tirsdag 6. januar 2009

Trettende dag jul



Den 6. januar er det trettende dag jul. I dag er det på tide å drikke en skål for det nye året, pakke julen bort, og sjekke hvilket vær det skal bli i året som kommer. Dersom det var fint og klart vær på trettendedagen, vil det gi det et godt år. Med andre ord kan vi konstatere at det blir et elendig år. Jeg tror ikke jeg har vært ute i mer ufyselig vær på lange tider;)


Hos meg er det lite nytt å vise frem. Det er rett og slett totalt kaos. Vi fant ikke noe gulvbelegg som falt i smak, og dermed blir det til at jeg maler gulvet likevel. Gulvet i gangen går igjennom hele huset. Vi maler derfor en halvdel av gangen mens sko, yttertøy og sekker står plassert i stuen. Det gjør også skoskapene og hyllene med kurver, og julepynten som også ville være med i kaoset;) Det er rett og slett helt ubloggifiserbare tilstander hos oss.


Mens malingen tørker har jeg surfet rundt på nett etter nye og vårlige tekstiler. Når julen forsvinner, kommer jo behovet for litt nytt. Siden jeg er obligatorisk medlem av GreenGates fanklubb har jeg lagt min elsk på putekolleksjonen Florence i brunt og beige. Jeg har likevel ikke kjøpt noen av disse putene. Jeg venter også på lanseringen av de nye stoffene fra Tilda kolleksjonen den 15.januar. Kanskje det kommer noe fint herfra?



Det skal bli spennende å se vårens nyheter på fargefronten. Jeg har registert at det kommer sarte farger men også mye spenstig og rart fremover. Mitt heteste tips er at retro dekoren kommer for fullt. Se bare disse putene fra Nordhjem! Jeg syns de er gøyale, men det er nok ikke alt jeg er helt moden for enda gitt;)



Ha en fin fin dag alle sammen. Bildene er hentet fra GreenGate og Nordhjem

33 kommentarer:

Perlehvit sa...

Her var det masse fint ja!
Merker jeg begynner å falle litt for Greengate jeg og.. Farlig;)

Himmelblaa sa...

Åååååå, så nydelige puter!!!

Christina sa...

Hihi.. Det er så deilig å komme til januar og lengte etter noe nytt! Våren kommer snart..

Klem
Christina

Christinas låvebutikk sa...

Hei og hå!!
Går bare å venter på nyheter fra GG jeg nå!
Gleder meg til nyheter hele tiden da egentlig!!
Lykke til med gangen og utkasting av julen!!
Ha en fin tirsdag!

Bette sa...

Green Gate er bare helt fantastisk! Elsker de beige putene jeg også!
Lykke til med opppussing,her holder vi også på,så jeg vet hvordan du har det! Men det er jo så deilig når man blir ferdig;o)
Ha en fin tirsdag i det ufyselige været!

-Bette-

Huset på toppen sa...

Hei Emmeline!
Veldig flotte og vårlige bilder fra Greengate, liker så godt hvit/brunt og rosa!!Herlige fargevalg:-)
Ønsker deg lykke med resten av gangen og gleder meg til å se resultatet:-)
Klem
Linda

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Sier den spådommen noe om hvilket tidspunkt på dagen man skal ta utgangspunkt i ang. hvilket vær resten av året skal by på...for i dag regner det, blåser ..senere skal det bli sol og etterpå det igjen snø !

Smiler av greengate bildene, huset de er tatt i skrev jeg om i et tidligere innlegg, synes putene er lekre og rosestoffet, men jeg har lyst å hive de og resten av greengate ut det nydelige buete vinduet bak sofaen , for huset er så mye finere uten greengate synes jeg...hi hi...akkkurat det huset altså. Håper med andre ord de fotograferer vårkolleksjonen sin en annen plass for nå har jeg huset i orginal stand på hjernen, fnis.
Ha en fin dag i kaoset og forsiktig på glattisen, livsfarlig!
Klem

Heidi-anitha sa...

Deilige og søte Greengate..

Gleder meg til å se resultatene hos deg.. Malte gulv er det fineste:) Lykke til!
Klem White vintage

Cathrines blogg sa...

Så søte bilder du har lagt ut!! Og spådommen håper jeg ikke holder mål! Er du sikker på at det ikke var omvendt....( håpe-håpe)
Blir veldig spennende å se det malte gulvet!!

tinemor sa...

Masse lekkert!
Og været ja...
Hvordan blir dette året da, for her lver snøen ned og det blåser. Skikkelig innevær og bloggevær
;-)
Klem

Laila sa...

Ja, nå er julen ute her også, herlig! Men det blir liksom så tomt, og fargeløst. Veldig rart... Jeg sa det til mannen i går, og da sa han at jeg kunne jo bare gå ut og kjøpe meg noe nytt. Hihihi, han er så god på løsninger han mannen min. Kanskje jeg skulle ta han på ordet? Jeg skal iallefall kjøpe maling til garasjen i dag, for nå er snart alle gipsplatene montert. Skal se vi får begynne å bruke den før vinteren er omme?

Ble forresten smigret over at du nevnte meg på Norske Interiørblogger. :-)

Ha en fin mandag - selv om det er ufyselig ute - man kan jo lage kos inne!

Laila.

Helene sa...

Hei Emmeline
Dersom du lurer på hva som kommer av nye stoffer i Tilda serien så ligger de ute på nettsiden av Panduro.Boka virker lekker den og noen av dukkene har sarte farger, så jeg gleder meg veldig til dette kommer for salg 15 januar.

Tror du kommer til å være veldig glad for at dere ikke fant noe egnet belegg til gangen, for med et slikt flott hus som du har, vil det nok passe mye bedre med malte gulv:o)

Randi sa...

Åå...jeg vil ha sommer og Tilda saker! tro om jeg må lære meg å sy :-)

Den gode feen sa...

Hei kjære, og tusen takk for knas kommentar som alltid :)

Ja, sant det er stress å måtte jobbe når ein har mest lyst til å vere heime og pusse opp. Når eg får lønn skal eg kjøpe nytt gulv til gangen. Eg har faktisk bestemt med for gummigulv i grått med knottar på. Veit du kva eg meinar? Satsar på at det går fint an å legge oppå den ekle laminaten som er der nå.

Høyres skikkeleg stress ut med gulvmalingsprosjektet dykkar. Det skal jo helst ikkje komme støv og skit heller, og det er vanskeleg når alle må gå forbi der også... Og ikkje minst tidkrevandes prosjekt. Men tenk kor bra det vert då!! De må fokusere på det bra resultatet :) Kva farge maler de? Gledar meg masse til å sjå bilder!!

Her er det også møkkaver i dag, og det på sjølvaste julebukkdagen. Sukk og stønn, eg må vel ut og traske i kveld, kan jo ikkje sende min førstefødte ut åleine i skumringa. Vel vel, alt går :)

Me bloggast/snakkast. Stå på - de er råflinke :)

Helene sa...

Hei igjen
Det ligger ingen nyhetslink hos Panduro, men jeg fant de nye stoffene, ja selfølgelig, under stoffer. Boka ligger sammen med de andre bøkene, og så har de lagt ut 2 nye dukker under figurer. Ellers så har jeg funnet litt på tyske blogger. Hadde et innlegg for et par dager siden om tildanyhetene.

Cathrine sa...

masse fint! har akkurat begynt å samle litt på greengate<3 har lagt en award til deg i bloggen min:)

Hilsen fra landet sa...

Men det må vel bli bra.. belegg pleier jeg å holde meg unna jeg da. Blir det noen svake svake ruter eller er unionen imot for sterk?

irina sa...

Får å si det slik. Så ikke på greengate...pokker heller jeg visste ikke hva det var engang jeg før jeg ble " kjent" med deg
Nå ser jeg faktisk på det.
Og jeg skjønner at du liker det.

kanskje denne fine damen ikke er så feminin lell, kanskje jeg heller mot det maskuline...hmmm
Det blir for søtt for meg.
Men som sagt jeg forstår.....
Og Emmeline når hytta min blir ferdig skal jeg ha det søtt og femenint !!

Sommerlig, sart og vakkert.
Men har du tenkt å kontakte dem for å få penger ....du kan kjene en formue på reklamere for dem

So long !!

Klem Irina

Anonym sa...

Håper inderlig ikke at værspådommen stemmer. Jeg hører til i samme landsdel som deg, og er klar for et GODT nyttår :) Og fine puter ja!

mette sa...

Herlige, vårlige stoffer! Inspirasjon for en vinterkald kropp. Tror jeg må lage en varm kopp kakao og drømme om våren...

janne - kathrine sa...

Hei og riktig godt nytt år!

Det er litt kaos hos oss om dagen også. Har tatt fatt på det lille toalettet nede, som har vært brukt som ekstrabod nå i nærmere 2 år. Alt som sto der inne er nå flyttet inn på arbeidsrommet mitt, så nå ser det skikkelig trivelig ut der inne.
Vel, vel - det er vel slik det skal være da ;-)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

Cornelias Hus/Chez Nous sa...

Så fine bilder fra Greengate! Så katalogen derfra for våren og deres nye farge er lilla. Det blir spennende.

Håper du har hatt en fin start på året!
Klem fra meg

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, was für traumhafte,schöne Kissen.Hätte gerne auch solche.........Liebe Grüße aus Deutschland,Elke.

Silkeline sa...

Ojojoj, så nydelige bilder med nydelige, oppmuntrende farger!!! kjenner at fargegleden begynner å boble......selv om jeg her i heimen blir mer og mer fargeløs.....hmmmm.

Jeg tipper at gulvene dine blir fantastisk fine når dere blir ferdige med malingen, men akk, for en jobb!! Gulv er ikke morsomt altså, når møbler og ting må flyttes helt bort. Man blir liksom litt "hjemløs". Gleder meg til å se resultatet:))))

mali-mo sa...

Disse Greengatene må jo være de flotteste så langt, men jeg gleder meg til å se hva som kommer av Tilda ja ;)

Så kjekt at det blir gulvmaling på deg! Ja, arbeidet er vel ikkje det aller artigste da, men resultatet.... Da bruker jeg deg som motivator og inspirasjon, for du er nok ferdig med rutene før jeg får begynt ;) Gleder meg til bilder av ferdig gang!

Marias skriblerier sa...

Vakre interiørbilder!

aase sa...

WOW å WOW for noen lekre bilder her du!!! De som ikke fikk litt vårfølelse nå,de må bare se en gang til!!!

Jeg har jo fått øynene opp for greengate jeg og, gleder meg til shopping utover våren!! Rødt og beige blir det her!!!

Jeg kommer snart innom for mer inspirasjon!!Tusen takk for alt du deler!!!

aase sa...

WOW å WOW for noen lekre bilder her du!!! De som ikke fikk litt vårfølelse nå,de må bare se en gang til!!!

Jeg har jo fått øynene opp for greengate jeg og, gleder meg til shopping utover våren!! Rødt og beige blir det her!!!

Jeg kommer snart innom for mer inspirasjon!!Tusen takk for alt du deler!!!

Grip dagen sa...

Skjønn tekstiler du viser. Jeg var også innom en butikk og sjekka Green Gates stoffer. Mye vårlig og fint. Liker best det som går i bruntoner, det andre blir litt for hubba-bubba for meg...
Ser at Tilda kommer med noen av mine favorittfarger. Gml-rosa og støvet lilla. Men også sommerlige farger og mønstre. Herlig!
Som jeg gleder meg!

Lykke til videre med gangen. Høres noe tungvindt ut å pusse opp et rom som stadig er i bruk.
Jeg pusser opp et rom på loftet, samt gangen. Hele familien rasser forbi arbeisplassen min. Jeg finner, sparkelstøv og sagspon fra kjeller til loft....
Men, men. Slikt må en regne med. Gleder meg til å bli ferdig og få bloggifisert rommene litt!

Ha det fint, da!
Klem Marit

Gwynette sa...

Emmeline, he llegado de casualidad a tu blog...me ha encantado tu casa tan acogedora ! :)

He hecho traducción de tus palabras en Google -muy mala, por cierto-

Un saludo desde Barcelona

PD: lo más nórdico que tenemos por aquí, es Ikea. :)
Y yo adoro la estética nórdica *_*

Prinsesse Elin sa...

Dååååååååååååååååååååååån har du sett den nye colleksjonen til Green Gate.......jeg døøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør. Gud så fint:O))))))))))))))))

Bouvbear sa...

åhhhhh..for noen herlige stoffer!!
Gangen ja..vår er også smal og full av dører..det bare å få brettet opp ermene å sette igang..

Monica sa...

Her var det utrolig masse fint:) jeg er også veldig glad i greengate og merket at jeg fikk utrolig lyst på nye puter nå. Du vet å friste!! Takk for en kjekk og inspirerendes blogg :) Ha en videre fin uke :)

Related Posts with Thumbnails