fredag 10. desember 2010

Kaffelykke


For en tid tilbake ble jeg kontaktet av Nespresso som lurte på om jeg kunne tenke meg å være en slags ambassadør for Nespresso sine kaffemaskiner. Klart jeg vil være ambassadør svarte jeg, for de fleste av oss liker jo tanken på å jobbe innen ambassadebransjen;) Dermed kunne jeg velge meg en Nespresso Citiz kaffemaskin, i svart, rødt eller kremhvit. Valget falt på...rødt faktisk;)  Vi skal jo fikse opp kjøkkenet vårt i januar, og da kan ikke ALT være hvitt, dessuten fikk Emmelinemannen velge...



Noen dager senere fikk jeg en kaffemaskin med tilhørende kaffekapsler i posten, og stemningen steg kraftig. Små og store sto i kø for å fylle i kaffekapsler og trykke på kaffeknappene. Hos oss er det bare meg som drikker kaffe til daglig, så dermed drakk mor kopp etter kopp, mens familien brygget for harde livet!


Nå må det jo sies at kaffemaskinen virkelig er en positiv overraskelse. En ting er at jeg kan kjøpe kaffekapsler etter smak, sånn at det går an å drikke koffeinfri kaffe på kvelden og karamellkaffe på lørdagene. En annen ting er at man slipper å trakte en hel kanne med kaffe, man kan alltid hente seg en ferskbrygget kopp anytime. Kaffen er ferdig i en fei, det er rett og slett luksus:)


Det eneste skår i Nespresso-gleden er at man ikke kan kjøpe kapsler i butikk. Alt må bestilles på nett, og så må man rett og slett fylle slagbenken med kaffekapsler av ulik smak og styrkegrad. Så nå er kaffelykken komplett her i huset, og melkeskummeren har kommet på plass på juleønskelisten.


Emmeline har også merket seg at hun er ansatt som ambassadør sammen med sin gode gamle venn George Clooney. Nå skal det sies at George med fordel kunne ha valgt et bedre manus til sine reklamefilmer, men det er kanskje ikke så nøye der borte i Hollywood? Her er det pepperkakehusbaking på gang i dag. Jeg kommer tilbake til det etterhvert...Håper dere har en fin fredag alle sammen:) SEES !

 

53 kommentarer:

Per Arild sa...

tror jammen jeg må ha kaffemaskin etter å ha sett den reklamefilmen :)))))

Veronika sa...

Gratulerer med rød Citiz og velkommen inn i Nespressoverden:) Du skriver at det eneste skåret i kaffegleden er at en må bestille kapslene på nett...Jeg er ikke enig, syns det er mye enklere å kunne bestille kaffekapslene for et par måneder frem i tid, enn å måtte huske å kjøpe i butikken, for bestille kan jeg jo gjøre selv om klokka passere midnatt. Jeg har nemlig Nespresso som hoved og Dolce Gusto på kontoret, gjett hvilken som er tom rett som det er...

Kos deg med kaffen og førjulstiden:)

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men, tänk att du skriver om en sådan i dag som är min högsta önskan efter att ha druckit ett sånt gott kaffe ur liknade maskin hos en kollega i veckan, en cremevit skulle jag verkligen vilja ha, din röda var ju bara sååå passande hos dig, vilket gott inlägg!!! Mari.

Lene sa...

Hehe :) Nå har jeg presis vært innom Anettes hus på en kopp Nespresso kaffe. Og så var det jammen servering her og - takk som byr :)

Jeg kjøpte denne maskinen selv under et senteråpningstilbud (halv pris, juhuu!) for noen uker siden - og vi koser oss virkelig med den! Helt enig i alle de argumentene du kommer med :)

Ha en finfin førjulstid, Emmeline! Veldig koselig å følge med deg, selv om jeg ikke lengre er den ivrigste bloggeren selv :)

Olstad sa...

Jeg ønsker meg innerst inne slik maskin jeg også. Men min niese selger noen flotte italienske avanserte greier som jeg offesiellt ønsker meg:-) Men har du prøvd melkeskummemaksinen den dukket opp her i fbm bursdag sist. Den er virkelig superduper.

God bedring kjære deg. Håper det går rette veien.

Cathrine Aksnes sa...

heldig du er da :) kunne godt tenkt meg en slik en :)

Anonym sa...

Ja, de kaffemaskinene har sikkert god kaffe og de ser lekre ut. Det jeg har å utsette på dem er at en MÅ bestille en bestemt kaffe for å kunne bruke den (selv om kaffen finnes i mange smaker). Det blir som å kjøpe en kaffekjele hvor du bare kan koke "evergood" - .
Ha en fin helg.

Unknown sa...

Nammmmm.... jeg har også lyst på en slik, men kremhvit. Nå er det ganske stille ved den kinesiske ambassaden, så det er mulig jeg gjør mine hoser grønne der (eller hva man sier, man kan ikke huske alt selvom man er en meget begavet lærer). Men George er mye kjekkere enn fredsprisvinneren (som heter ... noe), så jeg får vel heller kjøpe meg hele kaffemaskinen selv (eller ønske meg til jul av mannebranne).
Kos deg :)
Klem fra x-rosabloggeren ~

aase sa...

Maskinen er knallbra, her er den sort med melkeskummer fast på. Jeg drikker heller ikke kaffe, men med melkeskum så går det ned ja!! Ser jo etterhvert at mange av de vi bestillte fler av kommer vi aldri til å få brukt opp.....

Siv Iren sa...

Nespresso er fantastisk. Ville bare tipse deg om at i Oslo finnes det en butikk man kan kjøpe de på. Der kan man prøvesmake seg frem til den perfekte sorten, før man kjøper de med seg hjem. Om jeg ikke husker helt feil ligger den på Karl Johan, og det kan jo tenkes at det er flere slike butikker rundt om kring i landet?

Kos deg med nytrukket kaffe, og fortsatt god bedring.

ANETTESHUS.COM sa...

Se det, ja!! Jammen var det kaffe å få her i dag også;) *ler* p.s. Din knallrøde var super-fin, Cecilie!!

STOR klem
Anette:)

Moccamamma sa...

Velkommen etter! Jeg har hatt min Nespresso Essenza og Aeroccino melkesteamer i to år snart :) Veldig fornøyd! Nå får jeg meg urbane kaffeopplevelser ute i mer grisgrendte strøk med langt mellom de gode caffe latte stedene :)

Vanilje, KAFFE og krem - og Nespressomaskinen er litt greia bak pseudonymet Moccamamma. Men, jeg har ikke kommet så langt som til å blogge om maskina enda. Og jeg som skulle være ambassadør helt uten å være forespurt.....ja, ja, sånn går det når man er født fem minutt for sent, man henger alltid etter...

Kan du si til oppdragsgiveren din at de må se å få til en kapselreturordning i Norge, så vi kan føle oss litt mindre miljøfiendtlige når vi drikker kaffe??

Ha en strålende dag. Hvor har du kjøpt de fine espressokoppene? De var søte!

Hilsen fra Moccamamma - over gjennomsnittet glad i sterk kaffe!

My home is my Castle sa...

Jeg vil og ha !!!!!!

Beth sa...

Snakk om å være heldig da?
Og rødt er lekkert!
På mitt lyse kjøkken har jeg valgt en del røde detaljer som vannkoker, tv-kanne, brødrister osv. Så en sånn kaffemaskin hadde sklidd rett inn på mitt kjøkken!
Skal se "Cloonie" står på kjøkkenet ditt en morgen med kaffen klar til deg da du kommer tassende inn i morgenkåpe og tøfler? LYKKE!!!

Kristine In Paris sa...

Hei Emmeline,

Her i Paris har vi flere Nespressobutikker hvor George og du kan kjøpe kapsler. God nok grunn for å ta seg en velfortjent helgetur når danskebåten omsider legger til kai, er det ikke? :-)

Koser meg meg bloggen din!

Adventshilsen Kristine

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Tillykke , det var da en fed gave at få.
Syntes også de er rigtig flotte.
Det kunne være jeg snart skulle få lært at drikke den kaffe...
Det er sku´ os altid så besværligt, når man kun er te drikker.
Så føler man næsten altid, at man skal have særbehandling...
Endnu engang Tillykke , det er dejligt at blive forkælet.
Knus Susi

Trollmora sa...

Jeg tror faktisk at jeg får kaffemaskin i julegave fra Trollfar...!.... eller så var det sånn at jeg håpet det.... eller så var det at jeg drømte det.... ja ja en av disse affal! :)

Simo sa...

Anche io ce l'ho come la tua, una meraviglia!!!!!!!

Carinaoggutta sa...

Jeg tar sjansen på et lite spørsmål, i håp om at danskebåten har lagt til kai og uværet har roet seg :)

Har du laget kransene som henger på skapdørene dine selv? Eller er de å oppdrive et snasent sted?

Ha en riktig fin kveld i kaffistova :)

Emmeline sa...

Hei Carina:)

Kransen er fra GreenGate, jeg har kjøpt dem hos Berthas Oldebarn... Veldig veldig fin!!

Shy sa...

Hehe!Dette var artig! Eg pakka akkurat ut ein heilt lik kaffimaskin, og la akkurat ifrå meg bruksanvisning. Kjekt å høyre at du er fornøgd.
Snart kaffi her :)

Frøken Jægers Hus sa...

Hei!Det ser bare delikat og deilig ut!! Grattis! og den røde passer jo bare perfekt hos deg. I allefall i disse juletider:)
Ha en deilig deilg helg og håper kaffemaskinen innfrir.
KLEM!!!!!

Wimona sa...

Den var flott kaffemaskin.Fin å sette den fremme uten å skjemme.Kanskje jeg skal legge den i min jule ønskeliste for i år.

Takk for tipset*smiler*

Hustrollet sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Nina's hjem. sa...

Så herlig! Grattis :)

Hustrollet sa...

Heldige du! Har gidet min kjære gjennom hver eneste Nespressoavdeling i mils omkrets for å være sikker på at ønsket maskin dukker opp under treet, og som den snille mannen har er følger han pliktoppfyllende etter og gleder seg nok innerst inne han og, til ny duppeditt på kjøkkenet :o) En av ekspeditørene nevnte at det muligens åpner Nespressobutikk i bergen i løpet av neste år, går ut fra at slik infor også blir gitt ambassadørene dersom det skulle vise seg å bli alvor.I mellomtiden ser jeg frem til store harde pakker under treet :o)

Turid sa...

Har samme kaffemaskinen, en hjemme og en i båten :-) suveren og enkel i bruk! Drar de med der jeg har strøm, ut på verandaen på sommeren! Fersk kaffe anytime :-)Kos deg med din! Rød variant var festlig, jeg gikk for creme-varianten. Elsker den kaffen som er i gull-kapsel!

Siri sa...

Jeg bent frem BEGJÆRER en slik. En akkurat slik og rød skal den være.. Hvordan blirn man ansatt samme sted som Goggen - og huhei, jeg kan bare tenke meg julebordene deres etter fire doble espresso!

Britten sa...

Som ambassadør bør du vel være med på neste reklame SAMMEN med Georgie-boy ...

Det hadde vært noe det !

;-)

Loise sa...

Tenker nok du kan få konkurranse i kaffedrikkingen om podene oppdager at latte med diverse siruper i er veldig godt... Det skjedde i alle fall her i huset:-)

Hilde sa...

Jammen klarte du ikke å få den maskinen til å høres hygelig ut også... hi hi hi -- alltid stemning hos deg - ser frem til pepperkakehuset!
Hilde

an-magritt sa...

Gratulerer som ambassadør for en NYDELIG kaffemaskin!!
Det så bare helt vidunderlig ut med den nytrakte kaffe. Heldige du!!

Britten sa...

Ps. - Synes det er meget redelig og greitt at du forteller hvordan du har fått maskinen. På den måten kan en blogger både ta imot gaver og blogge om dem , OG BEHOLDE SIN INTEGRITET.

Slik kan du glede deg over en hyggelig gave og samtideig framstå "helstøpt".

Synes Britten.

EN GUL KNAPP sa...

Jeg har akkurat samme maskinen i rødt, og er storfornøyd ;)

helen og gutta sa...

er ikke særlig fan av vanlig kaffe, men mmmm karamellkaffe høres farlig godt ut

In my house sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåå, vad avis jag blir, sååååååååååå snygg, hade gärna haft en sån goding, jag som älskar kaffe =)=)

Kram josse

♥ Netta ♥ sa...

Denne maskinen kjøpte vi til min mamma i sommer og hun ELSKER den. Hun fikk en lekker kremhvit variant. Vi kjøpte Nespresso maskin i fjor og den brukes hver eneste dag - nydelig kaffe. Velkommen til klubben - nå er du hekta!!!

Klem
Netta

Anonym sa...

Hei,

Hadde også tenkt å kjøpe en sånn på en expert-butikk, da de akkurat hadde fått inn de her nye Dolce Gusto maskinene. Endte opp med en sånn, men tror kvaliteten på kaffen er ganske lik, har smakt kaffe fra begge. Syns det var så kjekt å kunne kjøpe kapslene på Rema.
Men tøff var den i rødt, på ditt kjøkken!

Hilde

Nina sa...

Du nevner koffeinfri kaffe? Kan man få kapsler med det til en slik maskin? Har lyst til å investere i en, men jeg drikker mest koffeinfri. Men er flere i huset som drikker vanlig kaffe :)

Håper du svarer! :)

Bustenellik sa...

Vi fikk nespressomaskin til jul i fjor, og elsker den. Ingen av oss er kaffeelskere, men det er så kjekt med maskinen, for da kan vi ta én kopp når vi føler for det, og dessuten er jo espresso base for enhver annen kaffedrikk. For ikke å snakke om når man skal ha 3ss kaffe i en eller annen glasur. Genialt!

Tove `blogg verden sa...

Kaffemaskinen passet perfekt inn hos deg : ) Flott selv om jeg ikke drikker eller liker kaffe ; )

Emmeline sa...

Hei Nina:)

Jeg har bestilt kapsler med koffeinfri kaffe til meg selv. Jeg klarer ikke å sove hvis jeg drikker for mye kaffe om kvelden...og om kvelden---da liker jeg kaffe:) De som vil ha vanlig kaffe får selvfølgelig det. Man kan bestille det som passer best for den enkelte!

Anonym sa...

Ser meg ikke mett på de hvite koppene dine. Hvor får man kjøpt dem? Annemor

Emmeline sa...

Hei Annemor:)

De hvite hjertekoppene mine kommer fra SIA. Det er et knallfint servise, men de laget det bare i en kort periode så derfor hamstret jeg desperat hver gang det kom inn litt her og litt der.... Tror ikke det blir produsert mer, desverre!

Pernille Ulrikke sa...

hei! Vet ikke om noen allerede har kommentert dette, men på eger torget(?) i karl johan(oslo) så kan man fåkjøpt kapsler :) om man er i oslo da selvfølgelig:)

Caroline sa...

Aaaa...Dette så digg ut!!!! Kunne godt tenkt meg en slik maskin på kjøkkenbenken,det hadde ikke vært feil...Synd mannen allerede har kjøpt gave til meg:( Må kanskje sende et siste ønske til julenissen,hehe...(Funker godt som julenisse i nødstilfeller jeg,hihi)Ha en super lørdag! hilsen Caroline

Nina sa...

Er det modellen citiz C110? Og den er å få i sort, hvit og sølv? Hmm.. tror dette blir en julegave :)

Merete sa...

Hærlig julestemning her inne...
Den kaffemaskinen frister jo, ikke minst en rød en :-)
Jeg var innom her om dagen i en butikk,der sto den framfor meg, en nydelig rød kaffemaskin...kaffen var bare helt hærlig, nydelig aroma! Da jeg hadde tatt den tredje koppen, fikk jeg et blikk....... jeg prøver å gå innom der jeg kan prøve smake på disse kaffesorter... jeg vet om to butikker her jeg bor :-)
Ha en riktig god jul :-)

Ramme Alvor sa...

Nei, so very, very kjekt at du og stikk innom frå tid til anna. Alltid kjekt med ein "smekk" (som i flugesmekke" frå deg :)

Klem og god betring!

NIB sa...

hei hei:) den tror jeg lager god kaffe! herlig med rød kaffe til jul!

har en liten hilsen til deg på nibben i dag:)

Kari sa...

Vi kjøpte kaffemaskin for noen uker siden. Jeg ville egentlig ha Nespresso, da jeg synes den er peneste. En ting som også er bra med nespresso, er at de er nedbrytbare. Det blir jo endel søppel etter disse kapslene.

Vi valgte allikevel Nescafe Dolce Gusto. Noen av grunnene var at med den, slapp vi melkeskummer ved siden av og jeg drikker kun kaffe med melk. Dessuten er det enklere å kjøpe kapslene i butikken. Vi er kjempefornøyde!

Det rare oppi det hele, er at Nespresso og Nescafe har samme eiere. Håpet er jo at man en gang kan bruke samme kapsler...

Håper du er bedre av svimmelheten din!

Kari :-)

ENGLISH TIPS sa...

My first time here, first of all, I'm looking for new blogs in order to exchange links on my blog roll, I'm a Brazilian educator and tour guide, if you want, add my blog on your blogroll and visit my blog and leave a comment I'll do the same.

Turid sa...

Grattis med ny nespresso! Den var veldig fin i rødt da! :-) Jeg har det i sort, med melkeskummer. Er mest glad i melkebaserte drikker jeg da. Ja, verden ble en helt annen den dagen maskina kom i hus. Og jeg drikker nok myyyye mer kaffe, men så er det blitt nytelse også :-D

Related Posts with Thumbnails