søndag 7. mars 2010

Gule glimt


Det er "vis-meg-din-spiseplass" uke i Bloglandia. Først hadde jeg ikke tenkt å være med. Jeg har jo blogget fra kjøkkenet hele denne uken, og hvor gøy er det egentlig å vise bilder fra det samme rommet om og om igjen?



Men så flyttet jeg litt rundt på spisebordet, og da blir det bilder likevel. Beklager litt dårlig bildekvalitet i dag, jeg fikk det rett og slett ikke til. Siden jeg har feiret påske i tre uker allerede, fortsetter jeg litt til. Så her er dagens gule glimt fra spiseplassen.


Mine nye gustavianske stoler har fremdeles gamle trekk. Hele uken har jeg vært på jakt etter et passende stoff, for når kjøkkenet har blomstrede gardiner, blomstret duk og polkadottmønstrede kopper, må man nesten velge et ensfarget stoff.

Jeg har selvfølgelig funnet et helt perfekt stoff på Laura Ashley til ikke-akkurat-gi-bort-pris:) Dermed må Emmelines mamma hjelpe til med omtrekkingen, ellers blir det veldig dyrt å gjøre noen bommerter!



Her bakes det muffins i dag, kanskje det blir noen glimt fra baksten etterhvert?  Ønsker alle en deilig søndag!


30 kommentarer:

beate sa...

gult er kult!
blir vel ikke lei av å se bilder av kjøkkenet ditt da vet du!
har spiseplass-innlegg selv i dag...

klem beate

Randi sa...

Lys å triveleg spiseplass de har. Får skikkeleg påskestemning av dei bileta der då... kjenner eg er klar for påske snart eg og... :-)
Flott blogg du har forresten! Kan ikkje huske om eg har sagt det før... Uansett, alltid kjekt å titte innom her...
Ha ein super søndag vidare.
Klems

Beth sa...

Du kan visst trygt vise fram kjøkkenet ditt atter en gang!
Det er bare såå nydelig!!!!
Den spisestuen gjør jo hele rommet!

Klem Beth...

- sa...

Hjemmet ditt er så herlig med alle disse vakre pastellfargene! Det blir virkelig vårlig og friskt!
Ha en fortsatt god helg (så lenge den varer)

HUSET PÅ HØYDEN

*sne* sa...

Nydelig spiseplass dere har! Ser at påsken har kommet for fullt :D Kanskje jeg også må tenke på å pynte litt snart.

Frydisblog sa...

GULT ER KULT.
VÅR VÅR VÅR.HERLIG.=)
Ha en strålende dag.
Frøydis.

Fru Rosas Hjem sa...

Du har det så koslig på kjøkkenet ditt:)) Flotte gardiner, tallerkenhylle, spisestue, maileg-egg og søtt med gult servise:)))

En herlig blogg:)))

Hilsen AnnElin/ Fru Rosas hjem

Solveig sa...

Så flott og "glad" spiseplass du her! Her må man bli i godt humør over å starte dagen:o))
Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Solveig

Hvitrose sa...

Nå fikk jeg skikkelig påskestemning!!herlig:)
Nydelig spiseplass du har ja!!
klem:)

Cathrine Aksnes sa...

herlig :) innbyr til å kose seg

Fra huset i svingen sa...

Blir så glad når jeg kikker innom bloggen din og ser alle de herlige fargene :-D

Ha en fortsatt fin søndagskveld!!!

Line fra huset på landet sa...

Åh.Som jeg gleder meg til påsken når jeg ser det gule bordet ditt! Stoffer ja, synes det er så himla vanskelig å velge jeg da..altfor mye fint. Kanskje derfor det ikke har kommet nye gardiner her... :D

Anonym sa...

Så flotte bilder. Jeg likte det gule påskeserviset, skikkelig p-å-s-k-e!

Her er enda ingen påskepynt.

Klem Kristine

Anonym sa...

Så hærlig. Har ikke funnet fram noe påskepynt enda, men nå ikk jeg lyst :-)

-monica-

MammaogMatilde sa...

Fremdeles en nydelig blogg, og siden jeg elsker gult, så elsket jeg dette innlegget ekstra mye! Får jeg spørre om hvor du har kjøpt det herlige, gule serviset?

Evt vet noen hvor man får kjøpt gult servise nå om dagen? :-)

Emmeline sa...

Heisann: )

Dette selges på Kremmerhuset, så det er ikke vanskelig å få tak i!

Anonym sa...

Hei:)
i forrige innlegg viste du frem noen nydelige små pelargonier. Jeg har også noen tørre kvister stående som en gang var en pelargon...Jeg lurer på hvordan har du tatt de avleggerne og fått de til å komme seg så fint? Jeg klarer ikke helt se for meg mine slik, tatt i betrektning hvor pjuskete de ser ut nå...
Ha en fin uke:)
Rikke

MammaogMatilde sa...

Herlig! Tusen takk for superraskt svar! :)

Ramme Alvor sa...

Nydeleg bord...og stolar :)

Dorthea sa...

Åååå, nå fikk jeg påskestemning! :) Flott fargerik spiseplass dere har...blir jo så glad og full av energi av alle fargene! :)

Dorthea!

Anemone sa...

Hei hei!
Tusen takk for kommentar!
Jeg kjente igjen navnet ditt da du ringte, men klarte ikke plassere det... ;)
Er ofte innom å kikker hos deg. Noen av innleggene dine er jo blitt klassiskere i bloggverden! Morsomt skrevet, og aktuelle tema og problemstillinger for interiørjenter... Du er flink, flink, flink! ;)
Ser deg kansje i butikken da! Vi venter masse, masse nytt fremover. og jobber også mot flere nye leverandører... Spennende...
Ha en fin dag!

ELIN sa...

Så flott spiseplass dere har - herlige farger og detaljer :) Ha en flott uke. Klemmer fra Elin

Lillan sa...

nydelige bilder fra kjøkkenet!! blir så glad av de fargerike bildene dine jeg!! du har så masse fint!! småtterier fra greengate og maileg pynter virkelig opp hos deg!! skjønner ikke hvor du får tak i alt men...jeg vil nemmelig ha greengate påskeegg...men hvor finnes det??

ha en flott kvinnedag

klem Lillan

Katrine sa...

Jeg er så glad i det serviset!! selv har jeg kun to av kopp, tallerken og kopp, men det gjør meg så glad og skal nok gå inn til innkjøp av et par til. Perfekt til påske! og bare ellers når man ønsker en glad fargeklatt på frokostbordet :)

maria sa...

Så fint du har det! kjempefin blogg!!

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei.

Atrig og inspirerende blogg du har!
Gratulerer med vel gjennomført spisebord kjøp ;) Det var jo litt spennende å se hva mannen skulle ha å si, men det gikk jo veldig fint. Jeg er selv glad i Green Gate, men min samboer mener at det er nok med 2 servicer i hus! Så jeg har "bare" 8 kopp+fat i det turkise. Lurer jo litt inn her og der :)

Ha en fin uke! Klem Anita

Elsi sa...

Heisan.
Jeg er selv ikke en blogg-fører, men en leser. Hadde egentlig mye å gjøre mens minsta sover,men måtte bare blogg-lese litt først. Gjennom en blogg jeg er innom titt og ofte, ble din anbefalt fordi hun gråt av latter! Nysgjerrig! Og som sant var, det gjorde jeg. Leste gjennom alle de populære- Og "prøverommet" gjorde til at jeg nettopp lo så jeg gråt. Mens jeg sitter her helt alene:) Utrolig bra! Fortsett sånn,for jeg kommer innom igjen. Fantastiske hverdagshistorier! Og der våkna frøkna ja. Klem

Landcharm sa...

Mye friske vårlige farger som gjør godt nå.

Anonym sa...

Så flott Emmeline.
Jeg må bare fortelle deg om noe merkelig.
I dag var lille frøkna og jeg på byen. Og jeg måtte bare innom en liten tur på Kremmerhuset.

Så plutselig så begynner jeg å le. Jeg så det gule serviset og kom på det du skrev om nettopp dette i fjor. Hehe. Dine fantastiske bortforklaringer for hvorfor du absolutt trengte nok et servise. Ikke det at jeg påstår at du har for mange, åhh nei.

Ha en fin kveld, Emmeline.
Gleder meg til neste gang jeg stopper innom bloggen din. Du gir alltid dagen min et smil om munnen.

filcowy kufer Hogaty sa...

wwow lovely spring

Related Posts with Thumbnails