torsdag 25. mars 2010

Min kurv er lastet med...

Emmeline: Jeg husker da jeg var liten- da hadde vi en stor pressenningspose på taket av bilen når vi skulle på ferie. Jeg lurer på om min far kjøpte den på postordre?

Emmelinemannen: Snakker vi egentlig om pressenningspose, eller snakker vi om den forbaska kurven.

Emmeline: Vi snakker om kurven



Emmelinemannen: Hvorfor i all verden kjøper du gigantiske ting for å kjøre dem halve Norge rundt?

Emmeline: Fordi det var billig!

Emmelinemannen: Du kan bare GLEMME å ta den kurven med deg på påskeferie.

Emmeline: Det går jo an hvis jeg tar den på taket. Jeg har tenkt at jeg skal feste den i noen planker. Neste jul åpner jo IKEA, da trenger vi ikke å ta med oss ting lenger.

Emmelinemannen: Vi trenger jo ikke noe mer på hytten, så da spiller det ikke noen rolle med Ikea.

Emmeline: Jeg føler at vi trenger noen lamper.

Emmelinemannen: Ja det føler du sikkert! 



Det nærmer seg faretruende avreise og Emmeline jobber iherdig med å samle sammen alle remedier som skal være med oss på ferie. Kurven er lastet til randen, og Emmelinemannen har derfor vendt ryggen både til kone og kurv.


Nå er det bare sånn at man ikke kan reise sørover uten å ha med seg viktige ting som gardiner, bøker, blader, bokser, termos, eggekurv, påskeegg -som ungene ikke liker grunnet manglende kyllinger, nye stolputer og ganske stor rosa brødboks!

Den fine termobagen fra GreenGate som ble kjøpt i fjor har også kommet frem fra glemselen. Nå kan Emmeline sitte på fergen, og kose seg ekstra mye siden maten kommer fra en blomstret termobag, mens kurven er surret på taket! EN VIRKELIG GOD PLAN om jeg skal si det selv:)


59 kommentarer:

Kos og kaos sa...

Jeg heier på deg! Du får nok kurven med til slutt, skal du se :-)
God påske til deg og familien, og takk for mang en god latter og hyggestund med din fantastiske blogg.

Katrine

Maya sa...

Wow - fargekoordinert pakking! Jeg bøyer meg i støvet :)

Emmeline sa...

Hehehe....ler godt av Lille:)

Anonym sa...

Så hærlig :-)
Kurven med sitt inhold blir nok med skal du se!

Ha ei riktig god påske

-monica-

Anonym sa...

Dette blir veldig spennende, mest for deg, Emmeline, men også oss.

Hvis kurven skal med på taket så anbefales det å kjøre veeeldig forsiktig.
Reise fredag eller lørdag? Jeg er nesten fristet til å stille meg i veikanten og speide etter dere. ;)

Hilsen Elisabeth.

Linda sa...

HAHAHA... LOL for en morsom samtale!
Kjenner meg godt igjen i tilsvarende

God påsketur!

Klem

Creative By Helena sa...

Hahha. Lykke til med kurven:-) Skal selv på lang påsketur så hvis jeg ser en bil med kurv på taket er det vel ikke tvil om hvem det er;-)

Har mang en gang tatt med store "nødvendige" ting på ferier gjennom Norges land. Mennene skjønner jo ikke at en symaskin må man ha med på sommerferien... eller når man finner to lekre store stamper på tilbud på feriestedet så må man slå til.. Eller når man får en gratis gammel barneseng... Da er man faktisk villig til å ha sin egen "lille" koffert på fanget i bilen heeeele veien... Altså VI damer er villig, ikke mennene!! Men du så det er verdt det.. selv om mannen ikke skjønner det;-)

God biltur da:-) sees på fergen;-) Regner med du må parkere oppe på dekk og ikke under med den store kurven der, tihi!!

Irene sa...

Her gjelder det å være kreativ! om kurven ikke lar seg feste på taket og den planen går i vasken, da går det jo an å snu kurven og tre den over hodet !! Ja jeg vet at da må du være helt desperat, men om alle andre metoder er utprøvd og forkastet og tiden for avreise nærmer seg, så er jo en "kurvburka" å foretrekke fremfor å ikke få den med ! Beklager min livlige fantasi... Ha en strålende påske og kos deg med familien !!!!

Ellemeller sa...

Eit år hadde ei venninne og eg so mykje med oss på tur at ho måtte ha motorsykkelhjelmen min på hovudet, inne i bilen... vi snakker 60 mil... Det blei litt klamt. Men, vi fekk det til. Eg trur grunnen var at vi hadde vore ein liten svipptur innom Ikea.
Eg håper du tek bilete av bilen før de reiser slik at vi får sjå!
God tur, med eller utan korg:)

Anonym sa...

He,he,he:) Kan du ikke ta et bilde når du har fått kurven på taket ? ( oppå plankene :0 )

Det er jo plass til så mye oppi den kurven, så dere får nok plass. Bare litt uheldig pakkefasong sammen med f eks kofferter.....
God påske til dere!

Inger Johanne , Østfold

Anonym sa...

He, he, kjenner meg igjen, ja. Du klarer nok å få den med. På fanget går fint, hvis du ikkje er sjåføren..
God påske, og god tur : )

Påskeklem fra Mai Britt.

sylvia sa...

hei Emmeline,
hehe ja klart du kan få kurven på taket,så kjekt,du må jo få med deg alt til hytta,
koselig du liker deg på sørlandet da,jeg bor jo der,på sørlandet,
blir kjekt når ikea kommer ja,gleder oss til det.
da må jeg få ønske dere alle en god tur sørover,å kos dere masse.
stor klem fra sylvia

Snertne sneller og små nøster sa...

Ha ha ha - fornøyelig lesing :-D Blir artig å følge med på hvordan det gikk, regner med at du følger opp denne historien.... Om min kjære protesterer på alt jeg vil ha med meg, så skal jeg bare vise han bloggen din :-)

God påsketur og klem fra Siv

Lisbeth sa...

Hihi, altså jeg kan levende se det for mig!
Pakke bilen med 4 store unger, kofferter,kurven på taket og 2 voksne...:-o)
Jeg håber da ikke det er i din nye røde bil dere skal kjøre for den er ikke så stor er den?
Ellers må du pakke kurven i bilen og selv ta sykkelen...du er jo ved at komme i trening...LOL

De gardiner ser eller lekre ut, liker godt blå og hvit stripete.
God tur og vi gleder os til alle bildene!

Klem fra Lisbeth

Sommerhusstil sa...

Hejsa:o) Det er bare sådan nogle fine billeder du tar.Og bogen sommerhus liv er bare super god!!!!!!! Klem Betina

ANETTESHUS.COM sa...

*ler* Masse lykke til, vennen!! Festet til noen planker på taket høres ut som en fin-fin plan!! p.s. husk å knipse noen bilder av den fullastede bilen da;)

Klem klem
Anette:)

Fru Andersen sa...

Haha, høres ut som hjemme hos oss!
Føler ofte at mannen har totalt resignert når det gjelder mine stadige prosjekter, men litt greit også da, for da får jeg gjøre akkurat som jeg vil ;-)
Ha en flott påskeferie!

hanne sa...

Hehe...denne samtalen kjenner jeg igjen..Jeg klarte å kjøpe meg lysekrone i en lekker butikk i Lyngdal på vei hjem fra påskeferie i fjor...barn og mann var trygt plassert i sørlandsbadet...bilen var pakket til randen, men lysekronen ble med hjem mellom to sjokoladebestukkede barn :)

Monicas Univers sa...

Lekker kurv da! De mannfolkene altså, skjønner ingenting jo. Hva med å sette hjul på den, kall det en henger og dra den etter bilen? Da blir det liksom mer en "manneting", mannfolk digger jo å vise at de kan kjøre med henger.

Spørs om det kan være en god løsning altså.. :)


Har foresten påske-giveaway gående inne hos meg nå, kjempe hyggelig om du vil slenge deg med :)

Pink lady sa...

I morgen tidlig setter jeg kursen for Sørlandet! Jeg skal feriere vest for Lindesnes. Selvsagt skal jeg på shopping i Lyngdal!

God påske!

Klem Pink lady

Nina sa...

Hvis du får kurven til Stavanger kan jeg ta den videre for deg;-) Vi kjører forbi Lyngdal på tirsdag:-)

Klem fra bloggløse Nina, Stv

Hennes sa...

Dette går bra, det er jo bare en litt stor kurv, skjønner han ikke det at vi er villig til det meste for å få tingene med.
Jeg har tilogmed hatt en litt for stor plante (palme) på fange hele veien fra Oslo til Bergen, for så å ta livet av den planten ikke så mange ukene etter, men den var verd det..

Uansett, dette er ikke et nytt senario, så det ordner seg sikkert..

Ønsker deg en fin-fin påske.

Klem Linda.

Anita sa...

LOL - dette var underholdning.
God påske :-)

Hos Farmor sa...

Synes du har vært ganske så løsningsorientert i denne saken - stå på :)

Anonym sa...

Hei. Alltid artig å lese bloggen din. Du skriver fantastisk godt.
For å få med kurven til hytten kan jo manne ta båt til Stavanger og toget videre der fra. Kjempe ide....Hjem vil det jo være god plass til han i bilen.

Emmeline sa...

Tusen takk for tilbudet Nina:) Hvis jeg får kurven helt til Stavanger regner jeg faktisk med at den kommer seg helt frem... Får jeg kurven til Halhjem er halve jobben gjort;)

Veronika sa...

Hehe, hold deg hard - og kryss fingrene for oppholdsvær hele turen frem;) Ønsker deg en riktig god påske!

Anonym sa...

Kjære Emmeline! Ønsker deg verdens beste påske! :) virkelig! har du kjøpt gardinene på kid eller hvor? jeg vil ha sånne på soverommet! Blir fortsatt knallglad over å lese bloggen din søta! (neida jeg er godt gift..tji hi)føltes bare som jeg skrev til en god venninne..;) påskeklem fra Inkala

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Sikke nogen flotte billder, det ser bare godt ud:-))
God Påske...
Knus Susi

Emmeline sa...

Hei Inkala:) --søta selv:)))

Disse gardinene er kjøpt på Åhlens. Et helt år har jeg gått og ventet på at de skulle komme på tilbud med kjøp to og betal for en. De kostet nemlig 229 kroner pr stk, og jeg skulle ha fire.
Siden damen i butikken fortalte at de med jevne mellomrom ble solgt på halv pris bestemte jeg meg for å vente...og jeg ventet og ventet...og tilslutt fant jeg en Åhlens som hadde opphørssalg:) Hvor ofte skjer egentlig det????

Men poenget mitt er at disse gardinene ENDA ikke har vært på ta to betal for en tilbud...og jeg har ventet siden juli til mars;)

Så nå håper jeg bare at de blir fine når de kommer opp også!!!

Havfruen sa...

hehe....Gubben min hadde helt klart nektet å hatt kurven på taket:)) Men det ser ut som en Amerikareise hver gang vi skal på hytta:)
Lykke til:)

Fjordheim sa...

Hehe, ja du får ha lykke til. Går ut fra at du får det som du vil, som vanlig.
Ha ei riktig god påskehelg :)

Rosa sa...

Dette er jo lett, Emmeline. Berre bytt ut emmelinemannen med korga, så er saken biff ;) Emmeline køyrer bil, og ei vakker korg full av småblomstra godsaker sitt i passasjersetet og sender gode vibbar. DET blir påsketuren sin, det :D

Minka sa...

Hihi, synes jeg ser lasset..Men er klart man behøver det meste. Dere må ha en flott tur, klems..God påske ønskes...

Anonym sa...

Jeg håper du tar bilde av den ferdig pakkede bilen så vi får se hvordan du klarer den bragden.
En riktig god påske ønskes deg av
Ragnhild

Ruths datter sa...

Ja her pakkes også. har pakket lenge i Ikeaposer av gråpapir. De er så rommelige. Utrolig hva en får stappet oppi. God tur.
Klem

Tonerose sa...

hihiihihihihihihi!

Riktig god tur! :o)

Anonym sa...

"Farmor"
Ha-ha-ha.....Dette blir rene påskekrimmen...la oss få vite slutten også...men kjør pent...!
God påske Emelinefamilien..
du er utrolig....:)

EN GUL KNAPP sa...

God tur og god påske :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Du har alltid väldigt bra idéer! Korg på taket - absolut! Och du måste ju få med dig alla fina ting.

Ha det fint och lycka till med packningen! :-)

Frøken Makeløs sa...

Haha, jeg hjerter Emmelinemannen! Han er genial :-D

Anonym sa...

Knegg, knegg. Du skriver virkelig godt og jeg kan se det hele for meg. Men stå på Emmeline. Jeg heier på deg. Og en riktig god påske ønskes! :)

Hege sa...

Haha, etter å ha lest innlegget ditt så måtte eg bare rote frem denne videoen

http://www.youtube.com/watch?v=vMW3Q7TQars&feature=related

Du kan jo si til Emmelinemannen at det blir enten kurven eller han på taket :P
Uansett blir det nok litt av et syn...
Riktig god påske!!

Unknown sa...

Unnskyld - skjønner ikke problemet? Her er jo et helt tak å ta i bruk! Thi hi. Gleder meg til å se hytten når alt er på plass :-)

Nina B. sa...

haha, du har bare de beste innleggene Emmeline. Får meg alltid til å le, med slike herlige hverdagslige anekdoter. Leste innlegget om "Agurkmannen" i går, og lo så tårene spruta. Godt jeg var alene på jobb ;)

God tur sørover, og jeg er sikker på at kurven kommer med, ellers må vel mannen høre hele påsken om at den ikke har gjort det! God påske!

Klem NinaB♥

Anita sa...

Gooood påske vennen! Kjør forsiktig!! klemmer fra Anita!

Lillan sa...

nydelig skrevet igjen!! hihi du får det nok som du vil..(hvis jeg begynner å kjenne deg nå..) du har jo bra taleevner så vi heier på deg vi emmeline! Kurven er super kjekk og super fin! og det er alle duppedingsene oppi også:)

Lykke til

PS: en slik mailegvogn har akkurat kommet i hus her også:))

god påske til deg og dine!!

klem fra Lillan:O)

Wimona sa...

*LOL*
Hvis jeg ser en bil med kurven på taket, da vet jeg at det er Emmeline på påsketur.

God tur!!Kjør vel fram ;O)

Vingesus og Julebrus sa...

Regner med at vi får seg bilde når bilen er ferdig lastet - med kurv på taket?!
Ser for meg noe jeg har sett i en god, gammel norks film en gang - du vet sånn film med Henki Kolstad og co, der lenestolen er surret fast på taket.

God helg!!

Anonym sa...

Du er morsomst!!!!!!!!!!!!!!!!!

God påske

re:signert sa...

Jeg sier bra lekkert!!

Karin sa...

Hei Emmeline! Jeg liker mannen din så godt jeg.Han virker som den rette for deg.Du har knallfine bilder å arti tekst bestandig du.Ha en nydelig påske.

fru Dyregod sa...

He-he! Jeg husker iallefall takgrinden og den store posen som ble festet med "blekksprut" med store, farlige kroker!
Riktig god påskeferie!

Huset på toppen sa...

God påske, med eller uten kurv på fullastet kurv på biltaket!
Klem Linda

Birgitte sa...

Skønne, skønne billeder med de fineste farver.
Ønsker dig en rigtig fin weekend/god helg.
Klem, Birgitte

Åpent^hus sa...

Bare innom for å ønske deg ei god påske.
LItt lengre nord der Åpent hus befinner seg har vi faktisk fått krokus og vår i lufta. Herlig.

Tenkte siden du har en del fans i området ditt, (og landet over, ja!) :) at du kanskje har lyst å tipse om dette funnet av ei spisestue som befinner seg i Bergensområdet akkurat nå:
http://apenthus.blogspot.com/2010/03/elegant-spisestue.html

Riktig god påske til deg og heimen.
Hilsen Åpent hus

Merete sa...

Noe for deg? https://www.gelaskins.com/skins.php?SkinID=522&DeviceID=14&CategoryID=58

hihi=) kom på bloggen din med engang jeg så den...

~merete

Gracefully Vintage sa...

I love Your Blog-It is like eye candy.. So inspiring. the colors-the eggs the ideas. Love it.
Karryann

Sommerfjøsen sa...

Hahahahhahahaha... Kjempeartig! Flirer meg ihjel:)

Related Posts with Thumbnails