torsdag 18. mars 2010

Puteblogging igjen


Det er lite nytt i stuen min for tiden. Jeg pyntet med rødt lenge før jul, og rødt er det enda. I forrige uke (NB; før innkjøpsstoppen!!) kom jeg over noen fine ulltepper på halv pris. Selv om jeg egentlig skulle kjøpe en duk, kom jeg hjem med to av disse istedet.






















Nå har vi jo fått varmepumpe, men tidligere har vi alltid hatt ulltepper lett tilgjengelig. Det har jo vært så kaldt her. De er faktisk fremdeles i daglig bruk, det ligger liksom i ryggmargen. Her er det ulltepper til alle!


Jeg må vel innrømme at den generelle teppe og putefaktoren er ganske fremtredende i stuen. Ryktet går om at Emmelinemannen på et personalmøte hadde sagt at han levde i et puteh**.... ( **veldig stygt ord..)
Dermed fikk han en voldsom dose med sympati og medlidenhet fra sine kollegaer, noe som er helt unødvendig. Det må jo være mye verre om man har en kone som samler på reptiler? En pute eller to har vel aldri gjort en mann fortred?



Problemet er at Emmeline i all sin rastløshet får veldig lyst til å skifte farge på tilbehøret på stuen.Iallefall innimellom. Da blar hun FEBRILSK i GreenGate katalogen, mens hun samtidig holder krampaktig fast på lommeboken. For å skifte farge på tilbehøret er jo en kostbar affære, og det er helt unødvendig. Rundt i verden sulter mennesker og i skuffen ligger regningene, så da kan det vel knapt forsvares!


Det er på disse dagene jeg tenker; Er dette bloggegalskap? Hadde jeg dillet og dallet like mye dersom jeg ikke hadde bloggen? Men det tror jeg jammen santen at jeg hadde. For når det gjelder puter er Emmeline ikke helt i vater! Retten og sletten! Puteblogging er jo også noe som ALLE kan drive med, enten man er posh-interiørblogger som blogger dyre kvalitetsmøbler, eller man blogger på et smalere budsjett og har Ikea eller loppemarkedet som lekegrind


Jeg har forøvrig vært på et fantastisk morsomt kurs i dag. Foredragsholderen var virkelig en snurrig pensjonert skrue, som lirte av seg de mest utrolige historier og hadde MEGET spesielle teorier. Har din sønn problemer med lesingen sier du? Det er fordi du ikke så ham dypt inn i øynene da han ble født! 

Emmeline liker veldig godt uortodokse skrulleforelesninger, og lo høyt flere ganger mens resten av forsamlingen var stille! Snurpedamene med drakt på raden foran snudde seg faktisk og stirret på meg. Så i dag har jeg tenkt litt på at det skal bli kjekt å bli gammel. Da skal jeg holde forelesninger helt i det blå! Det jeg sier skal være RAMLENDE gale, men fordi jeg er pensjonert kommer alle til å nikke. Jeg varmer jo forsåvidt opp her på bloggen allerede, og det er jo en god start;) Vel, vel, dette får være nok for i dag! Skip ohoi alle sammen!

 

49 kommentarer:

Beate i Husets Hjerte sa...

hehe..herlig lesning...

Snertne sneller og små nøster sa...

Gleder meg til du skal begynne å holde foredrag - gi beskjed da, så skal jeg komme jeg :-D

Ha en fin torsdagskveld innimellom pledd og puter :-)

Unknown sa...

Hihi, snurpedamer, ja! Kjenner til sorten og kan hilse og si at de finnes ihvertfall ikke her inne! =D Sånne foredragsholdere er en vitamininnsprøytning i hverdagen.

Kjeruben sa...

*fnis*......
Men tilbake til det EGENTLIGE temaet... puter er ei nødvendighet... sånn er det med den saken!
Og dine var herlig vårlige, ja nesten sommarlige i fargen :D HERLIG!
:o)

Ellen sa...

Hallo Emmeline,

It looks so fantastic white with the beautiful colors of the pillows and the other a accessories. We are also very busy in house to change everything. I love the Scandinavian style of living.

Hugs,
Ellenxxx

Margie’s daughter Leiny sa...

I really have pillow envy now, I love visiting your blog and really enjoy your living room colours. Hugs, Margie in Ireland.

Fotograf Trine Bjervig sa...

Fy søren så flott!! Likte spesielt godt den "lappeputa" :)

Miamor sa...

...herlig--men du ..hvor er denne nye butikken sa du...er den midt i Bergen..Moberg og barneklær..det ringte ingen bjeller ser du...

Manne's hverdag sa...

Hei!!!

Ville bare takke for en fantastisk flott blogg og mange morsomme blogginnlegg. Jeg og kællen har fått oss mang en latter.

Hilsen
Marianne

EN GUL KNAPP sa...

Jeg så på TV3 forleden dag, der et det et program som heter Hollywoodfruer eller noe sånt. En av disse blonde fruene (som forøvrig påførte leppestift 4 ganger i timen!) skulle ut å handle "dusker" til heimen sin. Hun hadde 86 fra før, men trengte en dusk på hver side av baren sin, for "der manglet det noe". På interiørbutikken fant hun seg to nye dusker og en PUTE (som så ut som en oversized hot-dog med litt blingbling). Puten kostet FIRETUSEN svenske kroner, som hun betalte med mannen sitt kredittkort "for jäg har blitt så god til at spara min egne pengor", proklamerte hun.

Ha dette i bakhodet neste gang du får pes for pute-manien din, og del gjerne historien med Emmeline-mannen -det vil sette ting i perspektiv! :)

Thea

kallemillelente sa...

Har du foredrag, så kommer jeg:)
Tøft om du faktisk arrangerte et lite kurs om hverdagsliv og sånt, så kunne alle leserne dine kommet fra fjern og nær - betalt av arbeidsgivere over det ganske land - for å få videreutdanning av Emmeline.
Forslag til tema: "Fredsbevaring" Fordi: Puter er ikke bare dill og dall. Jeg mener at puter kunne vært nominert til Nobels fredspris. Jeg er sikker på at mennesker som er glad i småblomstret mønster og blonder og pastellfarger aldri kunne gått til krig mot andre, for eksempel. Det ville rett og slett ikke vært koselig nok. Masse materiell til foredrag om en begynner å jobbe med den materien, tror jeg.
Lykke til:)

Rumour has it sa...

Beautiful, fresh pictures. They just me a very good mood! :)

sylvia sa...

åå herlige bilder,å nydelige puter.
blir i godt humør av å lese.
takk Emmeline.
klem fra sylvia

Anonym sa...

Jeg vil også være med på foredragene dine!

marit sa...

Haha- jeg gleder meg til du blir pensjonist, da skal jeg komme på foredrag!!! F.eks om nødvendigheten av puter!!!

Fjordheim sa...

hehe, ja du får sagt det.
Tror foredragene dine kommer til å bli populære.
Putene og teppene dine er flotte.
Ha ei flott helg :)

Monika sa...

smil - smil - blir du lei av noen puter - vil eg SÅ gjerne arve noen - og eg trenger puter til min puteløse sofa ;)

og den knall gule the posen din frista også - vil ha den også eg

nei da tulla - men veit du kor ein får kjøpe påske the - såg jo så koselig ut
Smil fra monika

Lisbeth sa...

Hold da op sikke nogen lækre puder/plaid og tæpper...:-o)
Jeg har også haft en mand der smed alle puder på gulvet når han satte sig i sofaen.
Det tror jeg er en rigtig mandeting...og aldrig har jeg gået i seng uden at alle mine puder var rystet og sat pænt på plads hvor de skulle være...hihi
Klem fra Lisbeth
som arbejder febrilsk på at finde ud af at lave min egen blogg...:O))

huset ved elva-elin sa...

Heisann :) Så mye fint du viser, kjempe fin blogg.
Hilsen Elin

Anita sa...

Haha...fantastisk humoristisk blogg. Jeg vil også være med på foredrag.. Hvor melder jeg meg på sa du? Hilsen ei som utrolig nok kun eier 5 puter, that`s it!

KIND BY NATURE sa...

Ja virkelig sjov læsning og rigtig søde puter der matcher dine kopper så fint:-) Jeg er nu blevet fast læser af din blog:-)

Minka sa...

Hehe, menn og masse puter er som regel dårlig kombinasjon har jeg lært..Merkelig egentli synes jeg, digger puter selv jeg. Kjøpestopp er det og her i gården, og det føles litt begge deler, men sant det at når man tenker på andre som ikke har det så veldig greit er det ingen proble med litt kjøpestopp..klems..

Ramme Alvor sa...

Herleg stove...eg fekk gruele lyst på henne..

Emmeline sa...

Halloen Mia:)

Butikken ligger BAK tinghuset og parkeringshuset. (City Park ved Smørsbroen.) Christian Michelsensgate 5. Ved siden av Eplebutikken.

Emil og Emilie ligger vel litt lenger opp på samme siden av gaten;) Ringer det noen bjeller nå???

Unknown sa...

*knis* nok et herlig innlegg:o))

Puter MÅ vi ha, sånn er det bare:o)) og det var virkelig noen godbiter du viste frem i dag ♥ både puter og pledd var nyydelige!

Klem Line

Guro sa...

Wow, har du tegnet den høna/kyllingen på tavla som henger på hyllen selv?! Imponert! (hvis du har gjort det da (: )

Som du skjønner er ikke puter det første jeg legger merke til i et rom. Men putene dine var veldig fine altså! :)

Ha en smashing kveld!

Unknown sa...

Takk for nok en oppkvikkende historie;O
Snurpete og surmagede kjærringer....grøss!
Kommer gjerne på Emmelines elleville foredrag en gang i fremtiden jeg;)

Klem fra Grete

Anonym sa...

DU ER BARE SÅÅÅ HERLIG!!!

Jeg håper du kommer til Trøndelag når du begynner din karriere som foredragsholder....

Hege Anita

Karin sa...

Hei Emmeline! Så fint du har det,jeg er ikke så glad i rødt men sannelig må jeg gi meg,det var jo knallfint jo.En nydelig å varm rødfarge. Koslig!

Line fra huset på landet sa...

Ja, det er jeg jammenn i meg enig i! At det finnes verre ting å leve med enn med en haug med puter!! Å leve helt uten puter for eksempel! Tenk! Bare det faktisk!

Emmeline sa...

Okey...Emmeline ser at kyllingen må fikses litt i øyepartiet;) og muligens ikke ha den utsvevende looken...Men den var tegnet i et rasende tempo her en dag!! Det er sjelden kø for å tegne på den tavlen der dessverre;)

Rosa sa...

*fnis* og litt meir *fnis*.
Ei veke utanfor bloggverda gjer at eg hadde masse god latter å ta igjen her ikveld! Du får kringkaste det på bloggen når du skal begynne som foredragshaldar - I'll be there! :D

ANETTESHUS.COM sa...

Skrullete foredragsholdere er alltid festlig!!

Putene og teppene dine er kjempe-flotte!! Jeg er jo så glad i rødt - så dette var midt i blinken for meg;)

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem klem
Anette:)

Beth sa...

Så mange lekre tepper og puter du har?
Rødt sammen med alt det lyse gjør bare hverdagen litt mer munter!
Hold på litt farger du...

Klem Beth`s småting...

Eva sa...

Puter og tepper er en livsnødvendighet! Slik er det med den saken.
*ler*

Tonerose sa...

hihi. Herlig påske-skilt du har laget forresten! :o) Nydelig med roser på tepper og pledd, og de rutete var også søte!

Håper du får en vidunderlig helg!

Anonym sa...

Ønsker deg en super dag Emmeline!

Fru Fryd sa...

Hi, hi... herlig. God helg og lykke til med innkjøps stoppen;0)

Anonym sa...

Herligfred hvor vittig. Spesielt det med din mann og puteh*¤#*, jeg kjenner meg sånn igjen!
Du får holde foredrag rundt om i hele landet da, si ifra!!

Klem Kristine

Christel sa...

Dagen er ikke det samme uten litt lesning hos Emmeline:) Jeg føyer meg i rekken over de putegærne. En "lidelse" jeg har hatt lenge og som jeg ikke har tenkt å kvitte meg med;)

Anonym sa...

Lekkert!

God helg!

Anonym sa...

Når skal du gi ut bok? Håper det blir snart. Putekavalkade over alle putene du har hatt og din og Emmelinemannens personlige tanker rundt hver av dem, f eks....!

Minka sa...

Heisann, måtte bare innom. Fikk bolig pluss bladet i posten idag, og der var det jammen reklame for deg..Så gøy..ha en flott helg, klems..

Lene sa...

Det må da være bedre å leve i et puteh... enn i norsk furuh...

Joans Country Living sa...

Smukt med de röde nuancer ;o) Skönne fotos! Hav en god weekend...

Hjertehilsner Joan

Two sa...

Takker for dagens vitaminer!! Trur du bør sikte deg inn på en ekstra tidlig førtidspensjonering så vi slepp å vente så lenge på deg,.... og reis gjerne rundt med Riksteateret så alle kan nå deg, dette teateret treng ditt kaliber absolutt!!

Inger-Lise sa...

Det er flere som lider av diagnosen putegalskap! ;)
thi-hi... herlig lesing! :-)

Camilla sa...

hehe.. Jeg ler og ler når jeg leser emmelineblogg.. :)
Og jeg er selvfølgelig helt enig med Emmeline om at Emmeline-mannen absolutt kunne hatt det verre enn å bade i tepper og puter .. Tenk så myk & fargerik verden Emmeline-mannen lever i :) Egentlig burde Emmeline-mannens kollegaer bare være misunnelig .. ;)

fruSärås sa...

Tror jeg ler meg ihjel;o))) puteh***....ja ja her er det Lysestaker det går i;o))) med samme kommentar fra mannen;o)) og gi gjerne beskjed nå du skal holde foredrag, for jeg kommer;o))))Og for en herlig blogg. klem.

Related Posts with Thumbnails