tirsdag 7. desember 2010

Nede for telling


Det er nesten utrolig hvordan sykdom kan snike seg inn på folk, uten at man merker det engang. Vips så er man på en femdagers tur på Danskebåten i full storm, med orkan i kastene--selv om man ligger i sin egen seng. Jeg liker dårlig å blogge om sykdom og elendighet, men når man plutselig er borte vekk fra dagliglivets blogging sånn helt uten grunn, begynner kanskje noen å lure.


De siste fem døgnene har jeg lagt strykeflat i seng/sofa, som i mitt hode har deist fra side til side, sånn at man må kaste opp jevnt og trutt. Elendigheten kommer visst fra en eller annen Krystallsyke i ørene, og så langt leder Krystallene med 1-0. Nå gjelder det bare å ligge så stille som mulig, sånn at man blir kjapt frisk og kan gjøre det man ellers gjør i desember!


Å overlate julegaveinnkjøp til bedre halvdel er det verste marerittet jeg kan tenke meg. Jeg ser for meg tristesse-situasjonen når gavene blir åpnet og praktiske saker fra COOP og deromkring åpenbarer seg. Bare jeg tenker på det, føler jeg en akutt forverring av Krystalliseringen. Derfor har jeg fra min plass i sengen, forsøkt å finne en god løsning, sånn at vi unngår de knallkjekke og praktiske gavene som bare en mann kan elske.... 


Jeg har rett og slett alliert meg med veloppdradd shoppingdatter, som har lovet å fikse opp i gaver og sånt, dersom sjøsyken har tenkt å holde seg stabilt grusom. Jeg har også spurt pent om shoppingdatter kan ta noen bloggebilder og oppdatere bloggen for mamma sin skyld sånn i full fart. Men der går grensen visstnok. Denne bloggegalskapen må visst ikke ta overhånd, og jeg har godt av en pause, og bla bla bla...  Det er tydeligvis noen som ligner på faren sin her i huset, selv om de heldigvis har gode shopping-gener når det gjelder julegaver!  



Da gjelder det å satse på gamle bloggebilder og en sønn som gjør det meste for sjokolade--- i smug til og med. Det er jo tross alt jul, og man skal være snille med de sjøsyke i julen!  Er forhåpentligvis snart tilbake med trekning, når jeg klarer å sitte oppreist:) SKIP OHOI!!


85 kommentarer:

Siri sa...

Aiaiaiai... riktig god bedring! Og ta den der krystallsyken på alvor, ellers tar det fort lang tid.

Fjordheim sa...

Huff da, det høres grusomt ut. Riktig god bedring til deg :)

Frøydis sa...

Fysj a meg! Hørt det er helt grusomt, men det er visst enkle bevegelser som hjelper raskt...det har du sikkert fått beskjed om..
Ha en riktig god bedring og klem fra meg

line sa...

Dette er ikke bra. Håper du blir raskt bra, og slipper tilbakefall. Jul blir det uansett - og sikkert fin også selv om du uteblir fra forberedelser. Godt da at huset er ferdig pyntet :) Ønsker deg en så god adventstid som mulig under sykdommen. God bedring!

SOLSAUM sa...

Huff, huff! Du får og kjem sikker til å få mange gode råd,..... men ein kollega av meg fekk kjapp, og god hjelp hos ein manuell terapaut. Nokre få behandlingar så var ho i gang att.

Og så ynskjer eg deg GOD BETRING og ei god adventstid, trass krystalla!

Fru R. sa...

Heia

Pyton å være syk. Ha riktig god bedring. Humoren har du uansett, det er bra :)))

Godklem

Lobeliadamen sa...

Uffda, høres ikke godt ut :-(
God bedring og så krysser vi fingrene for at du selv kan ta del i juleshoppingen :-)

Klem W

HusmorDronninga sa...

Finnes det en mer upassende måned å bli syk i?
Jeg kjenner til redselen din for Coop pakker, så derfor har jeg tatt over julegaveinnkjøpene til mannens familie i år...
Coop har mye praktisk, fint og flott de.. Men ikke julegaver signert mitt navn..

God bedring frue!
Får håpe (snø)krystallene forsvinner snart...

Hilsen Kjersti

Unknown sa...

Uff og uff, det var ikke bra.... Håper du blir fort bra, så du kan kose deg med julen når den er her!! God bedring :o)

Elin sa...

Huffda...dette hørtes fælt ut:( Håper du kvikner til fort!!:)
Ønsker deg riktig god bedring!!:)

Klem Ea

Apples and Pears sa...

Beautiful photos...get well soon!

Anonym sa...

Hei, regner med at du har hørt om netthandel?
Du kan kjøpe mye fine leker i BR lekers nettbutikk, teknologi på spaceworld f.eks, og klær på hm eller lignende. Netthandel er undervurdert, jeg fant masse fine tøfler på Brandos og ønsker meg et par Sorel tøfler derfra;-) Lykke til!

Bittelille villa/Jennifer sa...

God bedring til deg, håper ikke det varer så mye lenger - sånn at denne "bloggalskapen" kan fortsette;)

Hobbybruket sa...

Det høres ut som et mareritt. Håper du snart er på beina igjen. God bedring.

RoseSommer sa...

Å, huffda, Emmeline. Jeg mener å ha hørt at den syken får overarbeidede damer godt oppi åra. Forresten, stryk det siste. Det var nok en annen sykdom jeg tenker på....
God bedring. La gjengen stulle med deg.

Huset på toppen sa...

Hutte te, ikke noe kjekt å være syk i disse førjulstider!!God bedring, håper du snart er på beina igjen!!
Klem Linda

Anonym sa...

God bedring.

Åse :-)

Emmeline sa...

Ler godt av RoseSommer:) Alle har visst en svigermor som har hatt dette...merkelig nok;)

Marit sa...

Huff huff... Ønsker deg riktig god bedring :)

Strikkelise sa...

Uff, for noe d...t! God bedring!

Unknown sa...

Been there, done that, skip o hoi, skål og la deg svinge med OG ta det rolig i svingene ...
Det gikk over her i huset også.
Klem fra Nanni som aldeles har GLEMT å rååsablogge ;o)

Berit på Bønes sa...

GOD BEDRING! Ja, du har vært savnet. Trodde du hadde stresset altfor mye i forbindelse med BA besøket. Ta det nå med ro, ta hensyn til deg selv og gjør det du har fått beskjed om, så skal du se at du er ok før julen ringes inn. La andre ta over!
Leste om krystallsyken i formiddag og det virket meget ubehagelig.
Klem til deg. Bli snart bra igjen!

His and Hers Kitchen sa...

GOD BEDRING! @->-- Aldri morro å være syk så vi sender alt vi har av bli-frisk-energi fra alle hos meg :)

Anonym sa...

Kjære Emmeline!
Hvis det er krystallsyken du har, kan den kureres på et par minutter. Balanselaboratoriet ved Haukeland sykehus er eksperter på svimmelhet,og du burde kontakte dem snarest for å få time. Måten de kurerer krystallsyke på er enten å "hive" pasienten fra side til side mens hodet snus fra side til side, eller så har de også en spesiell stol som vipper kroppen i ulike posisjoner. Disse bevegelsene "rister" krystallene i posisjon gjen.Det finnes også fysioterapeuter og kiropraktorer som kan dette. Du burde iallefall få behandling raskt, eller så kan det vare lenge. Kjenner ei som gikk med det i 8 måneder før det gav seg.Så fikk hun det tilbake og verden raste sammen. Da gikk hun til Klinikk for alle i Oslo og fikk "ristet" krystallene på plass på 5 minutter. Men det må være sikkert at det er krystallsyken,sånn svimmelhet kan skyldes Meniere eller virus på balansenerven også. Det må dessverre gå over av seg selv og kan ta lang tid. Jeg har ligget med det de tror er virus på balansenerven siden begynnelsen av august i fjor. Den første tiden var det helt jævlig, og jeg måtte ha hjelp til alt. Jeg greide ikke å sitte ved bordet og spise før til jul. Sitte litt i sofaen greide jeg ikke før i mai. Nå har jeg kommet meg såpass at jeg kan kjøre en liten tur i butikken, samt lage middag og gjøre lett husarbeid. Men det gynger godt enda, selv når jeg ligger stille, så det er nok enda en stund før jeg er tilbake i arbeid eller kan ha ungene mine på 7 og 3 år alene. Her må mannen fortsatt gjøre mesteparten. Det er ikke meningen å skremme deg eller ta motet fra deg, jeg håper bare du får hjelp så raskt som mulig. For er det krystallsyken, så finnes det hjelp. Å være svimmel er helt forferdelig! Jeg har prøvd det i over et år nå. God bedring til deg! Jeg håper du er på beina snart! Du har forresten den artigste bloggen jeg vet om! Klem fra Vildemor

Snertne sneller og små nøster sa...

Enda godt huset er julepynta allerede da :-) Håper det går fort over - god bedring!

Lisbeth sa...

Godt med barn der har arvet gen fra både mor og far...:-o)
Shoppedatteren til at købe julegaver i Emmelinestil, køkkensjefen til at lave mad til familien og sønnen til at ordne bloggen...:-)
Er det den ældste eller den yngste?
Så håber jeg at Emmelinemanden hygger om sin syge viv?
Og skruer ned for Løvekanalen..;)
Virus på balancenerven er ulækkert, jeg har prøvet det takk!
Min ældste datter har været plaget med det flere gange, hun fik det af stress sagde lægen.
Hun var nødt til at spise søsygetabletter som hjalp lidt på det.
Nå må du ikke ligge der i din seng og stresse over alt det der skal nåes for så varer sygdommen bare lengere.
Kanskje det var en advarsel om at du skal slappe lidt mere af søde Cecilie..:-)

Super god bedring til dig fra Lisbeth

Refleksjon på livsvegen sa...

Dei beste ynskje om god betring til deg..
Ta vare på deg sjølv no! Resten av gjengen er SÅ store at dei klare seg.
Og om det vert COOP gåver, så vert det Jul lell..

Anonym sa...

Riktig god bedring og håper krystallene finner veien hjem snart...

Mvh Bloggløse Kari

Anonym sa...

Hallo.God bedring til deg.Positive tanker hjelper og.Godbedringhilsen fra Grete.

Inger Anne sa...

God Bedring , håper du kommer deg på tørr grunn snart.

Moccamamma sa...

Hei Emmeline!

Svimmelhet er noe herk. Slutter meg til Vildemor, om at du må få en klinikk, eller kiropraktor til å gjøre de bevegelsene som får krystallene dit de skal, så de ikke ligger og "kiler" på feil nerver i balansesenteret.

Jeg har prøvd å være svimmel i seks uker i strekk, og kunne ikke kjøre bil til slutt, fordi det føltes som jeg var på ei evigvarende fyllekule....uten oppkast heldigvis :)Kiropraktor tok sånn nystalgmustest, der han sjekket om jeg hadde krystallsyken, men det hadde jeg ikke. Men han kunne jo justere noen koter i ryggen og nakken som etter langvarig stress og spente muskler i rygg/nakke sto feil og sendte motstridende signaler til hjernen om at jeg sto skeivt og rett på en gang......
ble merkbart bedre etter første behandling og bra etter tre - fire behandlinger.

Lykke til - og håper du får hjelp og kommer hjem fra Danskebåttur før jul!

Hilsen Moccamamma

Breivik Samfunnshus sa...

Å herremin det dær hørtes IKKE morsomt ut !!!
STOOOOOR god bedringsklem
fra
Maren !!!

Anonym sa...

God bedring! Og jul blir det uansett. Hilsen Toril A.

kari sa...

Hei Emmeline:) er inn på sida di titt og ofte..koselig;) men når jeg ser at du har fått krystallsyken så må jeg legge inn en kommentar...har selv den og har fått god hjelp f .eks m fysioterapeut..som det blir sagt her så kan spesielle bevegelser/øvelser få krystallene på plass igjen..ikke sikkert du blir helt fri, men de er til stor hjelp..så her må det handling til kjære frue..ønsker deg god bedring og lykke til videre m bloggen din mvh Kari

Hannesin sa...

Usj a meg !! Ikke til å tulle med slike krystaller! Mamma har hatt det to ganger. Ikke for å deppe deg, men kan ta måneder før du blir helt bra igjen.
Vær forsiktig med mye lyd.

God bedring, og lykke til med juleshopping. Hadde Farihuset her fått sluppet til, ja da hadde det blitt Clas Ohlson og Mekonomen på alle.

Klem, Hanne :)

Anonym sa...

Kjære Emmeline

Du klarar no skriva knallgodt uansett kor sjuk du er!!!
Som gammal sjukesøster må eg sei at eg håpar du går til lege og får rett behandling for det som måtte vera gale med deg :-) Ingen flink jente syndrom :-)
GOD BEDRING!!!
Klem frå Anita (frk Lande)

Unknown sa...

Hei
Er ofte innom bloggen din, takk for all inspirasjon.

Ønsker deg virkelig god bedring!!
Jeg har også slitt med svimmelhet, jeg fikk behandling med fotsone, anbefales!!

God bedring ønskes fra Linetoppen

Bless by Tone sa...

god bedring, har hørt at det er helt grusomt.

Photo-Me-Life sa...

Æsj så kjipt. Eneste trøsta er vel at dette ikke ramma deg midt i jula. Hadde vært kjipt å ligget å seila i senga mens resten av familien kosa seg med ribbe og pinnekjøtt.

Du står han nok av!
"som vi sier i nord"

RIKTIG god bedring

Anonym sa...

Riktig god bedring! Det der høres ikke gøyalt ut, håper du er frisk og rask og på beina i god tid før jul!
Men bare for å ha sagt det; det er vel litt snobbete å ikke akseptere julegaver fra Coop???

Manne's hverdag sa...

Huff og huff - får håpe det ikke er SÅÅÅ langvarig.

MASSE GOD BEDRING!!!

Hilsen
Marianne

Bondekjerringa sa...

Ojsann! Dette høres ikke bra ut! Skjønner deg godt, jeg hadde heller aldri sendt gubben ut på julegaveshopping. Tror jeg hadde fått en del fiender etter det ja ;p
Stor god bedring klem fra meg!

Inger-Lise sa...

GOOOOOOOD bedring!!
Håper du sporensstraks er på bedringens vei, og inntil det blir pleiet og passet på av dine fine barn. Og av din kjære også da!! :)
Så bildene i BT, nydelige jenter du har!!:)
KLEM

Torill sa...

God bedring til deg!
Eg er selv sykemeldt med svimmelhet, men hos meg har di funne ut at det er virus på balansenerven.
Anbefale deg VIRKELIG å få legen din til å henvise deg til balanselaboratoriet på Haukeland. Dei er kjempedyktige, og som sagt...dersom det er krystallsyken kan de fikse det på 1,2,3 :)
Lykke til!

Torill!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Krystallsyken har jeg aldri hørt om, men å være syk i desember går jo bare ikke an, stakkars deg :( *sender masse gode bli-bra-klemmer*

Britt sa...

Huff da! God bedring (fine bilder har du uansett!)

Villblomsten sa...

God bedring :-)

Anonym sa...

God bedring - vi savner deg veldig! Men nå må du ta det med ro og ikke stresse - hvis det går an...

Hilsen Kari

Linda sa...

God bedring!

Whitebite sa...

HUFF!!
håper du er på bedringens vei! Du kan trøste deg med at det er greit å få det nå, istedenfor i jula!
men du Emmeline! kan du svare meg på noe!?
hvordan får du headeren din midtstilt??
blir veldig takknemlig for svar! er nemlig helt grønn på data.. Jeg har laget header, men jeg får den ikke midt på siden!
klem♥

Mayas Verden sa...

Hei hei emeline :)
fulgt bloggen din ganske lenge, men er ikke ofte jeg legger igjen en kommentar!
Nydelig hus og jeg er jo en av de som elsker polkadottene dine, så for guds skyld ikke slutt med dem :))))Og en fantastisk humor :)

Ser du har fått krystallsyken, og det er jo noe svineri å få.Hadde det for en stund siden, og jeg vet ikke om du har fått noe hjelp for det. Men fysioterapautene kan et grep som kan fikse dette. Noen ganger så funker det, andre ganger ikke. Andre ting som jeg fikk hjelp til var tabletter for svimmelheten og kvalmen.Hvis du ikke har fått dette, råder jeg deg til å ringe legen å få det.Får det kan lette litt hverdagen din :)

Masse god bedring, så håper jeg d er kjappt på beina igjen, så du få ta deg av shoppingen selv :)

Klem
May

Anonym sa...

Uff, det er en kjedelig sykdom... Min bestemor har det samme. for henne hjelper det å ligge seg langflat på ryggen på spisebordet med hodet utenfor kanten og få noen til å rulle hodet hennes rolig fra side til side og opp og ned så en får krystallene litt "på plass" inni der. Men det er veldig lenge mellom hver gang hun får det, så håper du slipper å bli plaget for mye av det.
God bedring!
God bedring!

Anonym sa...

God bedring, og være svimmel er noe herk. Har prøvd det noen ganger, superfestlig å gå som en krabbe. Har hørt at krystallsyke skal kunne kureres med å "riste "krystallene på plass. Sats på personlig shopping assistent. Fin uke til dere alle.

Emma

RumahKami sa...

uff da.. god bedring og håper at julegavene blir bare sånne ikke-praktiske ting i år :)mange klemmer..

Anonym sa...

Min kollega ble kurert etter et kjapt besøk hos en kiropraktor... Kanskje verdt et forsøk?

Wimona sa...

Hvis du er flink å gjøre de bevegelsene mot krystallsyke, så vil det går fort over.(Har jobbet med ØNH-lege,er selv sykesøster.)Håper at du har fått instruksjon om de øvelsene...??

God bedring!!

Komadyret sa...

Huff hørtes ikke kjekt ut, god bedring ;)

NIB sa...

GOD bedring, huff! Det hørtes utrolig ubehagelig ut, mildt sagt!

Håper det ikke var er jeg som måtte google krystallsjuken? Så for meg at du hadde kjøpt krystallkrone, og at du hadde blitt svimmel av å se forelsket på nyinnkjøpet..

Eyolf Klæboe Faleide er lommelege på nett, (vet ikke hvor seriøst vi kan ta en mann som syns det er OK å bli omtalt som *lomme*legen) og kan melde om følgende:

"Epleys manøver innebærer at du sitter på undersøkelsesbenken med hodet vridd til den ene siden.

Deretter legges du raskt ned med hodet utenfor benken. Legen holder hodet ditt. Etter et halvt minutt vrir legen hodet ditt til motsatt side. Etter et nytt halvminutt ruller du deg over på siden mens hodet fortsatt er vridd ca. 45°, og hodet vil da være vendt mot gulvet.

Denne manøveren gjentas om nødvendig flere ganger til svimmelheten er borte."

Min lille erfaring med legekontor tilsier at han/hun mest sannsynlig har gjort denne øvelsen like mange ganger som du har - så her kan sikkert mannen trå til.

Gud - hva skulle vi gjort uten *lomme*leger?

GOD bedring!!!!

Takk for hyggelig hilsen på flittiglisene. Jeg greier faktisk å overholde mine 15 min hver dag:)

Solveig

HildeSu sa...

Det var kjipe saker, ja...
Ønsker deg en snarlig bedring!

Emmeline sa...

wow...tusen takk for mange gode råd og koselige hilsener. Min bedre halvdel har allerede prøvd Lommelegetrikset som kanskje ikke akkurat var det gøyeste jeg har vært med på...Satser på å finne en løsning og det rette snurretrikset sånn litt om litt;)

Ler godt av anonym som syns det er snobbete å ikke akseptere gaver fra coop...Jeg er glad for alle gaver jeg får, men jeg liker helst å gi gaver som passer til den enkelte... Min bedre halvdel liker helst å gjøre det enkelt, og da er det ikke så nøye med ønskelister så lenge alt kan kjøpes på en og samme butikk;)--og det blir liksom litt kjipt syns jeg;) Snobberi eller ei...

Elin | Draumesidene sa...

God bedring!

E :)

Anonym sa...

God Bedring til deg!!!

Hege Anita

Mayayum sa...

God bedring Emmeline!

Anonym sa...

G0D BEDRING!!!!!

KLEM GR0 J-A :)

Karma sa...

Ikke gøy å være syk! Men du har sikkert lest om teknikker for å bli kvitt krystallsyken? Hvis ikke, søk det opp på nettet, skal vist funke bra den teknikken med p lene hode fremover og kjpt over på den ene siden. Lykke til og god bedring!

Klem Kaja:)

Kari sa...

Uff, stakkars deg! Jeg har selv hatt lidelsen to ganger. Vil ikke fortelle hvor lenge den første perioden varte, vil ikke ta fra deg motet.

Dette var riktignok for noen år siden og de hadde ikke forsket så mye på dette da. Den andre gangen jeg fikk symptomene, kom jeg meg raskt til fysioterapeuten og var bra igjen iløpet av noen dager. Måtte riktignok gjennom noen behandlinger, men krystallene falt på plass. Så kom deg til fysioterapeut eller lege så fort som mulig. Forresten, nå kom jeg på at den første gangen jeg hadde sykdommen, så ble Haugeland sykehus det sykehuset som kunne mest om lidelsen. Bare et tips og værsåsnill å ring for time imorgen tidlig.

Mange god bedringstanker sendes til deg.

Kari :-)

Alberte sa...

God bedring! Intet er verre enn danskebåtsyken.

Anita sa...

God bedring! Husk at det er jul hvert år!

Anonym sa...

Krystall syken kan "fikses". Jeg vet om en kiropraktor på vestkanten som er god til dette. Rune Asbjørnsen, han er kjempe flink. Du må ha en god bedring videre. Hilsen Hilde

Ramme Alvor sa...

Visste det var noko..God betring!!! Og så aldri so gale at det ikkje er godt for noko...avisbesøket har jo sørga for ferdig julehus og julevask.. berre kvil deg du der ute på flåtene din på det opne havet...og vips så er du frisk og julefin att :)

Klem!

mokka sa...

Huff og huff da!!!
God bedring til deg. Aldri kjekt å være syk, men ha tolmod så er du på beina ( uten sjøgang ;-) ) snart.
Klem fra Monica

Anonym sa...

Så et program på NRK for en tid siden om krystallsyken. Det er visst et forskningsprosjekt/lab på området på Haukeland som kurer dette kjapt.

Damen som ble fulgt i programmet ble nesten 100% etter første behandling. Tror det kan være verd forsøket å ta kontakt med dem.

Behandlingen går ut å blir snurret rundt og opp/ned til krystallene er der de skal være.

God bedring, og God før jul :)

Rosa sa...

Å fytti, kor bale! Har høyrt at den typen krystallar ikkje er noko å trakte etter - då er det betre å henge dei i ei lysekrune ;)

Riktig god betring, Emmeline! Håpar alle gode krefter står deg bi, med både blogging og ikkje minst juleførebuingane!

klem

Anonym sa...

God bedring kjære deg

Rita

Naturally Carol sa...

Get well soon! with love...

Lottemora sa...

Huffda, Krystallsyke er ikke noe særlig. God bedring.

Lotte

Frau Putz sa...

Huff hedder det vist på norsk ;)

Min svigermor havde også en sådan svimmelhed pga. "krystalsyge" - og hun blev kureret med en ganske simpel manøvre hos lægen.
Metoden er opkaldt efter lægen "Epley" - og jeg har fundet et link, som beskriver, hvad du kan gøre hjemme, hvis du ikke kan få akut tid hos ørelægen.
http://www.lommelegen.no/322169/stillingsbetinget-svimmelhet
og behandlingen (med grimme billeder ;) ):
http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm

Håber det hjælper dig af med søsygen, for du løber vel tør for chokolade til "bestikkelse" på et tidspunkt, og din personal shopper skal vel også have julegaver i år?

God bedring!

Klem fra Karina

Anonym sa...

Å neioghuff...god bedring til deg! Gro, Tromsø

Anonym sa...

Riktig god bedring Emmeline!

Du er en super dame, med en fantiastisk utståling og jeg elsker dine betraktninger om alt og ingen ting.

Jeg håper du får den julen du ønsker deg, og husk at gaver og pynt er jo ikke alt. Samvær, varme, omtanke, hjerterom og et varmt husrom teller vel mest:-)

Juleklemmer fra optimalfamilie :-)

astrid sa...

Uff - riktig god bedring.

Kirsi sa...

Huff og huff! Krystallsyke er visst ikke til å spøke med. ta det med ro og få noen til å lære deg noen triks. Det er noe med å sitte rett opp og ned og bli dyttet ned litt fort...... Ser litt rart ut på trykk, kan jeg se.....
Ellers er det jo ganke artig å shoppe på nettet da! Da kan man tilogmed få varene levert på døren, og hvis du setter en lapp utenfor om at postmannen må gå rett inn til deg som ligger på sofaen, får du noen å prate med også! Riktig god bedring fra kalde Tromsø.

Marie sa...

God bedring Emmeline. Her er vi hjemme for siste dagen etter omgangssyken i dag. En sånn "for sikkerhetsskyld dag" ;-)
Håper du blir frisk fort. Bildene fra Bergens avisen var knallfine.
Klem fra Tante Sofie

Anonym sa...

au.. mer hjelpeløs kan man vel neppe bli.. god bedring!!

Anonym sa...

Hei igjen Emmeline!
”Anonym” (en av de hvertfall) heter Hilde og bor i Sarpsborg, jeg har ikke blogg og fikk dermed ikke kommentert med ID, og glemte å signere meldinga mi.
Og rett skal være rett; jeg oppfattet nok Coop-aversjonen din litt feil, og det stemmer bedre med det bildet jeg har av deg, for du virker jo alt annet enn snobbete!
Helt enig i at ”kniv til alle” fordi det tilfeldigvis lå en stabel av dem på første og beste bord innafor døra på Coop ikke er fine gaver, fordi de ikke er valgt ut individuelt og med omtanke (baktanke??)
Så jeg trekker tilbake hele snobbe-kommentaren, jeg oppfattet deg helt feil. Beklager :-)
Og jeg håper du er på bedringens vei og at du rekker å kose deg med julegaveinnkjøp i god tid!
Jeg er for øvrig hyppig leser av bloggen din, og koser meg stort med den, selv om jeg ikke er så veldig glad i polkadotter, men smaken er forskjellig og takk og pris for det – tenk så kjedelig det hadde blitt ellers!
Klem fra Hilde

Elisabeths Borg sa...

åååå som jeg føler med deg, for meg er stillingen
meg - krsytallsyken = 0- 42, da av ulike grader av denne "sykdomen". Tips er at nå kan leger, fysioterapauter osv noe som kalles manipilasjoneteknikken. Man har hodet i ulike vinkeler slik at krystallene faller bort fra balansenerven- blir dritt dårlig av det og må sitte å sove i noen dager så blir verden bedre. Lykke til, i mitt verste tilfelle varte det 6 mnd. tvi tvi

Related Posts with Thumbnails