torsdag 9. desember 2010

Telefonsamtale


Emmeline : Tror du at du kunne gått innom Riviera Maison og kjøpe en boks med kongler til meg, siden du er i byen og jeg ikke kan gå selv? 
Emmelinemannen: Kjøpe KONGLER???
Emmeline: Ja 
Emmelinemannen: KONGLER????? 
Emmeline: Jeg vet at det er gratis i skogen, men nå ligger jeg her og kan ikke gå i skogen, så kan ikke du bare kjøpe en boks da? De koster bare----- øhhh ( *hvor mye var det nå igjen?) En hundrelapp eller noe sånt?
Emmelinemannen: EN HUNDRELAPP for kongler, er du morsom???
Emmeline: Okey....bare glem det! 
Emmelinemannen: Ja det kan du være sikker på at jeg skal !



I etterkant av denne samtalen kan jeg slå fast at Danskebåtsyken ikke bare påvirker balansen, men også dømmekraft. Ringe til ektemann og be han om å kjøpe kongler for hundre kroner eller deromkring? Det er å be om trøbbel. Tenk hvis mannen begynner å fundere over hvor mye ting egentlig koster her i livet? Very very dangerous!


PS: Det blir trekning i kveld, når Bollerina kjem heim fra kor og julegaveshopping! Jeg klarer ikke å sitte så lenge på data av gangen!  Sees snart:) Bilder fra Riviera Maison.



31 kommentarer:

Dyveke sa...

Hehe :-)

Hvis jeg hadde bodd nærmere deg, skulle jeg gjerne shoppet noen kongler for deg! Skjønner ikke disse mannfolkene som ikke bare kan gjøre som de blir fortalt, neida, de skal legge seg opp i hva ting koster...Hmmmm, skjønner ikke vitsen med det altså!

God bedring!

Anonym sa...

Morsom samtale!

Fortsatt God bedring til deg!

Gro J.A.

Jennys fire vegger sa...

HAHA! Kjempebra! :-D Det der kan være skummelt ja! :-D

Ha en fin kveld videre.
Klem Jenny

Anonym sa...

Men kjære deg, du må få han til å forstå at bare posen som han får konglene i er jo verd nesten hundre kroner....;)

inkala

Anonym sa...

du liker å leve farlig, skjønner jeg :)) herremin.. det er det man har blogglandia for.. håper noen melder seg frivillig her.. jeg er dessverre for langt unna !!

Fortsatt god bedring!!

Bondekjerringa sa...

Haha, nå lo jeg godt!
(De har billigere kongler på Nille)

Nina sa...

Å skakkars deg som har blitt syk midt oppi jula. Sender noen gode tanker og håper "danskebåten "legger til kai snart ;)
Har selv en litt annerledes advent, fikk et opphold på Cato senteret i Son så her er jeg å prøver å tenke på alle gavene som ikke er kjøpt og hus som ikke er pyntet, men det går faktisk ganske griet foreløpig.

God bedringshilsen fra Nina i Oslo, ehhh Son ;)

Britten sa...

Du bør nok absolutt bli frisk igjen fort så du kan kjøpe konglene dine selv !

Men spøk til side , du er tapper som kreker deg til datamaskinen og underholder oss når "ståda er som den er". Konstant svimmelhet og kvalme høres fryktelig ut !

- Fant dette på nettet : "Behandlingen av “krystallsyke” gjøres uten bruk av medikamenter eller operasjon. Terapeuten (lege, kiropraktor, fysioterapeut) gjør en manøver som “tømmer” krystallene ut av kanalen/buegangen og fram i den delen av balansesenteret der de opprinnelig kommer fra. Her vil krystallene/otolithene løse seg opp i væsken (endolymfen)."

Utdraget er fra denne siden : http://www.balanseklinikken.no/svimmel.html

Hvis dette drar ut kan du kanskje få noen til å ta en ringerunde til kiropraktorer eller fysioterapauter og høre om de utfører denne behandlingen ...

De beste ønsker om GOD BEDRING !

Anonym sa...

Haha- eg ler(MASSE)

T Interior sa...

Hahaha :) Nå fikk jeg meg en god latter!! Du kan få sagt det!

Ønsker deg masse god bedring :)

Klem T

salige lavendel sa...

Hihi, denne var litt artig altså! Jeg må vel innrømme at jeg forstår mannen en smule ja =)God bedring til deg!!

Beth sa...

Jeg bare MÅTTE lese dette høyt for far i huset... Og det forsto jeg fort var veldig dumt, for han var jo selvfølgelig enig med Emmelinemannen..., æsj altså!

liven sa...

Åh Emmeline.....
det skulle jo jeg plukket til deg. Finnes masevis av denne her...men nå ligger de jo under snøen .

god bedring!!

Trollmora sa...

Jeg kan godt sende deg kongler.... men da blir de ikke av det edle merket som du foretrekker altså... for de butikken har vi ikke her oppe i nord sjø :) Men seriøst; jeg sender deg gjerne kongler!

STYLIZIMO sa...

Haha, mannfolk skjønner ikke sånt :) Skal innrømme at jeg har kjøpt kongler selv i år, da det ikke er mest av det her jeg bor i LA ( vel flytter hjem til Norge i dag, så nå bor jeg vel ikke her lenger men...)
Vel er man syk, så skal man få viljen sin syntes nå jeg:)
God bedring!
klem Nina

Fjordheim sa...

Ja det er ikka alt dei har godt av å vite disse mennene. Håper det blir litt kongler på deg likevel.
Håper du snart er helt i form igjen.
Høres virkelig vondt ut det der. Gå kvalm og svimmel i lange tider.
God bedring til deg :)

Anonym sa...

God bedring Emmeline. Håper du snart blir frisk og kan nyte jula

Mitt hvite hus sa...

Herlig...best å holde tett om noe ..de trenger jo ikke vite alt heller da...

men ble det noen kongler på deg???

god bedring..

Emmeline sa...

Hei mitt hvite hus;)

Skal nok klare å få tak i kongler.... Så det bekymrer jeg meg ikke for;)

susan`s side sa...

Først av alt ønsker jeg deg riktig god bedring. Må bare høre om du gjør Epleys manøver? Det er en egen øvelse du kan gjøre hjemme. Jeg jobber hos en ØNH lege og han gjør dette med pasientene sine som har krystallsyken.

Unknown sa...

Hihi de mannfolka de mannfolka ;)

God bedring! Håper du er frisk og rask snart :o)

Klem Ellen

Sang Tao - Judith sa...

Hahaha!!! Fantstisk morsomt:) Takk for at du får meg til å le, du din gledesspreder:) Deilig at vi blir "satt på plass" også av og til;)

Shy sa...

Hehe! Ikkje alt som bør seiast til desse mennene :)

Unknown sa...

hahaha, min kjære svigermor fortalte den samme historien her om dagen. Mannen trodde det hadde tilta helt for henne da hun KJØPTE kongler for et par hundrelapper;)

Hvis mannen spør hva ting koster sier jeg alltid: rundt en hundrings. Samme hva:)

Anita sa...

Hahaha, eg ler meg ihel!

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hahaha, ja du pusher grensene der, altså:-)
Ønsker deg en fin adventstid!
hilsen Jeanette:-)

Anonym sa...

Hørtes ikke ut som det lureste å gjøre, nei ;-) Egentlig burde du fått han til å PLUKKE kongler for deg! Du er jo syk, tross alt. Håper du blir frisk fort!!

- Rekkehuset - sa...

Ja det virker kanskje litt rart å KJØPE kongler, jeg synes jeg hører samtalen. Neste gang kan du be ham gå innom en blomsterbutikk og kjøpe en pose små stener eller fin sand(til å dekorere med)....
God bedring

Gullmo sa...

festlig.. tror kailln min ville svart akkurat det samme... Lykke til videre med juleforberedelsene.

Kirsti-Marie sa...

hahaha, lo godt da jeg leste om telefonsamtalen din. Det var virkelig dagens! Takk for at du delte den med oss.:)

Gro aka emrille sa...

He, he!
Dette hadde vi en diskusjon på jobben om for en stund sida. I en relativt stor flokk med menn fikk jeg ikke helt tilhør for at man MÅTTE ha noe ny julepynt hvert år (og også noen nye fat, kopper, boller osv). Og at kongler var det store i år. Og vips var det en snill mann på jobben som kom med kongler til meg, for han mente at jeg kunne da virkelig ikke kjøpe kongler. Så da har jeg en fin skål med kongler på bordet mitt:)

Related Posts with Thumbnails