fredag 19. mars 2010

Påskeporselen



I dag, da jeg skulle løpe ut døren for å rekke bussen ble det ropt etter meg at jeg måtte huske premie. Premie, ropte jeg spørrende? Ja, svarte Aurora, det er lotteri for basketen igjen. Pappa sa at du må fikse to premier! Emmeline liker dårlig "å fikse premier," men heldigvis viste det seg å være en ganske grei affære da Kremmerhuset ville donere påskepynt til den gode sak! TUSEN TAKK!




Det viste seg at vi hadde fått både påskekaffe og gul brødbag til påskefrokosten som gave. Litt mer spesielt var gjengen med nostalgiske påskefigurer! Du snakker meg om at GreenGate koppen mine er kitch;) Hils på Frøken Høne med tilhørende kylling samt Herr Påskehare som alle kommer i porselen. De er faktisk litt søte på en forunderlig måte, men jeg syns samtidig at Kremmerhuset er ganske modig når de satser friskt på påskekitch:) Eller hva sier dere?


Emmeline ser for seg at det kommer en gammel dame, med hårruller under skautet og skikkelig tykk nylonstrømpebukse forbi, og så vinner hun. Da skal Aurora personlig geleide henne bort til Frøken Høne for å la de to bli litt bedre kjent. Samtidig trekker en retrojente med kinasko og kort pannelugg
(klippet helt opp i hårfestet) et annet vinnerlodd. Da må de to sloss om å vinne Herr Påskehare og Fru porselensHøne!


Hvis Den gode Feen fremdeles hadde bodd i Bergen kunne hun ha vunnet, og så kunne Porselensdyrene få kommet hjem til henne for å hilse på Porselenshunden som hun kjøpte på Fretex for noen år siden. Det hadde virkelig vært noe. At Den gode Feen er flink til å spotte trender er ingen hemmelighet, men at hun satte en standard med den porselenshunden hadde jeg aldri trodd!


I dag har jeg fått tak i BoligPluss, og som har gitt meg fin omtale atter en gang (*GØY -tusen takk:) Jeg har også sett Prinsesse Elin sin skokasse på trykk (*GRATULERER)


Det var mange fine reportasjer denne gangen, det er så kjekt når man får ny inspirasjon etter at man er ferdig med et interiørblad. Det er ikke alltid det er sånn!


Det er slutten på uken og jeg må takke for alltid like hyggelige hilsener i kommentarfeltet. Jeg har bestemt meg for å bli flinkere til å kommentere tilbake, det er min aller dårligste samvittighet i bloggeverden! Dere skal vite at jeg pleier å surfe innom dere alle. (*Ikke deg da Hyacint Bucket, siden du ikke har blogg enda.) Denne uken skal jeg forsøke å legge igjen et livstegn hos flere av dere! Jeg setter nemlig STOR pris på dere alle! Kos dere på fredagskvelden. Jeg er tilbake med litt rosa inspirasjon i morgen. SO LONG!

 

52 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott Bolig pluss såg ut denne gongen..
Var på nille, der var også mykje Påske ditt og datt :-)

Prinsesse Elin sa...

Det skal jeg også. Er sinnssykt dårlig på å kommentere.
Her planlegges årets blogge påskekrim sammen med liv. galskap tenker jeg det blir...he he
Bolig pluss ja....jo takk ;)

Hanne Mette sa...

Jeg synes både harepusen og kyllingene var helt skjønne!♥ Disse kunne til og med jeg kjøpt, og jeg er egentlig ingen påskepyntfan.

Ha en fin kveld!

Fru Fjeldhammer sa...

Herlig... oioioi for noen påskekyllinger, tror farmor har noen lignende!

ha en fin helg..
klem

aMaLiDa sa...

Ut å kjøpe bolig pluss ser jeg... Du har en super blogg jeg er innom hver dag... Her blir en inspirert :) Vært på en aldri så liten Green Gate shopping i dag! Og har så smått begynt påskepyntigen...

Ønsker deg og dine ei super helg :)

EN GUL KNAPP sa...

Påskepynten fra Kremmerhuset var skikkelig KUL! Jeg jobbet på Kremmerhuset i Bergen i 5 år, og har pakket opp esker på esker med tacky påskepynt, men dette var jo bare fantastisk! *måløpeogkjøpeimorgen*



Thea

silje-sin sa...

Åh, så skjønne figurer! Den kaninen må jeg nok ha:) Flotte premier, skulle ønske jeg bodde i bergen jeg også:) Riktig god helg! klem fra silje.

ANNE sa...

Jeg synes påskeharen var kuul,jeg.
Deilig med litt gult; sol og vår....og påske. :o)

Stine sa...

Syntes faktisk de retro hønene så rimelig bra ut jeg :) De minner meg om oldemor hehe ;) Men... oldemor var ei kul dame så ;)

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei.

Er like glad hver gang du har skrevet nytt innlegg :D

I går leste jeg "Agurkmannen" og lo så tårene trillet!!!

Du skriver utrolig godt ;)
Må si jeg også ventet på BoligPluss i posten i dag, men det kom ikke. Får se om det dukker opp i morgen....

Ha-en-god-helg-klem fra Anita
anitas-hverdagsliv.blogspot.com/

susan`s side sa...

Jeg er bare innom for å fortelle at jeg liker bloggen din skikkelig godt. Du er så flink til å skrive og jeg får alltid en god latter når jeg er inne hos deg.

Breivik Samfunnshus sa...

Hi hi må si jeg er litt sånn liker/liker ikke?? på de påsketullingene, eller var det kyllinger ;) men den gule prikkete saken og mumseriene som var i egget !!!! ME LIKE !!
meeen bor jo ikke i Bergen så må nok heller på en liten påske shopping for å finne litt påskestæsh. Nå skal det sies at jeg har kjøpt endel av påskepynten min på kremmerhuset for noen år tilbake, liker den butikken altså ;)

Ønsker deg en strålende helg Emmeline, du er et frisk vindpust i blogglandia !!

Klem fra Maren i nord.

Netten sa...

Jeg nyter å lese bloggen din. Det blir nok et bolig pluss denne måneden, ja. For noen herlige farger!
God helg :)

Huset på toppen sa...

Herlig bilder, lykke til med lotteriet:) Jeg vant jo i fjor når jeg var innom Sletten)
ha en fin helg, C
Klem Linda

Linda sa...

Nå har jeg fått behov for å finne frem påskepynten min jeg også...
har dog ikke mer enn 3-4 nipsgjenstander, men det er akkurat passe det.

Akkurat når det kommer til påskepynt så er jeg veldig glad i å ha fremme det barna lager på skole/barnehage. Disse pleier å stå på bordet under påskefrokostene

Marthe sa...

Påskepynten ser ut som den er henta fra mormors gamle esker. Blir jo helt nostalgisk av slikt. Deilig å se så mange påskepynta blogger for tida - får virkelig vårfølelse! Og det trengs her oppe i kulden. Heldigvis har sola begynt å varme nå.

Ha en fin kveld!

helen og gutta sa...

Bolig pluss dumpet ned i postkassen min også idag, gleder meg masse til en rolig stund sammen med det. Jeg synes påskepynten, både harepusen og kyllingene var kjempesøte. Lurer nesten på om jeg må kjøpe med meg en hare neste gang jeg er innom. jeg har noen lignende påskekyllinger (tror jeg) som jeg har fått etter min farmor. Må ellers si at jeg storkoser meg og flirer godt når jeg er her inne hos deg.

Sjuskeline sa...

Sjuskeline ELSKER påskekitch! Når er denne utlodningen? Må jeg se en basketballkamp for å delta, eller kan jeg gå et visst sted å kjøpe lodd? Svar, pliis snille Emmeline!

atinybitofheaven sa...

haha.. herlig!

Men nå ble jeg skikkelig bitter her fordi jeg ikke bor i norge og derfor ikke kan dra rett på kremmerhuset når de åpner i morgen og kjøpe den søte haren, svippe innom narvesen og kjøpe boligpluss og så gå hjem og kose meg med crispo og stratos...

MEN vi har 20 grader og sooool- jeg trøster meg med det ;-)

Ha en strålende helg :-)

Monica sa...

Premiene var fine og delikat lagt til, personlig er nok ikke porselensfigurene noe for meg, men de var skjønne sammen med snopet også var det veldig "påskite" og fine premier.

Boligpluss tror jeg at jeg må kjøpe meg til helgen nå ja.

Ønsker deg en nydelig fredagskveld. Klem monica

Emmeline sa...

Hei Sjuskeline:)

Da må du rett og slett gå på Rema 1000 i Nattlandsveien i morgen, og ta lodd. De solgte mange lodd i dag, men det var bare tre som vant--ergo er det mange vinnerlodd igjen til morgendagens loddsalg. Vi får håpe de får mange kunder da!!

PS: SÅ forresten at de hadde VOKT DEM FOR KATTEN skilt på Kremmerhuset i dag. Da tenkte jeg å deg:) DS

beate sa...

nesten så jeg tar meg en tur til bergen bare for å se hvem som er de heldige vinnerne...

ønsker deg en herlig helg

klem beate

Pink lady sa...

Hei!

Synes det var supersøte premier! Er det på Sletten det blir utlodning i morgen? Kanskje jeg må ta turen dit da. Min svigermor ringte i dag og fortalte at det var halv pris på alle varer på en klesbutikk der. Jeg skulle mye heller ønske at det var halv pris på alle varer på Berthas! ;)

Pleier du forresten å legge turen innom Lyngdal når du er på sørlandet? Et par flotte interiørbutikker der i alle fall:) Til og med litt Green Gate på Bazaren! ;)

Ha en utmerket helg!

Klem Pink Lady

Fire Hjerter sa...

Kremmerhuset har mye fint og det var noen søte loddgevinster du har satt sammen.

HA en fin helg og lykek til med loddsalget

AnneLavendel sa...

Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes om Kremmerhuset sin påskepynt. Tror jeg må venne meg til den først. Den er liksom både skjønn og litt harry på en måte :)

-Kamilla- sa...

Vet ikke helt hva jeg skal si.... Noe usikker hva jeg syns om de der porselensfigurene. Men de var da penere en mye annet som en kan finne i butikkene nå for tiden. Den gule påskeposen likte jeg, pynter opp på påskebordet :0) Er mannen fortsatt fornøyd med spisebordet?? Smiler enda av den episoden der :0) Kos deg videre og en riktig god helg til deg! *Klem*
-Kamilla-

Emmeline sa...

Hei Pink Lady;)

Bertha har heldigvis et bord med varer til femti prosent og der finner jeg stadig noe, men lotteriet er nok på Rema 1000 på toppen av Birkelundsbakke..

Gleder meg VELDIG til å komme til Lyngdal denne påsken. Det er ganske kjekt med SÅ mange koselige interiørbutikker samlet på et sted i grunn, mye kjekt å finne der ja!

Vingesus og Julebrus sa...

Jeg kjøpte både påskekyllingen på Kremmerhuset og noen harer en annen plass i dag. Syns de var kjempefine jeg, nemlig!

Lisemoren sa...

Det er alltid så kjekt å titte innom deg. Nydelige bilder og artige historier, det er vinnere her hos meg.

Flott at du får fin omtale, for det er vel fortjent.

God helg.
Klem fra Lisemoren.

Anonym sa...

Tror du må være trøtt i kveld! Rema 1000 på toppen av Birkelundstoppen? Sist eg kjørte forbi, var det Kiwi butikk der!? Ikke meningen å arrestere deg,men kunne ikkje dy meg:)Klem Randi S

NL sa...

Det var visst Bolig Pluss jeg skulle valgt da jeg i dag stod foran den velfylte bladhylla i butikken..ja, ja det får bli med hjem neste gang ;)

Jeg likte godt den lille påskeharen og er sikker på at gavene blir bra.

God helg!

Hilsen fra landet sa...

Vil ikke akkurat kalle det kitch da.. isåfall en svært harmonisk og koselig variant og skikkelig "påskete" om det er noe som heter det! ;-)

Emmeline sa...

*ler av Randi:) jaja, den nærmeste Rema 1000 butikken til Birkelundstoppen eller deromkring;)

Den gode feen sa...

He he he, så artig med den hunden min. Tru det eller ei, men den står her i Billyen og kosar seg. Det samme gjer endene, som idioten meg kalte for påfuglar (og eg som ser på meg sjølv som ganske flink i biologi og zoologi og ornitologi *flau*). Måtte le hin dagen for då dukka den einegga tvillingbroren til hunden opp på Fretex her i Stavanger. Eg klarte dy meg, og lot nokre andre få gleda av å ha han buande hjå seg. Men det er godt å sjå at Kremmerhuset tar til vett og følgjer trendane eg skapar :)

Eg må jammen santen kjøpe Boligpluss i morgon gitt. Og når det gjeld støvsugaren så hadde det vore fantastisk kjekt om du vann. Det hadde vore så vel fortjent i forhold til alt du har gitt bort. Ha ei supergod helg, klem frå Lindo di

Unknown sa...

For en søt påskehare. Den likte jeg virkelig. :-)

Anonym sa...

det var fine bilder fra Bolig pluss - kanskje jeg skulle abonere på det neste gang?? Ha en fin fin helg!! Jeg har også en kitsj gammel katt fra min egen barndom, som jeg absolutt ikke vet hva jeg skal gjøre med!!!

Lisbeth sa...

Hihi Emmeline,

Min nybegynnerblogg er igang,håper at jeg blir modigere når jeg først kommer igang.
Øvelse gjør mester er det noen der siger...:o)
Min datter er den der underviser mig og tager foto, jeg har blitt langsynt på min gamle dage så det ville nok ikke bli noen gode billeder.
Men nå har jeg ihvertfald startet så må vi se hva jeg kan finde på.

God weekend fra Lisbeth

http://hyacinthscottagehome.blogspot.com/

LOL

RosaVerden sa...

Din blogg har nå klatret seg opp til å bli en av mine to favorittblogger! (Det er du og Frøken Makeløs)

Jeg setter ekstra stor pris på at du blogger såpass ofte som du gjør, da kan man liksom alltid glede seg til å lese et av innleggene dine når man skrur på pc-en :-)

Og det at du skulle komme med rosa inspirasjon i morgen, gleder mitt rosa bloggehjerte ekstra mye :-p

God helg!

Klem RosaVerden

Anonym sa...

Beste bloggen!!!!!!!!

Herlig lørdag til deg!

inger Jorunn sa...

nydelig innleg som alltid . Jeg er som regel innom og titter hver dag. Og jer lurer på hvor du får all energien fra.

Anonym sa...

Du gir meg lyst til å flytte til Bergen pga alt det rare du skriver om! Butikkene virker mer spennende enn dem jeg har i nærområdet mitt, men det kommer nok av at du skriver så morsomt. Synes påskepynten var fin, nostalgisk. Ha en riktig god helg, Emmeline :)

Anonym sa...

Har av en eller annen grunn gått FORBI disse harene hver gang jeg har vært på kremmerhuset i det siste..Men fikk jommen lyst på et par nå når jeg så de så fint avbildet som dette....og fant jo ut at som retrojente jeg er,MÅ jeg jo simpelten ikke bare gå forbi neste gang. Men så var det dette med den korte luggen da..(har jo selvsagt prøvd dette..for en stund siden..men..)og (de ekte) kinaskoene er for lengst "oppbrukt"... så da tenker jeg,går jeg da over i "gammel dame" kategorien av å anskaffe meg noen krushundharer?? hmm... nei,må hvis ut å shoppe både kinasko,ta saksa fatt OG svinge innom kremmerhuset! ;) ;) Ha ei fin fin helg! -M-

Christel sa...

Jeg for min del synes de påskefigurene er noe av det fineste jeg har sett på lenge hva det gjelder påskepynt. Skal ta bilder av mine påskefigurer laget av gamle sjokoladeformer. De er søte også;)
Skal blogge om det snart. Ha en fin helg:)

Camilla sin villa sa...

Kjempefin blogg du har =) Er innom deg hver dag og står på favoritten.

Ha en flott lørdagskveld!

Jijji sa...

Hei!
Sender deg en award med ønske om en fortsatt fin helg!
Klem

Ingunn sa...

Bolig Pluss må kjøpes - det ser jeg nå.

Fine påskebilder også.

Ha en fin søndag. Nå vet jeg jo at du leser kommentarene.

Ingunn

Rosa sa...

Åh, som eg har venta på at BoligPluss skulle komme i posten. Men vegen ut til meg er visst for lang ...får håpe det finn vegen på mandag.

Figurane var jo søte, sjølv om dei kanskje ikkje er det mange forbind med moderne påskepynt - Meir det bestemor eller oldemor hadde. Her vert det forøvrig ikkje handla påskepynt i år, sidan vårt mål for tida er å få pakkka ting vekk istadenfor å fylle på. Ganske hardt, når f.eks. den lokale brukt og interiørbutikken har fått inn masse fint vårnytt!! (Der skulle du forresten tatt deg ein tur!)

Vims sa...

Hei Emmeline!

Du har en flott blogg. Og du skriver utrolig morsomt! (Leste for eksempel om agurkmannen og busstrylledamen igår. Fantastisk!)

Ønsker deg en fin påske når den kommer.

~Vims

reSIRIkulert sa...

Gje at eg kunne vore den heldige vinnaren av slike gevinster... ;o)

Regina sa...

hello
yesterday I found your blog and I enjoyed going through your blog! Keep up the great work!

A lot of greetings from Germany
Regina*

Anonym sa...

har du slutta å blogge, eller?

Unknown sa...

سهراب سپهری و شعرهای ماندگار او
بیماری پتوز را چگونه درمان کنیم؟
درمان آسم با ورزش کردن روزانه

Related Posts with Thumbnails