lørdag 31. januar 2009

Bokstaver i interiøret



Hei og takk igjen for kjekk respons på artikkelen i avisen. Bloggedronning meg her og bloggedronning meg der... Nå er det iallefall slutt på mulighetene for at folk kan innbille seg at jeg er høy, mørk, slank og mystisk. Min bror benytter anledningen til å bombardere meg med SMS av typen: Jeg skulle hatt noen servietter på IKEA, er det mulig at dronningen kan vurdere hvilke mønster jeg skal kjøpe? eller Hvilken hund passer best for en som er opptatt av interiørtrender? Trend-setter!




Da Bergens Tidende var på besøk ba jeg fotografen om å ta et bilde av skoskapet mitt! Jeg er så fornøyd med skapet, og sangteksten som er skrevet på skuffene, men har problemer med å ta gode bilder av hele skapet med mitt enkle kamera. Til min overraskelse ble det bare ett bilde av en skuff i reportasjen. Dermed har jeg fått noen eposter fra folk som lurer på HVA det var bilde av. Etter å ha sett bildet i avisen skjønner jeg godt at noen lurer...




Disse skapene er opprinnelig Sandnes skoskap fra Ikea. De ble malt hvite og teksten fra Nancy Sinatras sang "My boots are made for walking" pryder nå skuffefrontene. Du kan lese mer om skoskapet i DETTE innlegget.



Bokstaver i interiøret ser ut for å stå sterkt også i 2009. Dette gjelder både skrift på veggen og enkle bokstaver som benyttes som dekor.




Det første bokstavprosjektet mitt var disse bokstavene som jeg bestilte fra Wallwords. Jeg klistret rett og slett bokstavene rett på bordet. Det fungerte en stund, og da jeg ble lei fjernet jeg dem. Table de Salon ble laget som en kopi av Riviera Maison sine flotte (og dyre) bord.


Jeg har prøvd å dekorere med enkle bokstaver i interiøret også, men det fungerer ikke hos meg. Jeg klarer liksom ikke å få en enkel S til å være pynt alene. Da må den på en måte få med seg en I og bli til IS. Det må være seinskader fra lærerkarrieren som gjør seg gjeldende.



Setninger på veggen fungerer bedre. Nå kommer det massevis av slike veggord til salgs i nettbutikkene, men jeg har benyttet overhead og laget mine egne veggord så langt!




Symaskinen må leveres til reperasjon, dermed må nye gardiner syes hos min søster. Min søster har tydeligvis ikke troen nok på meg, til å overlate symaskinen i mine hender. Dermed må jeg gjøre oppgaver som betaling, mens hun syr. Støvsuging byttes mot sying for eksempel. Ha en fin fin lørdag:)

43 kommentarer:

MeyBiMe sa...

Hallo Bloggdronningen vår :-)
Herlig innlegg i Bt med deg :-)
Artig å lese dette og samtidig "kjenne" deg litt fra før :-)
En annen som også kjente deg igjen...var min lillesøster som jobber i en butikk i Hollendergaten :-)..og hun sa at du virker akkurat like morsom og koselig som du høres ut i bloggen din!!!!
Flotte bilder, og en flott bloggdronning vi har!!!!
Har du tatt ned termometeret nå eller....????
Ser Kremmerhuset selger flott verktøysett til MOR! I rosa!!!! I en lekker liten eske!!!
Ha en heidundrende flott helg Emmeline :-)

Prinsesse Elin sa...

Hei vennen.
Jeg elsker ord. Kansje jeg burde bli typograf...Har i gangen, på wc, hobbyrommet, prinsesse rommet, tv stua og snart på kjøkkenet. Man kan rett og slett ikke skrive nok ord rundt i dette huset. Å så glemte jeg salong bordet i tv stuen men det har jeg skrevet selv. Å sånnt tar tid.he he Men det vet du alt om.
Jeg sitter å lader opp til å gå tur. En venninne av meg skulle være med men så kom noe i veien og dermed er jeg overlatt til meg selv om my boots....(are made..) Får se om det blir en mil eller 4 kilometer. Det er så kjedelig å gå alene.
Inne kan man iallefall ikke sitte:O)

My home is my Castle sa...

Hei på deg :)
Flott reportasje.. Måtte jo inn å lese på nettet ;)
Veeldig moro å se deg :))

Jeg og elsker ord, så jeg skal snart ha meg en tur og lete opp ord som jeg vil ha... Vet hvor jeg skal ha dem ;)

Ha en fin fin lørdag...
Klem,Kari

Mariann sa...

Dette skulle jeg visst! Glemte og kjøpe avisen i går...
Du gjør en fantasktisk jobb med bloggen din, for ikke og snakke om det nydelige hjemmet du har :)
Ønsker deg en god helg i det nydelige været ;))))

Min Still By Maia sa...

Utrolig moro med så fin omtale i avisen :)
Kjempe fint med bokstaver i interiøret. Jeg har ikke testet ut det enda, men det gjør seg veldig. Skoskapet ditt har jeg kommentert før, det er rett og slett KNALLFINT!

Ha en fin lørdag!

Anonym sa...

Ja, en flott reportasje! Men jeg stusset også på bildet av skoskapet - og egentlig bildene generelt. For du tar jo mye finere bilder enn BTfotografen! :) Det er jo et kompliment til deg det da.

Fortsett å blogge, bloggedronning :) Moro å få et ansikt på emmeline!

Photo-Me-Life sa...

Vet du hva, da daten min var her sa han, er du klar over hvor mange ting du har med bokstaver på? Ehh, nei sa jeg, så begynnte jeg titte rundt meg, det er utrolige mengder med ting her som har skrift på seg, en bokstav her og der. Husker jeg hadde så lyst på ett vitrineskap fra Rivièra, det var jo stappa med skrift på, så da hadde mannen fått sjokk:)

Miamor sa...

..skulle gjerne sett skrifta på veggen når det gjelder en del avgjørelser i livet...he he....men nydlig hos deg..elsker skoskapet ditt...ha det best ;) fra provinsen ;)

Unknown sa...

Heisann. Prøvde å lete på nettavisen til BT, men der sto det ingenting om denne repotasjen. Vet du om den finnes på nettet et sted, så vi som bor altforlangt unna Bergens-området også kan se? Ble så nysgjerrig, og det hadde vært koselig.
Hilsen Smøla i Møre og Romsdal.

Anonym sa...

Jeg koste meg med frokosten og artikkelen om vår alles kjære Emmeline:o) Perfekt start på fredagen det!
Moro å se bilde av huset deres fra utsiden også. Fantastisk flott!
Håper dere får en herlig helg alle sammen:)

Anonym sa...

Hei. Så gøy å se DEG. Veldig bra reportasje. Dette har du jammen fortjent. Herlig. Masse klemmer fra Hilde.

Blogger sa...

Dette er en annen Vivi enn hun over:

Hei :-)
Det er en kjempefin blogg du har, og derfor ville jeg bare si fra at jeg har linket til din blogg inne hos meg. Håper det er greit :-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Du, artikkelen var da kjempefin, du skal være stolt og glad!!

Synes bokstaver og wallwords er veldig fint, men sliter med å plassere de, så jeg lar vær.

He he, bunadspolitiet...synes det egentlig er fantastisk at ingen fra den ligaen var inne å lirte av seg noe i innlegget mitt.

Du vet, da jeg styrtet inn på husfliden og spurte om hvilken bunader som kan bruke det nye forkleet fikk jeg et tørt svar fra damen bak disken...Fanabunad og Hardangerbunad.
Hmmm, Lisbeth blir jo lettere provosert av selvoppnevnte autoriteter som har ødelagt så mye for seg selv opp igjennom så da sa jeg lettere hysterisk : Og hvem har så bestemt det?
Ingen svarte , så da repliserte jeg så greit: Javel, men da bestemmer jeg at det stoffet fint kan brukes på en Norhordalandsbunad. Sånn var det med den saken, he he.
Rødfargen i stoffet er identisk med fargen på vesten min så det blir fint, det er jeg sikker på.

Dessuten er opprinnelsessted for funn av det orginale forkleet som befinner seg på museum ikke stedsfestet, de vet ikke annet enn at det er funnet i Hordaland. Hvordan kan de da bestemme at forkleet kun kan brukes på Fana og Hardanger? Pyttsan, folk brukte det de hadde i gamle dager. De strøk ikke skjortene en gang, ikke så nøye som vi gjør iaff.

Kos deg i helgen med familie og sikkert kjekke gjøremål.
Klem

I de dype skoger sa...

Jeg elsker ord på veggen og ellers andre steder det er mulig. Men det skoskapet var jo bare drit stilig!! Jeg har også to skoskap fra Ikea som står sånn, de er eikefarget. Men jeg fikk jammen meg lyst til å ha sånn tekst jeg også. Så genialt! Elsker bloggen din og er stadig innom og får med meg oppdateringer.. Du er en herlig inspirasjon :)

Magdalena sa...

heia...
ja det var veldig hyggelig å lese om deg i avisa,- tøft gjort av deg...
og du for et herligt hus....

klem og god helg~~~~¨

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

glemte å nevne.....tror jeg spotter noe L.A gardinstoff hos deg,.. slitan!

Christinas låvebutikk sa...

Så koselig avis innlegg! Jeg må si at blogg er ett høydepunkt for meg og sitter gjerne på timesvis å leser og ser. En herlig "blogg"verden! Du får jo oss alle til å få en god latter og mye inpirasjon.
Ha en fin lørdag Emmeline!

Heidi-anitha sa...

Så hærlig Emmeline:) Så utrolig koselig å få et ansikt på deg:) Elsker det du skriver om og ikke minst bildene dine..

Takk for alt du deler med oss, og jeg prøver å lære av deg- mamma sier, som også leser din blogg:- Bli litt mere Emmeline:) Ja, da mener hun det positive, at jeg skal tenke litt mere som deg:) Ta litt lettere på ting..

Du er virkelig ei dronning:)
For meg i allefall:)

stor klem heidi-anitha

Anonym sa...

Hallo der, herlig reportasje men nå står du jammen for hugg også.. stakkars deg om du legger ut om Emmelinmannen igjen.. da har du vel halve byen på døra:o))

Nydelige bilder hos deg i dag.. synes bildet av skoskapet var flott jeg.. men det beste av alt er at nå fant jeg fargene til mitt nye hekleteppe!!! Takk for den:o))

Og god helg!

Bitteliten sa...

Leste reportasjen i avisen - gratulerer den var kjempe fin!!

Planlegger flere veggdekorasjoner her i huset også.. Bilder får komme når de er på plass ;)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej Emmeline - Bloggdronningen! :-)

Koste mig verkligen med gårdagens BT til frukost idag. Och visade mannen min! Förtalte också om detta med termometer, låst bod och inköpt TV...hoppas att han nu inte fick några dumma idéer bara... ;-)

Texter i inredningen, ja där har du nog rätt. Det verkar komma stort nu, vilket jag verkligen inte har något emot. Snyggt är det!

Och så måste jag ju också berätta att jag verkligen gillar skoskåpen dina. Vi har ett likadant, som länge har stått på listan över ting som ska malas här hemma. Får se vad jag lyckas få till i framtiden.

Hoppas att du har en riktigt flott helg!
~ Jill.

Henriette sa...

Utrulig stilig med bokstavar og skrift rundt om kring :) Kan eg spørre kor du har fått tak i den fine røde/rosa tekoppen? :)

Anonym sa...

Så koselig artikkel med deg i avisa....og så gøy å endelig få se hvem som skjuler seg bak navnet Emmeline :)

Men du....de bestemorrutene som du hadde bilde av her på innlegget....kunne du enten legge ut oppskriften på dem eller evt sende meg den på mail. Har så lyst til å hekle slike, men har ikke funnet oppskrift på akkurat de som jeg har lyst på før jeg så bilde av dine nå.
Mailadr min er gryjo76@hotmail.com

Ha en fortsatt flott helg :)

Klem :)

Anne sa...

Hallois, overlever du dagen som kjendis i Bergen?? så da ut til å være en flott artikkel Emmeline :-)

Du har sikkert fått masse nye beundrere der ute også nå etter dette oppslaget. Godt du har litt selvironi da, gjør at livet leker det!!!

Fortsatt god helg til deg.

Anonym sa...

Hei =)
Jeg prøvde å skrive noen bevingede ord om ditt forrige innlegg, men det gikk ikke veldig bra. Det jeg ville si er at jeg synes du har en fin blogg og at det var morsomt å få et ansikt å feste den til.
Er alltid koselig å kikke innom deg.
Ha en fortsatt god helg. :=)

Nina i Paradiset sa...

Koselig!
Personlig hadde jeg villet satt en søt, liten krone på hodet ditt også da, bare for å understreke det jeg mener er passende.
Alle som har 4 barn og rekker SÅ mye, i tillegg blogge hver dag, fortjener en slik krone!

Ha en superduper lørdagkveld!
Hilsen en som venter på at han med biffen skal komme hjem fra foreldrene mine. (sikkert fått mammas pizza han, så han stresser vel ikke...!)

åsemor sa...

Hei på deg, så hyggelig at du titta innom meg, koselig. Nesten litt skummelt også da jeg like før snakka med Grethe- søster i telefonen om deg. Kanskje du satt å hikka der i Bergensbøgda...hehe..

Gratulerer med fin omtale i BT, hyggelig med omtale i avisa. Litt misunnelig der, neeeeiiiii ikke på omtalen men på alle de frivillige hjelperne som stillte opp med husvask ;) Litt overrasket over at du har sluppet ut av din søsters hus, trodde hun tyna deg til margen for den gardinsyinga, eller er det liksom pc du tørker støv av nå.

Nok tullprat fra meg nå, kos deg med kvelden, så regner jeg med at det blir et innlegg med de nye gardinene snart. Kanskje du greier å inspirere, her er det gardinfritt på kjøkkenet akkurat nå.

Talast ;)

Anne sa...

Hei:) Leste innlegget i BT om deg:) Kjempe koselig blog, mye fint og inspirernde:) Ha en fin helg!

adales verden sa...

Du må være dronninga;)
Suuuper imponert over bloggen din og alt du viser frem!!!
Takk for tittn, du er en inspirasjon.
Det skoskapet ditt kommer jeg aldri til å glemme.FANTASTISK KULT!

Merethe sa...

nei og nei, for en nydelig og krydret repotasje! :)
jeg er innom her jevnt og trutt, og følger med, snuser og trekker til meg insirasjon på inspirasjon..men det er desverre sjeldent jeg setter i gang med prosjekter.har du noen gode råd til en 4 barns mamma som synes det er så mye bedre å kose seg i sofaen på kveldstid, istedet for å male? :D Jeg synes du lager noen aldeles flotte wall words- skulle så gjerne ønske jeg også hadde turt!
Jeg ønsker deg en flott helg :) Takk for mange timers god underholdning ;)

Tone sa...

Så flott hjemmehos-reportasje, den har du all grunn til å være stolt av :-) Kjenner meg så godt igjen i det du skriver om mannens flatskjerm også... Mannen min kunne nok også slått seg til ro under en hvelvet båt...Bare han har tilgang på kjøleskap, flatskjerm og playstation, er interiøret forøvrig revnende likegyldig for ham.Jeg hadde ikke orket å være gift med en mann som blandet seg borti valg av gardiner og stash. Æsj... ;-)
Ha en fortsatt fin helg :-)

Anonym sa...

Kjære Bloggdronning!

Boligen din er virkelig en fryd for øyet! Du er så utrolig flink!

Ha en fortsatt fin helg!

Klem fra Augusta Willhelmina

Tanja sa...

Heihei, favorittbloggedama mi! :)
Kjempeflott reportasje om deg og hjemmet ditt, vet du om den ligger på nett? (har sett inne på BT, men fant ikke noe)
Digger det skoskapet ditt, som mye annet hos deg! Å besøke bloggen din er et av kveldens høydepunkt for meg, får meg mang en gang en god latter av skriveriene dine, blant annet om termometeret i stua, hehe! :)
Ha en fortsatt god helg! Klem :)

Liv Elin sa...

o Dronnig av Blogglandia ! ;)

Kjempeflott reportasje og bilder av deg og hjemmet ditt !
Måtte lese det for mannen min - og han humret litt gjenkjennende innimellom , spes da din manns små-frustrasjon ble beskrevet ! ;)

Jeg er også hekta av bokstav og ord-trenden for tiden - kommer nok til å bli litt av det etterhvert hos meg også....

Håper du har en flott helg !
klem

Anonym sa...

jeg må bare få lov til å si at jeg ikke er her inne for interiør inspirasjon, men helt generelt hverdags inspirasjon - for hvor godt og uttrolig morsomt du skriver om hele og halve og liksom livet du lever.
Forsett akkurat slik!!

Marias skriblerier sa...

Du, så utrolig herlig med den artikkelen!!!! Bloggdronning ja :) Jo, synes igrunnen det var en god beskrivelse jeg ;) Du er jo kjempeflink!

Klaffen sa...

Hei Miss Bloggdronning :) he he, dett skal du nok få høre lenge tipper jeg! Gøy da, kjøpt BT bare for å se deg og ditt jeg. Artig altså!Nydelige bilder, fin artikkel og ikke minst eller aller mest ei knakende flott dame!! Ønsker deg en strålende søndag. klem

Ragna sa...

Trend-setter hihi :-) Artig han broren din!

Liker ordene på veggen din men har ingen selv - ennå. Vurderer å skrive noen velkomstord i gangen min men det hadde vært spennende med noe mer originalt enn "Velkommen"...

Anonym sa...

hvordan går det med trend-setteren? tisser han inne?

Hvilken hund er midtøstens hissigste?
Israelsk bosetter...

Hvilken hund gir seg aldri? Fortsetteren!

Hvilken hund er god i språk? OverSetteren!

helsing lillebror,født i huggormens tegn

Fotballmamma sa...

Gratulerer som bloggdronning!
Første gang jeg er inne hos deg, kjmepemye fint her. Håper det er greit om jeg linker til deg?
Fortsatt god helg.

Karna sa...

Digger bokstaver...og hos meg må de absolutt ikke settes sammen heller, men så er jo ikke jeg lærer da...... =0)

Har sendt deg en mail.....MASSE LYKKE TIL!!!!!!

Velvet and Linen sa...

What a fantastic idea.
You did a beautiful job.

xo
Brooke

Anonym sa...

Hi Emmeline,

Great, texts everywhere. I was about to ask you how you make these perfect letters, but lucky enough you told yourself... I simply love the cupboard with Nancy Sinatra's song on it, is it truly Ikea? And the curtains will be great, don't worry ;-)

Related Posts with Thumbnails