lørdag 17. januar 2009

On a string



Jeg har lenge vært litt ambivalent i forhold til plasseringen av kitchen knaggen min. Da vi hang opp pynt på denne til jul ble det rett og slett alt for mye. Dermed har jeg tatt vekk pynten og hatt den hengende nesten helt uten pynt. I dag var det likevel takk og farvel til knaggen på dette kjøkkenet. Jeg har nemlig fått en bedre ide....



Til sommeren skal Kitchen knaggen få et nytt liv på hyttekjøkkenet vårt. Der har vi en helt egen vegg som bare venter på en knagg med sneisne kjøkkenhåndklær i lekre farger!



Her hjemme har knaggen blitt erstattet av et lite galleri. Jeg har festet en streng mellom hylleknektene. På strengen har jeg festet bilder med små klesklyper. (*13 kr for åtte stk på Ark bokhandel)




Her kan man jo egentlig feste hva som helst, et koselig kort, glansbilder eller huskelister. Jeg har printet ut noen bilder av barna som jeg laminerte etterpå. Jeg ville nemlig prøve for å se hvordan det ble. Jeg syns det ble kjempegøy:)
Nå har jeg også ENDELIG funnet ut hva som skal få erstatte røde helårs-julegardiner! Mer om det etterhvert:)
Ha en fin fin lørdagskveld alle sammen!

36 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en koselig ide - flink du : > Du har et veldig koselig kjøkken. Jeg må også ha nye gardiner der - de røde henger fortsatt i påvente av å finne noen nye. Ha en kos kveld.

Dagny- Heim sa...

Det var kjempelurt! Passa mykje betre enn knaggen også, tipper den blir fin på hytta. Lurt å laminere bileta.
Ha ein triveleg laurdagskveld!

Perlehvit sa...

Kjempefint kjøkken du har!!

Ble stilig med bildene under hylla!!

Jannicke sa...

..dette var kjempefint, og gav meg mange gode ideer! nå skal jeg jakte på hylle til kjøkkenet ;o).
Ha en fin lørdagskveld!

Tara sa...

veldig stilig ble det!!!
jeg hadde julekorta hengende med klyper og snor i kjøkkenvinduet...kjempekoselig...:)har ikke klart å fjerne den helt...så nå henger det bilder av kidsa der;))
klem tara...

Sille sa...

I would like to sit there - beautiful!!!

Greetings
Sille

Fru Fryd sa...

Så fint det ble. Lurt å laminere bildene, for da holder de seg nok mye lengre. Klokken som du har over hyllen var knakende flott.

heidishemmeligheter sa...

Du er full av påfunn du, Emmeline!
Må innom hver dag for å finne ut hva du NÅ har funnet på.
God helg til deg!

Gunhild sa...

Så fint og rent i fargene hos deg. Du er veldig bevisst når det gjelder fargebruk. Ble litt nysgjerrig på prosjekt kjøkkengardiner. Hva har du nå i tankene?
Jeg laminerte jo noen englebilder til utekransen. Har ikke fått den inn enda. De bildene er like fine, til tross for at de har fått mye regn på seg.
Jeg har også laminert alle diplomene til jentene. Tenkte at hvis jeg lager huller i topp og bunn, og knytter de sammen med tråd, så kan jeg henge de opp i lange rekker. Enda ikke gjort :)

Fire Hjerter sa...

Ja, det var en god ide. Har sett mange som henger opp barnetegninger på sammen måte.
Ellers så var det e n veldig søt liten kjøkkenkork du hadde. Som ett sukkertøy med alle de rosa og røde fargene.
Ha en god kveld.

Prinsesse Elin sa...

Javel. God kveld i stua. Nå kjeder jeg meg noe helt forferdelig! Å hildrande du. Her har det absolutt ikke gått i ett i dag. Jeg burde hatt vært enda mer bånn gass. Men jeg kan ta det igjen i kveld. Nå er snart nr.2 ferdig med lexington kjole:O) Me love. Etterpå må jeg nesten lage en gutt for to damer kan ikke få kaninbarn.
Jeg holder på å planlegge nye prosjekter i "hjemmet som aldri blir ferdig" I dag fant jeg både hylle og skatoll til prinsessa:O)
Å det er rett for jeg gir etter for maset om flatskjerm. På en betingeelse....at tv benken blir delt på langs i to slik den ikke tar så mye plass. og at hyllene i stua som forøvrig var gratisk for svinner ut og alle bøkene flyr opp i Tv stuen i den bokhyllen der:O) Et rimelig krav synes nå jeg. Skal vi finne på noe i kveld???

camillaslykke sa...

Nydelig den kroken din der altså:)
den benken er jo aldeles nydelig, og var en super ide å ha bilder hengende under hylla.Har samme type hylle på kjøkkenet, så takk for tips!
ha en fin helg videre...

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, ooohhhhhhh very very nice.A wonderful weekend,from Elke.

by Siv sa...

Kjempefint ble det. Og knaggen kommer sikkert veldig til sin rett på hytta!
Jeg har også slike snorer med bilde på med kleshengere, kjempegrei måte å henge opp ting på. Lager bare 2 stk hull i veggen :)
Ha en supertopp helg
*Siv*

Anita sa...

VEnter spent jeg, for jeg må ha nye kjøkkengardiner jeg også! Eller må ha er vel en overdrivelse, men vill iallefall! Kos dere!

Høvebakken sa...

God ide! Fine farger:)

Unknown sa...

Sååå koselig kjøkken du har også mye vakkert servise fra Green Gate du har fremme.....nydelige bilder.
Klem..Ellen

beauty comma sa...

Hei, så gøy blogg med masse fargar innimellom det kvite! Skoskapet var supert, absolutt verdt arbeidet =)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempelurt! :) Skal ha det i bakhodet når vi skal bygge hus og kjøkken og sånn :) Du har det utrulig fint heime hos deg :) Er alltid så kjempeartig å stikke innom. Fekk meg ipod av min kjære til jul og den kan ein faktisk surfe på og sånn, til og med kommentere, sjølv om ting tar ofte litt tid då. Uansett :) Eg har hatt slik fast vane i det siste at eg ikkje har fått sove når eg legger meg, så da smugleser eg dei nye innlegga på bloggen din under dyna, for å ikkje vekke min kjære :D Men så skriver du så artig at eg må berre le, og da er det ein kar som vakner fort! :) Han har hørt mange av historiene dine, for du skriver knakande bra gitt! :) Og med så mange flotte bilder, blir jo alt berre perfekt :) Håper du har ei flott helg :) kos deg masse! Godklem

Hilsen fra landet sa...

God helg! De zinkhusene gjør seg så godt, uavhengig av høytid og slike ting. Tenk at jeg enda ikke har fått tak i et sånt!

Min Verden sa...

Jeg synes nå begge deler var fint :) Er ikke så kresen eller så godt vant - haha! God lørdag. Hanne

Olstad sa...

En koselig idee dette med kort og bilder er litt vanskelig. Som ekte småbarnsmor har jeg kjøleskapete fullt av slikt teipet fast. Men ikke så lekkert da...

God helg.

☆Therese sa...

En smart idè :o)

Sov godt!!

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Det var veldig kjekt!
Huskeliste har iallefall vært noe for meg!
Ha en fin helg videre Emmeline!!

Cornelias Hus/Chez Nous sa...

Det ble kjempefint! Svart-hvit bilder er så fint. Artig med forandring.

God helg til deg.

Klem fra Ida

Miss.T sa...

Dette var en kjekk ide !!
Du har det bare så fint hjemme. Superfin den lille benken du har på kjøkkenet ditt.

Min Verden sa...

Ja, ikke sant? Jeg bare digger den katta di med hjelm :D God natt. H.

Bo med Lena sa...

Det er jo det deilig med interiør da... at man kan drømme seg bort i blogger og interiørblader i stiler man kanskje aldri kommer til å ha hjemme men som man kan fantasere om...

Jeg har nok både en "skap-Greengate" i meg jeg også ser'u ;)

Også var det prosjekter da. Jeg synes dugnadsånden i familien din virker som en genial ide. Nå som jeg har funnet det nye mantraet mitt tror jeg at jeg skal prøve å overbevise folk om hvor gøy det er med dugnad. Kanskje det er håp om at flisene på vaskerommet kommer på plass der de skal være, og kjøkkenet blir malt, og stua blir malt og soverommet... ja, det er kapittel for seg!!

Ha en super søndag Emmeline!

Karna sa...

Dette var kjempe smart Emmeline, flott måte å henge opp bilder og fine invitasjoner på!

Har vel strengt tatt ikke brukt for flere møbler jeg heller, men da disse viste seg på finn, måtte jeg bare. Det beste var at de er ganske nette, så jeg kan plassere de hvor som helst, og når jeg en gang blir ferdig med gangen kan det være greit med en sofa en kan sitte i når en tar på seg skoene.

Her er det ikke særlig koselig i dag, blåser så forferdelig at det er iskaldt i huset, så jeg har hentet frem en vifteoven og tjukke sokker.....Skal snart igang med maling i gangen, men har utsatt det bare litt, må drikke litt kaffe og blogge litt først....

GOD SØNDAG!

Anonym sa...

hei! hvordan laget du lift gardinen? og hvor har du kjøpt knaggen? jeg finner den ikke på sandnes

Klaffen sa...

Så lurt! Stakkars deg, du venter vel fortsatt på overraskelsen fra meg du? fikk magesår skjønner du, og har ligget mer eller mindre i 10dager nå. Men i morgen skal jeg UT, og da skal jeg forsøke å rekke posten også! Du er IKKE glemt kjære deg! de bildene var veldig flotte, en koselig greie det der! ungene må være stolte at den flinke mamman sin! ha en superduper dag til deg. klem

T:o)ve sa...

For en koselig krok! Kitchen-knaggene var en super ide til hyttekjøkkenet, tror jeg låner den ;o)
Ha en fin dag!

Hulda sa...

Syns det så veldig fint ut med bildene på strengen, det er alltid smart med slike løsninger. :) Så koselig ut på kjøkkenet.

Anonym sa...

Nydeligt !!! Det sier jeg for alle de små detaljer er bare så LEKKERT!!!!
ha en fortreffelig uke som kommer
:)

mali-mo sa...

Her svinger du deg rundt med det ene prosjektet etter det andre..og kommer vel i havn ;) Venter i spenning på gardinnyhetene.

Her hos oss er vi uten kjøkkengardiner så langt, men vi har fått VANN og OPPVASKMASKIN og jeg ser livet på en ny måte. Halvannen mnd uten oppvaskmaskin var neimenn ingen fest ;) Hehe, man blir fort lat ;)

Ikke så mye nytt å melde hos meg, vi har bursdager i famiien på løpende bånd nå, og det er aktiviteter og fester rundt omkring hver helg. Denne helgen var svigermor 80, og jeg har svingt meg med hjemmebakt kake og blomsteroppsatser. Artig, men travelt.

Ha en fin uke snuppelinen ;)

Anonym sa...

Å for eit nydeligt hus du har:)!

Related Posts with Thumbnails