mandag 12. januar 2009

Vis meg ditt TVapparat og jeg skal si deg hvem du er



Drømmen om en Eplehage utfordret meg i går om å vise TV-skjermen vår. Den er stor, den er klumpete (ingen flatskjerm her i hus) og den er ikke noe interiørobjekt.
Helt til venstre i bildet, litt oppe ved døren skimter du det berømmelige TERMOMETERET også.



Termometerhistorien i gårsdagens innlegg har ført til at jeg har fått en kommentar på bloggen fra noen som kjenner meg "live". En anonym og hyggelig kommentar, men samtidig med en bekymret undertone. Det var fra en som mente jeg burde tenke på hva jeg luftet til allmennheten. At meg og familien ble "avkledd" her på bloggen. Men gjør vi egentlig det?
Er Emmelinefamiliens verden en slags reality på nett, eller er det fiksjon? Er blogglivet virkelig??

Dette med blogg er en spennende ting. Man kan presentere de historiene man selv ønsker. Man kan dele litt av virkeligheten. Eller uvirkeligheten. Når jeg skriver at jeg har tenkt å sende en torpedo etter mannen min, så er det selvfølgelig ikke tilfelle. Mannen min har lest historien og ledd godt. Jeg har ledd jeg også. På bloggen kan man farge historiene i svart og i hvitt. Man kan overdrive og underdrive. Jeg skriver små anekdoter som bygger på episoder jeg har opplevd. Dette er Emmelines verden. Emmeline maler og pusser opp. Emmeline matcher gardiner og hekler tepper. Er du naboen min, eller har du hatt meg som lærer? Ja da kjenner du ikke Emmeline, men Meg. Det er faktisk noe HELT annet;)

Bildene er knipset litt rundt i huset. Jeg syns nemlig ikke at vi har det så veldig feminint. Når jeg ser bildene så er det visst ganske feminint likevel gitt! I den maskuline ånd sender jeg derfor TV utfordringen videre*VIS OSS HVORDAN DU HAR PLASSERT TV APPARATET DITT. Utfordringen går til Den gode feen. Prinsessa. Mali -Mo, Karna og Bo. Videre går den til ALLE andre som har lyst til å skrive et TV apparat innlegg.
Ha en god dag videre alle sammen. Enten du kjenner Meg eller Emmeline;) TUDELU!

31 kommentarer:

Tara sa...

hei på deg emmeline!!!
liker godt de små, vakre og rosa detaljene dine:)))
klem tara...

Christina sa...

Godt sagt!!:)

Vakre bilder fra huset ditt! Elsker stilen din..

Ha en nydelig kveld sammen med mann og barn!

Klem
Christina

Photo-Me-Life sa...

Man må skrive om det man vil, å dessuten bruker du jo mye humor i måten du beskriver det på. Det er som å redigere ett bilde, få ting sterkere frem...

Keep up the good work!!!
Du får besøke bloggen min å lese om dagens flause....den var flau

Anita sa...

Det er jo det som er så perfekt med denne verden, spør du meg! At vi kan være og er så anonyme som vi vil! Så greit og uforpliktende! Huset kan se ut som ett bomba krater, men jeg tar bilder av en bitteliten del og mange lar seg imponere:0) Trives med dine små hverdagsfortellinger jeg, som ikke nødvendigvis er tro kopi av din hverdag! Må bare få si at historien om mannen på butikken og agurken nok er den jeg husker best! Helt utrolig! Ha en flott ettermiddag med dine kjære! Klemmer fra Anita!

Fjordheim sa...

Det er fint hos deg, selv om det er både tv og ledninger der også. som hos alle oss andre.
Syns egentlig at den tv en din var lys og fin, passa godt inn den.
Nei det går ikke ann å ta alt som skrives bokstavelig.
Jeg fikk en reprimande fra min mann siden jeg hadde skrevet at verkstedmannen ble skremt ut for å se på bilen vår. Sa da til han at jeg tror ikke noen tar det bokstavelig. Men hvem vet. Kanskje noen gjør det. Jeg er glad for at du skriver med litt snert. Har mange morsome stunder når jeg leser din blogg,
Ønsker deg en flott kveld :)

irina sa...

Som jeg skulle ha sagt det selv !!
Jeg sminker på sannheten for å gjøre en historie bedre.

G forstår det han ler godt og sier at jeg er flink til å skrive :)

Selv om vi har forskjellig smak syns jeg du har det nydelig hjemme. Og flink er du !!

Må bruke deg som konsulent når vi bygger sommerhuset !!

Stoooor klem

Nooria sa...

Innleggene dine er fantastisk, og det er de eneste jeg leser høyt for mannen min ;-)). Selvfølgelig må man klare å skille mellom Emmeline og ditt faktiske private liv!

Jeg regnet nok med at du og mannen din lo godt sammen av dette innlegget :D.

Ingrid sa...

Fint det er hos deg! Og du skriver jo så artig om livets små trivialiteter, som vanlig.. :)

Anonym sa...

Huff da.. kan ikke folk ta en spøk for en spøk.. jeg synes du har flotte innlegg, EMMELINE.

Alle trenger å røre på smilebåndet en gang i blandt!Det er nok alvor og bekymringer i de tusen hjem.

Jeg gleder meg til neste innlegg med intime detaljer fra Emmelinefamilien;o)))

Kos dæ, og masse klemma fra mæ.

Stine sa...

Synes tv-bildene dine var kjempefine jeg. Syns faktisk den gled godt inn i resten av interiøret! Det er jo som du sier, her kan en dele akkurat hvor mye eller lite en vil dele. Og overdrivelser/underdrivelser er jo en fantastisk måte å gjøre historier mer imponerende! Jeg ler alltid godt av dine historier, enten de nå er helt nøyaktig eller om de er "pyntet" litt på! Her en dag bestemte jeg meg for ta bussen til byen, for å se om jeg kunne oppleve noen fargerike damer eller vakre menn.. Men den gang ei, det var kun meg og ei anna helt gjennomsnittelig dame på min egen alder på hele bussenturen..

M.E.V. foto sa...

Hei! Du skriver knakende godt, og bildene er nydelige:) Likte de skoskapene i innlegget under her...

Anonym sa...

uansett om du skriver alt fra virkelighet eller ikke, så må jo alle skjønne at det med torpedoen ikke var alvorlig ment - man må ikke ta NOEN så alvorlig - JEG LO MEG SJAKK JEG i går da jeg leste historien din - som jeg så ofte gjør når jeg leser bloggen din!!!
Akkurat nå burde jeg sende noe langt mere alvorlig etter gubben min, enn en torpedo da de 5 tingene han har fikk ansvar for å rydde opp etter at koffertene er tomme etter juleferien - ENNÅ ligger på gulvet og flyter...
Skulle så gjerne hatt NOE som fikk han til å reagere - før jeg kapitulerer;-)
Stå på Emmeline!!!

Rosa sa...

hihi, det er jo godt å sjå at du legg på litt og trekkjer litt ifrå der det passar. Ellers var eg litt spent på TV-apparatet ditt. Her i huset håpar mannen intenst på at ein diger flatskjerm skal banke på døra kva dag som helst. Flatskjerm har eg ikkje noko imot, men å måtte snu på hovudet for å lese tekstlinjene - det finn eg litt problematisk ;)

Lukke til med termometer, Emmelinemann og velmenende bekjente blogglesere

klem

Anonym sa...

Hei emmeline.
Alt hva folk kan "henge seg opp i." Grunnen til at din blogg er så unik er nettopp humoren og ironien i det du deler med leserene.For ikke å snakke om mye fin inspirasjon.Toppers!!! Synes jeg.
Ha en kjæmpefin dag :-)

Monicas sa...

Syns dette var fint jeg...har fått utfordringen, men kviver meg veldig....tv er ikke no vakkert syn hos oss, så må nok svelge noen kameler om æ ska tørr å legge det ut...ha en flott mandag

Anonym sa...

Jeg kjenner foreløpig bare Emmeline, men er ingen tvil om at begge to er gode damer! Synes Emmeline blir litt sånn som Nemi, som ligner, men ikke er identisk på tegneren/forfatteren. Gleder meg til en deilig bloggeår med dine herlige observasjoner og historier!

My little footprints sa...

Heisan!
Jeg må nesten få kommentere det termometer innlegget ditt.. haha.. jeg forstår deg VELDIG godt!... Mannen min får ikke ha høytalere i stua en gang, ikke bitte små en gang.. haha.. Nei takke meg til, det vil jeg IKKE ha! Nei, det holder med lyden av Tv`en i massevis ;) Duppedingser er ikke velkommen her hos oss, de hører til i kjelleren ;)
Koselige bilder fra hjemmet ditt, lyst og fint ;)
Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Nina i Paradiset sa...

Jippi, enda en som ikke har flatskjerm!!!
U saved my day! (litt lei av samboerns mas over dritt-tv'n min! Men når vi begge er kommunearbeidere, kan han vel ikke forvente at: VIPS så kjøper vi den hvite Pioneer-tv'n til 30 000! (hva med nytt bad i andre etasje da???)
PS jeg tror jeg har maken termometer liggende, men å så synd at jeg trenger det nede i planterommet! ;)

Det Lille Hvite Huset sa...

Synes det så veldig trivelig ut hos dere jeg og tv'n hos dere er slett ikke noe monster.. selv har vi en kjempekasse som liksom stå en meter ut fra veggen... så flatskjerm hadde vært toppen,.. men her er den tv biten litt nedprioritert... :-) ha en fortsatt fin uke.

Bea sa...

Så fint du har fått det!
(som om det var noe nytt at du har det fint ;)
Jeg lurer litt på om jeg glemte å skrive til deg at det ligger noe til deg i bloggen min, nå vet du det iallefall :)
ha en fin kveld,
klem Connie Maureèn<3

Hilsen fra landet sa...

Enig med deg - bloggene er litt fakta litt fiksjon og alt er lov! Overdrivelser, underdrivelser osv. Vi klipper og limer fra hverdagen og deler det vi ønsker. Men det er nok lurt å være litt bevisst, og det synes jeg det virker som du er.

Kari sa...

Du har en herlig blogg med utallige morsomme historier fra Emmelines liv. Fiksjon eller fakta hva spiller det for rolle?? Fortsett slik som du gjør. Du gjør hverdagen gladere:)) Det ligger noe på lur til deg på bloggen min;)

Prinsesse Elin sa...

Jeg kjenner begge!!!
Emmeline er en "ting" som ser på liver med sitt skråblikk.
Man kan enten velge å skrive om unger om ikke vil ha ost men nugatti på matpakka, eller man kan skrive om opplevelser satt på SPISSEN slik at vi andre som leser får en latterkule hver eneste dag. Husk: En latter forlenger livet og bloggen Emmelie har sikkert forlenget mitt med mange 100 år. Personen bak bloggen er helt vanlig dame med alle de hverdagslige gjøremål som alle oss andre.

Synes bildene ble fine de men du kunne godt hatt gjemt skjøte ledningen på gulvet. HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA.

Her har alt som går på to lagt seg. Untatt meg da. Jeg og hun som fortsatt går på 4 leker nattens dronninger... Var faktisk ute og gikk en lang tur. Det var skikkelig deilig. Skal legge det inn i timeplanen min hver eneste dag. Det gav virkelig energi
( akkurat som om jeg trenger det)
Kos deg videre i kveld med et ryddig og fantastisk flott hus og unger som holder på å slå hverandre i hjel.;O)

Mia sa...

Er det ikke nettopp det som er så fint med bloggen, spør nå jeg...? At vi kan vise det vi vil (og la være å vise det vi så absolutt ikke vil), å skrive det vi vil, være optimistiske om vi vil (selv om vi kanskje føler akkurat det motsatte) og i det hele tatt velge akkurat det vi vil skal komme "på trykk". Så får folk heller gjøre opp sin egen mening hva som er hva...

My home is my Castle sa...

Synes du hadde en flott tv jeg :)
Og fortsett å skriv som du vil...

Ha en vidunderlig dag :)
Klem,Kari

A home far away sa...

Fina bilder du visar, och tv apparater är aldrig fina, så är det bara!

Kram Gunilla i Singapore

Karna sa...

Helsiken Emmeline, er ikke akkurat noe jeg er stolt over...men det er vel det ikke mange jenter som er heller...er vel heller det annet kjønn som viser stolt frem monsrene sine...altså TV'en og slikt!!! =0/

Når du nå er ferdig med gangen din, som ble KNALL fin så kan vel dere pakke snippeskene deres og komme ut og hjelpe meg dere da???

Fy flate, hos meg flyter ALT. Sagmugg over HELE huset, med to hunder som løper ut og inn og ut og inn...blir helt GAL!

Går jo så seint også, og i går fikk jeg beskjed om at det jeg hadde gjort selv, ikke var godt nok...HVAAAAA!

Får se om jeg rekker å tørke støv av TV'en og ta et bilde....

TINCO sa...

Jepp eg ser TERMOMETERET, her er det eg tenker:
*Nøyaktig hva var instruksjonene?
Ikkje lov å ta det ned?
*La oss unngå at dine ting blir fjernet, ved å følge instruksjonene...
Hvis ikke du har fått noen annnen instruksjon,,, veeel så har han vel ikke noe imot at det blir kvitmalt?

Blonder og perler sa...

Hei,Emmeline.

Fine bilder!!
Imponert over skoskapene, virkelig make over.
Og stå på og skriv akkurat hva og hvordan du vil på bloggen din. Du er en fantastisk skribent som liver opp min hverdag.. med nettopp din skrivemåte.
Frida

Sissel sa...

hei!
Hvor er TV-benken din fra? Likte den veldig godt :) (min er jo en horror-furu-benk fra 90-tallet..)

Koselig blogg og morsom blogg. Følger jevnlig med, men har vel ikke lagt igjen kommentar før nå :)

Tryllefeen sa...

Hei Emmeline!
Fortsett bloggen din som du gjør! Er ofte innom siden din! Ha en fin helg!

Related Posts with Thumbnails