fan! Men vanskelig å velge ut en favoritt blant så mye:)

Godt nytt år!

Klem Linda

Creative By Helena sa...

GODT NYTTÅR!!!
Og for en herlig Green-gate-thermos!!
Vettu ka, eg drømte om deg hin natten. Veldig morsomt. Men drømte at du hadde en sånn Give-away på bloggen en gang i uken eller måneden, og premien var å overnatte hjemme hos deg. Hehe.. Og jeg vant jo selvfølgelig, hehe og var så spent for jeg skulle overnatte hos Emmeline. Og så klarte min mor å trenge seg med, og hun kjente deg igjen, dere hadde vist jobbet sammen i helsevesenet. hehe (typisk Mamma, hun kjenner ALLE jeg møter på) Og så fikk jeg altså bo på et gjesterom i en kjeller, som minnet mistenkelig mye om min tantes kjeller... (som forøvrig ikke er helt Bloggverdig) så jeg synes det var så rart at du kunne ha en så u-pen kjeller du som er "Interiør-Emmeline, haha...

Veldig morsomt, måtte le når eg våknet. Snakk om at bloggingen har gått til hode.

Jaja. Du får ha en fin søndag!!

MEn bare slapp av du skal få slippe å ha meg på overnatting sammen med min innpåslitne mor ;-)

Casahelene sa...

Ååååå, nå lengter jeg til vår og sommer... Hehe. Kanskje litt vel tidlig men når du kommer med slike herlige bilder er det lett for. Jeg har sett i katalogen og klarer ikke å finne en favoritt... De har så utrolig mye fint, men likte veldig godt mønsteret på de nye koppene. Slike må jeg ha meg :) Fortsatt god helg!!

Nina i Paradiset sa...

Det er bra du reklamerer for oss som selger! ;)
Jeg skal bestille snart, men ikke bestemt meg enda, for det er ikke så lett...
Kundene mine får bestemme! ;)

Klem!

Kortpia sa...

Godt nyttår!

Gjett om jeg ble glad da jeg kikket i Greengate-katalogen før jul og oppdaget at de krusene med den "gamle" formen er tilbake!! Og det beste av alt er at jeg fant et mønster som vil passe kjempefint til de lyseblå fatene med prikker :o)

Du har en herlig blogg Emmeline! Jeg er stadig innom for å se på fine bilder, hente inspirasjon og le godt til alt det artige du skriver :o)

Klem fra Anita

Anonym sa...

Skjønne bilder :) jeg skulle gjerne hatt den slags farger hos meg, men det kræsjer veldig med de fargene jeg har på sofa, bord o.l. Det er mye svart, brunt, hvit og rustrødt....men det er fint det og!

http://vestfoldgirl.wordpress.com/

lise sa...

Jeg er veldig entusiastisk, og har selvpålagt kjøpestopp hele året, så jeg nekter å ha favoritter. Men jeg er enig i at muggen var fin.. Og termosen hadde passet bra på tur. *host*

Godt nytt år!

Janne sa...

Godt nytt år;)

så mye spennede og lekkert...
Lengter tilbake til sommer og sol;)

k:J

Ocean showroom sa...

Gott nytt år! Jag håller med dig om att det finns massor av fint i GGs vårkollektion. Själv ska jag absolut investera i en kylbag! ;-) Ha en fin kväll. Kram Alexandra

Anonym sa...

Takk for oversikten for GG forhandlere i Osloregionen. Jeg liker også GG, men kan ikke fri meg for å irritere meg over de norske prisene sammenlignet med de danske. Forøvring er jeg en tilhenger av Cath Kidston som jeg med hell har bestilt fra www.cathkidson.uk.com.
Men det er noe du aldri har nevnt i bloggen din og det er Pentik. Tror at det var en Pentikbutikk på Lagunensenter en gang i tiden. Har emmeline noe forhold av positiv eller negativ art til Pentik?

Huset på toppen sa...

Gleder meg til å se sommerens Greengate "live", falt for Sofia serien eg og:)
Klem Linda

Anonym sa...

Eeeeeeeelsker Green Gate jeg også!!!
Har likt det lenge før alle andre visste hva det i det hele tatt var. Liker best de gode gamle prikkete tingene jeg. Blir aldri lei. Supplerer med litt mønstrete. Det er det som er så fantastisk med GreenG; det at man kan blande alt, og få en herlig mix som ikke blir for "perfekt" likt,men matchende. LOVE GG!!! stor stor fan

Anonym sa...

Hei Emmeline ! Utrolig fantastisk blogg du har:-) I sommer var jeg innom en Green gate butikk på sørlandet og fikk kjøpt meg en duk. Men angrer utrolig for at jeg ikke kjøpte mye mye mer...Green gate stilen liker jeg kjempemye.

Vet du om de selger Green gate i Trondheim og omeng..?

Kristin

Related Posts with Thumbnails