tirsdag 16. mars 2010

Fashion katastrofe


Tusen takk for alle inspirerende kommentarer på forrige blogginnlegg:) Jeg har smilt meg gjennom kommetarfeltet, og har notert meg boktips og andre kjekke råd som jeg skal prøve!


Siden gårsdagen skulle være starten på mitt nye liv, hadde jeg bestemt meg for å gå hjem fra jobben. Nytt yttertøy ble kjøpt inn til jul, og i går skulle tøyet tas i bruk for første gang. En ting er jo at jeg har prestert å legge på meg litt siden jul, en annen ting var at jeg ikke hadde prøvd kostymet før i går!


Da jeg sto foran speilet i gangen, klar for å gå hjem, fikk jeg en snikende mistanke om at dette kanskje var et noe spesielt antrekk! Knall rutet jakke med matchende rutebukse, som minnet om noe, men jeg kunne ikke helt huske hva. Trangt var det også. Om jeg skal si det selv så hadde det en lett touch av sprengt pølse over seg!


Jaja, tenkte jeg, det får duge, og så trakket jeg av sted. Jeg hadde ikke rundet rådhuset engang, før jeg skjønte at dette var en fashion katastrofe de luxe. Folk sperret opp øynene, og tittet uhemmet på Mummitrollet i rutedressen! Det var da jeg skjønte at jeg hadde kledd meg i klær som fungerer best på curlingbanen.


Emmeline satte opp farten og gikk det tøy og remmer kunne holde. Jeg vurderte en kort stund å gå innom Bystasjonen, for å kjøpe meg noen nye klær, men tenkte at jeg snart ville være forbi den verste folkemassen. Så begynte den lange turen hjem, forbi Haukeland sykehus -som faktisk er vestlandets største arbeidsplass. På grunn av det pene været var det uendelig med mennesker som hadde bestemt seg for å gå hjem i vårsolen. Alle tittet like forskrekket på den trinne curlingdamen, som kom svett og andpusten i vilt tempo oppover veien.


Antrekket hadde muligens fungert om jeg var 1,80 høy og 50 kilo, men det er jeg jo ikke. Dermed måtte jeg innse at dette kostymet kun fungerer hvis man går seg bort i fjellet. Da kan redningshelikopteret se deg på to kilometers avstand, og redde deg uten problemer. Jakken kunne rett og slett vært den de sang om i salmeboken: Midt i nattens mørke blinker, som et fyrlys - jakken din!


Da jeg endelig kom hjem var jeg så sprengt at jeg knapt fikk frem et ord. Jeg trampet inn i stuen, der mine håpefulle satt, og de stirret sjokkskadet på sin mor. Har du gått SÅNN, spurte lillesøster måpende!
Ja, svarte jeg, og det kan jeg love var siste gangen!!


Dagens bilder er: katastrofeklær fra Sportmann, Curlingbukser fra OL og pyntebilder fra SiA i skjønn forening:) Jeg er tilbake med gode gamle hjemmeknips i morgen:) SO LONG!

65 kommentarer:

Kort og Søm sa...

*ler*..veldig underholdene lesing må jeg si...
(jeg ler selvfølgelig med deg..og ikke av deg.. :o)
Hilsen Fredrikke

RoseSommer sa...

Åh, skjønner deg!
Mamma kjøpte noen fine, fargerike, behagelige rutete bukser til meg da jeg var 10. Etter fem minutter på skoleveg var de allerede døpt "KANUTTENBUKSER" av mine såkalte venner. Det ble en lang dag.....

Miamor sa...

...smiler veeeldig i sofakroken...og kanutten var vel før curlinggutta ja..hvem skullle tro at mamman til Knerten skulle bli slikt et moteikon da....

Anettes drøm sa...

Fantastisk!! Du kunne ikke tenke deg å skrive noen bøker også da, så vi kan ha noe å more oss over på sengekanten? (er ikke så ofte jeg har med pc'en dit skjønner du..), men en bok av Emmeline kunne gjort seg! Tenk deg hver kveld å sovne med et smil rundt munnen. Da må jo enhver morgen blir utrolig bra!!
Ha en fin dag med eller uten ruter :o)

Barbros lille atelier sa...

Hi, hi, du er nå herlig:-) Men det er jo greit at folk får det med seg når du er så sporty at du går hjemfra jobben...

Klem

Merethe sa...

Neimen, folk må da skjønne at vi går mot lysere tider og at Emmeline gleder seg til Påske?!
Og at Emmeline må gjøre slike stunt for at alle leserne hennes skal smile og få en god dag??!!

<3

Jannes lille sted sa...

hehe, herlig. Du forteller så utrolig godt. Så for meg deg der du hastet hjemover.
Ha en flott da
Klem Janne Merethe

Caroline sa...

Du har alltid noen herlige tekster. Det er alltid en glede å lese bloggen din, blir på så godt humør da.

Klem Caroline

Ingvilds Englehjem sa...

Ha ha ha det er alt jeg har å si...

Syntes du er tøff som fortsatte jeg;)

Alle trenger litt farger og ruter i hverdagen:)

Fru Rosas Hjem sa...

Haha...Du er så morsom og herlig:))

Stor klem fra

Fru Rosa

Beate :-) sa...

Jeg lo godt av innlegget ditt, akkurat det smilet jeg trengte på en tirsdag på jobb!

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hihi...herlig historie! :)

Klem

ide-puffen sa...

Jeg tror jeg ler meg i hjel.......( og det med en lettere forkjølelse og dertil hoste anfall)
Jeg lo så høyt at min mann (som har hjemmekontor) kom busende inn og lurte på hva i alle dager som var så morsomt. Du altså er en gledens inspirasjon og nå har du gjort dagen min bedre igjen.

Stå på i hvilket som helst antrekk.

Hilsen fan Randi

Helena R sa...

Jeg ler meg skakk, så for meg alle mulige og umulige bilder i hodet... Kan virkelig levende forestille meg det scenariet der, he he..

Eirin Bjørnstad sa...

Ler godt og skjønner at du lever et spennede liv, midt i det daglige. En deilig evne det der, å se det store i det små. Fortsett å live opp vår hverdag du, Emmeline. ;-)
Alt godt fra Eirin

Lille my sa...

Hahaha, jeg ler meg ihjel! Du skriver så levende, ser for meg hele turen!!

♥ Linnie ♥ sa...

Hihihi ;D

Etter å ha lest flere innlegg av deg, over lengre tid, så kan jeg ikke hjelpe for å lure på hvordan stilene dine på skolen var.

Du skriver jo så utrolig bra, med en sånn innlevelse, at dersom du skreiv på samme viset på skolen, så måtte lærerne virkelig ha gledet seg til å lese dine stiler :D

Ha en flott dag :)

yesheimen sa...

He-he, må le litt av innlegget ditt. Du er jo så god til å skildre, at en lett lever seg inne i hele situasjonen. Ser deg for meg, men jeg synes dressen var ganske fin jeg da. Kan ikke skjønne at folk skulle stirre sånn!!! Jeg tror du er en smule paranoid ang din egen kropp jeg. Det har du helt sikkert ikke noen grunn til. De færreste er da 180 og 50 kg.
Så mitt tips er: Behold dressen og gå med hevet hode.

Ha en super tirsdag.
Klem Ann<3

Emmeline sa...

Hei Linnie:)

Jeg fant faktisk vitnemålet fra gymnaset hos mine foreldre her forleden;) Der står det svart på hvitt at min ALLER DÅRLIGSTE karakter var i NORSK SKRIFTLIG, så jeg tviler på at de syns det jeg skrev var noe særlig...hehe!

FruLisa sa...

Fantastisk bra skrevet:-)

Mariadatter sa...

Nok en dag får du meg til å grine av latter!!! Takk!!!

Hilsen Mariadatter

Anonym sa...

Kjære deg ,kor va du henne når du kjøpte rutete bukse? Det e vel ikkje nokke for nokken av oss voksne jenter!?
Føler med deg på den laaange veien hem fra byn.
Ha en fin dag:) Hilsen Randi S

Monika sa...

Takk for latteren
Klemma

Emmeline sa...

Randi S:

Det var billig...det var liksom ikke verre enn det;) -og så tenkte jeg at det ville være helt naturlig å gå fjelltur i rutete bukse.

Nå er jeg ikke helt sikker lenger!

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Syns dressen var fin, jeg! Men du kunne kanskje bruke delene hver for seg?
Ellers tror jeg noen var misunnelige....

Hilsen Elisabeth.

Unknown sa...

Hahaha... nok en herlig dag fra Emmelines verden:o))
Du forteller så godt, jeg føler liksom at jeg ser deg for meg idet du spinner gjennom gatene i klovnedressen:o)

Gleder meg til neste innlegg alt kjenner jeg!

Klem Line

Linda aka Myrini sa...

Det er så herlig å lese bloggen din, Emmeline.
Og, i dag fikk jeg meg en god latter i tillegg. Du skriver med en god porsjon humor og selvironi - stå på!
Klæm

Hjertedamas blogg sa...

Kjenner igjen følelsen av å føle seg håpløst kledd for anledningen. Grøss og gru. Men er du sikker på at det var så ille som du trur??? Som regel er det bare oppe i vårt eget hode....Klemz

Anonym sa...

He he..du skriver og skildrer så man ser det for seg!Vil bare si at bloggen din er veldig god underholdning og inspirerende!!Faktisk helt nydelig:-)

Anonym sa...

HA HA HA HA HA HA HA !!!!

Du er ekstremt god til å skrive og snakk om ha selvironien i orden! Hahahah

Jorunn

Frydisblog sa...

Å herregud dette var morsomt=)
Frøydis.

Linda sa...

Haha-ha... LOL! Nå sitter jeg og humrer og ler her jeg sitter.
Utrolig morsomt skrevet!

Takk for flott blogg og god underholdning!

Hos Camilla sa...

Kjenner meg igjen ja... Jeg har tatt skrittet til "GO123" med "Balke" marianne.

Njut i din trädgård sa...

Jag har bestämt mig för att gå gå gå gå bort mina NYA kilon. -1 kilo på tre veckor. Ja ja det är i alla fall inte plus. *ler*

Kul att hitta hit!!!

Gustav og Berta eli.ostgard@getmail.no sa...

De blomstene på øverste bilde var skjønne!

Sol sa...

Ler så tårene triller her. Leste det høyt for min 14 årige datter, og hun lo med meg. "Hun er i alle fall selvironisk" sier hun.....
Herlig!
Ler også med deg, ikke av deg ;-}
Synes det er flott at folk ikke går kledd helt A4.......

Anonym sa...

Flott drakt, hvilken farge har du?

Jeg tror at du så helt skjønn ut i rutene,og for hver gang du går hjem med den på, vil den jo bli litt løsere i fasongen. Bare positivt å bli lagt merke til, hvem vil være grå mus som ingen ser på?

Sjuskeline sa...

Alt kler den smukke, Emmeline, og du er nå like smukk samme hva du har på deg! Fortsett å lyse opp i hverdagen :-)

Stoooor klem, Sjuskeline

Anonym sa...

Herlig historie som jeg kjenner meg igjen i:-) Jeg har riktignok ikke hatt et rutete antrekk, men har selv gått i baret og kjøpt et hel rødt antrekk som satt som et pølseskinn for noen år side. Det så jo så stilig ut på den velproporsjonerte dama i reklamen.

En liten bok med dine små hverdagsskildringer hadde vært toppers.

Blåveispiken sa...

Hahaha...ler så jeg dauer ;)
Du er god du! Merkelig det der - at det ser så utrolig lekkert ut i katalogen...jeg bestiller og gleder meg som en unge til å få det hjem i posten. Og gang etter gang ødelegger jeg dagen med å hente pakken på posten, kle det på meg og kikke håpefullt inn i speilet, men.....nei, ikke denne gangen heller. Kan da umulig være samme klærne de har avbildet i bladet, som de de sender hjem til oss? ;D Keep up the goodt work!( både med blogging og trening!) Klem

sandra sa...

du er utrolig god til å skrive!! jeg liker normalt ikke å lese lange innlegg, men hver gang jeg starter på din side, må jeg lese hele innlegget før jeg kan si meg fornøyd! Og hvergang må jeg smile og kansje lese noen av setningene for min mann som sitter bak i sofaen;)

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hehehe uff, ikke kult å føle seg sånn!
Men nå kommer snart våren, og da blir det lettere å komme seg ut og man kan gå lange, deilige turer!
Jeanette

Forever Love sa...

Haha, søren at jeg ikke fikk meg et glimt:)

og du jeg kommer ikke over det forkle eller forklekjolen du viste rundt juletider fra et haug-gammelt KK, tenker faktisk ofte på det, hehe..
Kunne du hjulpet meg med oppskriften er jeg veldig takknemlig.
Hilsen Tonje

Britten sa...

Men de klærne må du da bruke når det ble SÅ effektiv trim av det !

;-)

Emmeline sa...

Hei Tonje:)

Send meg en epost så skal jeg scanne oppskriften og sende den til deg:)

kallemillelente sa...

Jeg lurer på om det nye livets tilhørende shoppestopp nå fikk seg en smell. Ny dress i vente-?
Så: Lurer du på om du påvirker dine lesere?
Jeg kjøpte hybridsykkel i går - på sparken - i inspirasjon av innlegget. Det er langt til min jobb. Og enda litt lengre enn langt. Og jeg må gjennom et monster av en tunnel.
Da jeg kom på jobb og fortalte om sykkelen, ble jeg møtt av et unisont latterbrøl. Deretter overdreven bekymring. Dernest fant jeg ut at den eneste dusjen i bygget er en liten hånddusj med bare kaldt vann. Dusjen er plassert over et gammelt orgel, ved siden av et sikringsskap...
Så nå sitter jeg her med sykkel, sykkelbukse (hemorridebukse, ja...) og inspirasjonen fra i går smuldrer opp.
Så dette blir svaret på ditt tidligere spørsmål om Emmelinebloggen fører til kjøpepress...
Men likevel, takk for daglig inspirasjon. Kom med bok, ja!

Ruths datter sa...

Det er ikke alltid å være "up to date" på motelisten når det liksom er noe som sprenger på. Ja du er nå flink da. Fikk gått av deg noen kalorier på denne turen. Jeg tok 50 bussen oppover istedet. du kan lese om turen på bloggen min.Turen kan anbefales.
Klem

Anonym sa...

Utrolig artig lesning:-))
sitter her og smiler for meg selv og kan virkelig se det for meg.

Lykke til videre med trim turene

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er berre skjønn...
You make my day som det heiter i det store utland..
Treng å le litt her vi sit heilt innesnøa..
Kva tid boka kjem? :-)

the Folding chair sa...

Synes du er drit tøff jeg :)

Rita sa...

Fantastisk:) Dette gjorde en grå dag svært så god allikevel. Du er rett å slett fantastisk til å beskrive situasjoner. Tusen takk for at eg nok en gang fikk trimmet lattermusklene :-)

Tone K. sa...

Hei, håper du er klar over at du er
avhengighetsskapende!!!Må innom å lese det du skriver hver dag. Tviler på at antrekket ditt var så ille, men vi er jo våre værste kritikere-på godt og vondt.
Håper rutene kommer til nytte en dag, enten som puter eller kanskje nytt sengetøy til Mailegene?
Ha en fin kveld.
Klem fra Tone

Randi sa...

:-) For ei herleg historie :-) Mannen lurer på kva det er eg sit her og ler av... Synest eg ser deg for meg. Men, du var jo tøff som fullførte då, og curlinggutta fekk jo masse skryt for antrekket.... :-D
Klems

Ragnhild sa...

Er det blåe servise på bilde nr to overnfra, SIA??? Det var kjempesøtt synes jeg, selv om jeg ikke er spesielt fan av blått...

Kjenner meg litt igjen i gåturen din i dag. Vel har ikke jeg rutete antrekk, men jeg føler meg som en stappa pølse, og uansett hva jeg har på meg føles det rutete i allefall! Gir samme feelingen, på en måte! Og den er ikke god...

Anita sa...

Første som slo meg nå var sangen ; "pitt pott nøtt skulle ut å gå men så hadde han ingen bukser på, da tok mor ett rutet skjørt..... Også videre! morsomt er det ihvertfall! Kos deg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Kära härliga du! Jag skrattar så jag gråter. Kan inte låta bli! :-)

Och så flink du var ändå, som fortsatte att gå hela vägen hem.

Unknown sa...

Hei Emmeline!

Sitter her og planlegger stua i det nye huset mitt. Pga. plassen må vi ha hjørnepeis, så jeg lurte på hvor du har kjøpt peisen din, evt. hvilken leverandør? Syns peisen din er veldig koselig. :)

Klem!

wenche sa...

Ha ha, smiler, ler veldig her nå;) du er så flink til å skrive og skildre de små ting! Jeg er ny leser men har kost meg veldig med bloggen din:) du inspirerer;) ang den dressen... jeg kjøpte den samme dressen, men jeg er heller ikke 1.80 og 50 kg, så jeg valgte å sende den i retur! Jeg fikk den følelsen du hadde litt tidligere enn deg! du har min fulle forståelse;)) men jeg ler enda! you made my day;)

Anonym sa...

Jeg ler så jeg griner.......... som vanlig.
Klem fra Kari A.

Sassa sa...

Hei Emmeline
Jeg er stadig inne og titter på bloggen din, og ler like mye hver gang. Du skriver veldig herlig. Skulle gjerne sett deg på vei hjem i de buksene! Sporty av deg å gå hjem.

I forhold til motivasjon - tenk litt på hvorfor du ønsker å endre ting? Er det for egen skyld eller andre? Sette seg mål og delmål, ta en time eller to med en PT.. du er jo så flink til å blogge, ta bilder, oppdatere hver dag.. jeg er helt sikker på at du klarer å ta av deg de kiloene og du bestemmer deg for det:)Lykke til:)

klem Sassa

Anonym sa...

Sitt her og smiler og ler, du er berre knallgod i kvardags-skildringane dine. Du kan sikkert få dei fleste situasjonar til å vera morsomme, i hvertfall i ettertid...
Synes du er tøff : )
Klem Mai Britt.

ANETTESHUS.COM sa...

*ler* Huff, vennen .... får nesten vondt av deg!! Er du sikker på at du ikke misforsto det hele da?! Jeg synes ikke denne rutedressen så så ille ut - mummifasong eller ei?! De stirret sikkert av ren misunnelse!! "Wow! Den dama der går jo som et lokomotiv!!" tenkte de sikkert! Tror du ikke?! *smiler*

Jeg synes i alle fall du er super-sprek! Gå hjem fra jobben i morgen også du, C;)

Stor klem
Anette:)

Anonym sa...

vel, jeg er ca enåtti høy, veier mye mer enn 50 kg (for det ville vært anorektisk med en slik høyde) Men det som er gjengs for de fleste damer er vel at vi i et øyeblikks optimisme shopper noen klær som siden henger i skapet med prislappen på. Og de fleste av oss har vel klær i flere størrelser, ihvertfall vi som har født barn;-)
Et tips når det gjelder et slikt antrekk er vel å bruke de to delene for seg, med et roligere plagg som matcher en av fargene. Jakken til olabukse, eller buksen til en mørk genser?

Anonym sa...

Jeg ler så jeg griner. Elsker bloggen din - blir virkelig i godt humør av deg og dine skriblerier. Tusen takk! Anne

Anonym sa...

Har følgt med på bloggen din en stund, du skriver så urtolig bra :) Lo så tårene trilla av dette innlegget, og las det for min mann som lo sammen med meg :)

Related Posts with Thumbnails