onsdag 14. januar 2009

Veskehund



I dag kom det inn en ung Blondine inn på bussen. På armen hadde hun en veske, og oppi vesken satt det en liten hund. Jenten var sammen med en venninne. De to snakket og gestikulerte så mye at den lille hunden dinglet fra side til side. Likevel sa den ikke et eneste ord. Det ville jo forøvrig vært litt spesielt hvis hunden hadde snakket. Poenget var at det hverken kom et grrr eller knurr eller noe som helst fra vesken. Hunden bare satt der med de to musefletteaktige ørene. Jeg tittet på hunden, og den tittet tilbake på en høflig måte. Det virket ikke som om han ble svimmel av veskekarusellen heller.

Jeg tror rett og slett at veskehunder er undervurderte dyr. De tåler mye svinging, de er tålmodige, de må gå med klær tiltross for at de allerede har pels -og de må dele plass med pudderkoster oppi veskene. Det er imponerende!


Jeg er en sjelden gang innom andre bloggosfærer. På fashionbloggene har jeg oppdaget at det er flere som ønsker seg en veskehund. Den skal liksom utgjøre prikken over i-en. Jeg er faktisk veldig glad for at jeg ikke trenger å bære rundt på noe for å nå målene mine! Spesielt ikke noe som må gå på do i tillegg:)
Mange mennesker drømmer om den ene tingen som skal utgjøre prikken over i-en. Den flotteste bilen, den rette kjolen eller det lekreste hjemmet . Men ekte lykke får man ikke fra ting. Lykken kan man bare finne inni seg selv et sted. En sjelden gang kan nok likevel lykkefølelsen bli ekstra sukkersøt om man supplerer den med en prikkete kopp...-eller en veskehund!


For veskehunden er det trolig lykke den dagen Blondinen er lei, og han må omplasseres til en gammel ensom mann. Som bare har en stokk og ingen veske. Som ønsker seg en liten venn, med musefletter på ørene! Lykke til på veien lille hund. Jeg håper du setter ned labben snart, og gir beskjed om at du ikke gidder denne svingingen mer. VOV VOV!

26 kommentarer:

Dagny- Heim sa...

Ja, kan du forstå at nokon har behov for pynte seg med ein hund?!?
No er eg ikkje hundemenneske av legning, men kanskje ein dag når eg blir gammal og lat og treng å bli dregen ut av godstolen... men då må det vere ein trekkhund :-)

Rart dei ikkje blir uvel av denne dinglinga. Men det er kanskje ei innkøyringsfase med oppkast?

Ida sa...

Hahahaha... jeg er sikker på at veskehunden kunne se hva du tenker - kanskje den også er en ivrig leser inne på bloggen din også ;-)

Stakkars bissevofser uansett - kjøp seg heller en utgave som er stappet med innerputene fra ikea- jeg kan gjerne sy og gi vekk :-)

Ha en fin kveld!

Bianca sa...

Ikke rart hunden ikke sier eller gjør noe... Den er så flau over at den sitter nede i vesken med et latterli kostyme, så den leker usynlig :P
Får si at jeg synes litt synd på veskehunder jeg. Spørs jo litt hvor mye de sitter i de veskene da, men en hund trenger å lufte seg og gå selv. De trenger å bevege seg.

Heidi-anitha sa...

Takk for så mye for de utrolig morsomme synsvinklene du har på livet og veskehunder! Ikke nok med det at det er skrekkelig morsomt, det du skriver er så sant!!!!

Ler mye av dine vanvittige gode historier...Tommelopp for deg!

klemmer White vintage

Hege Berge Andreassen sa...

Hehehehe.. Du skriver sååå utrolig bra! Ler godt av innleggene dine! Måtte lese høyt innlegget "kamp om plassen" til min samboer og han lo så han ristet! Er som å høre oss her hjemme! hehe.. :)

Du ligger under mine favoritter, og jeg stooorkoser meg når jeg er inne å sniker på bloggen din!

Klem Hege

rod i hob sa...

Vakkert innlegg.....!

Flotte bilder av desse søte hundane! Eg kunne godt tenkt meg alle hundane!! -Men ville kje gått rundt me dei i veskå! De e nesten mishandling! Då e de bedre å komma te han gamle mannen jah :-)

Men søte e dei :-)

Anonym sa...

Nei toppen av lykke for meg er i alle fall ikke å ha ei veske full av hund....hehe...er veldig glad i vesker, men har ikke noe behov for å ha en hund oppi de :)

Nei ekte lykke for meg har ikke noe med prikkete kopper , flott hjem, nye klær eller mye penger.Ekte lykke for meg er å få komme hjem fra jobb hver dag og se at det er en hjemme som venter på meg og som lyser av glede for at akkurat jeg kommer...mamman hans :)

Ha en flott kveld Emmeline :)

Bianca sa...

Er kjempe glad i å følge med på bloggen din. Synes du er kjempe kreativ og har det utrolig fint hjemme hos deg. Kjempe fin blogg!!
Derfor har jeg lyst å gi deg en award :)
Awarden ligger på bloggen min...
Ha en fin kveld!

ESMERALDAS HJERTE sa...

FANTASSSSTISSK skrevet kjære venn:) hehehehe....Ønsker deg en fin fortsettelse på uka:) Klem

Nina i Paradiset sa...

Prikken over i'en my ass!!!
Tragisk måte å tenke på, når en må "pynte" seg med ett levende dyr!
Sånne har hode for å sette en hatt på!
Håper voffen bæsjer i veska!

HildeS sa...

At jeg ikke har oppdaget bloggen din før da.. Du skriver utrolig herlig, og jeg ler så jeg rister over flere av dine historier.. Måtte bla meg tilbake, og lo godt av din bibelhistorie fra i fjor ...

Deg skal jeg innom ofte gitt..

HildeS

janne - kathrine sa...

Hei og god kveld!

Små hunder er jo søte, på sin måte - men trist at de er blitt et "smykke" for enkelte grupper mennesker.

janne - kathrine

organic-lizzi sa...

Hvor i all verden finner du sånne blogger!!!Der hadde jeg nok hatt litt klare meldinger.. Emilio(den lille hunden hos oss) er 75%av den øverste og 25%av den neste du har bilde av.Over jordene løper han nesten like fort som de irske setterne..Men han har sagt på kursene som jeg holder at han savner å svinge(de vet ikke noe om han når de skal øve seg..)..Da må jeg forklare at når han var valp var han noen ganger i veske..Så han likte nok å være der innimellom..
Fy f... så sint jeg blir av at mange som har denne typer hund ikke lar de være hunder..Fint at du som har så mye besøk tar opp et så viktig tema..
Natti..natt&Stooor klem fra Randi

Elin Osa Søreng sa...

Hm, jeg syns jeg så meg sjøl- 152 cm høy(!), og med min 20 kgs Luna i ei veske på armen.... Eller er det noen som har sagt at store vesker ikke er in for tida?

Hulda sa...

Ja, det er mye rart man kan oppleve på en buss, det kan jeg skrive under på, tar buss daglig. Men, veskehunder har jeg hittil ikke sett. ;) Har en liten hund jeg også, men jeg kan love deg at hun hadde både knurra og bjeffa på bussen, iallefall knurra på alle folkene. ;) ;)

Sissel sa...

Jeg kan ikke forstå jenter som kjøper en hund for å bære rundt i ei veske fordi det er trendy!!Som et eller annet slags accessorie.
Å kjøpe et dyr for å tilfredstille ditt eget behov for å være trendy i stedet for å kjøpe en hund med ønske om å ta vare på den og dens behov...ubegripelig.
Synes det ser fjollette ut med alle bærtene som bærer rundt på veskehunder!!
Godt skrevet innlegg Emmeline!!

Stoltzen2012 sa...

Ja stakkars hunder..De har jo ikke muskler igjen i kroppen til slutt for de får jo aldri gå..! De ender vel sine dager med bleie også.. Er ikke vant til å gå på do andre steder enn oppi en Gucci-veske..
Nei, om noen år så får vi en boom av omplasserte veskehunder... Ha en fin kveld! Kanskje alle skulle gitt beskjed neste gang de så en veskehund? Skapt litt rabalder rundt omkring? hihi..

Anonym sa...

Jo, du får det sagt Emmeline.

Det der med klær, forstår jeg.. noen av disse rasene har hverken kroppsfett eller pels til å tåle kulde.. men hvorfor i huleste må vi importere disse til kalde strøk??

Min eldste datter drev med noen sånne rare dyr i bur.. kan ikke engang uttale navnet.. De måtte ha over stuetemperatur for å overleve.. føltes som en badstu å komme inn på rommet der de sto.
Kan ikke si jeg likte de noe særlig heller, og hva er vitsen??.
Holde dyr i bur eller veske er dyreplageri.

Nei, takke meg til "portvakta" som løper rundt hele dagen, selv om huset ser ut deretter..

Ha en fortreffelig dag..

Lappesola sa...

Du får jammen sagt det.

Klem fra Sol

Cornelias Hus/Chez Nous sa...

Jeg ler meg ihjel av innleggene dine! Hvor tar du det fra? Jeg synes også det er rimelig meningsløst med hund i veska. Men når det er sagt, er de jo ofte så små at de går rundt med livet som innsats.

Klem fra Ida

Carinaoggutta sa...

For et utrolig bra innlegg. Jeg er så enig, så enig med deg, (enig at en prikkete kopp kan lage en kort lykke også...he he) For en fin blogg du har, håper det går greit at jeg linker deg. :)

Anonym sa...

Vet du, jeg har alltid syntes litt synd på de som har slike hunder jeg, det er ikke synd på hunden etter min mening.. Men det får nå være opp til dem tenker jeg..

Innom for å ønske deg og dine et riktig Godt Nytt År!

Norah sa...

Det begynner å bli en stund siden sist jeg kom forbi hos deg, men aj så glad jeg er for at jeg ikke passerte. For det har virkelig vært noen herlige minutter med dine historier og bilder.
Ha en fortsatt fin kveld

Needful Friends sa...

so true words...poor dog...I have a small dog as well but would never carry him in a bag like that...

a dog stays a dog...

Anonym sa...

jeg er et ekte hundemenneske og er glad for at noen slår et slag for veskehunden! Jeg vet at prikken over ièn for en hund er å komme seg ut i skogen, det kan faktisk være godt for tobeinte også, bare sitte på en stubbe...kanskje med en prikket kopp i vesken :o)

thasou sa...

right here click now Learn More Here image source Click Here this content

Related Posts with Thumbnails