onsdag 14. januar 2009

Blomsterdamen



Da jeg kom hjem fra jobb i dag lå det en veldig overraskende pakke i postkassen. Inni pakken fant jeg et brev sammen med en gave. Her er et lite utdrag av det som sto i brevet;

"...Her om dagen så jeg det nydelige hekleteppet du hadde fått deg, og at du gjerne skulle hatt noen matchende puter til. Ble veldig inspirert av de fine fargene, og fikk lyst til å prøve å lage en pute. Men det ble ingen pute, for da jeg var ferdig med Blomsterdamen fant jeg ikke noe passende stoff å montere det på, og så matchet kanskje ikke fargene så godt som jeg hadde tenkt... Så jeg sender deg en liten lapp som muligens kan bli en pute en gang, eller bilde, eller et eller annet -hvis du liker det da..."



Da jeg leste brevet i pakken kjente jeg igjen håndskriften fra min barndom. Dette NYYYYDELIGE bildet er sydd av stoffbiter, og det viser seg at det er laget av en av mine barndomsvenninner. Vi gikk i klasse på barne-og ungdomsskolen, og hun hadde den vakreste skriften i klassen. Uansett hvor pent vi andre forsøkte å skrive, klarte vi aldri å nå Barbro til knærne engang. Det er mange år siden vi har møtt hverandre, men nå har altså Barbro begynt å følge meg via bloggen.



Blomsterdamen har roser fra Ikea sin Rosaliserie, polkadotter i rødt og hvitt, blonder og ørsmå paljetter. Det er et utsøkt arbeid med masse symbolikk, og jeg er helt rørt her jeg sitter med den dyrebare lappen foran meg. Jeg ante ikke at du hadde disse talentene engang, jeg er helt stum av beundring! Kunstverket er alt for lekkert til å bli en pute Barbro, jeg tror lappen skal få komme i glass og ramme. Dette er en av de mest overraskende og skjønne gavene jeg har fått noen gang. TUSEN TUSEN TAKK :)



Jeg syns det passer godt å avslutte nostalgisk med et bilde fra fotoboksen på åttitallet Jeg fant ikke passbilde av deg Barbro, men du er kanskje like glad? Det ble Tanja som måtte til pers i stedet (* Beklager Tanja:) Det er en evighet siden vi poserte med gigantiske smil og hvit leppestift, men noen ganger føles det som om det var i går! En spesiell klem sendes i kveld til mine lesere fra barndommen. Til Barbro, Mona, Tanja og Charlotte -og kanskje noen flere? Håper dere har det bra, og vi snart kan møtes LIVE:) GOD KLEM

31 kommentarer:

prinsesselinn sa...

så fin overraskelse;)
synes det passet kjempefint til pleddet ditt jeg.
HA en flott uke.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Herlig Emmeline og vakker lapp,...lapp og lapp, et nydelig stykk kunstverk!!!.... klart den må i glass og ramme!
Klem

Sissel sa...

Ikke rart du ble glad for denne lille lappen!Den var kjempefin!!!Og blir nok et vakkert og søtt bilde!!!

Photo-Me-Life sa...

FOR en overraskelse å få i posten. Emmeline du er populær og elsket:)
Du er faktisk litt elsket hos meg også, så bare stikk hodet innom meg i morgen etter klokken 09.00 så får du se;)

God natt eller god morgen, alt ettersom når du leser denne

Ann Helen sa...

Så nydelig dert var! Og ikke minst så søt du var på bilde:) Kjenner deg godt igjen:)

rod i hob sa...

Åååå -så rørande!!
Kjempeheldig du va :-)

Knallflott kunstverk me mange flotte detalja! Såg ut som om det passte akkurat til teppe og!

Ha en super dag :-)

Unknown sa...

Utruleg flott!!
Ligg nok litt arbeid bak denne, ja...
Einig med deg i at det passar best i glas og ramme:0)
Utruleg koseleg overraskelse...
Klem

Ida sa...

Så flott og for en fantastisk overraskelse!!!! Fargene var jo definitivt supre sammen !

Ha en finfin dag! Klemmer

Lappesola sa...

Wow, for en flott presang! Et nydelig arbeid som absolutt fortjenner glass og ramme.
Og så til Barbro: Vi vil gjerne se mer. Hvor kan vi finne deg?

Hilsen Sol

Min Verden sa...

Så nydelig bilde og så flott overraskelse :) Det er deilig med "gamle" venninner. Kos deg med bildet og jeg synes absolutt det fortjener glass og ramme! Ha en fin dag. Hanne

Den gode feen sa...

Wao, for ein fantastisk kjekk presang å få i posten!!! Dødsfin, og eg er heilt enig med deg i at denne må opp på veggen :) Så heldig du er. Ha ein flott onsdag, Emmis ;)

☆Therese sa...

Å wao, så herlig !!!
Den "lappen", som jeg vil kalle et kunstverk, her jo helt skjønn.
Klart den må i glass og ramme!!
Lucky you, som har slike flotte venninner :o)

Klem

Rosa sa...

Så utruleg fint - både tanken og utførelsen!! Klart ein blir rørt av slikt :) Og så morsomt å sjå 80-tals-Emmeline med kvit lebestift! :D

ha ein nydeleg dag!

Tove sa...

Blomsterdama fortener så absolutt glas og ramme - vakkert og kreativt!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket arbete! Jag är lika imponerad som du. Och vilken helt underbar present.

Ha en riktigt fin onsdag!

Anne Mette Lie sa...

For en fantastisk gave! - Barbro må - i likhet med deg -være en helt spesiell dame.. *klem*

Huset på toppen sa...

Nydelig kunstbilde:-)Og herlig 80 talls bildet,C
Ha en fin onsdag!
Klem

Christinas låvebutikk sa...

Så gøy da!! Må bety mye for deg å få noe sånt!
Ha en fin dag!

Sine sa...

Næmen så lekkert! Jeg ble helt rørt av det du skrev jeg, selv om jeg ikke kjenner dere. HIstorien var så vakker.

Frk Kine sa...

Wow...eg blir så imponert når eg ser ka fålk får tell å lage :) Kjæmpefint d pledde det...har vært på utkikk sjøl ætter et sånt tell å pyinte opp på sofaen min med :) Vældi fin blogg btw ;)

Monica sa...

Det var virkelig gøy å lese, så kjekt at dine barndomsvenninner følger deg her. Det er jo riktig så koseligt! Og for et kunstverk, noe så fantastisk!! Ikke rart du ble glad og rørt!! Ha en videre fin uke! Monica

Anonym sa...

Fantastisk flott blomsterdame! Og noe så kjekt som å få overraskelser i posten finnes nesten ikke.

Anonym sa...

Hun slår Marianne Lien ned i støvlene med dette kunstverket!! Imponert :)

Anonym sa...

For et flott bilde! Ja, Barbro sin håndskrift husker jeg også- den var utrolig fin.
Vi to har jo alltid holdt kontakten, C, helt siden vi sto på dissen og sang hele dagen hos tante Gerd og tante Magnhild i parken. Jeg leser jo bloggen din hver dag, men er ikke flink å skrive kommentarer. På oppfordring kommer derfor denne...
Jeg gleder meg til "samfunnets" reunion, dersom alt går i boks. Ha, ha- tenk at det var navnet på gjengen vår. Du burde skrevet et lite mimreinnlegg fra samfunnets glansdager på ungdomsskolen.

Vi snakkes, du! Spent på å lese om deg i avisen..
Klem fra Mona Bellona

Olstad sa...

Det så veldig fint ut kunstverket. Kjempe flott. Jeg likte bilde fra 80 tallets fotoautomat også jeg mon tro om ikke jeg også har noen lekkre slike liggende. Det har jeg vel en liten misstanke om. Håper du har det flott på nyåret.

Haust sa...

Skjønar godt at dette kunstverket må få plass i glas og ramme, det er nydeleg!

God onsdagskveld...

Anonym sa...

Så koselig og så fortjent! Jeg har ikke skrevet noen kommentar til deg tidligere. Jeg har som du vet i lengre tid gledet meg over bloggen din og forsøker å gi deg rosen du fortjener når du er innom favoritt butikken din Berthas Oldebarn på senteret mitt. Du er en ener Emmeline - en solstråle i min og mange andres hverdag:-)Nydelig lappeteppe og en "lapp" som absolutt fortjener glass og ramme. Hilsen Anne-Mai
("sjefen" til Hege hos Berthas).

Silkeline sa...

Herligheten for et vakkert kunstverk du har vært så heldig å få! Helt utrolig nydelig....og så passet det jo helt perfekt til teppet. Så herlig med en sånn overraskelse....skjønner godt at du ble rørt ja.

Herlig smilebilde fra 80tallet også, så søte dere var.....husker godt den hvite leppestiften:)))

Cornelias Hus/Chez Nous sa...

Så utrolig koselig! Kjenner forøvrig igjen den hvite, lekre lebestiften. Synd man ikke får kjøpt den nå...

Det ligger noe til deg på bloggen min.

Klem fra meg

Anonym sa...

Hei min venn ja hvem husker vel ikke den fantastiske skriften til Barbro. Vi var alle misunnelige på den. Denne nydelige damen var fantastisk, det må jeg si. For å kunne gjøre noe sånt må man ha tålmodighet. Dette er et rent kunstverk, så dette burde Barbro fortsette med. Kanskje hun skulle lage et helt teppe med fantastiske damer???? Forresten leste jeg Mona Bellona sitt innlegg og er veldig enig i at du burde skrive noe om "sammfunnet"s historier. Jeg kan hjelpe deg med noen!!!!!HAHA. Ellers var vi jo litt søte med den lebestiften da!!!! alt gikk når man var yngre...., det er verre nå!! masse klemmer fra Tanjuska Petruska

Lizthetailor sa...

Hallo min daglige nettpause. For oss uinvidde - og nysgjerrige på alt som er vakkert, vil du sakse inn litt av skriften til Barbro i et bilde? Og så aner jeg ikke hvordan du ser ut, er det deg til høyre eller til venstre?
Mvh
Lizthetailor

Related Posts with Thumbnails