torsdag 29. januar 2009

Bilde nummer 6



Jeg har fått ukens utfordring om å vise bilde nummer seks i den sjette bildemappen min. Dermed ble det et dypdykk i mappen fra mine foreldre sitt sommerhus ved Fanafjorden. Knipset i høst tror jeg:) Bilde nummer seks er bildet over her! Jeg fylte selvfølgelig på med noen ekstra bilder når jeg først var i gang!



Når vi er her på hytten, pleier kusinene å sloss med sin fetter om å få klippe plenen. Min yngste sønn har stort sett rangen. Søstre og kusiner slipper kun til dersom han blir lei!



Jeg pleier sjelden å vise frem bilder av familien, men de tåler det sikkert. Her er Onkel (*min bror) med fire av sine nieser i fast grille- og tulle tradisjon. Min mor liker å styre på i blomsterbedene sine.


--og lille kusine lengter etter å slippe til med gressklipperen!
Bak huset pleier Emmelinemannen å hogge ved. Han mener vedhogst er bra for den mentale helse. Det er det trolig også:)



Fjellknausen bak hytten er dekket av den største eføyen jeg vet om.


Det er rett og slett deilig at vi går mot lysere tider. Utfordringen sendes videre til alle som ikke har vist sitt 6. bilde fra den 6. mappen. Jeg viste like godt hele den 6 mappen gitt!
Kommer tilbake før jeg vet ordet av det. I dag er jeg veldig urolig--mer om det siden!

17 kommentarer:

Borte Bra - Hjemme Best sa...

For et sommerhus :) Deilig å ha en plass å reise til :)
Grattis med nytt kamera :)

:)Anette

Nina i Paradiset sa...

Huff!
Blir syyyyyyyyyk av lengsel av sånne sommerbilder!!
Skal gå å stikke hodet i en spann maling!

God torsdag! (snaaaaaaaart helg!)

Anonym sa...

Ååå for et herlig sommerhus!!

Fjordheim sa...

Så herlig det må være å ha et så fint sted å feriere på.
Heldige dere.
Ønsker deg lykke til i dag, hva det enn er du gruer litt for :)

Lappesola sa...

Herlige sommerbilder. "Visst skal våren komme"
Klem fra Sol

GAWO sa...

Fikk virkelig sommerfølelse av å se bildene fra et nydelig sted. Ren lykke å ha et slik sted å reise til :-)

Photo-Me-Life sa...

Dette Emmeline så ut til å være ett hærlig sted, å for en eføy? Jeg viste ikke dem ble så svære som det der. Den var jo enorm, det så jo ut som reneste skogen.

Unknown sa...

Åh..for noen herlige sommerbilder! Satte virkelig dag-drømmeningen om sol,somemr og varme i sving her i gården:)

Macki sa...

For et nydelig sted. Fikk skikkelig sommerfølelse, og kjenner at suget etter sol og varme kommer sigende. Vil også tilføye at du har en nydelig blogg. Håper det går greit at jeg har lagt meg til i følge listen din....?
Ha en fortsatt fin dag!

Jannicke sa...

...du priser sommeren du og, ser jeg ;o)...
Deilig landsted.. Tipper det er på deilige Vestlandet, kanskje Hjellestad/Milde??? Uansett : Godt å mimre om lysere tider og varmere vær!! Håper ikke det er noe alvorlig du er urolig for! Ha en fin og bekymringsfri dag!

My home is my Castle sa...

WOOOWWWWWW:.
For en plass !!!! Den som hadde hatt et sånt sted å reise til !!Så heldige dere er :))
Nyyydelige bilder og jeg skjønner veeldig godt at her er det godt å være, for både små og store :)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Anita sa...

Hei! Såååå sommerlig å skjønt det så ut!! Gleder meg!
Kan godt være at vedhogst er bra for den mentale delen, men her i huset er det farlig for den fysiske! Mannen hugget ved for noen år siden (gjør det nå også altså) og hogg seg i fingeren! Så var det inn på legevakten og få sydd! Etter at den så vidt var leget, hogg han seg igjen! Ble ingen tur på legevakten denne gangen, han var alt for flau for det! Kjenner nå at jeg sitter med skuldrene godt oppunder ørene hver gang han hogger! Gratulere med nytt kamera! Håper du blir fornøyd:0)) Ha en strålende ukeslutt!

Two sa...

Å for ei herlig perle de har å reise til! Gleder meg til naturen blir grønn igjen, og ikkje minst varmare!

Huset på toppen sa...

Herlige dere som har et så koselig og fint sommerhus i nærheten å reise til:)Flotte bilder Emmeline:) helt utrolig, tenk nå har det gått 1 år siden la min første kommentar her hos deg, veldig koselig å bli kjent med deg,er innom deg titt og ofte,min ikke alltid like flink til å ligge igjen en kommentar,pytt,pytt ikke sant:)
Ønsker deg en fin tordags kveld!
Klem

prinsesselinn sa...

herregud for et nydelig sted,
rett og slett deilig.
Ha en flott helg.

Hilsen fra landet sa...

Signerer over her, det er jo en drøm å se, men med tanke på at disse herlighetene er rundt et halvår unna blir det pinefullt. Men veldig moro å få en titt da!

Tre Kusiner sa...

Hei ! Første gang eg er innom bloggen din! Eg er veldig imponert. Fann masse inspirasjon her!
Klem Frøydis

Related Posts with Thumbnails