tirsdag 9. mars 2010

♥ in love ♥


For en tid tilbake oppdaget jeg fantastiske Ravenhill sin blogg. Denne blir skrevet av Emliy som syr de skjønneste Babuskadukkene jeg noensinne har sett.


Her er det virkelig noe for enhver smak, og det søteste er jo at dukkene har forskjellige navn som speiler deres personlighet;) Noen kaller dette for matruskadukker, uten at jeg vet forskjell på babuska og matruska! Jeg vet bare at jeg er veldig veldig begeistret;)


Fru Appelsin for eksempel er i grunnen litt retroinspirert!


Mens Fru Svart liker seg best hos dem som satser på kontraster


Fru Himmel gjør et fantastisk førsteinntrykk syns jeg!

Men så kommer Fru Bekkely og Fru Falkenhaug,
og begge har lyst til å feire påske -de har til og med eggene sine på baklommen;)

De som tviholder på vinteren bør nok heller satse på Fru Lunde og Fru Haga;)

-eller kanskje du elsker høsten? Da kan jo Fru Høst være noe for deg?

Noen velger å feire jul året rundt!

 -og andre er nybakte mødre, og har et veldig skjønt og litt kenguruaktig forhold til de søte barna sine!

Det er alltid noen som kommer i fred...

-og Emmeline har forelsket seg totalt i alle sammen!


Besøk Ravenhill sin fantastiske blogg HER, dukkene kan du kjøpe HER:)
-og så må jeg bare spørre, hvilken dame er DIN favoritt??? De skjønne bildene er lånt av Ravenhill!

51 kommentarer:

Hanne Mette sa...

Åh så søte!♥
Jeg har ikke i noen spesiell fasinasjon for babuska i interiøret i utgangspunktet, men disse var jo bare helt til å spise opp!

Fjasevas Huset sa...

jeg må si meg enig med deg jeg! alle var super søte:-) kunne nok allehelst hatt de sorte og hvite og kanskje et par lilla.

Klem til deg!

mali-mo sa...

SÅ fine!!! Jeg tror jeg kunne tenkt meg de fleste jeg ;)Spesielt de som går litt i vårlig mint og rosa ;)

Må bare få si at jeg syns innlegget under her var så flott. Kjøpepress lager man vel mest selv, men jeg syns det var flott at noen (les du) tok det opp. Her handles det så lite at det nesten er litt flaut å entre interiørbutikkene ;)

Og tapeter....fant noen flotte fra Sandberg, på nettet. Mon tro hvor de selges i Bergen? Mali-mo mannen hevet på øyenbrynene da han leste noe om "håndtrykt" og "eksklusivt". Får nok tråle nettet jeg også siden vi heller ikke er millionærer ;)

God ettermiddag!

maria elena sa...

HERMOSOS TUS TRABAJOS ...!!1 UN BESO GRANDE DESDE ARGENTINA

Hverdagsmamma´n Anita sa...

De var jo nydelige......
Min favoritt blir nok fru himmel. Jeg er så glad i lys blå og turkise farger. Men siden jeg går høygravid nå for tiden, og er glad i barn, synes jeg også mamma- dukkene var veldig søte :)

Kunne tenke meg et par sånne ja :D

Mariann sa...

Oi oi oi så vanskelig da alle var så utrolig fine. Men hvis jeg kun måtte velge 1 så tror jeg at det nok hadde blitt fru finstad som hadde prydet hjemmet vårt.

Anonym sa...

Hei!!så utrolig skjønne de var:)babushka betyr jo som kjent bestemor på russisk,matroshca betyr noe som man putter inni hverndre:)så i russland kaller de dette for mattruscha(aner ikke hvordan dette staves...)i følge min russiske venninne!! Elsker bloggen din, den er fantastisk morsom!! Mvh Martine

Berits lille hjørne sa...

Fredsbringerne falt jeg for. Herlig uttrykk på disse. Men babuskaer...jaja det har jeg aldri tatt noen stilling til. Logg deg inn og bestill du Emmeline.
Eller kanskje det er på tide og godsnakke litt med symaskinen. Så vidt jeg kan huske hadde du og maskinen et riktig så hyggelig møte her for en tid tilbake:o) Dette fikser du...

NL sa...

Disse var utrolig søte!

Min absolutte favoritt er denne Fruen: http://ny-image1.etsy.com/il_430xN.115912897.jpg som gjerne skulle fått plass i tallerkenhylla mi på kjøkkenet.

Grip dagen sa...

Takk for koselig mail!
Flere har spurt om jeg kan holde åpent i påsken. Men da har vi fyllt opp med andre planer.
Første del av påsken skal vi tilbringe i Lussevika - det er nok ikke langt unna dere, tenker jeg?

Etter ei langhelg der drar vi hjem og pakker om. Deretter går turen til Danmark. Det skal bli deilig.

Jeg får se om jeg finner et bedre egnet lokale til å holde utstilling i. Ønsker meg gjerne strøm og vann - har ikke mer krav enn det. Men det aller beste hadde nok vært å få avtale med en butikk.
Restene fra Skulehuset kommer jeg til å legge ut for salg på bloggen. Du får se om det er noe der du ønsker deg...

Ha det godt. Klem Marit

Lillebea sa...

Å så fine! Tror jeg likte best de lilla damene jeg og Fru Himmel. Favorittfargene mine ;)

Linecas have sa...

Dette var noe innmari fint. Ble helt forelsket jeg.

Beth sa...

Har du sett såå søte?
Takk for at du delte dette med oss...
Et fargerikt innlegg til å bli i godt humør av!

Klem Beth...

Barbros lille atelier sa...

Helt nydelige! Fineste babuskaene jeg noen gang har sett! Likte alle sammen, jeg:-)

Klem

Emmeline sa...

Hei Barbro:) Jeg tror de hadde likt seg sammen med uglen din!!! De ser ut for å være av samme alen;)

Ulltråen`s Kaosheim sa...

Nydelige dukker.Kunne tenkt meg til alle jeg

Anonym sa...

Fru Himmel hadde passet perfekt inn hos meg! Inkala

EN GUL KNAPP sa...

Så FINE! Likte godt de med duse med fugl på, men hjemme hos meg hadde nok Fru Falkenhaug passet best :)

*må ha en sånn*

ha en super ettermiddag! :)

Thea

Havets Datter sa...

Åhh...noe så vakkert!!! Skal "sporens streks" ta turen innom å se!! I`m in LoVe ;)

Forever Love sa...

Wow takk for tips!
Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Hjelpe meg så vakre- må inn og se!!
Hvem som er finest..-sort/hvitt-dukkene,freds-dukkene, påske-dukkene, fru himmel ,mødrene m/ kengubarnet .., - æsj de var HELT utrolige alle sammen jo:-)
Tusen takk for tipset, klem Hege.

Sjuskeline sa...

Fantastisk! De er jo bare helt utrolig søte! Sjuskeline liker nok best fru Høst, hun elsker de fargene!

Tviler på at disse dukkene hadde liket seg hos Sjuskeline :-)

Minner om da Ssjuskeline var i Praha, der hadde de mamoshkadukker med alt mulig, bl.a. hele liverpool- laget innihverandre..... Julegavetips til Emmelinemannen?

Familien i Fjellborg sa...

Disse var vel søte vel..
hilsen anita s

Line fra huset på landet sa...

Så søte babuskaer:) Jeg likte best de "kenguru"-babuskaene med barnet på magen, og de svarte/hvite.

Fotograf Trine Bjervig sa...

De var superfine!! så mange flotte farger og mønster :)

dolamorola sa...

Så søte!!! jeg likte best ho lyse lilla som lå sammen med de lyseblå der jeg!! :) åhhh.. vil ha! :) ellers så likte jeg også veldig godt de med en liten baby til :) også de hvite var jo også helt fantastisk fine!! :)

Tatjana sa...

I love Russian nesting dolls too, they are so beautiful !!!

MonjaHelene sa...

Knallsøte dukker !
Ravenhill sin blogg er kjempefin ,skjønne produkt hun produserer også.
Ingenting er som et godt håndlaget produkt.Jeg er glad jeg har en mor som kan sy .*rødme*
Må nok handle meg en Bab. hos Ravenhill.:)
Ha en fin kveld !
Klem

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Gud, så skjønne! Og nydelige farger på dem. Alikevel syns jeg de hvite var finest:-)
Jeanette

I de dype skoger sa...

Jeg har heller ikke hatt helt sansen for disse dukkene, men de du viser her var jo helt nydelig.. Nesten så jeg bare mååå ha en ;)

Igjen tusen takk for alle fantastiske innlegg! Du er unik :)

Klem fra Hege

Ellen Marie Albertsen sa...

Vinter:)

Anonym sa...

Babushka betyr bestemor. Matrushka er avledet av mat, som betyr mor:-)

Anettes drøm sa...

WOW! Helt utrolig lekre!! Siden det er påske og vår rett rundt hjørnet så synes jeg Fru Bekkely og Fru Falkenhaug var nydelige. Jeg blir så imponert over så flinke og kreative folk!
Ha en fin kveld.

Unknown sa...

Hællandussen, er noe av det nydeligste ♥ herlige var de... Klarer retten og sletten ikke finne en favoritt jeg... men fikk litt lyst på pastellfargene nå da vi går mot Vår!! Eller den gule, den var kjempe sprek:o))

Må inn og sjekke den bloggen der ja:o) Takk for tips!

Klem Line

Hem och Lycka sa...

Jösses vad söta!

kram

Safina sa...

Stilige♥
jeg merker en viss samle trang hos deg her...
en hver faller for fristelsen uten problemer, de er jo så kjønne.
kos

xxx

Trost sa...

Å, de var fantastiske! Det er så gøy når noe tradisjonelt får nytt og originalt design!

vonnie sa...

So sweet....just lovely!

Beate i Husets Hjerte sa...

Oi..kjente jeg ble litt forelsket jeg og! Skulle nok gjerne hatt en av hver ja. Takk for inspirasjon!!!

Andrea Guim sa...

Hello!
I would like to put a translator on your beautiful blog. So anyone in the world can read, like me, here in Brazil!

Katrine sa...

For noen fine bestemødre!! :) De var jo fine alle sammen. Men jeg tror mine favoritter er de med lyseblått i, for de er nemlig de jeg ser for meg føle seg hjemme her i hus. Men jeg ser noen som virkelig kunne ha passet inne hos en venninne også, så jeg vil takke deg for gave-tips! :)

Anonym sa...

Du er bare fantastisk!
Ikke rart du har mange lesere:)

Ha en fin dag!

Hilsen Marita

Daisy sa...

son todas hermosas.

saludos

Fjellnissen sa...

I like it, not:) Hva blir det neste????

♥ Linnie ♥ sa...

Disse var utrolig søte :)

Kjenner jeg savner litt mer farger utenfor husveggene. Her går det fortsatt i hvitt-hvitt og atter hvitt ;)

Ha en fantastisk dag :)

tante fias sa...

Søteste var mammaene synes jeg, har vært fasinert av babuska dukker siden jeg var bitte liten, var veldig spennende å se hvor mange som gjemte seg inni hverandre. Som voksen må jeg si at jeg er ikke eier av en eneste babuskadukke, men kanskje jeg skal kjøpe en nå ;O) Skulle vært sånn disse og at de hadde en eller fler inni magen for de var nydelige..

Ravenhill sa...

Åååå, jeg er helt målløs! Du verden, for en hyggelig post du har skrevet om mine dukker! Tusen hjertelig takk til deg Emmeline og til alle de andre som har skrevet så søte ord om mine små kreasjoner! Det er en ære å være her hos Emmeline - som har en stil som jeg bare elsker!

Jeg ble jo skikkelig glad av dette!
Klem fra Emily ♥

lucy sa...

i love Emily's vibrant and colourful work! Your place is also a great visual treat. Will be back!

Casahelene sa...

De var helt nydelige alle sammen :) For noen flotte farger. Synes kenguru mammaene var veldig søte jeg!

Emily Anne Leyland sa...

Your blog is amazing!! SO glad to have found you!!

Siven sa...

Butikk nå stengt, men elsker den lilla! Fikk ikke navnet der?

Related Posts with Thumbnails