lørdag 27. mars 2010

Ready steady holiday:)


Her er ferien godt i gang. Vi har ikke reist akkurat, men vi har iallefall pakket og gjort oss klar for avgang på lørdag morgen. Gigantkurv er surret inn i plast, og står klar til å bli satt på taket. Nå mangler bare gaffateip og planker, så er vi i rute;) 


Jeg hadde en liten førpremiere på ferien i går. Da dro jeg og Lillemor på Ikea for å sjekke om de hadde fått inn sommerkolleksjonen. Det endte med sprekk i egenpålagt shoppingstopp, og vips så hadde Emmeline doblet antall kolli som skal være med sørover. 


Ikea hadde blant annet noen stilige vaser i knallgult. Siden de var så billige måtte jeg bare kjøpe en! Så får det heller våge seg at den kun kommer til å bli brukt til påske. Bare jeg klarer å få den helskinnet frem, skal dere få se hvor fin den er;)


Siden Emmeline ikke har shoppingstopp i påsken, har hun allerede bestilt en aldeles skjønn ting som skal få sin plass i stuen på Solbakken. Nå ville selvfølgelig Emmelinemannen blitt temmelig mistenksom dersom Emmeline hadde insistert på at vi måtte henge opp postkassen i påsken. Derfor har Emmeline tatt seg den frihet å be om at pakken blir sendt til min skjønne svigerinne -som leser denne bloggen og som ikke vet noe! Håper du kan holde på en hemmelighet frøken BLH! Man trenger tross alt ikke å lage et stort nummer ut av en passelig stor pakke som kommer helt fredelig i posten! Det er ofte best at sånne pakker kommer på plass uten at noen merker det engang;) 


Jeg regner med å være tilbake med sørlandsnytt på søndag!  Dagens bilder er gjenbruk av gamle påskebilder! Her er datamaskin, fotoapparat og ganske ustabil liten nett-dings pakket og klar for ferien. Jeg håper dermed at det blir noen oppdateringer underveis. GOD PÅSKE til alle dere som tar ferie. SEE U til alle dere andre:)







35 kommentarer:

Unknown sa...

God påske til deg og dine! Håper den blir gul, kul og energirik! Kanskje litt avkoblende også... ;)

Hilsen Silje / hjertero.com

Anonym sa...

Ønsker dere en god påske og en fin uke på hytta!! Får håpe på litt sol og da;) Kanskje jeg titter innom i løpet av påsken....

Rosa sa...

hihihi, eg håpar du tek bilde av bil med korga på taket før de reiser idag!

God tur sørover!!

Anne Mette Lie sa...

God påske, Emmeline! *klem*

MumsiMumsan sa...

God påske til dere også!
Skulle så gjerne sett den kurven på taket ja, med gaffateip, planker og plastikk! hihihi :O)
Stor mumseklem fra Vibece :O)

Minka sa...

God påske og god tur nedover til det flotte sørland...Klems..

Nooria sa...

GOd påske Emmeline!

Anonym sa...

God påsketur til hytta! Hilsen Toril A.

huset ved elva-elin sa...

Hei:) god tur ned til sørlandet :) jeg bor på sørlandet jeg.
God påske
Hilsen Elin

liven sa...

God tur nedover Emmeline!!
Kjør forsiktig og så venter vi på å se vasen :o)

sylvia sa...

god tur Emmeline.
ha en hyggelig tur
klem fra sylvia

Fru Rosas Hjem sa...

God tur og God påske:))

Hehe...smiler hver gang jeg leser bloggen din:) Du skriver så bra:))

Hilsen


AnnElin/ Fru Rosas Hjem

Hilde Heimdal sa...

Koselige bilder !

Gooood påske til dere, kose dere MASSE !!

Klem Hilde :o)

Christine C sa...

Hehe...et innlegg til å bli i godt humør av! Skulle som flere andre her gjerne likt å se bilde av bilen med kurven på taket *knis*
Ønsker dere en god tur til hytta og en riktig god påske :-))

Sol sa...

God påske Emmelinemor ;-} Og ikke minst god tur sørover! det kommer til å bli så flott når alt stashet ditt er på plass. Det er jo prototypen på sommerlig innredning og sånt kan vi like.....
Skulle gjerne hatt en vestlandshytte å reise til,(halvt vestlending som jeg er..)men må nok heller tilbringe påsken på stedet hvil her i nærområdet.
Gleder meg til å se hva pakken inneholder, som dukker opp i posten hos svigerinnen din;-}
Klem herfra.

ANETTESHUS.COM sa...

God tur, C!! Gleder meg til sørlandsnytt;)

Klem klem
Anette:)

Anonym sa...

God påske!

Nå vet jeg ikke hva slags bil dere har, men jeg får unektelig noen "Mr Bean"-bilder i hodet når du beskriver opp-pakningen.... :-) Er opp-pakningen større enn bilen....?

Når det gjelder shopping-begrensninger, og brudd på alle slags avtaler med seg selv.... det var noe kjent, ja.... sukk....

Men en stor trøst å se at man ikke er alene om det.

Ha en fin tur, og en god påske på hytta!

HildeS

Unknown sa...

Kos deg masse på ferie, Emmeline!
Har lagt deg til lista mi, jeg, så jeg kan følge med deg på sørlandsferden. Er spent på hva du får med deg fra spennende butikker i Lyngdal :)

God helg, og god påske!

NL sa...

Håper dere får en fin reise til hytta med sol og glede.
Gleder meg til oppdatring og bilder fra om kurven kommer vel frem ;)

Ingunn sa...

Nydelige bilder som inspirerer. God helg til dere.

Klem Ingunn

Refleksjon på livsvegen sa...

Kos dokke mass!

God Påske!

pensjonat frua sa...

Sååå flotte gule kule bilder :-)
Kos deg på sørlandet du, her er det vår!!!!

Birthes Verden sa...

Du må ha en helt vidunderlig påske Emmeline. Kos dere masse på hytten.

Ler godt når jeg tenker på kurven som skal teipes fast til taket ;)
Vi må jo bare få se bilde.

Mammadamen sa...

Hei igjen, og takk for fin lykketipskommentar! Jeg tenker nok at du er en dame som er blant de aller flinkeste til å skape mye lykke i hverdagen din, men her kommer et lite lykketips (som lovet).


Lykketips nr. 53
Sykkel er vår, og lykke. Jeg er helt enig med deg! Mitt lykketips til deg er å finne lokalområdets lengste bakke, trille opp med sykkelen og suse nedover. Jeg er sikker på at det blir en lykkelig sykkeltur:) God påske!

Drømmen om en eplehage sa...

Hihihi, du altså!

Spent på hva den mystiske pakken inneholder ;o)

Kos dere på hyttetur og riktig god påske!

lisje astrid's husblogg sa...

Ah!Sååååå herlege bilder!
Nydeleg blogg og heim du har♥
Klem frå Astrid☺

by camilla jin sa...

God påske, Emmeline! Håper du har fått med deg alt til det glade Sørland! Spent på rapport fra "syden" ;)

klem, camilla jin

Hos Camilla sa...

Riktig god påske til deg, sjekk tøflene er i bruk på bloggen min da ;-) Hele resten av familien har bestilt også!
Hilsen Camilla
www.brabo.no

Hos Farmor sa...

Ha en superduper påske på hytta!! Kan levende forestille meg kurven på taket :) Håper turen gikk bra!

sjeroks sa...

Hehe. pakker er alltid fint å få uten at mannen legger merke til det;) håper du får en kjempe fin ferie. God påske til deg og dine

kallemillelente sa...

GOD TUR og GOD PÅSKE!
Jeg skal printe ut innlegget og gi det til min mann mens han pakker inn i bilen. Da pleier det alltid å falle noen kommentarer om mengden bagasje.
Siden mannen har stor respekt for Emmeline, vil han nok se på min pakking med større forståelse etter å ha lest om kurven!
På vei vestover fra sørlandet kommer jeg til å speide etter en kurvbil i motsatt kjøreretning!
Kjør forsiktig!

Anonym sa...

Hei Emmeline!
Festelig blogg du har! Hvor har du kjøpt den hvite hyllen med knagger? Kunne tenke med en sånn på rommet til minsten :)

C

Anonym sa...

Hei!

Festelig blogg du har! Hvor har du fått tak i den hvite hyllen med knagger? kunne tenke meg en sånn på rommet til minsten :)

C

Rosana sa...

Sucha a lovely blog you have!!! It's delicious to come to visit you!
Kisses from Spain

Martilie sa...

Nyyydelige bilder og fantastisk påskestemning!

Ha en flott påskeferie, krysser fingrene for noen solstråler også :)

Tove

Related Posts with Thumbnails