søndag 14. mars 2010

Så var festen over


Det har vært en kjekk helg. I går hadde jeg gode venner på middag, og det ble en super kveld. Det blir alltid hektisk innspurt før sånne happeninger. Uansett hvor mye tid jeg har, så ender jeg alltid med å løpe febrilsk rundt i huset, med tannkost i munnen og strømpebukse i hånden, mens jeg tenner lys og rører i sausen!

I går delegerte jeg jobben med å rydde på altanen til min bedre halvdel. Etter at snøen hadde begynt å smelte så det ganske sørgelig ut der ute. Dermed måkte mannen bort snøen, og støvsuget resten. Ja, du hørte riktig! Han STØVSUGET altanen -og han syns det var helt normalt.


Han ville heller ikke høre noen klager da jeg skulle stryke duker og oppdaget hvor liflig det duftet av stearin i hele huset. I bloggverdenen er det lavendel og strykevann fra Durance som gjelder, hos Emmeline brukes strykejernet både til duker og til ski--og det anbefales ikke.

På sånne festdager merker man jo også fort hva som mangler. Det hjelper dårlig å ha tohundre kopper når man kun har to sølvkniver! Siden jeg pleier å undertrykke kjedelige innkjøp, ender Emmeline på vill knivjakt i nabolaget hver eneste gang vi skal ha fest! Det finnes så uendelig mye annet som er kjekkere å bruke penger på enn kniver.(*-med mindre du er fakir selvfølgelig) Så nå har jeg bestemt meg for å  begynne å samle. Jeg har også lyst til å investere i noen nye middagstallerker til festbruk. Men det får bli litt etter litt:)

Kort oppsummert kan jeg slå fast at jeg har funnet ut at jeg trenger *ny støvsuger *nytt strykejern* nye kniver og * nye middagtallerker. Sånn sett er det kostbart å invitere til fest på lang sikt;) I dag skal jeg imidlertid bare slappe av og ikke gjøre noe, og det er jo heldigvis helt gratis! Håper dere har en fin søndag alle sammen:) SEE U LATER ALIGATOR!

26 kommentarer:

Sjuskeline sa...

Hvis det er kake igjen, er ikke festen over..... Det sier DeLollos :-)

Lykke til med knivsamlingen :-)

Søndagsklem fra Sjuskeline!

Kinkerlinchen sa...

Hey, you blogged so nice pictures, i am excited!
Niced greetings and a nice sunday,
Nina

Snuskebassa sa...

Hei kjære.
Enhver arbeidsplass burde ha slike ting til fri benyttelse. Det er da vitterlig energibesparende, å kunne kvittere ut 4 esker Hardanger-bestikk og liknende.
Tenk all den energien og farene du utsetter deg for ved å springe gatelangs med en strømpebukse i hånden. Jeg er overbevist om at det vil gagne arbeidsplassen i det lange løp.
Lykke til Emmeline!
Og la nå Sjuskeline få litt kake.

♥ Linnie ♥ sa...

Høres ut som en koselig, men travel helg :)

Glad mannen min ikke har brukt strykejernet mitt på skiene, selv om det igrunn synger på siste verset nå...

Ha en strålende søndag :)

Emmeline sa...

Da min arbeidsplass skulle kjøpe nye kopper ble mine ønsker NEDSTEMT???? Jeg- en selværklært dronning i koppefaget! Så nå drikker vi kaffe av noen sånne kjipe stråmønsterkopi kopper som er veldig veldig små! Vi kjøpte i tillegg en grønn duk som ikke matchet de blå koppene. Det er triste greier om jeg skal si det selv... Det er langt fra Hardangerbestikk og middagstallerker der i gården. Så da må man spare opp kniver og middagstallerker selv. Fra GreenGate denne gangen tror jeg. Det enkle er ofte det beste;)

Anonym sa...

He , he - nå fikk jeg et bilde i hodet av deg som løper rundt i nabolaget på desperat jakt etter kniver..!:-D
Jack the Ripper of Bergen , fnis!
Ha en strålende fin søndag, klem Hege.

Anonym sa...

Å støvsuge rester av snøslaps, det tar nesten kaken! Har også et familiemedlem (datteren, ikke mannen) som syntes det var helt normalt å støvsuge asken ut av peisen med glørne... gikk ikke så bra, det heller. Hvis du kan se for deg støvsugeren med flammer stående rett ut - ja, sånn var det.

Hvis det er mønsteret "opphøyet rose" du skal samle på kan du kanskje gjøre noen gode kjøpe i antikvitetsbutikkene eller på auksjon. Synes forresten det ikke gjør noe at det er forskjellige ting på et bord, så lenge det er gjort med vilje og gjennomført med stil.

Nydelig borddekning, med skjønne servietter fra GG, og fint og vårlig med ranunklene!
:-)

Janecke

Karina sa...

Nydelige kakegafler :) og blomstene var virkelig fulle av vårstemning. Dette kan jeg like :)

Klem Karina

Henriette sa...

Samboeren min skulle også skufle snøen av altanen igår, da jeg kom hjem var all snøen gjort om til en diger snømann og to snølykter :D Her har noen hatt det morsomt ;)

Hege sa...

herlig pyntet til Fest!!
Jeg skal hjem til et gammelt hus til sommeren, som trenger mye oppussing. Jeg sitter å ser på veggene dine, er det sånn gammelt panelvegger fra 70tallet du har på veggene?? Har du malt de eller er det noe annet...For det gav meg litt håp om at vi ikke må rive alt..
Hege i Kina

Minka sa...

Hehe, er rart hvor mye man har å bruke penger på, og alt er ikke like gøy selv om man trenger det..Ha en flott søndag, klems..

Emmeline sa...

Hei Hege i Kina:)

Joda, dette er gammelt godt kinapanel fra begynnelse av åttitallet. Vi har bare malt det eggehvitt. Det funker helt greit. Hadde sikkert vært penere om vi hadde revet det, og satt opp gips, men her er det så mye å ta fatt i--så da blir det DEFINITIVT nedprioritert gitt;)

Hei Anonym: Kakegaflene er ikke opphøyet rose. Det er små metallkakegafler fra Rice til den nette sum av 99 kroner for 10 stykker--så jeg er litt spent på hvor lenge de vil vare. Kanskje det er engangsbestikk i litt eksklusivt format??? -og ja...støvsuger på altanen. Der et pinadø helt utrolig!

Anonym sa...

Jeg vet det. Emmelinemannen ønsket seg ny støvsuger, det var derfor han gjorde det. Og så ønsket han publisitet i bloggen din. Det ble liksom for lite oppmerksomhet bare med strykjernet:) Hilsen Toril A.

eventyrLise sa...

Jeg vet du har skrevet det før, men jeg har glemt å notere meg det.. Hvor var det du hadde kjøpt det hjerte servicet ditt? Syns det er så søtt :)

Anonym sa...

Tusen takk igjen - for fantastiske skriverier og hverdagsbetraktninger sammen med like fantastiske bilder. Kjære deg - du MÅ tenke på å gi ut bok!
Hilsen Kari

Emmeline sa...

mummy4ever; Hjerteserviset kommer fra SIA. Jeg har kjøpt mitt litt her og litt der, det var veldig rimelig, men de hadde ikke så mye av det. Derfor kommer det delvis fra Havna Interiør og Hjerterom Interiør på Nordås senter... Aner ikke om de har det enda, det er en stund siden jeg fikk det i hus:)

Line fra huset på landet sa...

Da skal jeg bare gi deg et lite tips når du nå vil begynne å ønske deg ting/samle på diverse, hvis du er mottagelig for slikt :D
Jeg laget en kategori som heter "ønskeliste" på bloggen min. Så nå har jeg fortalt mannen min at dersom han,eller venner,familie og kjente noen gang vil lure på hva jeg ønsker meg..så er det bare å "slå opp" på den kateorien inne hos meg. Da får jeg forhåpentligvis det jeg ønsker meg, og dessuten mye lettere for den som skal handle det :)

Nå synes jeg selv at jeg var skikkelig lur jeg da. Mulig andre synes det høres litt grådig. Men jeg har alltid satt pris på ønskelister jeg! Da vet jeg at jeg gir det folk vil ha...så hvorfor skal ikke jeg kunne gjøre det samme ??!

God kveld,
Line

Linecas have sa...

hehe. Det blir vanskelig for gemalen din å holde igjen de innkjøpene. Det kan ikke være særlig lett å komme opp med argumenter mot å kjøpe ny støsuger og strykejern feks. LOL!Herlige serietter du hadde.Til å bli glad av.

Hjemmekjær sa...

Har det også sånn som deg... Jeg vet at jeg burde kjøpe meg et nytt bestikk, men det er så kjedelig å bruke penger på. Er bare det at det er veldig kjedelig når man da skal dekke et litt pent bord....da skulle man gjerne hatt det bestikket!!

Koselig pyntet var det iallefall hos deg, - herlige farger på ranunklene i vase!

Mariann sa...

Dette er jo helt fantastisk artig å lese, både ditt innlegg og alle de herlige kommentarene.
Støvsuge snø eller glør, jajaja man skal høre mye.
Men moro er det å lese om.
Ps: nydelig du hadde gjort det.
Like innbydende hver gang når jeg kommer inn på bloggen din.

Unknown sa...

Hallo, det er da heelt normalt å støvsuge verandaen.. hihi i hvertfall på sommeren ;) nydelig dekket bord

ANETTESHUS.COM sa...

... huff, min skiglade mann holder seg heldigvis langt unna strykehernet - både når ski skal smøres og skjortes skal strykes;) Håper helgen var fin selv om den var travel da, vennen?! Lekkert dekket bord i alle fall:)

Ha en fin mandag!! (i morgen får vi håpe ting er på stell;)

Klem klem
Anette:)

ANETTESHUS.COM sa...

strykejernet

helen og gutta sa...

kjempesøtt service

Hege sa...

tusen tusen takk for at du svarte. Da er det en stuevegg mindre hodebry, eggehvit here we come!!
Hege i Kina (i ennå noen måneder

Unknown sa...


馬祖徵信社
馬祖縣徵信社
香港徵信社
大陸徵信社
美國徵信社
台北徵信社公司
台北縣徵信社公司
台北市徵信社公司
新北市徵信社公司
桃園徵信社公司
桃園市徵信社公司
桃園縣徵信社公司
新竹徵信社公司
新竹市徵信社公司
新竹縣徵信社公司
基隆徵信社公司
基隆市徵信社公司









Related Posts with Thumbnails