fredag 12. mars 2010

Fargerik fredag


Disse små vimplene fra Maileg ankom sammen med kaninfamilien i går, og de er så fine! I mangel på kreativitet, henger de foreløpig i lysekronen på kjøkkenet og pynter opp med alle sine farger. Til påske skal flaggene få være med på hytten -og det gleder vi oss til alle sammen; både flaggene og jeg!

Som den observante har skjønt for lenge siden, liker Emmeline friske farger. Det begynte med turkis, fortsatte med rødt -og nå er også gult og rosa innlemmet i samlingen. Når man har en hvit base, er det kjekt å sprite opp med fargerike detaljer.


Derfor kan jeg love at stemningen var spent da Emmeline og hennes bedre halvdel dro på salg på Ikea i går. Vi skulle sjekke opp om vi kunne finne oss et billig ekstratrekk til Ektorpen, og det fant vi. Fine ROSA trekk til 75 kroner per sofa, det er jo gitt vekk. Men tror du ikke Mister Stabukk satte seg på bakbeina, og nektet å kjøpe rosa sofatrekk? Hallo???? Hvor er humoren liksom! Vi skal jo ikke bruke det noe særlig, argumenterte jeg. Vi skal bare ha det i nødstilfelle. Men Stabukken var fast og bestemt på at rosa trekk ikke kan brukes i nøden en gang.


Så oppdaget han at de også hadde ekstratrekk til HjørneEktorp, som vi har på hytten. Ekstratrekket var fortrinnsvis IN THE COULOR OF BEIGE. Dermed trampet han bort til hjørnesofatrekkene og drasket med seg et trekk i BEIGE til 75 kroner. Jeg liker ikke BEIGE sa jeg. Jeg liker litt friske farger, sånn at vi kan føle en viss sommerstemning. Jeg liker for eksempel ROSA! Da så Emmelinemannen på meg og sa at i nødstilfelle, da kunne vi ha et BEIGE trekk til sofaen på hytten, og sånn ble det med den saken.

At Emmeline mer eller mindre boltet seg fast i en kommode til halv pris nede på lageret etterpå, er en annen historie. Tilslutt sa Emmelinemannen at vi kunne kjøpe den, med mindre jeg hadde noen overraskelser på lager-som kom til å komme i posten eller noe sånt? Dermed tenkte jeg meg nøye om, og så snek jeg meg slukøret ut av lageret, for hos oss er det alltid noen overraskelser som kommer i posten -eller noe sånt!

I morgen skal jeg ha stort besøk, derfor er det en travel rydde, vaske, og gnikke-virksomhet på gang. Er forhåpentligvis tilbake med noen fine knips da! En fin fredagskveld ønskes alle mine lesere:)

43 kommentarer:

Meta sa...

Ville ikke mannen ha rosa sofatrekk? Snodig!;) Hadde ikke fått det jeg,heller. Om det er noe trøst,da.

Du får kose deg med rydding og gnikking.

Ønsker dere en herlig helg!:)

ide-puffen sa...

Å avslutte bloggeuken med et alltid så morsomt innlegg fra deg gjorde susen.

Ha en fortreffelig Emmelinefamiliehelg.

Hilsen
Randi

Lillan sa...

så fint det ble:)) herlige maileg flag! nydelig:) ønsker meg jeg også:))

klem Lillan

Sommerhusstil sa...

Ja flagene fra Maileg er bare skønne og sikke nogle fine blomster,God weekend Kram Betina

Renate sa...

Så herlig fargesprakende

liven sa...

Ha en flott og fgargerik helg Emmeline :o)

liven sa...

FARGERIK...........

Ravenhill sa...

Oi, disse flaggene var skikkelig fine. Kos deg med gjestene i helgen!
Klem fra Emily

Lisbeth sa...

Tillykke med den fine mailegfamilen...:-o)

Jeg vil foreslå at du på mandag sniker dig hen til Ikea og kjøper et rosa betræk...hallo...75 kr.!!!
Så kan du jo gjemme det i skapet så emmelinemanden ikke opdager det...ennå....lol
Her i Danmark er det fremdeles full pris på disse betrekkene også de rosa!

God fornøjelse med gjester og ha en deilig weekend...

Klem fra Lisbeth

Refleksjon på livsvegen sa...

Spennande kva du får i posten eller liknande... ;-)
God rosa helg!!

Beth sa...

Min mann hadde nok kjøpt dobbelt opp med rosa trekk for å ha i reserve..., han er like glad i rosa som meg nemmelig!
Heldige meg!
Kjøper han seg en skjorte, slips eller en t-shirt er den veldig ofte rosa!

Du må nok ta de Emmelinemannen litt i nakken...:-)

God helg til dere,
rosa trekk eller ikke!

Klem Beth`s småting...

Huset på toppen sa...

Synes jeg ser dere for meg på IKEA.hihi... ha en fin vaske/gnikke økt!!
Ha en fin helg, C
Klem Linda

Anita sa...

Hellenussen altså, syns jeg ser deg der sammen med den kommoden :D!! Super bra vennen, ha en fortreffelig helg! klemmer fra Anita!

Fotograf Trine Bjervig sa...

Så sommerlig og fint :)

Ocean showroom sa...

Underbara färger hos dig!! Jag blir också glad av alla dessa glada färger även om jag just idag visar min svart/vita sida. :-) Ha en fin helg! Kram alexandra

martine sa...

Åh, de var skjønne! :)

haha, måtte le av historien din! ;) Det er virkelig en prøve for forholdet å komme seg hel gjennom ikea..

MumsiMumsan sa...

:O) Som sagt før - du er utrolig på å skrive! Lenge siden jeg har vært flink jente å lagt igjen kommentar nå, men må si du morer meg masse! Også må man jo bare bli glad da - med kaniner, GreenGate og polka dotter :O)
Haen flott helg!
Mumseklem fra Vibece :O)

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Nå måtte jeg le :D

Det er jo sånt de fleste opplever egentlig, men har vanskelig for å sette ord på. Og når det kommer på en så humoristisk måte, så må man bare trekke på smilebåndet.

Keep up the good work!

Ha en fin helg. Klem Anita

Minka sa...

Fargerikt og flott...og ser for meg dere to på ikea...Ha en flott helg både rosa og beige, klems....

Anonym sa...

Og en super helg til deg,emmelinemannen og Ikea....takk for herlig blogginnlegg...du er nydelig!

n i n a s hjem sa...

Nydelig :)

Fin blogg du har!

Ramme Alvor sa...

Herlege fargar, nydelege blomar. Heilt einig, sterke fargar mot mjuk bakgrunn...supert og energigjevande!

God helg!

Rostrose sa...

Your little flaggs look soo sweet! And the flowers make a pretty spring-feeling!
Hugs from Austria, Traude

¨fruTicosus¨ sa...

Du bruker så fine farger, syns jeg. Flaggene kommer helt sikkert til å trives på hytta.
Mannen min ville nok også nedlagt forbud mot rosa sofatrekk, men sier ikke noe til litt sukkertøyfarger på kjøkkenet. Han er derimot ikke blid for at jeg har tenkt å bytte ut det 200 år gamle, store, mørkebrune arvebordet med et litt mindre (og hvitt). Han burde jo være glad for at det ikke er jeg som kjøper en hel Gustaviansk spisestue;-)
Ha en god helg! Hilsen ¨fruTicosus¨

Linecas have sa...

hahhaaaaaaaaa=))) Kan ikke skjønne han ikke ville dt jeg du fniiiis
Et spørsmål til deg. Hvor har du fått tak i lysekrona di fra? Du lenka deg fast til en kommonde vel jeg har lyst til å svinge i taklampen din =)))))
God helg!

Emmeline sa...

Lineca:)

Jeg regner med at du tenker på lysekronen på kjøkkenet? Den er kjøpt på Pentik for noen år siden. Jeg husker at den kostet 720 kroner og derfor mente jeg at det var en passende julegave.

Da jeg ikke fikk den til jul ønsket jeg den som morsdagsgave og siden jeg ikke fikk den til morsdagen ønsket jeg meg den til bursdagen min i mai.
Da jeg ikke fikk den da heller
(mann og barn likte den ikke)kjøpte jeg den selv i oktober. Etter et ÅR med venting!!! Så det er historien om lysekronen fra Pentik. Det er noen år siden nå, men jeg har sett at de har hatt lignende. Det er litt mange krumelurer på den, men den er likevel koselig syns jeg!

diggibird sa...

Hej
Your flags look wonderful. Such pretty colors. I like also your plates and mugs.
Many greatings from Switzerland
Hanni

yudha sa...

nice

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hehehe det er ikke greit:-)
God helt til deg!
Jeanette:-)

villahome.blogg.no sa...

Heisann :) så fin blogg du har, jeg kom innom den gamle bloggen din og så du hadde laget noen lexington puter for noen år siden. De var kjempe fine!! hvor kjøpte du de arkene så du fikk printet ut lexington merket?

Frydisblog sa...

Konklusjon,emmelinemannen må være hjemme når du skal på salg.Det tror jeg er en lur ide neste gang.
Frøydis.

Emmeline sa...

HEI Villa Home:) Den gamle bloggen ja, skulle jammen likt og visst hvordan jeg klarte å få fjernet den. Husker ikke koden etter tre år;) Men strykearkene kjøper du på Clas Ohlsson eller i vanlig hobbybutikk:) Veldig enkelt, lykke til

blackbird sa...

I'm not surprised that the beige covers were on sale- still not a good enough reason to buy them. The pink would be so fun and cheerful. I love the little flags!

Hilde sa...

Hmmm hadde de rosa til hjørnesofaen da? Har en slik hjørnesofa og skulle gjerne hatt nytt trekk - og rosa er fint - særlig i dag når mannen er bortreist og jeg står fri til å velge - hi hi hi
Hilde

Fru Larsen sa...

Skønt indlæg, lige til at blive i forårshumør af. God weekend til dig:)

dea sa...

Your photos are very nice, it's springtime

Anonym sa...

hei. leser ofte på bloggen din og får mange fine tips. tenkte jeg skulle tipse deg om en nettbutikk: www.sweetmemories.no (butikk på frekhaug) som har mye fint, og mye fint på tilbud.. bla noen kopper jeg har sett du har feks.. din stil i hvert fall.. tenkte å tipse deg=) ha en fin helg.. -Karina

villahome sa...

Så kjekt :) da skal jeg prøve på det.. men er de arkene blanke? for så du hadde printet ut skrift også, er vel litt vanskelig å klippe til og få det pent om de ikke er det? :)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hallo? Kva er gale med rosa liksom? ;)
Klem

Line fra huset på landet sa...

Hahaha..ville han ikke ha rosa sofa ?? Hva i alle dager!!
Jeg kan levende forestille meg den Ikea-turen :D

Prinsessen paa erten sa...

Inspirerende og fargerikt - dette liker jeg :)

Ha en nyyydelig søndag....

Rumour has it sa...

A beautiful explosion of colours! Wonderful!

Anonym sa...

Vis oss noe du angrer på at du har kjøpt!

Klem fra blodfan

Related Posts with Thumbnails