onsdag 10. mars 2010

-og så var gult plutselig kult!


Her forleden ble jeg spurt av en journalist om det var noe jeg ikke blogget om. Dermed måtte jeg tenke litt på det, men så fant jeg ut at jeg sjelden blogger om sykdom og elendighet.


Jeg blogger også sjelden om hva jeg har spist til middag, eller om husarbeid. Jeg liker rett og slett ikke så godt å blogge om trivielle ting. Emmeline liker ikke trivialiteter. Ting man gjør om og om igjen. Vaske, skure, rydde, spise mat, trene og være flink jente! Det er ikke noe for meg.


I dag har jeg også oppdaget at jeg ikke liker å blogge når jeg er i tordenskyhumør heller. Noe jeg sjelden er! Dermed blogger jeg jo stort sett hver dag. Men i dag har jeg vært FRØKEN-PISS-FORBANNA-PÅ-HELE-VERDEN! Det er ikke bra for meg. Da går Emmeline hjem og putter hodet inn i et kjøkkenskap, og inne i skapet spiser Emmeline en sjokolade. På strutsemåten -akkurat som om sjokoladen ikke fins!! Etterpå retter Emmeline seg opp, og sier til seg selv: NO FÅR DU PINADØ TA DEG SAMMEN JENTE, og så setter hun seg ned ved datamaskinen og skriver dette.


I løpet av et øyeblikk føler hun seg jammen santen glad igjen -og samtidig merker hun til sin forskrekkelse at GULT plutselig har blitt KULT! Uavhengig av påske og alt? Merkelige greier! Jeg føler på meg at det blir et gøyere innlegg i morgen, tatt forholdene i betraktning får dette duge for i kveld. Over og ut -tut- tut!

37 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Jeg slenger over en klem jeg for det trenger du nå!

NL sa...

*Klem herfra også*
Håper morgendagen blir bedre for deg ;)

Emmeline sa...

;) Tusen takk! Er allerede i MYE bedre humør og det lover jo bra for morgendagen!

Rosa sa...

eg kjenner det er lenge til eg syns gult er kult, men det kan jo lyse opp ein tordensky-dag, om ikkje anna!

Dokkene under var supersøte - eg er sikker på at å kaste eit blikk eller to på ei slik så forsvinn heile tordenskya.

God klem, Emmeline!

Anonym sa...

Det er utrolig hvor mye " gult solskinn" det er i en sjokolade bit! Kjenner meg igjen der.
Noe annet som driver sinne skyer avsted, er musikk og en liten svingom på kjøkken gulvet!

Du gjør en kjempefin jobb med bloggen og sprer virkelig solskinn til alle rundt deg!
Ragnhild

Irenes Second hand sa...

Ikke tilfeldig att du fikk lyst på gult i dag! Gult speiler solen, og den behövde du nettopp i dag! det står ju også att: "La ikke solen gå ned over din vrede"
Så jeg håper allerede er på bdre humör!

Stor klem med humor till deg fra meg!

Irene

cordelia sa...

Hei min venn:o)
Syntes du skal unne deg den sjokoladen,det er utrolig hvor godt det kan gjøre om mann ikke setter seg ned og angrer etterpå;O)
Kjempefine bilder,gult er faktisk egentlig veldig fint,selvom jeg gjerne bytter den gule badepølsen min i en lilla!!!!;O)Ha en strålende kveld,klem;)

Eva sa...

Gult sprer jo glede, og dermed begynner man å tenke på påsken av en eller annet merkelig grunn. Sjokolade gir lykkefølelse nemlig, og etter få strakser føler man seg forelsket også! Og vips er våren her..

Unknown sa...

Sånn ja, få det ut:o)) Man trenger det iblant...!

Så bra at gult er kult da, har nemlig et innlegg om gult på min blogg og, og det virker ikke som om det er så mange som syns gult er kult - ikke til påske en gang:o))

Fint humøret er bedre...

Klem Line

Blått til lyst sa...

Gult er kult - og betydelig undervurdert og bortevekkvalgt. Det er synd. Og kanskje det er den voldsomme okerbølgen på -90-tallet som har skylden. Oker er, for ordens skyld, overhodet ikke kult, og bør være forvist til langvekkistan en god stund til.
Sjokolade er en suveren lykkebringer, og jeg har overhørt at en skrekkelig treningsøkt gir samme endorfin og lykke-rusen. Det har jeg på ingen måte tenkt å prøve. Derimot en liten rusletur i solskinnet - det skal jeg nok begi meg ut på.
"Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha" (H.C.Andersen) - og så en sjokolade, da :)

Berit på Bønes sa...

Hei på deg, Emmeline.
Det er ok å være litt sinna i blant og litt deppet også. Nå for tiden er det Eva Cassidy som får roen til å senke seg hos meg.
Prøv å høre på disse CD'ene av henne: "Songbird" eller "American Tune".Ha en fin torsdag.
Hei og kjøss på knollbegoniaen!

MammaogMatilde sa...

Er det ikke det jeg alltid har sagt; gult ER kult! :-)

Synnøve sa...

Håper humøret kommer tilbake snart:D

Ha en fin kveld

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Haaper morgendagen blir bedre!
"Du skal vite at de dager tordenskyene henger nedenfor pannebusten da hjelper det aa stikke innom Emmelines blog."
Gult er kult er kult, en av mine yndlings farver.

Hilsen AG NY

EN GUL KNAPP sa...

Sjokolade hjelper for mye har jeg funnet ut :) Når jeg først får trangen kan jeg lett stappe nedpå en sånn GIGA plate uten å bli kvalm ..hihi :)

Gult er sannelig kult. Har vært på Berthas å bestilt meg en gul Tolix stol -oh lykke!

Håper torsdagen din blir fin og uten tordenskyer :)

Thea

Anonym sa...

Merkelig det der med gulfargen. Det har ALDRI vore fint før... Men når eg tenkjer meg om, så har eg handla gule ting i det siste, og det er ikkje påskepynt ;) Gul plakat er på veg i posten, gule tøfler til veslejenta, og gul tripp-trapp-stol. Hm, mystiske greier dette i grunn. Jaja, vil berre seia at eg er innom bloggen din kvar dag, Emmeline - er blitt "avhengig". Tusen takk for alle latterkulene du har vore årsak til. Stå på videre! Mvh My

Nooria sa...

Når jeg så disse bildene her og den måten du presenterer gult på, kan jeg jo nesten begynne å tro at gult er kult.

En klem fra meg også... sammen med en hilsning om at jeg er så glad for at Emmeline finnes *stor klem*.

Katrine sa...

Du er helt fantastisk! Om du så er litt forbannet og lei i dag så greier du å fange meg med dine lekne og artige ord :) jeg liker meg på bloggen din! Og gult er pokker meg kult.. tut tut

Anonym sa...

Du er bare fantastisk, slike dager har vi alle innimellom, og du får jammen satt ord på det!! Etter regn kommer sol, så ha en fin dag i morgen!
Klem Benedicte

Pie Design sa...

Det å kaste seg over sjokoladen på tøffe dager er ganske enkelt god medisin.

Gult er kult over og ut
klem fra meg

Ramme Alvor sa...

Hehe, trur du ikkje eg fann mengder med små Tobleroner inne i Delta Quadranten....veltande ut or eit ormehol...kunne ikkje berre la dei flyte i verdsrommet...kunne ikkje det nei...

Men i morgon er alt gløymt..da e rett og slett rett :)

Linecas have sa...

Livet er en salig berg og dalbane. Vel du oppnådde i alle fall å få meg til å smile både a skribleriene. hehe så for meg den stutsen liksom, merkverdig kjent dyr, og så den gule fargen da. Herlig.
Ekstra klem er på vei=))

Løvetann sa...

Nei eg synes faktisk ikkje gult e nåke kult, påske eller ikkje påske. Jomfruloftet er faktisk gult men det e fordi far til jomfruene EEEEELSKA fargar.
Du e den blidaste damo eg kjenne så eg skulle gjerna sett deg piss forbanna. Det trur eg at eg hadde likt!

Smil fra L

Creative By Helena sa...

Haha du er vittig asså!!!
Ja GULT ER KULT. men ikke sånn plutselig, men hele tiden egentlig:-)

Se på PIP-tapetet mitt da:
http://gulhverdag.blogspot.com/
DEN blir jeg hvertfal glad av å se:-) Håper du klarer å skaffe deg den du også:-)

Ha en nydelig kveld, og det ER lov å spise sjokolade på sånne dager. PS. de har store Freia sjokoladeplater på tilbud til 16 kr på Spar... fy fy.. men duuu så gode på sånne tordensky-dager:-)

irina sa...

Heisann...vet du , det med å ta bilde av kjøttkaker å vise det til bloggere har jeg aldri skjønt...ikke før du skrev at slike trivialiteter ikke er noe for Emmeline.

Da skjønte jeg at Emmeline har hatt ett bra liv som syns det.
Jeg kommer nok aldri til å blogge det, eller at jeg har vasket hus. MEN den nakne sannheten kan være at slike trivialiteter ikke er det for andre.
Tenk deg feks at noen er veldig syk,og for den personen og dens familie er dagene sykehus, prøver, cellegift og stråling...som det var for oss.
men vet du ?? Alt jeg tenkte på var å gjøre slike ting som du kaller trivialiteter...det er ett tegn på at helsen er god og familien er hel og sammlet.
Jeg syns jeg er heldig at jeg kan gjøre slike ting for min 15 år gamle sønn..alternativet hadde vært for smertefullt.

Vet ikke om jeg misforstår her...men du sier du ikke blogger om sykdom og elendighet...men for noen er ikke det trivielt :)

Mange bruker kanskje bloggen for å komme seg opp...som støtte og ett fristed !!

Kanskje er jeg på bærtur...men det var iallefall disse tankene som dukket opp når jeg leste innlegget.
Ellers vil jeg si at jeg en av dine største fan...hvem opproppte deg til bloggdronning ...før du ble det ?? he he...
Så jeg håper ikke jeg har fornærmet deg...det tror jeg forresten ikke...Emmeline er raus og åpen for andre meninger.
Ha en fin dag :)

Klem fra en venn i trøndelag

Martes atelie` sa...

Jeg tror det er noe med denne bloggeverden. Har ALDRI likt gult men nå synes jeg også det er kult.
Ha en flott dag idag!
Hilsen Marte

Unknown sa...

Love your blog sooo much! Thank you for posting so often. Great!

Ilona from the Netherlands.

Emmeline sa...

Kjære Irina:)

Nei for ALL DEL...Dette var ikke et spark til dem som liker å blogge om kjøttkakene sine, om støvsugerens fortreffelighet eller om fredagsvasken. Jeg leser MANGE blogger om mennesker i krise, mennesker som liker å skrive om smått og stort og mennesker som forteller om hverdagen sin enten den er rosa eller grå;)

Det hadde ikke vært kjekt om INGEN skrev om hverdagens trivialiteter. Da hadde bloggverdenen blitt fattigere...

Jeg skrev bare at JEG ikke skriver så mye om det. Jeg skriver ikke så mye om vaskingen i mitt eget liv, eller sykdommene eller kjøttkakene. For meg blir det kjedelige trivialiteter i MIN BLOGG. Jeg syns det er en kjedelig del av mitt liv, og den gidder jeg ikke å skrive om. Jeg pleier sjelden å skrive om at jeg er sur, lei eller deppa også--og heldigvis er jeg veldig sjelden sur lei og deppa! For sikkerhets skyld må jeg si en gang til at det IKKE betyr at jeg syns andre blogger blir kjedelige eller trivielle fordi de blogger om disse tingene.

Irina; Ingen på hele kloden kan beskylde deg for å ha en kjedelig blogg. Uansett hva du skriver om; enten det er støv eller sykdom eller nye butikker så er det med den største entusiasme ever;) Så
fortsett som du stevner, og tenk ikke på at Emmeline ikke liker bloggen din, for det gjør jeg...

Jeg er dog litt mer bekymret for om dørene på jobben henger på plass i dag, siden jeg smalt sånn med dem i går;)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Nei, det er ikke alt andre har lyst til å lese om - for vi vil bli UNDERHOLDT, rett og slett! :-)) Jeg er der selv også, at jeg ikke føler alle temaer egner seg for bloggen. Men litt pent pakket inn, i GULT ER KULT og sjokoladejakt i kjøkkenskapet for å bøte på tordenskyen, DET er helt ok!!! Alle har vi ups and downs, så det skulle bare mangle at det ikke får skinne litt igjennom enkelte ganger hos deg også!

Ha en best mulig dag - i morgen går alt så meget bedre, vettu!

Klem Cathrine :-)

nr13 sa...

Har en liten "ting" til deg inne hos meg, fordi at jeg titter innom deg hverdag og ikke er så flink til å kommentere...
Ønsker deg en strålende dag :)
Klem

Camilla sa...

Gult er en positiv farge, og jeg har også begynt å like den mer:-) En dæsj med klar gult er fint:-) Ha en fin dag!

irina sa...

De henger nok sammen ....alt du sier, skriver og dørene. Ha en fin dag fra en bloggvenn :)

hanne sa...

Og jeg blir i godt humør av å lese bloggen din! ;)

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hehe, det er ikke så greit, men det er jo naturlig at livet går opp og ned. Og hadde vi ikke hatt dårlige dager, så hadde vi heller ikke satt pris på de gode på samme måte!
Nydelig, inspirerende bilder du har lagt ut!
Hilsen Jeanette

dolamorola sa...

hahaha.. syns jeg ser for meg den strutsespisingen i kjøleskapet!! haha..

Håper dagen din ble bedre utover da, og at alt er bra i dag! ;)

Anonym sa...

..Du skriver innmari bra, og jeg kjenner meg så inderlig godt igjen..strutsen i kjøleskapet...ler!!

En stor klem fra Stavanger til deg, du er et friskt pust i rekken av intetsigende, "perfekte" blogger om nettopp; trivialiteter. Fortsett sånn!!!!

Ha en superduper dag!

Rosana sa...

Hello Emmeline! I have visited your blog for the first time, but it won't be the last one! It's a pity that I don't speak a word of norwegian, but I could use yor google language translator, anyway! This blog is absolutely marvellous, and your pictures and stories lovely indeed!!!
Kisses from Santander, Spain!

Related Posts with Thumbnails