torsdag 15. januar 2009

Trancherbord


Jeg har i flere år hatt et gammelt nattbord som hjørnebord mellom sofaene. Det har vært dårlig med nærbilder av bordet, fordi det ikke var særlig fint. Nå har mitt gamle trancherbord fra Ikea overtatt hjørnejobben. Bordet hadde opprinnelig hjul og var veldig høyt. Nå er hjulene saget av, og bordet har fått noen strøk med hvitmaling. Bildene er ikke så bra, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet! Bordet er fremdeles litt høyt, men nå kan jeg lirke hånden inn fra sofasiden. Så kan jeg hente et blad eller en bok fra kurven i hyllen (*som på bildet er tom)....



Ellers er det ikke så mye å skrive hjem om fra Emmelinehjemmet. Hverdagslivet er ubønnhørlig tilbake. Det er lange dager på skole og jobb, og huset er iskaldt når vi kommer hjem. Vi drømmer derfor om å få på plass en varmepumpe i løpet av noen uker.


Hver ettermiddag er det sånn at vi setter oss under et teppe og venter på at varmen fra peisen skal bre seg. Når det endelig er blitt varmt er det allerede blitt kveld, og neste morgen er det kaldt igjen. Det er mye sjarm med å bo i et gammelt hus, men det er jammen mye frysing også....



Jeg gleder meg til en surferunde i morgen:) Skal bli kjekt å se hva dere har foretatt dere i uken som gikk! Ha en riktig varm og deilig kveld alle sammen.

28 kommentarer:

Cathrine sa...

det bordet var utrolig smart! nå skal jeg gå rett ned å fåreslå det for sambo.vi mangler et bord eller noe i en krok her skjønner du:P takk for tips!

Gunhild sa...

Det bordet likte jeg også.Helt i min stil. I dag kom vi hjem til iskaldt hus. Hadde vært strømbrudd og varmepumpa hadde slått seg av. Det er da en skjønner hvor deilig det er med varmepumpe. Gøy å se at du har kransene enda:)Orker ikke å gå ut og plukke kvister i kulden, men blir det litt varmere skal jeg nok lage litt igjen.

Lille Lavendel... sa...

Vi har gammelt hus og varmepumpe, MEN huset er ikke isolert(enda...) så det kan bli litt kaldt på det kaldeste morningene det og!:) da er det godt å fyre i tillegg!:)
Stilig det bordet!

Liv Elin sa...

Så lurt å bruke det bordet til hjørnebord - ble kjempefint som hvitmalt ! :)

Varmepunpe er bra greier vettu - vi fikk en helt annen varme i huset etter vi fikk den i hus......Men det blir mindre vedfyring da- savner det litt !

Og helt enig med deg i forrige innlegg - hunder har ikke noe opp i en gucci veske(eller hva det nå bør være ;) å gjøre ....de må da få lov til å bruke de fire bena de tross alt har for å brukes !! ;)

God kveld i stugu til deg Emmeline !

Høytrykk sa...

Å, for en god idé å bruke det trancherbordet! Jeg har nemlig surfet rundt omkring i kveld for å finne et avlastningsbord/konsollbord i riktig stil uten å finne noe, så dette bordet må sjekkes ut nærmere. :)

Min Verden sa...

Ja, kaldt og mørkt er det - men det går bare en vei: mot SOMMEREN :) Det er så deilig å ha noe å se frem til - ikke sant? Flott det bordet. Mitt (samme) står fortsatt på kjøkkenet, umalt! God natt. H.

Helene sa...

Hei Emmeline
Vi monterte varmepumpe sist vinter og det er noe du kan se frem til. Deilig med jevn temperatur. Før sprengfyrte vi for å få opp temperaturen, så når vi skulle legge oss var det som en badstue her.Nå er det godt og varmt hele døgnet.
Men lat blir en! Ikke ofte vi fyrer i ovnen nå...
Eneste minus er at alle plantene tørker veldig fort!! Så for meg som ikke har grønne fingre, går det stort sett den veien høna sparker med blomstene. Heller det enn å fryse;o)

rod i hob sa...

Apropo en stygg ting (I tillegg til tv) VARMEPUMPE!! Men du verden kor godt de e å stå opp når nå i forholdt til før.. Godt å komma heim te lunka hus :-)

God helg :-)

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, very nice photos.The house of zink are beautiful.LG,Elke.

Rekkehuset sa...

Så fint bordet ble! Helt ugjenkjennelig jo!!
Å fryse er ikke ålreit, dere får sette dere ENDA nærmere peisen:-)
Riktig god helg!

Anonym sa...

Knall-idè med det bordet.. og fint var også..

Skjønner hva du mener med kaldt hus.. murhus er likedan, og vi mangler peis..men så er jo litt kos å krype sammen under et pledd, da:o))

Ha en flott fredag..

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjenner jeg nå er heldig som har en svigerfar som jobber her i huset... Nå er riktignok jeg hjemme i permisjon, men de dagene vi ikke er hjemme passer han på at det er lunk hele dagen! :D Det er snille mannen sin det!!

Lynetmor sa...

Hei, så fint et bord du har fått deg:-) Ha en fin helg :-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

http://mammashus.blogspot.com/2009/01/tapet-hjelp-en-vekt.html

Lyst til å komme med en tanke forresten? ;)

Huset på toppen sa...

Koselig hjørne krok du har laget av et Trancher bord:)Ikke noe kjekt å fryse,håper det ordner seg med varmepumpe innen kort tid!! For det har vært veldig kaldt her i Bergen i høst/vinter!!
Ønsker deg en fin,fin helg!
Klem Linda

http://isadeb.canalblog.com/ sa...

Bonjour,c'est un très beau blog.Isabelle

VillaVanilje sa...

du har det utrolig lekkert både bord, lyshus og hele stemingen du lager i rommene er helt fantastisk!

Bitteliten sa...

Så flott bord du har laget!! Kjempe smart ide!

Kan forøvrig signere ønsket om varmepumpe...

Ha en fortsatt strålende helg!

☆Therese sa...

Så smart med det bordet!!!
Syntes det ser knallfint ut :o)

Vi har også varmepumpe (sambo`n selger/monterer når han er hjemme fra Nordsjøen) og kan anbefale det på det varmeste (ha ha). Det er i alle fall vedlig behagelig og så er det jo litt godt å vite at vi sparer litt strøm !!

Ha en deilig helg,
klem

Cornelias Hus/Chez Nous sa...

Bordet ble kjempefint! du er kreativ, du. Enig med deg at det kan bli litt i kaldeste laget med gamle hus. Enkelte kvelder gruer jeg meg til å legge meg fordi det er så kaldt. Men det er sjarmerende, da.

God helg til deg og dine.
Klem fra Ida

Guttemamma sa...

Bare innom for å nyte bilder og ønske god helg!! HØres jo litt koselig ut å sitte tett under teppe foran peisen da..Smil fra Anette

Nina i Paradiset sa...

Varmepumpe er deilig, og vi bruker latterlig lite strøm!
:)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Smart bord!
Kaldt ja, det blåser gjennom marg og bein og tykke murvegger...
Ha en fin helg.
Klem

Anita sa...

Det ble fint og praktisk!! Satt her om dagen og lurte på om vi skulle hatt ett bord i sofakroken, men der råder egentlig saccosekkene og det er også veldig pratisk;0) Oj! Varmepumpe! Det vil mannen her ha også, men da her interiør damen her protestert! Syns det er så stygt, skjønner du både ute og inne, også har vi ienge ok plass å ha den! Blir ikke varmepumpe her *rister på hodet*! Nå smører varmepumpe mannen frokost ttil meg:0)) Ha en strålende helg! Klem!

hvorfor ikke... sa...

Du er kreativ på gjenbruk!
Bordet ble veldig flott og praktisk med den dekorative kurven.

Varmepumpe, ja, det ønsker jeg virkelig for alle...spesielt de med gamle hus. Vi hadde det sånn vi også: hutre-hutre...og sånn ved leggetid ble det endelig varmt i stua...Det er en nytelse å komme hjem til varmt hus...Den varmepumpa er noe av det beste vi har investert i!
God helg til deg!
Jeg skal kose meg her inne med gamle innlegg. Det er så lenge siden jeg har vært innom, så da har jeg mye godt tilgode;)

Smil Torunn

Daria sa...

så kreativ du er,herlig teppe du har på soffan.

ha ei fin helg

Tonje sa...

Så flott det ble og for en kjempefin løsning:-)
Gir meg over av alle dere flinke damer "der ute".

Ha en fin lørdagskveld.

Klem Tonje

Anonym sa...

Gratulerer med "giftesmykke" .. nå blir du vel gift igjen, eller??

Kos dæ

Related Posts with Thumbnails