søndag 18. januar 2009

Om blogging og rangering og sånn...



I dag har Elin skrevet om den berømmelige Twingly listen:) -også kalt Mysteriumslisten. Der man er med eller ikke. Der man er den ene dagen har en plassering høyt oppe, for så å være langt nede neste dag. Der man bør bli pinget eller var det plinget på et eller annet plingeapparat. Der man bør linke til -eller bli linket av noen? Jeg har ikke peiling rett og slett. Da jeg oppdaget Twingly listen syns jeg det var litt spennende å surfe innom de andre bloggerne for å se hva de blogget om.



Vi interiørbloggerne har omtrent 15 representanter på listen, som ellers består av en fin blanding av scrappere, hobbyblogger, politiske blogger, fotoblogger, moteblogger og synseblogger. Når man først begynner å surfe rundt på denne måten er det fort gjort å føle seg som en lettvekter, til tross for fast medlemsskap hos Grete R. Vanskelige politiske tema, filmer og bøker analyseres, og i kommentarfeltene vrimler det av fremmedord som Emmeline knapt har hørt i hele sitt liv.


Etter en del surfing på Twinglybloggene endte jeg med å kose meg hos Frøken Makeløs, som jeg ikke kjenner...men som skriver dette: Jeg har vært fryktelig opptatt med å kysse, ligge tett inntil, fnise, boble og generelt vise meg fra min aller beste side. Frøken Makeløs har rett og slett funnet en etterlengtet Make, og Emmeline SMILER for seg selv når hun leser. Dermed har jeg funnet EN blogg utenfor min egen interiørbloggesfære som jeg klarer å følge med på. Iallefall til en viss grad. Iallefall til Frøken Makeløs setter i gang med Kongo versus Palestina analyser. Da svipper jeg fort og greit tilbake til puter, blomsterbuketter og prikkete kopper i min egen verden.


For meg er det nok best å overlate de vanskelige emnene til resten av Bloglandia. Jeg trives best med tull, tøys og hvit stue. Rangeringslister er sikkert kommet for å bli, men dypt derinne er jeg aller mest takknemlig for at det finnes over 400 andre jenter som jeg er i fellesskap med. Disse bloggene utgjør min egen Twinglyliste:) I denne gjengen strør man rundt seg med positive kommentarer, ros og støtte. Her finnes det veldig få lettvektere når det gjelder gardiner eller ommøblering! Takk for alle koselige kommentarer. For alle besøk. Jeg setter STOR pris på hver og en av dere. Det hadde ikke blitt noen blogg uten dere:)


PS: Bare for å understreke at viktige nyheter også har en plass her hos meg, så vil jeg fortelle at jeg endelig har fått tak i hjertefat fra SIA. De er kjøpt på Havna Interiør:) TUDELU!

37 kommentarer:

Carpe Diem sa...

Fine bioleter som vanleg inne hos deg:)

Ha ei fin veke:)


btw: Gjekk inn på linken, og du ligg på 27 plass;o)

irina sa...

Du er nå søt da. Liker alltid det jeg leser her.
Goklem fra trøndelag :)

Carpe Diem sa...

Fine bileter skulle det så klart stå, lol

Christinas låvebutikk sa...

Hei!

Nydelige bilder her hos deg Emmeline!! En ren nytelse!
Ha ei fin ny uke!!

Klem fra møre:0)

Rosa sa...

Eg vil sei det er MYKJE kjekkare å lese bloggar med blomar og Green Gate enn harde politiske tema. Dei bileta ser ein meir enn nok av i all verdas nyheitsmedium (no reknar eg kanskje ikkje med at det er fullt så mykje bilder i slike bloggar, men kva veit vel eg?) Så spørs det jo kva som er formålet med blogginga - å underhalde/la seg underhalde, inspirere/la seg inspirere, eller løyse verdensproblem med krig og fred og sånn ;)

Eg kjem iallefall tilbake, liste eller ei ;)

heidishemmeligheter sa...

Det er så befriende å være medlem av et samfunn hvor man er mest opptatt av å ha en trivelig hverdag. Så får andre bloggere ta seg av "krig og fred og sånt".
Ha en fin uke!

hjemme bra sa...

Hei. Så koselig blogg du har! Og så fint ein heim! Massevis av nydlieg bilder.
Eg kjem nok på besøk fleire gonger her :-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hopper over twinglylisten og rett til hjertefat, slitan..de er veldig fine!
Enig, Frøken Makeløs er en toppings blogg ;o)

Natti

Frk. K sa...

Takk gud for at det finnes sånne "lettvektere" som bryr seg om hvite stuer, lysekroner, gardiner, kommoder, stoler og levende lys. Politiske debatter, analyser av ditt og datt får man mer enn nok av i diverse medier etter min mening... Jeg trives best her inne hos deg og de rundt 400 andre interiørfrelste, jeg. ;)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

ps..hvordan står det til med hekleteppet ditt?..jeg er snart i havn , tenkte du ville like å høre det hi hi.

My home is my Castle sa...

Åååhh så koselig det er å være her blant dere herlige interiørbloggerer :) Og bare kosse seg med bloggingen uten å skulle diskutere verken det ene aller det andre :)
Dere er herlige, alle som en og du er bare herlig Emmeline :)
Nydelige bilder, som alltid.

Klem,fra Kari

Crinoline sa...

Hei Emmeline.For en fersk blogger er det så befriende og festlig å lese bloggen din.Har fått meg mang en god latter.Fortsett med dine skråblikk på livet,tull og tøys i din hvite stue.Du er en sann gledesspreder.Takk skal du ha.Titter ofte innom deg og skal bli flinkere til å legge igjen en hyggelig hilsen.Den omtalte listen har jeg null peiling på.Natti,natti.

Anneli sa...

Nydelig service <3
Ha en koselig uke!
Klem <3

Laila sa...

hihihi, du får sagt det.
Jeg liker aller aller best lettvekterblogger, jeg, så hos meg og min liste er du en favoritt. Den favorittplasseringen må du dele med mange andre lettvektere, men det regner jeg med du synes er helt ok. Sånne vanskelige temaer, er greit i en halvtimes nyheter, og jeg kan gjerne støtte en hjelpeaksjon og sånn, men her inne vil jeg bare kose meg og ikke tenke på verden der ute. Jeg er så lett som en fjær i så måte.
Ha en fin mandag i din hvite flotte stue! Klem fra Laila

Torunn sa...

God morgen!
Ja, jeg har også vært inne på den listen og kikket.
Gjeeeesp..... Takker for at det finnes enkle sjeler som liker noe annet enn å drøfte polistikk og denslags. Det er viktig DET også, men min hensikt med blogging er å koble av.....ikke koble på!

Har en venninne jeg, eller en bekjent rettere sagt. Hun syns jeg er en stor tåpe, at jeg er materialistisk og helt hinsides all fornuft fordi jeg elsker å kjøpe små ting som gjør det hyggelig hjemme. Hun blir sur hver gang vi andre jentene snakker om interiør og hun møter definitivt ikke opp på den hyggelige sølvpussingskvelden vi har før jul. Sånt fjas har hun ikke noe til overs for......
At hun i tillegg ikke aksepterer at bla jeg har litt andre interesser enn henne er dessuten ødeleggende for bekjentskapet.

Nei, takke meg til litt enkelhet innimellom alt alvoret jeg også.

Her på øSTLANDET SITTER MAN INNESNØDD I DAG OG I TILLEGG HAR JEG EN SYK DATTER HER. Satser på å få god tid til å surfe rundt på ulike blogger :-)

Ha en fin dag

Torunn

H elle K sa...

Hei herlig skriving,,, alltid koselig å stikke innom. Fine bilder. Ha en fin uke.

Kristin

decomarta sa...

Oh! What a beautiful dinning room! You have such a wonderful home! I'm envy you :)
I adore those cups and bowls with heart motive. They're so sweet!

Jannicke sa...

...det er jo slike nyheter vi liker å høre! Slitan med nytt fat.. Må ha meg en tur til Havna snart. Har de fått inn litt nytt??

HildeS sa...

Det er en fryd å komme inn til deg. du skriver så utrolig bra.. ha en fin fin mandag.

Sommerlyst sa...

Hei Emmeline! Er ganske fersk i denne bloggeverden, men for en verden!!Hvertfall blant oss som blogger om hus og hjem :)!! Alle her inne er så hyggelige med hverandre og det er så utrolig mange inspirerende hjem og damer der ute! Med 3 små barn er hverdagen travel og lettere kaotisk og nyheter om "krig og fred og sånn..." får jeg inn fra alle andre kanter -så blogglandia har for meg blitt mors lille fristed! Når kvelden kommer, synker jeg ned i sofaen og inn i en verden med flotte hjem, møbler og utrolig hyggelige damer. Her finner jeg tips og motivasjon til å fortsette å bry meg om å skape en hyggelig atmosfære for mine barn (om mann)....Noe hvertfall jeg synes er viktig og meningsfyllt.

PS: alltid like kjekt å titte inn og lese innleggene dine. Du skriver veldig bra!
:)

Anonym sa...

Kjære Emmeline. Det er så godt at noen tar ansvar for å være hyggelig her i verden. Det gjør du nemlig. Hyggelig at noen vet hvordan ting egentlig bør være og deler det med andre. En blir så lei seg og føler seg så maktesløs, dersom en bare leser og følger med på alvorlige temaer. Livet og verden består av så uendelig mye, og en bryr seg jo, selvom en ikke har mulighet til å engasjere seg sterkt i alt. Enhver må leve ut fra ståsted og ta ting som de kommer. Ett stettfat med frukt har vel aldri satt igang krigstanker hos noen, tror jeg? Jeg velger å tro at det er gleden over familie, hverdag og "småting" som er det "egentlige livet", det som alle egentlig ønsker. Trygghet og ro til utvikling, og til å ta vare på hverandre og seg selv. Mulig det er naivt å tenke slik, men har skjønt at en ikke er alene om tankene, blant annet ved å følge din blogg. Takk skal du ha Emmeline. Håper du får en kjempeflott dag, slik at du kan dele gledene med meg og andre som leser bloggen din. Klem fra Hilde.

Amelie78 sa...

... Men visste du at Frøken Makeløs liker å lese bloggen DIN, Emmeline? :) Se link-listen hennes. Og by the way står akkurat dere to på min "fire favoritter"-liste som jeg nylig slang med i et innlegg om awarder. (Har aldri kommet helt inn i dette med awarder, men...)

Herlig innlegg dette her! Du er toppen!

Klem fra Amélie

Fotballmamma sa...

Skjønner ikkeno av de listene der da jeg er helt ny, men ksote meg med siden din, og alle de fine bildene. (:

Merethe sa...

Du er vel bare hæli` :)

Anonym sa...

Hei,
Slutter meg til alle de andre som synes interiørbloggen din er kjempekoselig å stikke innom, du har et flott hjem og alltid koselige bilder derfra. I tillegg skriver du jo så herlig...positivt og veldig selvuhøytidlig.
Fortsett med det..!! er innom deg hver dag.

Hilde B.

Anonym sa...

Åh, så koselig! Jeg har lest din blogg i noen måneder også og det er sånn ca den eneste interiørbloggen jeg følger med på. Vi driver med kulturutveksling! :-D

Fjordheim sa...

Hehe, ja. Det er ikke alltid en kan
ta inn over seg alle de vanskelige nyhetene som florerer i media.
Vet du, det er så utrolig godt å kunne surfe rundt på alle de koselige interiørbloggene uten å måtte ta politiske standpunkt.
Så flotte bilder fra deg.
Ha en fin ettermiddag :)

Anonym sa...

Hei du Emmeline, ja det kan være rent skummelt å surfe rundt og se at det aldri tar slutt på fine bilder og spreke kommentarer ;) Og så jeg, interiørarkitekten - Må være litt tungvekter, men liker også å være lettvekter. Ikke har jeg nytt kjøkkken heller, men Sigdal fra 1972!
Hjelp og hjelp. Det er bare å kjøre på! Ha en fin dag, du skriver morsomt :D Likte det med hvit stue.

Bette sa...

Tenk om verden hadde vært sånn som her i interiør-blogglandia!! Er helt imponert over alle de koselige kommentarene bloggerne sender til hverandre! Ikke mye missunelse ute og går her!!
Og dette liste-styret har jeg ikke helt skjønt enda....couldnt care less!! Syns det er gøy å se hvor mange som har besøkt bloggen min,og blir utrolig glad for hver eneste kommentar jeg får;o)
Digger bloggen og stilen din!!
Ha en super uke!

-Bette-

MallaKla´ra sa...

Hei Emmeline! Veldig koselig blogg du har - er innom deg hver dag, men har liksom ikke fått rotet meg til å legge igjen noen komentar enda. Men på det innlegget du hadde 19 desember, fra bursdagen, så har du en knall fin mugge/bakebolle på bordet. hvit med riller! Hvor har du "funnet" den? Skulle så gjerne ha hatt en sånn. Klem

hvorfor ikke... sa...

hærlig refleksjoner....
Må virkelig si jeg har følt meg som en lettvekter blandt interiørbloggerene mange ganger...men hva så? Jeg nyter i fulle drag og lærer mye, jeg!

Lurte veldig på hva slags blogger jeg er selv en periode...hm!...ikke interiørblogger, ikke hageblogger
...ikke...???
så fant jeg at jeg er en lystblogger: Jeg blogger om akkurat hva jeg har lyst, når jeg har lyst og besøker de bloggene jeg har lyst...
Egentelig er vi vel lystbloggere alle sammen? Hva betyr da listene og rangeringene? ...og nå skrev jeg en kommentar til deg, bare fordi jeg hadde lyst;)
Ha en flotters kveld, Emmeline!

hilsen en av fansen, -lister eller ikke lister...

hvorfor ikke... sa...

Men at du er lettvekter????
DEN går jeg IKKE på!
...har lest for mye her inne...;)

Henriette sa...

Og eg som akkurat har funne ut kva Greengate, Housedoctor, RM (det var det, og ikkje SM, sant?)er for noko.........Ja,ja lettvektere er me vel heile gjengen på eit eller anna felt;)

Alltid koseleg å kikka innom hos deg,
Ha ein flott kveld:0)

Gunhild sa...

Hadde ikke hørt om denne lista før du og Elin tok det opp. Men jeg vet jo at du er på topp på en annen liste og har vært det lenge. Nemlig topp 5 hos Sol Interiør. Men det visste du kanskje :)
Ja, det er vel fortjent:)Alltid trivelig med innleggene dine. La oss få høre om kjøkkengardinene snart...

Mitt hvite hus sa...

Herlig=)

Har ikke satt meg inn i disse listene jeg. Men koser meg her inne i denne bloggverden. Og det skal jeg fortsette med. Nyt kvelden Emmeline.
Klem Kerstin

My little footprints sa...

Hei Emmeline!
Nydelige bilder fra hjemmet ditt! Må si jeg liker denne hjerteserien godt! HAr ikke noe fra den selv, men synes den er utrolig kos! Enkelt og vakkert design ;)
Ønsker deg en flott uke!
Klemmer fra et snøfyllt østfold;)

Mia sa...

Heh hehe, artig vinklig på det hele, og den beste måten å se det på.... Tull og tøys, det er det jeg også trives best med. Men jeg må si det med Frøken Makeløs tok virkelig kaka... fikk meg en herlig latter her.

Related Posts with Thumbnails