onsdag 24. mars 2010

Så surfer vi på nettet, i en sprukken holk


Det kan se ut for at datamaskinen min synger på siste verset. Det er en during uten like, og programmene dukker bare sporadisk opp på skjermen, tiltross for omfattende trykkevirksomhet. På mange måter har dette utviklet seg til å bli en ganske ubalansert relasjon. Emmeline jobber iherdig for å holde forholdet varmt, mens datamaskinen allerede har gjort det slutt.

På gode dager klarer jeg likevel å få til litt surfing. Da har jeg brukt tid på å oppdatere meg ytterligere innen PIP kolleksjonen, som ikke bare er kjent for sine vakre tapeter, men også har kopper og puter i sitt sortement! Heldigvis er Emmeline klok nok til BARE å se. Dersom man kjøper EN kopp er det gjort. Da er man på koppegaleien igjen, og før man vet ordet av det ender man som deltager i Luksusfellen, i avdelingen  for koppaholikere:)

Foruten kopper, puter og tapeter, selger Pip Studio sengetøy, skrivebøker, bager, lommebøker, mange ulike serviser og kule kjøkkenhåndklær. Alt har karakteristisk og  fargesprakende design, og jeg blir veldig entusiastisk av hele kolleksjonen. Selv om jeg ikke skal ha noe altså.... 


For tiden surfer jeg også innom blogger som er flinke på dette med hage. Emmeline driver som kjent en iherdig vanning av sine pellargoniumavleggere, og bøyer seg i støvet for medbloggesøstre som BÅDE klarer å ha et pent hus, en pen hage, mann, 4 barn, et hus som krever oppussing og i tillegg en liten butikk på bakgangen? Jeg snakker selvfølgelig om Nina i Paradiset som har TUSEN jern i ilden, og som man bare må bli imponert av. Bloggen hennes er jo en god gammel traver, men har du ikke lest den så finner du den HER:) Jeg er tilbake fortere enn man skulle tro:) SEE U!

Bilder er lånt fra Pip studio pluss Nina i Paradiset:)

31 kommentarer:

sylvia sa...

hei på deg.
åå så herlige farger og ting de har,
å de koppene da,skjønner godt hva du mener ja,sååå vakre de er..
håper du får ordnet deg med data som virker helt .noe stort tullnåe data streiker.
ha en fin dag Emmeline,ja nå har vi hage drømmer noen og enhver.
klem fra sylvia

Fjordheim sa...

Ja det er godt det er flere enn meg som sliter med å holde tritt med Nina. Det er utrolig hva den dama rekker å gjør.
Men du får nå gjort en god del du også. Herlige bilder du deler i dag. Se, men ikke røre? Godt det ikke koster noe å se.
Håper det ordner seg med dataen din. Kjedelig når den ikke vil samarbeide.
Ønsker deg en fortsatt god dag :)

BO sa...

Eg ELSKAR det merket! Heldigvis har broren min i Nederland kjøpt litt forskjellig snacks til ungane med PIP merket. Eg spare på til og med merkelappen -for den er så skjønn!!! :-)
Me skal nedover i Mai, og eg skal på shopping! YES!!!
Ha ein knalldag!

Jill sa...

Fargesprakende vkre kopper og ting, passer med vårmodusetmitt,
MEN så var det den shoppinggaleien da...
Men du, snakket ikke du om PCkjøp for en tid tilbake da? Spurte om erfaringer med Mac kontra pc?

(Det er seff.store muligheter for at regnet har trengt gjennom og gjort hjernen bløt og glemsk her...)
Ha en flottings dag!

christin sa...

har du sett wedgwoods harleguin-collection? det er ulike kopper hentet fra wegdwoods store arkiv, som går 150 tilbake i tid. jeg tenker det kan passe for en koppoman som deg :) sjekk det ut her: http://www.wedgwood.com/GB/Gifts/_Gift_Collection/Harlequin_Collection#BT

helen og gutta sa...

jeg tror jeg ble litt forelsket i de koppene til PIP, de var kjempeflotte og for noen deilige spreke farver. Hadde ikke vært feil med noen av de. mon tro om de selges her i stavanger/sandnes distriktet

beate sa...

åh, her var det mange herlige farger!

ha en fin dag

klem beate

fru Blomst sa...

Flotte kopper i pippeverden !
- og for noen farger da.
Kjenner du noen som drømmer om å starte butikk med blomster, klær og interiør i 1800-talls villa på Midtun ved Skoringen, Biteringen, Nøstebarn og SATS? fru Blomst er til salgs. Rimelig leie. Selges med nøkkel i døren..... bare å låse seg inn...! Selges med interiør, teknisk utstyr mm.
Påskehilsen fra fru Blomst v/ Elisabeth
Medlem av NIB
www.frublomst.no
www.frublomst.blogspot.com

Husmora Torunn Husbyn sa...

Hei! Så fine kopper de hadde der. Måtte innom og kjøpe meg noen kopper der ja :-)
Ha en flott dag! :-)

Linecas have sa...

Fy skamme seg Emmeline. Tenk å friste sånn da. Skukke vært lov. ;-)))
Nina er det fart i ja. stikk innom hagebloggen min også.der kan du plukke opp ettkvart ainna også.

Anonym sa...

Hei! Leser bloggen din nesten daglig, du er jo så flink til å oppdatere. Elsker bloggen din, den er ganske så unik. Hva jobber du til daglig med? Har du det best med å holde på med interiør som hobby eller drømmer du om å jobbe med det til daglig også? Du kunne jo også gi ut bok, du skriver veldig bra.

Hilsen nysgjerrig-Per

Emmeline sa...

Hei Nysgjerrig Per:)

Nei jeg jobber nok ikke innen interiørbransjen. Emmeline har en ganske vanlig kommunal jobb, med mange rapporter som skal leses og analyseres. Derfor er det litt befriende å få ut litt kreativt overskudd gjennom bloggen!

Jeg drømmer definitivt IKKE om å jobbe med interiør til daglig.
Jeg tror nok det passer best for Emmeline å ha en fast jobb der fristelsene ikke står i kø:) Hadde jeg jobbet i interiørbransen for eksempel i butikk så hadde jeg nok brukt opp hele lønnen før den i det hele tatt hadde kommet inn på konto;) Men skrive tullebok hadde vært gøy;) Kanskje en vakker dag? Hva vet jeg?? Ha en fin ettermiddag iallefall og takk for nysgjerrigperhilsen. Veldig hyggelig!

Linda sa...

Ja det er lett å bli koppaholic når man titter på kopper som dette :-)

Kjipt med pc-trøbbel. Håper du har backup

Klem

huset ved elva-elin sa...

Åååå... så mye fint, ikke vanskelig å la seg friste :)
Ha det fint.
Hilsen Elin

Emidoras verden sa...

Fine bilder og flotte farger!
Lykke til med pelargoniumavleggerne:)
Ha en fortsatt fin dag !

Refleksjon på livsvegen sa...

Inspirasjon er flott...
Lengtar etter varmare dagar når eg ser slike bilete..

Anonym sa...

hei hei...

pc trøbbelet må du bare ordne opp i, hvis ikke blir jeg veldig veldig lei meg...dagen blir ikke den samme uten oppmuntrende, undrende, kloke og morsomme innlegg fra Emmeline :)

Klem fra Kathrine I

Nina i Paradiset sa...

Hei, og takk for smigrende ord...
:)
Stilige kopper også da.
Koppaholic, var ett treffende ord. Hadde en kunde her i går som hadde fått forbud av mannen sin mot å kjøpe flere kopper, -og da tenkte jeg med en gang på deg....
Når hun da plukket med seg to Green Gate-kopper, alikevel MÅTTE jeg bare spørre om hun noengang hadde vært innom bloggen din...?
Hver dag! -var svaret. ;)


Så Line Cathrin, -min hagegale venninne kommenterte ovenfor her! Sammenplantingen på verandabordet mitt på bildet var en gave fra henne! :)

Ania sa...

Hi,

I just adore your blog! Great pictures! Thank you for sharing.
Anna

Unknown sa...

Hejsan,
Vilka otroligt fina saker Pip studio har. Har du handlat från dem? Jag är inte så bra på holländska så jag såg inte om de sänder utomlands??
Hoppas att din dator håller ihop. Jag gillar verkligen att läsa dig blogg. Förutom att du har samma smak som mig så älskar jag din distans till dig själv! Keep up the good work!!!!
Petra från Sverige

Berthas Oldebarn sa...

Når du er tilbake fra din skjønne hytte, er PIP på plass hos Berthas!
Klem

Marisa Garcia sa...

Nice♥♥♥

Emmeline sa...

Hei Bertha...

Å huttemegtu, du snakker om fristelser i nærleiken??? Men likevel: SPENNENDE!!!!

Pia sa...

Fantastisk flotte farger - skummelt hvis det der dukker opp i norske nettbutikker...

Menannes- Mojo sa...

koppaholikere. Det er det jeg fejler! Er så glad for at jeg endelig har et ord for det, til næste gang jeg absolut skal eje endnu et grønt krus. Tak :-)
Knus Marianne

Anonym sa...

Å herreminhatt! Måtte du vise meg pip??? Hjelp! Nåde jeg mister pusten! ÅÅÅÅÅÅÅH
Klem fra Ine
PS Blåveis observert i dag;)

Creative By Helena sa...

Heisann!! Her er et fy-fy tips til en som har kjøpestopp: NYYYdelige sengetøy på "hansen og dysvik" i sånn "Emmeline-stil", hehe... så det og bare: "OOOOOOIIIII, det sku "Emmeline" hatt"!! Hvis du ikke allerede har det, og to-tre ekstra på lager i den store megakurven ?!?!?!?

Det var utrolig fint.Ligner Cathy Kidson sine tekstiler.

Jajaj, du har jo kjøpestopp... men kansje de har en Hansen og dysvik-butikk i Lindesnes-område som har salg på akkurat dette "Emmeline-sengesettet" nå i påsken???

Ha en super kveld:-) Elsker å lese bloggen din:-)

Anonym sa...

Det er bare så dårlig gjort å introdusere oss for enda flere merker og lekre kopper altså!!!;)

hilsen

enda en koppaholiker - som heller ikke vil på tv og sitte og grine over å måtte selge kopper på Finn..- INKALA <3

gdk sa...

De koppene som er på nest siste pipbilde, hvor fant du de? Har lett gjennom hele nettsiden deres uten å finne de! :(

Gdk

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Nå ble også jeg helt vannvittig fristet!
Så flotte kopper, men jeg fant heller ikke de koppene med pippen på. Håper Berthas Oldebarn tar inn akkurat den...
Det var en slags "Wegdewood"-dåm over dem...

Vi som er blitt avhengige av bloggen din får frysninger på ryggen ved tanken på at du ikke har en pc som virker. ;)

Hilsen Elisabeth

Joans Country Living sa...

Så fantastiske mønstre og farver! Man må jo næsten købe en kop - eller to ;o)) Gør én i sommerhumør ;o)

Ha' en god dag ;o)
Joan

Related Posts with Thumbnails