torsdag 4. mars 2010

-og så levde de lykkelig alle sine dager:)


Så er vi atter forent. Mor, far og fire barn, en bærepose med snop fra tax-free og rosemønstret lykke i fleng. Jeg må innrømme at bekymringene jeg har hatt for min bedre halvdel sin hjemkomst, har vært helt forgjeves. Fyren var superfornøyd med å være ferdig med gutteturtilværelsen, og jeg kunne trolig ha tapetsert hele kåken med rosa polkadotter, uten at han hadde sagt et ord.



Det første Emmelinemannen la merke til da han ankom, var et nytt umbraconøkkelsett på spisebordet. Da han spurte hva vi hadde brukt dem til, ble ungene flakkende i blikket. Så bar det ut på kjøkkenet hvor Emmelinemannen satte seg ned på en av de nye stolene, og fortsatte funderingen på hva vi hadde brukt umbraconøklene til. Uten å legge merke til noe spesielt! Du snakker meg om å bekymre seg uten grunn!


Emmelinemannen har imidlertid lagt ut i det vide og brede om kompisen sin ungkarsleilighet i Oslo. Kompisen hadde fått seg en ny rullende globus-bar og femtitommers flatskjerm. Det var reclinere på rekke og rad, og disse to karene har altså spist middag med beina på bordet, mens de har sett alle episodene av Golden Goal. Du verden!


Mens Emmelinemannen fortalte om ungkarsredet, pakket Emmeline opp sine to nye rosemønstrede kopper og dekket bordet med ny voksduk og duftelys fra Cath Kidston. Så spurte Emmeline om han ønsket seg en ungkarsleilighet med recliner og globusbar, men det gjør han ikke. Emmelinemannen mener imidlertid at Emmeline hadde hatt godt av å hospitere litt i en ungkarsleilighet i en periode. Sånn at jeg skal få litt perspektiv på hvordan det er å leve i et maskulint miljø. Min erfaring er at det er umulig. I løpet av få timer ville globus-baren levd et usikkert liv, det er jeg sikker på!


Inspirert av kompisens store supportesjalsamling har Emmelinemannen kjøpt seg to supportersjal som han har tenkt å henge på veggen ved siden av sengen. Jeg har ikke hørt på maken. Sjal skal man ha rundt halsen, spesielt nå når det er kaldt, er du ikke enig? Men Emmelinemannen er ikke enig. Han har til og med kjøpt seg halspastiller med Liverpool logo, i tilfelle han blir forkjølet på grunn av manglende sjal rundt halsen! Jeg tror jeg skal skrive til Liverpool, og be dem om å endre klubbfarger til hvit og turkis, med noen roser nederst på kanten, for dette er HELT UAKTUELT. Jeg tror faktisk det er attenårs-grense for å henge opp sjal på veggen- og da snakker vi ØVRE aldersgrense!



Takk til min gode venninne Tone som har kjøpt duftelys til meg fra Cath Kidston i London. Min bedre halvdel har kjøpt rosemønstret voksduk, rosemønstret veske, lommebok og to aldeles fantastiske tekopper fra Cath Kidston Jeg vet jo at det er bare er TING--men jeg er likevel veldig veldig glad!


Det er så gøy med super respons på trekning av de fine bøkene som jeg skrev om i går:) Kjekt at så mange har lyst til å være med. Dersom du ikke har tatt lodd enda, kan du gjøre det HER! Jeg trekker vinnerne i løpet av morgendagen! SEE U:)









53 kommentarer:

Ingvilds Englehjem sa...

Godt det endte vell;)
Og for noen flotte ting du fikk fra emmelinemannen da!
Håper du er fornøyd med det nye spisebordet ditt. Ser du har ditt gamle på finn;) hihi kjente igjenn den fine lampen din over spisebordet hihi

Hilsen Ingvild

Prinsesse Elin sa...

Digger Enok jeg:) Sigve skal hospitere hos dere tenker jeg vi sier. Her er det nesten krig:D

Ida sa...

Can't live without them;-) Det er alltid godt å sees igjen! Uansett gyselige skjerf eller ei.. Hehe

Hjemmekjær sa...

Gratulerer med nye flotte ting:)
Så bra at gjenforeningen gikk den rette veien:D Da er det bare velstand hos Emmelinefamilien tenker jeg, - alle godt fornøyde:)
Ha en fin fin kveld!!

Marita sa...

Er det ikke befriende deilig da..at en kan skifte gardiner og puter uten at mannen i huset ser det?? Om jeg har kjøpt nytt pledd?.. nei det har vi da hatt lenge.. fungerer som bare det hjemmet til oss- heldigvis !!!
Men om naboen har kjøpt nye felger- DET ser han.. merkelig- men hurra for den lille forskjellen !!
Flotte ting du har fått iallefall !! Ha en fin helg (o:

beate sa...

hurra! i love happy endings!!!

bra fangst!
er veeeldig misunnelig på den veska...

klem beate

Fru Rosas Hjem sa...

Du er så herlig morsom:)) Tror jeg må sende mannen til England jeg også så han kan komme hjem med fine gaver:))

hilsen fra

Fru Rosas Hjem

Anonym sa...

He he, et supporterskjerf på soverommet er ille nok, men jeg har nok opplevd det som verre er... Da jeg flyttet sammen med min kjære mann, var leiligheten hans "stylet" med en Leeds supporter skjorte plassert midt på den største og ellers udekorerte veggen i stuen. Det var da jeg skjønte at hvis dette var et forhold som skulle ha en fremtid, MÅTTE jeg ta alt ansvar for styling og innredning. Det har jeg gjort, og min kjære mann drømmer nå om et lite "harryhjørne" under trappen i kjelleren. Men har jeg interiørmakta i heimen, så har jeg interiørmakta i heimen! Så det blir nok aldri noe harryhjørne på min kjære ;)
Lalla

Martes atelie` sa...

Heldig du. Vesken var jo bare vannvittig fin....

Fjordheim sa...

Jammen dette gikk jo utrolig bra.
Så flotte ting han hadde kjøpt til deg. er vel enig med deg ang sjal på veggen. Det bør det være 18 års aldersgrense på. Eller i hvertfall så bør det være forbud mot å hane slike ting over ei dobbeltseng.
Ha en fortreffelig helg :)

Blått til lyst sa...

Vet Emmelinemannen at det er, eller i alle fall var, en fantastisk Liverpool-butikk i en bakgård i Kristiansan? Type importør som åpener dørene når han er der.
Der kan man faktisk få kjøpt tapet med Liverpoolmotiv. Ganske billig, og utrolig flott når man henger opp skjerf på en voksen måte.
Øvre 18-årsgrense tror jeg bare gjelder når man draperer skjerfet over døra inn til rommet. Sammen med snertne go-away-skilt. Lykke til!

Frau Putz sa...

Måske du kan bruge de to Liverpoolsjaler som brandtæppe??? Du syr bare en lille opbevaringspose til dem i polkadot-stof (!), så kan de placeres på strategiske steder og trækkes frem hvis der skulle gå lidt for meget ild i duftlysene fra CK.
;o)

Din mand er ganske god til at shoppe med "fjernstyring" via telefonen. Tror lige, at min mand skal have et lille kursus...

Hilsen Frau Putz

Anonym sa...

Hehe, jeg ler og humrer stadig over de flotte vendingene du har i innleggene dine. FAntastisk :-)
Så bra at gjenforeningen endte godt.
Ha en fortsatt fin kveld.

-monica-

Unknown sa...

Godt og høre at alt er vel hjemme hos Emmeline og mannen, har ventet spent på at han skulle komme hjem:o))
Og så mye flott du har fått ♥


Klem Line

Mariann sa...

takk for oppdateringa, eg har vore så spent! Og den lommeboka - den var snacksy!

ANETTESHUS.COM sa...

Heldiggris;) Så mye lekkert med blomstermønster på?! Ikke rart du er fornøyd:)

Klem klem
Anette:)

mali-mo sa...

Gratulerer med vel hjemkommet mann og lekre C K ting!!! MISUNNELIG. Ja, rett og slett.

Min bror er også ihuga Liverpool-fan. Og han har faktsk sjalene hengende. På hjemmekontoret sitt. Med lukket dør.

Skal sjekke mulighetene fo rå få han til å kjøpe etpar meter CK stoff til meg neste gang han skal på kamp. For dette var i Liverpool?? Har ønsket meg CK puter i sofaen i årevis. Sukk. Jada, jeg vet også at det bare er ting. ;) God helg!

Astrid sa...

Er Liverpool-fan selv, men skjønner jo at LFC-skjerf til dekorasjon ikke akkurat er saken, det har vi ikke her heller (bortsett fra på gutterommene). (Regner med at Emmelinemannen var på Blackburn-kampen.) Ellers bør du vite at Liverpool er et shopping-mekka, LiverpoolOne er Europas største kjøpesenter, så du kan både a) sende Emmelinemannen dit flere ganger og b) bli med selv og dra på shopping dagen lang. :-D

☆Therese sa...

Når enden er god er "alting" godt ;o)

Fru Fly * Heidi sa...

*lettet* Tror det har vært greit for ham å hospitere i uromantisk-altfor- maskulin-grandiosa-rett-på-pappen- ungkarsleilighet en liten stund, så ser han hvor koselig det er hjemme!;) Klem Heidi

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flotte ting..
Når enden er god er allting godt!

Hilde sa...

Heia Emelinemannen som ikke en gang så den nye spisestuen/kjøkkenbordet... hi hi hi - koppene han har kjøp er skjønne, og den veskes skulle jeg gjerne også ha hatt... Hi hi hi!
Klem Hilde

Sissel Olin sa...

Hehe! Elsker måten du skriver på!:)
Så mange fine ting du har fått! Skjønner godt at du er fornøyd:)
Ha en fin kveld!
Klem Sissel Olin

Pink lady sa...

Fantastisk å høre at det er lykkelige tilstander i Emmelinehjemmet!

Jeg tviler ikke et sekund på at du er fornøyd med alle de lekre sakene fra den o flotte rosemønstrede butikken!

Og 4 barn og en taxfreepose er sikkert helt herlig! ;)

Snart er det helg- så god helg!

Klem Pink Lady

Ellemeller sa...

Eg trur eg dør på meg!! Eg trur ikkje kjæresten hadde satt seg på nye stolar utan å merke det, litt irriterande egentlig!
Kunne du ikkje blitt ven med symaskina di igjen og sydd eit par bilputer av supportersjala?

Minka sa...

Hehe..de mennene tror jeg går glipp a mye av det vi damer bringer inn i heimen..og godt er nok det. Så flott at han hadde med flotte ting til deg.Og sjalene, jeg skjønner deg..klems..

Anonym sa...

Herlig innlegg :)
Kjempe fine bilder, sommerlig med nydelig rosemønster..
Ha en god natt :)

Klem Anita

Anonym sa...

Hei der! Jeg leser bloggen din med stor glede, og synes du er både velreflektert og morsom. Men nå MÅ jeg bare spørre deg; du er ikke så tyrann at Emmelinemannen ikke får lov til å bestemme NOE når det gjelder hva som skal være i huset deres? Blir nesten litt fortvilet på en del menns vegne når jeg leser noen av kommentarene her. Men jeg velger å tro at dere setter det på spissen... right?
Hilsen Selma K., Larvik

Solveig sa...

Så koselig og srtig innlegg! Kjempefine ting du har fått:o) Høres ut som om alle er fornøyd og ingenting er så bra som det:o)
God morgendag til deg.
Klem fra Solveig

Emmeline sa...

Hei hei Selma K fra Larvik:)

Må jo bare le litt! Nei for å være ærlig så lar nok Emmelinemannen sin kone bestemme det meste når det gjelder interiøret, og innimellom blir det noen kompromisser - som det mørkebrune gulvet vi har på kjøkkenet både hjemme og på hytten -og de mørke benkeplatene vi har her og på hytten. Hvis jeg hadde bodd her alene så hadde de ikke vært mørkebrune, men det er de altså.

Men når det gjelder Liverpoolsjal på veggen???? NO WAY altså. På gutterommet ja-- men på soverommet?Ikke sjangs.

og ja; jeg setter på spissen og det gjør nok mine bloggsøstre også, og det er ganske FRYDEFULLT syns jeg:) hehehehe!

-og sist men ikke minst: Når vi ikke klarer å bli enige om en løsning så venter jeg bare med å gjøre det jeg vil, og jeg venter og venter, og tilslutt blir det en løsning vi kan leve med.
For eksempel disse gulvene i stuen. Som han ville ha mørke, og jeg ville male hvite. Nå blir de hverken mørke eller hvite....men mye mer hvite enn mørke for å si det sånn;)
Men tyrann? Rosetyrann? Nei det ville vel være å ta litt hardt i;)

Lissen sa...

Du - når alle disse bloggedamene er misunnelige på de rosemønstrede koppene så kjenner jeg et stikk av misunnelse for denne mannen du har, og at han holder ut med deg i tykt og tynt ;-)

Han er da et kupp? - og slik en kilde til latter! Jeg ler alltid ekstra godt når innleggene dine handler om Emmelinemannen, og så utrolig typisk av en mann å ikke merke annet enn umbrakonøkkelen.

Du er definitivt et kupp selv også, får ihvertfall meg til å smile og le minst en gang pr uke, tipper han ler litt av deg hver eneste dag, skal se dere har fått som fortjent begge to!

PS: fine kopper, men jeg liker best de m polkadotter, tror jeg må skaffe meg noen slike..

Lemi sa...

å så har du kje sagt nokka heller?? heheh....

Mari uten blogg :P sa...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21200549
Er ikke dette den spistua du kjøpte? Den ser jo prikk lik ut:)

Emmeline sa...

Hei Mari:)

Imponerende, dette er en IDENTISK spisestue, men det er nok ikke min. Denne er MYE penere holdt og så er den også 12.000 dyrere enn den som i øyeblikket står på mitt kjøkken;)
Flotte skap var det forøvrig, men jeg har ikke plass til flere skap. Endelig har jeg jo også funnet et møbelstoff jeg kan trekke den om med: SPINNDYRT på Laura Ashley. Nesten like dyrt som spisestuen omtrent (*ler)

Berit sa...

Må jo få skryte litt av Emmelinemannen. tror aldri jeg hadde fått min bedre halvdel til å gå på "rosejakt". Gratulerer med alle de fine tingene. Jeg kjøpte mine først Gree gate krus hos Berthas Oldebarn her forleden. Ble så inspirert av deg Emmeline!
God natt fra Berit( på Bønes)

Mari uten blogg :P sa...

WOW, da har du gjort et KUPP (men det vard u jo klar over tenker jeg :) , sjølv om din er litt mer brukt (mer sjarm), Så bra du har finni stoff, du kan unne deg et dyrt stoff nåer en har gjort et sånt kupp:) Gleder meg til å se resultatet:) Du har en herlig blogg!!

Nina B sa...

Jeg tror ingenting får meg i bedre humør om morningen enn å lese bloggen din ;-). Takk skal du ha!

Fru Fryd sa...

Så flink Emmelinemann!! Herlige saker han har brakt med seg hjem.

God fredag

GirlofNorway sa...

Jeg har ventet spent på dette innlegget. Jeg skal innrømme at jeg har vært litt nervøs på dine vegne.

Men, det viser seg atter en gang at menn er menn. Jeg har gått fra å ikke ha gardiner på stua til å henge opp gardiner på stua uten at Kokken la merke til det i det hele tatt.

Jeg har også en lidenskapelig fotballsupporter i hus. Riktignok har Rosenborg valgt hvitt og svart, noe som kan kombineres med så mangt. Vi har et kompromiss. Jeg velger opphenget, han henger. Derfor har han et par skjerf hengende over en knagg (bak soveromsdøren) hehe..

Ramme Alvor sa...

Å heldige du! Eg smilar her eg sit...nesten på gråten dog...for hjå mannen min fekk eg superundertøy fra HH...ikkje ille det... det er vel og bra det....det låg sikkert kjærleik bak....heilt sikkert...sukk...


:)

Ingvild sa...

Grattis med så mye lekkert nytt fra KK - er på utkikk etter lignende voksduk jeg også (et must med unger) så jeg håper på en tur innom KK butikk snart. Kan bli blakk på det og Green gate ;o)
Ha en fin dag.

Line fra huset på landet sa...

Det må jeg si Emmeline. Dette er fantastisk. Jeg tror aldri jeg kunne forestille meg at en mann i en Cath Kidston butikk kunne klare å være både så kreativ, ei heller kjøpe så mye! Jeg er enten imponert over Emmelinemannen eller så har han begynt å like rosemønstrede ting selv..jeg mener..rett og slett foretrekke det. Jeg vet ikke om jeg hadde ønsket at mannen min gjorde det siste alternativet :D men det siste alternativet jeg kom på i farten, som jeg tror det er det det må være. Han digger Emmeline, og gjør det han kan for holde henne lykkelig i alle sine dager! :))

Kjempesøte ting du har fått her Emmeline. Masse fint! Du er heldig:)

Klem,Line

Line fra huset på landet sa...

..også...jeg er misunnelig! UTROLIG søt veske!! Me want!

Klem,Line

♥ Linnie ♥ sa...

Fantastisk nydelig veske, og kopper, og duk og lys du har fått deg ;)
Herlig :D

Holder med Liverpool selv, men eier ikke en eneste Liverpool effekt, hihi ;D
Hadde jeg eid det, så hadde de nok blitt gjemt i ei hylle innerst i et skap eller noe :)
Huset er jo ikke noe stort gutterom må vite ;-P
(Selv om det jo er jeg som holder med liverpool mens mannen hater alt som har med fotball å gjøre *ler* )

Du skriver like herlig innlegg som alltid du Emmeline :)
Det er ikke mulig å gå fra pc'n med furteleppe etter å ha besøkt bloggen din ;)

Ønsker deg ei fantastisk flott helg, og håper dere også har noe av den herlige sola som skinner her i Mosjøen i dag :)

Klemmer =)

tante fias sa...

Så bra med happy endings :O) Det beste som finnes... Typisk menn egentlig å sette seg på bevismatrialet uten å merke noe, jeg har da fått et problem med at han faktisk har begynt å legge merke til alt og jeg som har brukt kvinne list og snik inn metoden!!!!!Falke blikk det er det han har fått og det er ikke alltid like gøy, men når jeg vasker og rydder, nei da er det INGEN kommentar på det :O( Ser du har en aldri så liten interiør krise på gang, har klart å unngå mange av de her hjemme, men her går det på modellbiler og plakater!!! Lykke til med å overtale liverpool;O) Jeg har et problem når det kommer til bil industrien, de nekter å gjøre ting mer femenint ser du...Kjempe koseloge kopper han har tatt med til deg, men de var vel egentlig plukket ut på forhånd??!! ;O)

Anonym sa...

Da konstaterer jeg at jeg kan ta det helt med ro på vegne av Emmelinemannen og alle andre interiørbloggedame-menn :-) Og jada, jeg trodde vel i grunnen ikke at dere omgir dere med en gjeng "kuede" tusseladder. Det er vel en kjensgjerning at når det gjelder interiør så er det nok et overveiende kvinnelig interessefelt. Og det kan jo også hende at Emmelinemann og andre menn kjører samme taktikk når det gjelder de tingene de er opptatt av; "Ny drill sier du? Denne gamle greia? Åh neida, den har jeg hatt i eeeeeeevigheter"
Og som Lissen sier; han holder jo ut med deg i tykt og tynt, og det regner jeg med er på grunn av helt andre kvaliteter enn Green Gate og annet i den gata.
Når det gjelder Liverpool-skjerf er jeg imidlertid helt enig, det hører ikke med til NOE interiør, kun på gutterom til gutter under 18, ja. I mitt hjem er det faktisk ikke lov til å snakke om Liverpool i det hele tatt - for der er det Tottenham som gjelder. Men han har faktisk aldri foreslått å henge opp skjerfet sitt, da vet jeg ikke hva jeg ville svart, siden jeg er hardnakket tilhenger av demokrati i hjemmet, også på interiørfronten.
Uansett; jeg gleder meg til å følge bloggen din videre, Emmeline - du er et lite lysglimt i vintermørket (som faktisk er i ferd med å la vår lyset slippe til her østpå). Ha en strålende helg og hils Emmelinemannen :-) Hilsen Selma K.

Idun // Breidablikk sa...

hihi ja det er merkelig hva det er de ser, og ikke ser, disse mennene! Jeg har heldigvis et eksemplar som gir seg katten i fotball og synes at det er greit med at alkoholen står i boden.. den TVen derimot... Det er nok et slag jeg kommer til å tape ;)

Og jeg må si jeg smiler av tanken på Emmeline som innehaver av en polkaprikket, rosemalet globusbar ;)

Gog helg!! *klem*

Merete sa...

Det er flest av de bekymringene det ikke blir noe av!
Mannen din må være en tålmodig sjel Emmeline!Min vil være med på å bestemme det meste i huset. På en måte synes jeg jo at det er ok at han bryr seg, men han hadde ikke trengt å bry seg så mye;-)
Ha en finfin helg!

lillpastill sa...

Ja, nå kan du puste lettet ut.. For noen flotte ting du har fått deg da, du er jammen heldig!

Jeg skal til London om 2 uker, og gjett om jeg gleder meg til å bruke penger på CK! Jippi sier jeg bare.. :)

Nei, nå får jeg ta huset, lukke kofferten og telle ned timer til avreise - København here I come.. :) Kjekt å reise gitt..

God helg til deg og dine..
Nå kan du nyte lørdagsfrokosten med nye kopper.. :)

Ciao

Ingunn sa...

Gratuler med nye ting og ønsker deg god helg.

Klem ingunn

Randi K sa...

Fantastisk Emmenlinemann...Og ja,jeg ler godt av deg! Du er unik!!!

Sommerhusstil sa...

Hejsa!!!!!!!!
Det er bare en fin taske og nogle lækre ting fra Cath Kidson du har fået, du er bare god til at tage billeder så vi bliver i godt humør:o) Kram Betina

Beth sa...

Wow såå mye lekkert da?
Og spisestuen din er bare helt rå med roseduk og greier...

Klem Beth...

Related Posts with Thumbnails