torsdag 11. mars 2010

Vil du ve-e-me-mek?


En rar kanin kom marsjerende -bortover Emmelines stuebord. Synes at veien var så veldig fin, at den ville ha med seg en annen rar kanin.


To små kaniner kom marsjerende -bortover Emmelines stuebord synes at verden var så kjempestor, at de ville ha med seg en ekstra lillebror.


Tre små kaniner kom marsjerende bortover Emmelines stuebord, så sa den ene så sjarmerende; at han ville ha med seg en liten søstermor.


Fire kaniner kom marsjerende, bortover Emmelines stuebord, syntes at moren var blitt kjempestor, vips så hadde hun tatt frem en liten babybror.


Nå tenker du kanskje at Emmeline trolig er på randen av skilsmisse. Når en kanin lager så mye uro i heimen, hva vil vel ikke en hel familie gjøre da? Sannheten er at Emmeline har anskaffet kaniner til inntekt for en veldig god sak!


Jeg har nemlig en pitteliten niese som i hele sitt liv har nektet å veksle et ord med tanten. Forrige helg dro miniatyrdamen ut smokken, og sa de aller første ordene tanten noensinne har hørt; E-visse-ve-e-me-dek. På menneskespråket betyr det; JEG VIL IKKE VÆRE MED DEG! Så viser det seg at ørliten niese plutselig vil være med sin andre tante (*Emmelines søster) fordi hun har gått til anskaffelse av en liten hvit hamster som bruker nittiprosent av tiden sin til å løpe rundt og rundt i et hjul. (*Lille herr Snehvit)




Dermed har Emmeline gått til anskaffelse av en hel kaninfamilie, med tilhørende garderobe som kan strykes og vaskes og henges på snoren. Emmelinemannen liker tross alt ikke levende dyr, så får vi klare oss med noen dyresubstitutter.  Med andre ord bygger de to tantene opp et dyrearsenal for å komme i nåde hos den lille. At Emmeline koser seg litt med kanin på egenhånd er selvfølgelig bare en bonus! Så nå krysser vi fingre for at Lillemor vil ve-e-me-mek:) 



60 kommentarer:

Pink lady sa...

Supersøte!!

Emmelinemannen vet vel at kaniner har en tendens til å formere seg i forrykende fart? Han kan umulig bli sur for dette;)

Jeg kan ikke tro noe annet en lille niese vil ve-e-me-dek! En Maileg familie er mye kjekkere en hamstere!

Ha en fin dag!

Klem Pink Lady

Anonym sa...

Du er helt HÆRLIG! Jeg elsker bloggen din og måten du formulerer deg på!

Siv

Anonym sa...

He, he aalt for ungene:-)
Ler godt av måten du skriver på!
(hører lyden av stemmen laang vei!)
Godt å se de formerer seg fort , for skulle jeg kjøpt maileg-kaniner til 4 barn, ja så...!
Ha en fin kveld, klem Hege.

Anonym sa...

Jeg investerer i hyppige/ billige flyturer til Norge jeg og et håp om at barn har "bedre" hukommelse med tiden og at med dette så kommer det eldste tante barnet ikke bare til å være glad i meg, men kjenne meg også. For jeg skal si at det gjør vondt når ens eneste snakkende tantebarn (som nok i utgangspunktet er litt tvilende og bestemt)sier dette de første ukene av sommeren i fjor - bla pga at hun ikke husket sin tante fra jula - selv om tante vil kalle seg ganske rasjonell og med god viten om barn.

MEN det var da altså maileg familie jeg skulle ha investert i...

Christel sa...

Den pittelitla niesen din vil nok heilt klart bli med når du viser desse søte kaninene! Knall skjønne:)

KORONKA sa...

What's a beautiful familie, beautiful clothes!

Merethe sa...

Nej, for noen riktig søde kaniner du har fået dej! Eller noe i den duren ;) For de kommer straka vegen fra Danmark, gjør de ikke? Og bevarte du fatningen på posten, eller ble det hele en smule dyrere enn beregnet? ;)

Jeg lurer på om jeg ikke burde begynne å samle selv.. For når jeg så den lille vognen der ble jeg temmelig betatt..
Nå har jeg jo noen å skylde på også, om hannen i hurven rynker på nesa..

Og jeg regner med at vi blir godt kjent med hele kaninhurven..hvorfor vet jeg ikke..det er bare noe som sier meg at her blir det mange snodige historier... ;)

sylvia sa...

herlig innlegg.
klem fra sylvia

Maria Therese sa...

Hehe, bestikkelser er undervurdert.. Jeg bestikker gjerne min fireåring..hehe

P a p i r L a b sa...

Kan jeg ta med meg kaninene mine å komme på besøk til dere...?
Hehe, det blir vel det nye,- å dra på kaninbesøk ;)
Nei fra spøk til alvor. Kaninene er helskjønne og våre er med overalt og er allerede vel bevandret i hele norden på utallige lavvo-turer.
Ha en videre strålende uke med sosialt kaninsamvær :)

Alejandra Dorado sa...

Hola, recien conozco tu blog!!!
Que belleza los trabajos, esa familia de conejos es una dulzura!!!! Te felicito tenés un blog muy bonito!!!
Un abrazo desde Argentina
Ale

Anonym sa...

Kjære Emmeline! Den gode pedagogen slår gjennom hos bloggeren.Sjarmerende og koselig innlegg.Ha en fin kveld.
Randi og K.

Linda sa...

Jeg ler:)Lykke til:)

dolamorola sa...

hehehe... morsom du!! ;D

Det var en veldig veldig søt kaninfamilie da! ;)

Ellemeller sa...

Du er vel ein sleiping! Eg kan faktisk finne på å dra ned dukkehuset mitt, som eg er so redd for, berre for å smiske meg inn med mine to små nieser. Det funker! Det vil det heilt sikkert gjere hjå deg òg!
Eg ventar på innlegg om seng, sofa, hammock og badekar i maileg-størrelse:)

Drømmehjerte sa...

For en søt kaninfamilie! Nå MÅ hun bare leke med deg - kan ikke skjønne noe annet! :-) Likte særlig godt vogna til minste-kaninen! Nydelig farge også!

Klem, Ingvild

Susi sa...

Love Emmeline,
Your blog is so beautiful. I look every day, quite excited by the beautiful images come back to you. Kindest regards from Germany and all liebe Grüße Susi

beate sa...

herregud emmeline!
du er galere enn jeg trodde....
hi,hi! Herlig gal da!

klem beate

Ballprinzessin sa...

The bunnies are sooo cute! I like the different clothes.
Best wishes
Martina

Sjuskeline sa...

Tipper denne niesen bare et påskudd for å skaffe deg en skokk med kaniner.... men skal ikke sladre til Emmelinemannen om det :-) Som den flotte pedagogen du er, klarer du nok å finne tonen med lilleniese. Hvis ikke hun vil være med deg, er det verst for henne! Du er jo kjempegrei :-)))

Stå på!

Klem, Sjuskeline

Nina Lunde sa...

Nydelige! Du er så utruleg flink med bloggen din du :-)

Eg har sendt deg ein aword inne på bloggen min!

Ha ein flott dag :-)
Klem

BeBe`s blogg sa...

He, he, jeg tror jeg har avslørt deg! Alle disse søte kaninene som er kjøpt inn med tanke på tantebarnet!Jeg tror ingenting på dette "alibiet"! Selv har jeg kjøpt meg dukkevogn, og mitt "alibi" er barnebarnet. Men hun er ikke særlig interessert i dukkevogna, sannheten er at bestemor selv hadde fryktelig lyst på den vogna! Og sannelig kunne jeg ha tenkt meg noen søte Maileg kaniner også. Ha en fin dag!:)

Beth sa...

Morsomt innlegg!
Skal se du blir favoritt tanten etterhvert!:-)

Søt liten kaninfamilie...

Klem Beth`s småting...

Bossa sa...

Kjempehærlig.....

Lobeliadamen sa...

Herlig utspekulert :-)
W

Linecas have sa...

Næh å næh dette innleget var altså mer enn sjarmerende. Snakk om koooos da. Emmeline jeg tror du klarer å sjarmere den jenta trill rundt.

Anonym sa...

Du må være den kuleste dama i byen, kanskje tilogmed på planeten :)

Anonym sa...

Emmeline :) Jeg er en 23 år gammel jente fra Bergen som nettopp har kjøpt meg leilighet i byn. Jeg flytter inn i mai, og før det har jeg MASSE ting og tang jeg skal kjøpe. Derfor er jeg inne på bloggen din hver dag for å få inspirasjon :) Huset ditt er nydelig og så hjemmekoselig, akkurat slik jeg ønsker å ha det selv:) Jeg har kjøpt masse fra Green Gate-serien, og det var på bloggen din jeg oppdaget denne serien. Du er så herlig på måten du skriver på, bloggen din er FANTASTISK :) Takk for god inspirasjon!! Klemmer fra Karoline :)

Bentelen sa...

Nå løfta du humøret mitt opp flere hakk, etter en slitsom dag. :):):) E nå nyydelige dei kaninene.... og den litla vognå....."sukk"
Og bestikkelser er veldig lov, iallefall når det e andres unger:)
Klem ifra Bente

Dorthea sa...

Du har en fantastisk blogg...innom deg hver dag, og må trekke på smilebåndet hver gang! :) :) Takk for herlig lesing og inspirasjon gjennom alle di flotte bildene du legger ut!

Dorthea!

Cathrine Aksnes sa...

ntåå.. supersøte vakre kaniner da
<3 nydelig skrevet

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hi hi, har hørt kaniner formerer seg raskt, ja. ☺

Line fra huset på landet sa...

Hahaha..ja, da skal du se du får lov til å være med henne :D

Kjempenudelige Maileg-kaniner :))

Klem,Line

Rosana Sperotto sa...

I love your crafter, your easter bunnies are very beautiful! Kiss

Rannveig sa...

Du skriver så bra! :) Jeg ler og ler og prøver å gjenfortelle til samboeren, men det blir overhodet ikke morsomt når jeg sier det ;)
"Miniatyrdamen som dro ut smokken..." Hahahaha!

Safina sa...

Det er alltid en fornøyelse å stikke innom bloggen din♥
du skriver så flott!!
bre bra det er mulig å bestikke;)
kos

xxx

Vingesus og Julebrus sa...

Utrolig vittig!! Håper hun vil ve-e me dek nå da, ellers får du ve-e me kaninene!!

Trine sa...

De var utrolig søte da! Er alltid en fryd å lese innleggene dine :) Har sendt deg en award i kveld :) Hilsen Trinemor

Anonym sa...

Herlig innlegg, Emmeline! Syns jeg ser den bestemte lille niesen for meg, herlig herlig :)

Klem fra Vibeke i Trøndelag

Lillan sa...

herlige bilder emmeline!!!

maileg familien er bare så herlig!

god helg:O)

Anonym sa...

Eg vil vere med deg viss eg får leike med dei fine kaninene dine;-)
SuMa

Karin sa...

Åååhhh så morsomt å så fine bilder av nydelige kaniner. Håper det ordner seg med niesen din.

Anita sa...

Fant bloggen din helt tilfeldig og ble sittende og lese... Veldig fin!

Fruen i huset sa...

Hjelp emmeline...hvem selger disse i Bergen? Jeg har letet og letet og letet litt til men uten å ha hellet med meg. Nå tar jeg snarveien og spør deg! Forresten så er du til stor inspirasjon både når du legger ut om dine små og store hverdags betraktninger og ikke minst når det gjelder hvordan du med Emmelinelist og kreativitet håndterer din Emmelinemann! Til STOR inspirasjon for oss andre blogglesendefruer! Ha en fortreffelig kaninfylt helg;-))))

Emmeline sa...

Hei Fruen i Stuen:)

Det ligger en liten lekebutikk rett ved Torgallmenningen ( hmmm--hva heter den mon tro, i samme sidegate som Mc Donalds-retning teateret) og den har et godt utvalg. Ellers har de også et godt utvalg på Havna Interiør. Mine ting er bestilt fra Danmark, men etter at jeg hadde bestilt dem fant jeg en ny norsk nettbutikk som solgte Maileg minst like rimelig som den butikken i Danmark. Lykke til med jakten!

Anonym sa...

Elsker bloggen din. Annerledes på en meget positiv måte. Du er leken og har det moro med interiør. Lykke til med niesen! God helg!

Klem H

Jill sa...

KLart hun vil være med deg når hun ført oppdager kaninfamilien :-)
(hamstere bæsjer jo overalt også når du holder dem og koser med dem)
De er sååå nydeligedisse Mailegene, jeg har allerede kjøpt den første lille kaninen til min niese som kun er 3 uker enda. KJøpte den på Havna og stod forran deg i køen da du kjøpte strykebrett og strykejern til samlingen din.
Men feiget ut på presentasjon og endte opp med kun et forsiktig smil.
Ha en riktig flotters fredag!

Emmeline sa...

Aaaaahhh JILL:) PENE Jill i køen på Havna, jeg lurte på om du var blogger---du smilte så lurt. For en fotomodell du er!! Det må jo være gøy:)

Nina B. sa...

hihi du har så herlige innlegg, får meg alltid til å smile :)

En hel kaninfamilie gitt. Ja, hva gjør man ikke for at de små skal like oss ;) Bonus er koselig pynt for dere/deg, tjihi!

Ha en fin fredag!
♥ NinaB

Marit sa...

Så fantastisk bra innlegg du skriver, jeg ser jo at det ikke er lett å være Emmelinemann med slik argumentasjon for nødvendige kanin innkjøp :-)
Jeg storkoser meg med bloggen din.

Unknown sa...

Å så søte! Og nok et herlig skrevet innlegg fra deg... ♥

Ønsker deg en flott helg!

Klem Line

Anonym sa...

Bloggen din er sååå fin og artig å lese. Får masse innspirasjon fra deg! Maileg kaninene er jo uimotståelige! Niesen din vil nok være med deg framover nå ja ;)

Du har et utrolig fint hjem også! :D

Huset på toppen sa...

God helg, C
Herlige kaniner og story:)
Klem Linda

Anonym sa...

Nydelig e kaniner! Håper de vil gjøre susen for kontakten med tantebarnet...

Bare et spørsmål:
Hvor får man kjøpt de flotte "Keep calm..." plakatene?

Klem Wenche.

annie's abode sa...

your blog is always so bright and charming - i love all your maileg bunnies.
anniex

SjarmogKaos sa...

Takk for enormt mye inspirasjon og latter - det er ingen over eller ved siden av din blogg - den er helt fantastisk!! Har lagt en award til deg på bloggen min - sikkert en sånn du mottar flere hundre av ila uken - men uansett.., den er der iallefall!..
Klem

Emmeline sa...

Hei Wenche:)

Min plakat er kjøpt hos en selger på Etsy. Jeg fant en rimelig selger der med gode tilbakemeldinger--og det finnes mange. Disse plakatene selges også i norske nettbutikker. Hvis du sjekker norske resultat på GOOGLE så finner du nok ut av det:) Lykke til!!

Frøken sa...

Jeg ler så jeg griner, du er MORSOM!!!

Katrine sa...

Så fin kanin-familie! :)

Haust sa...

Hihihi, så herleg innlegg!

Takk for at du stadig får meg til å knise og le! :D

Ha ein god kveld!

Related Posts with Thumbnails