lørdag 24. januar 2009

Evig runddans



Nytt tv i gigantstørrelse har selvfølgelig ført med seg en voldsom ommøblering. Stue er blitt til spisestue og spisestue til stue igjen... Dette skjer omtrent en gang i året.

I dag har Emmelinemannen hatt eksperthjelp for å plassere høyttalere på absolutt helt perfekt måte. To menn og et målebånd---jeg sier ikke mer! Jeg gikk rett og slett og kjøpte meg en bok i protest. Nå skal jeg lese "Boktyven," mens resten av familien ser på LATTERLIG stor tv.



Etter at nytt TV kom i hus har jeg sjekket sparekontoen for å se om det kanskje snart er mulighet for å realisere pianodrømmen min. I samme øyeblikk som man logger seg på nettbanken, konker selvfølgelig vaskemaskinen ut. *Firetusen spenn takk! Moralen er: Logg deg aldri på en nettbank hvis det er penger der inne. Da forsvinner de fortere enn svint!



I kveld er det gjensyn med gamle klassekamerater fra barneskolen. Det skal bli kjekt. Kommer tilbake med nyknipsede bilder av gigantskjerm til skrekk og advarsel i morgen. SO LONG!

25 kommentarer:

Laila sa...

Jeg synes jeg ser de to som finmåler hvor høyttalerne skal stå. hehe, det er nok ikke bare vi som er nøye på det, nei...
Allikevel, selv om du har fått et monster-tv, ser stua di flott ut. Og tv har de fleste, så det er bare sånn det er. Men kjenner jeg irriterer meg over det selv, ja.

silje-sin sa...

Jeg tror ikke engang et gigant-tv kan ødelegge hvor nydelig det er hos deg! Utrolig flotte bilder! God helg:) klem fra silje.

Anonym sa...

Visste du at de har hvite tv'er hos Hifi-klubben? ;)

Anonym sa...

Har du ikke en kjellerstue og overlate til mannen din? Vi har en helt moderat tv i stuen, og monsterutgaven kjellerstuen. Og siden ungene setter pris på stor skjerm, ser de helst på tv nede. Helt perfekt!

Monicas sa...

Enig med silje-sin...du har det innmari koselig og lunt..her har sambo og signalisert om en gigant tv....snakker om 50 tommer, noe som for meg er rein idioti.....korr ska e gjør a malerian mine, spørr æ, men det e ikke så nøye...gru/gleda mæ te å se din tv..go fornøyelse i aften

Fjordheim sa...

Ja, ja. Det er ikke bare bare med alt det som disse mennene drar inn i hus. Gleder meg til bilde.
Kan tenke meg du har fått det til å se bra ut.
Håper du hadde en flott kveld med treff av gamle skolekammerater.
Ha en flott søndag :)

Anonym sa...

Kjære Emmeline!

Jeg er nok en av dine lesere som ikke er særlig flink til å legge igjen kommertarer på bloggene jeg stadig titter innom. Du er absolutt blitt en av mine favorittblogger, med dine finuerlige kommentarer på det som skjer rundt deg og ditt nydelige hjem! Du gir meg faktisk utrolig mye, uten at jeg ber om det, og uten at du får noe igjen! Takk for at du deler!!

A.L.

Anonym sa...

Ser ut til at ombøbleringen ble da emmeline!! Kjempefint, og det er deilig å se tv på stor skjerm...når du har kommet over hvor harry du syns det er (hvis du er som meg). Håper du koser deg i kveld. Gleder meg til å se tv i morra, tjihi!

Anonym sa...

Stakkars deg. kan trøste deg med at boktyven var den beste boka jeg leste i 2008. selv om den er litt trist.

~reggy~

K@ri sa...

Ja, du deler virkelig!
Nesten ikke en dag uten et eller flere gullkorn fra deg:o) Du gjør meg så glad! Og det syns jeg du skal vite!
Og at det er stor forskjell på mann og kvinne, det greier du å få frem med lunhet og humor. Jeg vet ikke om mannen min noen gang kommer til å lese hva du skriver, men jeg kjenner han igjen i din mann :)))
Og jeg kjenner meg igjen i kommentarene dine.
Jeg håper du har overskudd til å dele hverdagslivet ditt med oss fremover. I så fall har vi mange gullkorn i vente. Blogg er ikke bare vakre bilder, men også tanker og erfaringer!
Og jeg syns ikke det er så dumt at setningene dine er noenlunde feilfrie og velformulerte heller.
Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Klem fra Kari

Hanna sa...

Fin blogg!
Mycket fina bilder.
Tack för titten!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Ramme Alvor sa...

Vakker og harmonisk innreiing i heimen din. Håpar ikkje at nyinvisteringane heilt forpurrar ideen som ellers gjenomsyrar interiøret dykkar :)
...når det gjeld kommentaren om nettbankar so er eg ei av dei som har nettbankvegring...strutssyndromet kallas det vel også..

God helg!
Britt

My home is my Castle sa...

Dette ble jo kjmepeflott :)) Og jeg er sikker på at tv`n blir bra den og hehe.. Du har vel fått lov til å dille litt rundt den ;)
Gleder meg til å se...

Klem,Kari

Rosa sa...

har han først kjøpt høgtalarar frå HiFi-klubben er det jo fint at dei gjev den ultimate lydopplevinga, då ;) Men ja, trur nok eg hadde himla bra med augene av to mann med måleband sånn i kampens hete.

Tippar det blir ei bra TV-oppleving når du berre kjenner _restane_ av kamelen i halsen ;)

Anita sa...

Jammen er jeg glad for at jeg vant den greia og at vi endte opp med en 37 tommer! Det eneste teite ekstra utstyret var en dekoder fra kanaldigital og den syns bare så vidt:0)) Kos deg med boken!

Heidi-anitha sa...

Så utrolig koselige bilder:) Streifer stadig innom dine 10 på topp, og får meg en god latter hver gang...helt hærlig:)

Gleder emg til å se den nye tittekassa deres:)

Klem White vintage

Anonym sa...

Jo takk, det der kan jeg alt om..
Går ut i fra at Emmelinemannen har kjøpt en sånn der fjernkontroll der alle dingsene styres fra. Da kan du glede deg til en helaften med opplæring.

Ser forøvrig at en anonym nå kommer på banen for å strå salt i såret.. dårlig gjort..

Ellers ser det ut som du tar det hele med fatning siden du klarer å finne nye flotte løsninger på møbleringen.. lekkert!!

Håper kvelden ble festlig.. :o))

Anitas hus sa...

Jeg fortalte mannen min om TV handelen til Emmelinemannen og han lo godt. Han var litt sånn; yes, la menn være menn, vi vil ha store tv`er og høytalere.
Selv har jeg endelig klart å få hivd ut mannens to gedigne høytaler i str. 140x50x50 cm!!!! I stedet måtte jeg kompansere med at han skulle få kjøpe souround-anlegg. Betingelsen var at høytalerne skulle være små og henge høyt på veggen. Vi dro sammen til Elkjøp og mannen fikk hjelp fra en butikkansatt; Jeg skulle hatt ett souround-anlegg, men høytalerne må være små, du skjønner, sa han og nikket bort på meg som sto mindre intresert noen meter bortenfor og pratet i mobiltelefon med en venninne... Åååå, ja, jeg skjønner, svarte butikkmannen medlidende og fant frem ett souround anlegg med små høytalere... he,he...Kvinnelist vennen, det er viktig i slike saker;)
Gleder meg til å se monsteret ditt^^,)
Ha en super kveld med barndomsvenniner!
Klem, Anita:O)

Min Still By Maia sa...

Så nydelig det er hos deg!
Du klarer helt sikkert å få til stylingne rundt TV`en :)

God helg klem

Piil sa...

Så fint du har det:-) Delikat og lekkert med hvite møbler!! I forbindelse med stort tv har løsningen hos oss vært å bygge den "inn i veggen".
Fortsatt god helg:-)

HEIDIS KLEINES PARADIES sa...

hej Emmeline,

der Spiegel in Deinem Speisezimmer ist ja ein Prachtexemplar. Dein Wohnzimmer ist sehr gemütlich, da fühlt man sich bestimmt gleich wohl. So eine schöne Häkeldecke habe ich auch angefangen zu häkeln. Aber ich habe immer mehrere Projekte in Arbeit, da kann es noch dauern, bis sie fertig ist.

Einen schönen Sonntag wünscht Dir

heidi

Ninas Drops sa...

Kjempekoselig hus du har..
ååå ser for meg gutta med målebånd ...herlig vettu..sikkert lurt å stikke en tur ut ja..

Drops

ANETTESHUS.COM sa...

Så mange fine bilder!!! Du har et vakkert hjem, Emmeline:)

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem Anette:)

LillaLykke sa...

Som Silje sier, så tror ikke jeg heller at en gigant-tv kan ødelegger hvor nydelig det er hos deg! Utrolig flotte bilder!! :)

vivian sa...

Hei!
Du vet det sikkert ikke, men jeg er en trofast leser av bloggen din. Du har en utrolig koselig blogg som jeg gjerne vil legge til blogglisten min. Er det greit eller? ;-)

Hilsen vivian

Related Posts with Thumbnails