onsdag 17. mars 2010

10 dager igjen


Det er ti dager igjen til påskeferien tar til. Jeg gleder meg veldig:) Det er så kjekt å få litt stueforandring, og det er alltid kjekt å komme på hytten. Jeg får ofte spørsmål om hytten vår, og den kan du lese mer om HER.


Det er en brukbar lang kjøretur å reise Bergen-Lindesnes, derfor drar vi aldri nedover bare for en helg. Når vi pakker for å dra hjem fra ferie i august, vet vi at det er lenge til neste gang vi er tilbake. Når jeg så er tilbake er det alltid med skrekkblandet fryd: Har musene vært her denne vinteren? Er de her nå? Så ligger jeg våken hele påskeferien og venter på at musene skal lage lyd, og er derfor totalt utslitt når jeg kommer hjem igjen. Det er kjekt likevel. 



Jeg har begynt å pakke sammen reservelageret med utstyr som skal sørover. Gardiner, gardinstenger, puter og gigakurv. Helst skulle jeg hatt symaskin også, men jeg tror det går en grense for hvor mye plass vi egentlig har. Ryktet sier at Ikea er rett rundt hjørnet i Kristiansand. Stoff og Stil har allerede åpnet og Home and Cottage is on it's way:) Det er lovende greier. Det betyr at Emmeline snart kan slutte å frakte alle slags remedier gjennom halve Norge.


Mens jeg venter på påske, varmer jeg opp med ny og vidunderlig påskete som jeg fikk i gave i helgen. Den smaker helt fantastisk, og anbefales på det varmeste:) Har dere noen kjekke påskeplaner? 




28 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nydelige bilder! Her i huset har vi fått noen gule påskelinjer og en liten Krysanthemum, så det er et snev av påskestemning. Har slått til med et gult kubbelys også. God hyttepåske etterhvert.

Janne Lillian ♥ sa...

Hei!
god tur sørover :o))

ikea kommer i desember (o lykke), stoff og stil har allerede åpnet..men kommer Home & Cottage??? Vet du når?? Den er sårt savnet og ønskes varmt velkommen ♥

Ha en strålende dag!!

Klem fra øya

RoseSommer sa...

Påskete høres godt ut, og liker du kaffe kan jeg anbefale påskekaffen de selger på Kremmerhuset. Den fikk jeg i gave, og den var som en drøm å drikke. Så jeg dro straks på K.huset for å kjøpe MER. Kr 69,- pr pose, takk. Hmmm. Men (nesten) verdt hver krone.
Ta mange fine bilder i påsken, da, så kan vi som skal være hjemme ved husveggen glede oss over andres gleder og turer!

Emmeline sa...

Ja Home And Cottage er rundt hjørnet. Det var Astrid fra Home and Cottage bloggen som skrev til meg at jeg kunne glede meg til ny butikk i Kristiansand:) Regner med at det blir i Sørlandsparken, men det kan jo hende at det blir i sentrum? Vet ikke når den kommer, men det er ikke så lenge til. Regner med at den er på plass til sommeren. Krysser fingre for det:)

Maya sa...

Endelig begynner butikkutvalget å komme seg her i sør :) Takk for dagens gla'nyhet!

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei Emmeline.
Deilig å få reise til hytta i påsken. Når jeg var liten så reiste vi alltid på hytteferie i påsken. Det er ikke samme sjarme å feire påske hjemme synes jeg :)

Den turkise skålen du har sammen med GreenGate koppen din, er det lov å spørre om det er Ib Laursen?
Jeg har lurt på å kjøpe meg noen sånne, men må bestille da event :)

Mvh Anita, anitas-hverdagsliv.blogspot.com/

mo9ca sa...

Måtte straks inn å lese mer om hytta på Lindesnes - en herlig plass!! Er så heldig at mine foreldre har hytte på samme stedet som vi får benytte, så kanskje vi har truffet hverandre på butikken uten at vi har visst det? hehe!

Ønsker deg en super påske!

Emmeline sa...

Hei Anita:)

Nei denne pittelille skålen ( Har dessverre bare to stk) har jeg kjøpt hos søstrene Greene. De kostet 4,90 men du vet--det er liksom litt sånn at man aldri vet hva man finner hos disse søstrene..så om de har skålene nå? Nei det vet jeg ikke. Jeg har også snust på skålene fra Ib Laursen og de er knallfine;)

Anonym sa...

Ser fristende ut med påskete. Vet du hvor den er kjøpt?
Påsken skal tilbringes i Sunnfjord og shopping i Asvoll av hvor de har fått hele den nye kolleksjonen av Green Gate :-) Gleder oss til påskebilder fra hytten dere :-)

Ha en fin dag :-)
Marianne

Solrun sa...

Takk for nok en hyggelig lesestund..fine bilder også. Påsken ja, den feirer vi i vår hytte på Møre. Nå håper vi på mildvær slik at snøen skal forsvinne og selvfølgelig på sol hele påsken igjennom.
Jeg må bare innrømme en liten ting...etter å ha fulgt bloggen din nå siden august, har jeg gått til innkjøp av mine første greengateprodukter..og til sommeren skal vi til Danmark..hi hi..
Tusen takk for humor, varme og inspirasjon.
Ønsker deg en riktig GOD PÅSKE..

Jeanette sa...

Vakkert og stemningsfult, savner å få brukt dagslyset mer effektivt :)

God påske!

Janette

Beth sa...

Ønsker dere en fin påsketur!
Skal pynte litt til påske denne helgen jeg,
for neste uke er det ny kur og da blir jeg syk en stund igjen...

Klem Beth`s småting...

Annika sa...

No fikk eg også lyst sørover i påska, men det er nok foreløpig like mykje snø der (i Setesdalen), så vi held oss her til sommaren!

Er det ingen andre som har tilsyn med hytta mens de er i Bergen? Forstår godt du er bekymra for musene og meir...!

Det blir kjekt med Ikea i Kristiansand også ja, og håper dei snart dukkar opp i Ålesund!

Ha ein flott dag vidare!

Line fra huset på landet sa...

Ja, nå venter vi på påskeferie her vi også:)
Vi skal en liten tur på hytta på fjellet, og vi skal være litt hjemme.

Til helgen skal vi begynne å male på egg med barna. Vi gleder oss! :))

Klem,Line

tresko sa...

Så nydelige bilder!
Nå ble jeg i skikkelig påskestemning. Vi skal også på hytta i påsken, men har heldigvis ikke så lang tur som dere. "Bare" tre timer tar turen.
Og jeg skjønner hva du mener med å få med seg alt i bilen...hihi vi er også mange i familien, så det er nesten bare plass til skiutstyr og mat....Får ikke med alt stesjet jeg heller...
Ha en deilig påske :)
Klen

Jorunn sa...

Så deilig med hyttepåske!! Sikker på dere får det kjekt!

Den teen ser jo helt nydelig ut! Mmmmm, kanskje man kan bestille på nett?

Klem

AA sa...

Nydelig blogg og vakre bilder! :) Ranunkler er jo så flotte, og det er så mye fine farger tilgjengelig også :)

Anette sa...

Åh, så nydelig!
Fikk litt påskestemning av å se på bildene dine. Jeg befinner meg på andre siden av jorden, med sommertemperaturer så er det lite som minner om påske. Men da er det hyggelig å dumpe over noen koselige bilder som dette:)

Frk.Badegakk sa...

Foruten å dille rundt og leke med kreativiteten min så skal jeg og sambo passe hus og hund og katt og marsvin og fisk!
Takk for superkoselige påskefeel bilder. Jeg elsker de blomstene. Ranukler sant?

Bea sa...

Med den koselige hytta deres er jeg sikker på at dere får det kjempe fint uansett :) Vi skal flytte i påska, og har mange store planer (og mange møbler som skal males!!). I tillegg er vi ganske uenige om hvordan stil vi vil ha, så dette blir spennede :) ha en fin onsdags ettermiddag :) Bea<3

Anonym sa...

Hei Emmeline!

Fine ranunkler! De er såå fine!

Vi åpner hyttesesongen til påske, der er nemlig ikke vann om vinteren.

Høres litt sært ut, men vi har bare en halvtimes vei til hytten.
Det gjør at vi kan bruke den hele sommerhalvåret, og jeg kan dra med meg alle mulige og umulige ting.

Hytten din er jo kjempekoselig, og så håper jeg at dere får fint vær i påsken. Synes å huske i fjor sommer...

Hilsen Elisabeth

Anonym sa...

Velkommen til Lindesnes kommune! Vi er så heldige at vi kun har 2,3 til 3 timer til Lindesnes, derfor blir hytta vår benyttet flittig. Vi trives også med stuebytte, her i Stavanger har vi leilighet, så derfor er det ekstra kjekt med god uteplass på hytta. Gleder oss til påske, har begynt å finne fram både symaskin og andre remedier.
Jeg gleder meg også til Home & Cottage! Ikea har vi så nær at der svipper vi innom på vei ned. :-)
God påske til hele den fantastiske Emmelinefamilien
kanskje vi sees på Spar :-) hilsen Olaug Brit

ANETTESHUS.COM sa...

God tur sørover!!! Kos dere masse!! Svigerfar kommer fra Lindesnes så jeg har "halve slekta" der nede. Du får hilse;)

Klem klem
Anette:)

Marlene sa...

Herlige bilder!
Elsker fargekombinasjonen!
Blir rett og slett glad av å se de sammen!
Ha en finfin kveld!

Jijji sa...

Så fine bilder. Ser frem til påsken! -Selv om det blir mye jobbing. Har kjøpt meg påskete på Kremmerhuset i dag, og gleder meg til å smake den etterpå.
Ha en god tur til hytta!

Anonym sa...

Du vet sannelig mere enn meg om Sørlandet, jeg som bor her :-)
Jeg visste ikke at Home & Cottage skal komme hit! Til Kristiansand, da?
Nydelige tekstiler og servise du viser!
Jeg tror vi skal være hjemme i påsken.

Klem Kristine

Ocean showroom sa...

Åh, så flotte bilder du har tatt!
Håper du kommer til en musefri hytte! Vi har også en hytte til disposisjon på lindesnes, men usikker på om den kommer i bruk i påsken...:)
Ha en fin kveld!
Klem, Lene

Sissle sa...

Du får satse på at det forsvinner litt mer snø, så dere slipper å grave dere ned til døren...
*skuler ut på meteren i hagen*

Related Posts with Thumbnails