søndag 25. januar 2009

En lykkelig casual mann



Min bedre halvdel er for tiden i lykkerus. Han sitter midt i stuen, omgitt av de fire høyttalerne sine, og hører på Bruce The Boss. Han har for lengst innrømmet at han har kjøpt et tv som er alt for stort. Det kunne visstnok vært verre. I følge sikre kilder finnes det menn som har fem meter lang tv skjerm. De har i tillegg seks skinnstoler og en liten bar. Min teori er at de også har kjellerstue, og kone med ekstremt høy toleransegrense. Så langt er ikke ledningene skjult hos oss engang, men forhåpentligvis kommer vi til det nivået etterhvert.



I går var jeg på middagsbesøk med noen av mine barndomsvenninner som jeg ikke har sett på 20 år. Blomsterdamebildet som dukket opp i posten her for en tid tilbake, førte til gjenforeningsfest i går. Det var utrolig koselig og kjekt, ja nesten litt rørende.



Den godeste Emmelinemannen tilbød seg å hente oss da festen var ferdig midt på natten. Det var selvfølgelig supert, men så kom jeg plutselig på en MEGET VIKTIG DETALJ! En av mine barndomsvenninner jobber nemlig som designer av herreklær. Da vi var unge var hun fantastisk flink til å sy, og nå reiser hun London-Madrid-New York på samme måte som jeg tar bussen til og fra jobb.



Derfor fikk Emmelinemannen beskjed om å kle seg pent når han skulle hente oss midt på natten. Kle deg casual sa jeg. Ta på deg en dress, men la den øverste knappen i skjorten være åpen..
Det er fint om du ser ut omtrent som dette:



Emmelinemannen mente at jeg kunne glemme dress klokken tre om natten, men kunne love en Casual look. Det er ikke bra! Casual look i Emmelinemannens verden er ikke det samme som Casual look i Paris.



I løpet av kvelden fikk vi en grundig innføring i fashion for menn. Kort oppsummert viser det seg at nitti prosent av norske menn går med for store klær. Reglene for en god dress hadde jeg ALDRI hørt om før. Det finnes visst ulike lengder på snipper, det finnes knapperegler og størrelsesregler. Det var så foruroligende at jeg skjønte at det ville ende med KATASTROFE om Emmelinemannen faktisk dukket opp i Dressmann dressen sin.



Dermed var lettelsen stor da Emmelinemannen ankom i sin nye softshell jakke. Han hadde for sikkerhets skyld dradd glidelåsen igjen helt til topps. Det eneste casuale på hele mannen var hodet som stakk ut helt på toppen! -Ikke rart jeg smilte hele veien hjem:)

54 kommentarer:

Hulda sa...

KOSELIGE bilder som vanlig hos deg, Emmeline. Jeg måtte smile for meg selv da jeg leste om din manns casual look. ;)

Mitt hvite hus sa...

Herlig skrevet EmmelineO=) Får seg en god latter her inne hos deg.
Tror ikke min mann hadde stilt i dress kl 3 om natten . THJIHI.

Nydelige bilder. Lnsker deg en fin uke Klemmer Kerstin

Anne Mette Lie sa...

Som alltid et herlig innlegg, Emmeline! Jeg ler høyt her jeg sitter! - og flotte, inspirerende bilder! Klem!

silje-sin sa...

Du skriver så herlig, og viser så flotte bilder:) Liker deg så godt:) klem fra silje.

Maria sa...

HA ha haaa, casual manden, hi hi. men ville da også set mærkeligt ud med dressjakke kl 03 om natten. Så længe han ikke kom i pyjamasbukser og morgenkåbe gik det sikkert fint ;-)

STORT tv ja - men trøst dig med at det bare ER genetisk indbygget for mænd. Jeg tror næsten de får det ind med modermælken... Behøver jeg at sige at vi har jordens største GRIMMESTE højttalere stående i stuen... OG et stort tv...

Klem.

Ida sa...

Så koselig der ehar hatt det - og så kjekt å treffes igjen på en sånn måte etter så mange år :-)

Artig historie - du kan det der med å gjenfortelle med stor sjarm :) Ser det hele for meg ! Hihihi!

Og du.. tv'en var virkelig ikke så ille ;-) Du har det så koselig rundt den - at man neeeeesten ikke legger merke til den..hihi!

Ha en fin uke!
Klemmer

Guttemamma sa...

Artig!!! Stuen din ser da fortsatt helt smashing ut spør du meg!!

Tee of Vinnord Cottage sa...

he he... ja sånn kan det gå :) Ledninger er forresten stygt.... finns det ingen reddning for dette??? Gulvet mitt har mange av denne typen for tiden... da begge pc'ene har tilhold i stua...enn så lenge... gleder meg til biblioteket blir klart.... ja...

ha en topp søndag

Anonym sa...

Det er en fryd hver gang å lese i bloggen din. Du skriver så utrolig festlig. Takk for en god liten humring, igjen.

Anne sa...

Jo men Emmeline, det ble da ikke så værst med det tv monsteret og de surende høytalerene???
Mine, eller faan, kjekkasen her sine!! en litt lengre de da, og stå som to parkometer borti kråa her :-((

Tror jeg finner en `casual` lok jeg også :-)) store mørke solbriller må vite!!

Anonym sa...

jeg sitter her og flirer enda, ikke av tven for jeg er SÅÅÅ fornøyd med tven her i huset, men dresskledde menn med Casual look..
herlig lesing og flott stue :)
ha en fine uke som kommer til deg og dine !

☆Therese sa...

Casual er bra :o))))

Du jeg har sett tver og høytalere som ser adskillig større (værre) ut en det du må "holde ut" med - ha ha.
Vi skal bytte ut vårt og jeg gruer meg for hva som evt kan komme inn i vår stue.....

Ha en fortsatt god kveld!!
Klem

Bo med Lena sa...

Hi..hi...jeg er helt sikker på at jeg hadde likt din casuale mann! Min hadde ikke stilt i Dressmann-dressen sin kl 03 om natten:) Kanksje like greit..?

PS: jeg har vært på messe og handlet masse som jeg tror du liker. Masse deilige pasteller. Rødt og rosa og lyseblått. Tenkte faktisk på deg når jeg lykkelig vandret bortover til toget. Jeg var så fornøyd med meg selv og handelen min at jeg ikke klarte å slutte å smile. Hvem har sagt at man ikke kan kjøpe seg lykke??

Anonym sa...

Jeg ler meg ihjel når jeg leser innleggene dine! Og du har det så koselig, ville aldri ha gått på jobb hvis jeg hadde vært deg :-)

BO sa...

Heheeheehheh! Eg kjenne meg sånn igjen at eg må le meg i hjel! Ikkje da at eg har veninner som kan alt om snipplengder, men den der om mann og påkledning veit eg masse om... Viss du les min kjære: I love you!!!
Fantastisk morsomt skrive!
GOOOOOd natt til deg!

Tanja sa...

Så utrolig artig skrevet.. jeg ser det hele for meg :)

Maria Louise sa...

Altså jeg ler og ler... dere er bare helt herlige. Nå er første flyttelass sendt innover og det er jammen meg nesten litt ryddig her!! Ikke verst. Snart på tide med litt konsulenthjelp fra deg... men tv`n kommer vi nok ikke unna her altså...

H elle K sa...

Herlig, du kan dette med å skrive.. Sitter her og ler for meg selv. Fine bilder også.

Krisrin

Jannicke sa...

Hehehe... Jeg ser for meg hele kvelden din!! Og vet du jeg syntes heller ikke tv `en var så ille, og jeg sier det ikke bare for å trøste :o)!!
God natt!

Ragnhild S sa...

Hahaha, ler meg ihjel:) Du er så flink til å fortelle:) Kan se det for meg!
Du, for en smart ide med liten kurv for fjernkontroller! Det skal jeg også anskaffe, for jeg har ikke funnet noen smart plass å oppbevare de enda! Lurt!
Ha en fin uke;)

Anonym sa...

Ja, der har du også fått stort tv:),må innrømme at det er kjekt å se gode filmer på stort tv:), men det får mannen ALDRI vite!!Har lært meg å leve med tv, men alle disse sorte boksene som følger med liker jeg ikke, kanal bokser, bedre lyd bokser osv... huff. (vet ikke hva alt heter, og ikke bryr jeg meg:) Ble litt skremt av å lese om "dressreglene" mannen må ha ny dress, og det er et slit å få ham med i butikker som ikke selger noe med ledning,batteri eller lyd!!!Men det går nok bra, vi bor i nærheten av et kjøpesenter, så jeg får finne noe å lokke han med. Ha en fin uke. nå skal jeg legge frem bankort,og stille klokken(gutten har begynt å sove lenge:)for i morgen tidl skal jeg prøve meg på Bruce bill.

ANETTESHUS.COM sa...

He-he *ler* Morsom historie, Emmeline!! Menn og klær?!

Klem Anette:)

Heidi-anitha sa...

Bare en helt fantastisk historie:) Emeline mannen er så absolutt bra nok:) Hææærlig:)
Ler høyt:)****

Klem White vintage

Rosa sa...

det er alltid fint å avslutte dagen med eit besøk hjå deg, for då kan eg legge meg med smil om munn :)

TV'en er stor, men i eit absolutt lekkert design. Og når alt rundt den er så til fingerspissane lekkert, så gjer det faktisk ingenting. Eg meinar det - tilogmed fjernkontrollane har si eiga vesle blomsterfora korg!

Ha ein nydeleg kveld med din heilt god nok'e (jeeeez for eit språk!) casual man!

Jatte sa...

Hehehehe..

Nydlig vase og kopper på slutten er:)
Veldig missunderlig på dem :)

Klem Jatte .

lavendel mio sa...

Koselig og artigt innlegg,og masse fine bilder som vanlig:)
Syns ikke tv kroken vart så verst jeg.Du skulle ha sett vår tv krok,egner seg ikke på bilde nei...

Ha ei koselig uke:)

Fru Fryd sa...

Haha,hiiiihiii,haha herlig!!

Snart er det mandag. Ha en fin uke

Anonym sa...

så koselige bilder! Er sp fasinert av bloggen din. Utrolig morsom historie i dag...- som vanlig.
Ha en fin uke :)

Anonym sa...

Så herlig du forteller, Emmeline!
Sporty mann som stiller som sjåfør midt på natta, selv uten dress...

God musikk smak har nå denne mannen din da... Dere har fått med dere at billetter til konserten til The Boss legges ut i morgen tidlig klokka 9?

Jeg bor på Østlandet, men skal prøve ALT jeg kan for å få tak i billetter :-) Så da blir det nok en Bergenstur på meg i juni.

Hilsen Gunn K

Anonym sa...

Ha ha hvis du smilte hele veien hjem, så smiler jeg resten av kvelden av innleget ditt:))Du er bare helt utrolig god å beskrive situasjoner. Så koselig å stikke innom deg:))

Verandasol sa...

Så koselige bilder, og nok en morsom historie! Jeg smiler godt for meg selv her jeg sitter :)

My home is my Castle sa...

Hehehe:) Godt fortalt hihi ;)
Min mann hadde heller ALDRI stilt opp i dress midt på natten !!!

Jeg synes slettes ikke tv`n var så diger.. Min datter har og en 50 tommers,men hennes virker myye større enn deres !!
Så dette ble jo bra ;)

Ha en fin uke
Klem, Kari

Surlands Jem sa...

jeg ler og ler....

ENGEL sa...

hahahaha!!!!softshelljakken ble super da skjønner jeg;)))))(min hadde sikkert dukka opp i nattbukse og vinterjakkeog adidasslippers...)skratter""""koselige bilder.monster-tv`n var jo langt fra så ille som den kunne vært!!!!5 meter?????????da hadde jeg DØDD.

Bajas sa...

hihihihi...

Morsomt innlegg.

Igjen.
=)

Ninas Drops sa...

ha ha ha...
Så snill han var som hentet deg da...
Knall....
Lurte fælt på om han ville stille i slike klær som du sa hi hi.....
Fine bilder igjen og igjen,......

Så koselig med gammelt bekjentskap som pluteselig dukker opp igjen da...

Du den ideen med fjernsynskontrolloppbevaringskurven, skal jeg gjøre og...oki

Drops.

Tone Yvonne sa...

Alltid oppmuntrende å besøke deg!!!
Ser dere har kommet inn i soroundverdenen - vi har vært der en stund..... Jeg lever med 42 tommer tv og høytalere på 120cm. Må innrømme at jeg etter beste evne har prøvd å skjule dem ;-D slett ikke lett!! Subwooferen er skult under en gedigen fredslilje!!

Dette må være en manne ting: Den nye kjæresten til en venninne, spurte min kjære hva han hadde gjort for å få lov til å ha det anlegget..... ;D

Ha en strålende dag :o)

Anna sa...

Du er heldig faktisk, dere har jo BITTESMÅ høytalere ;) Du er heldig som ikke har en mann som har kjøpt fem en meters høye høytalere? Våre er store i forhold, men egentlig bitte bitte små iforhold til hva de engang var. Han har blitt pent nødt til å pakke dem ned i pappesker. Nå får han kun ha noen som er mindre – altfor små i hans øyne, altfor store i mine … Jeg vil ha dem bort bort bort bort! *arg* Hater de høytaleren, ødelegger jo alt! Når vi kjøper oss hus vil jeg bygge høytalerne inn i veggen, med hvit deksel foran. Så sees de nesten ikke!

Anna :)

Hem och Lycka sa...

Hihi, härlig historia! Vad snyggt du har det i ditt vardagsrum!

kram

Tonje sa...

Hehehehehehehehe:) Nå lo jeg så høyt og godt her, at mannen lurte på hva i all verden jeg drev på med:-)) Meget artig!!

Og nydelige bilder som alltid.
Jeg elsker bloggen din!

Ha en fin kveld.

klem Tonje

Anonym sa...

Du har i hvertfall flatskjermutgaven Emmeline..
Hos oss står en koloss på 90 kilo..Nesten helt firkantet! Tar halve stua og er til evig ergrelse..Heldigvis er den gammel..Vet ikke hva som er normal levetid på slika apparater men jeg venter...og venter sukk!
Nå skal det sies at jeg får styre resten av møbleringen i huset så jeg har i grunnen ikke noe å klage på men likevel...Har smilt meg gjennom fortellingen om mannen din som er så snill å hente klokka 3 på natta og blir bedt om å komme casual.. Ha en fin kveld :)

Cornelias Hus/Chez Nous sa...

Hei Emmeline!
Skulle ønske jeg kunne skrive like morsomt som deg!
Det ligger noe til deg på bloggen min.

Klem fra Ida

Verkstedet sa...

hei emmeline.
og godt nytt år, jeg har selvsagt lest litt hos deg i det siste, men bare sveipet innom, i dag må jeg bare si hei og litt til.jeg har frydet meg over en del av de siste historiene, i dag intet unntak, dog sjokket var herlig...snakk om å få tv blogginnleggene slengt i fjeset...;) stakkers deg...jeg kan fortelle deg at i morgen kommer min etterlengtete sony i hvitt med en liten sølvkan rundt. når tv ikke er tv kan den ha faste kunstbilder eller andre bider av f.eks barna fryst på eller fungere som bilderamme. den ser ut som en ramme hele tven:) du får evt vurdere å male kantene dine hvite...;) trøst deg med gode filmopplevelser ihvertfall. litt lekker var den jo, dog litt kontrast i din nydelige stue....du kan jo sette inn en gratis annonse på finn til fattige studenter...;) så får dere ihvertfall fortsatt deres artige lek med å spille hverandre et puss.... eller finn reklamene...-"den har jeg ikke sett"...finn.no.., tralala....;)
håper ellers alt er bra, tross det store sjokket såklart...
her er det jobbings all day long...innlegg lovet jeg...vel jeg gir meg selv opp, en vakker dag...nå skal jeg fortsette materiell lagingen, hver kveld.... men kjekt å stikke innom. stor klem:)

Cathrine Aksnes sa...

herlig:) og syns det er like flott som alltid hos deg:)

Fire Hjerter sa...

Vet du - jeg synes ikke det var så ille med tv'en. Du venner deg nok til den :)
Søt liten kurv du hadde til fjernkontrollene dine.

Marit sa...

Tenk om alle menn hadde hatt et lite touch av en casual George Clooney! Da hadde verden vært et fint sted å være;)

Elsker bloggen din Emmeline!

Herskapelig shabby sa...

Hehe, artig historie til flotte bilder! :)

Anonym sa...

Jeg liker bloggen din! SPESIELT busstrylledama. jeg kan lese den om og om og om og om og om og om igjen!!! skulle ønske det var min busstrylledame. men jeg har ingen.

Sissel sa...

Tihi, casual look ;)
Jeg tror dere har anskaffet dere samme TV som vi har? Ligna fryktelig i alle fall.. men det kan selvfølgelig være forskjellige nummer (?) (å, nå briljerer jeg virkelig), på dem eller noe sånt. Jeg tror uansett du vil bli fornøyd (etterhvert). Ingenting er som Frusterte Fruer på en diiiiger TV :D

Camilla sa...

Fniser litt av morsomt innlegg hos deg. Vil bare si at du ikke trenger å skamme deg over tv'n. I stua vår henger en 70-et-eller annet tommers skjerm (men nå har vi sånn prosjektor i taket altså). *rødme* Jeg har planer om å sette en kakkelovn som skal virke litt som en romdeler slik at det ikke synes så mye. Mannen har lovet å gå ned i størrelse ved neste tv-innkjøp. Men mindre enn 50" nekter han å ha. Sukk.. Mannfolk og elektronikk er et kapittel for seg hos oss.

Nydelige interiørbilder og vakre lyse farger hos deg. Jeg titter gjerne innom igjen. :)

Bestemor sa...

Er ny i dette så får håpe jeg gjør dette rett.
Har fulgt med på bloggen din en stund og synes du skriver så bra. Du har og ett nydelig hjem og du tar så fine bilder. Alltid en glede å komme inn her å lese og nyte.

Anonym sa...

Det er så morro å lese om alt som skjer Emmeline-verdenen!!
Dagens lille høydepunkt .
Å George er bare til å spise opp!!! ME LIKE.... :P
Marita i Trondheim

Camilla sa...

Så koselig du har det:-)

Hanne sa...

Du har en så utrolig fin blogg=) Artige historier og kjempe fine bilder.

Related Posts with Thumbnails