mandag 7. juni 2010

Da åttitallet gikk i tusen knas


Emmeline er tilbake etter en fantastisk helg i Stavanger. Jeg har shoppet med Prinsessa, og jeg har skravlet pittelitt med Snuskebassa. Søndagen besøkte jeg Den Gode Feen, og jammen ramlet ikke Bodil Bo overraskende innom hun også! STOR STAS:) I skrivende stund står ufattelig god rabarbrapai i ovnen, den Feen serverte da jeg var på besøk. Sjekk bloggen og oppskriften hennes HER:) Bildene er nysydde muffins og jordbær som jeg fikk i bursdagsgave hos Elin:) Tusen takk, du er bare supersnill! For en heldig jente jeg er. Det er faktisk ganske magisk at jeg har blitt kjent med alle disse jentene, bare på grunn av bloggen!


Emmeline må likevel få dvele litt ekstra ved gårsdagens konsert-opplevelse, som faktisk ble helt ubeskrivelig. Undertegnede visste at Whitney hadde levert dårlige prestasjoner, og hadde senket sine forventninger til under nullpunktet. Likevel var det et SJOKK å se sitt fantastiske ungdomsidol under disse forholdene. Stakkars stakkars Whitney.


Da divaen endelig kom på scenen, var hun nesten ukjennelig med oppblåst ansikt og stor mage. Hun hadde lukkede øyne, og var tydelig dopet. Hun hostet og kremtet, stoppet i sangene for drikke eller hente tyggis. Hun snakket usammenhengende -og stemmen, ja den var jo et kapittel for seg selv. Emmeline kjente hvordan hjertet sank i brystet, fordi alle som satt i salen måtte være vitne til denne personlige tragedien. Publikum forsøkte med all sin kraft å bære Whitney gjennom programmet. Vi sang og vi klappet, men det var bare så trist så trist. Jeg håper av hele mitt hjerte at Whitney klarer å få livet sitt på et nytt spor. Det unner jeg henne virkelig!


Mens Emmeline observerte åttitallets store fall i Stavanger, har Emmelinemannen vært alene hjemme i Emmelinehuset. Da Emmeline dro, var dette et hus under oppussing- det manglet et malingsstrøk på gulvet og litt til, men det skulle Emmeline gjøre ferdig når hun kom tilbake fra turen.




Men tror du ikke at den bedre halvdelen besluttet at gulvet allerede VAR ferdig. Det siste strøket kan vi SITAT: ta en annen gang!  Dermed har nissefar drasket alle møblene inn i spisestuen igjen. Han har også spikret store spikre inn i min nymalte vegg- og hengt opp bilder som han liker. ( *Henger trolig sammen med hvilke bilder som var plassert ytterst i bildebunken;) Han har stylet og fikset sånn at Emmeline nesten fikk hakeslepp da hun ankom eget hus i ettermiddag.


Skal man le eller skal man gråte? Siden Emmeline ønsker å forbli i ekteskapet, har hun nikket og smilt i all sin forskrekkelse. I dag er det to uker til Emmelinemannen starter første etappe på Nordkapp-Lindesnes. Samme dag starter Emmeline et male-gulv-vegger og møbel-maraton her hjemme. Da skal møblene skrus fra hverandre for andre gang på no time! Det skal trekkes om -og selges på Finn, og all styling skal kvalitetskontrolleres av stylisten selv!  Ha en superfin kveld, er tilbake i morgen:) SO LONG!








27 kommentarer:

Anonym sa...

Oy, oy, oy, håper ekteskapet holder! Hilsen Toril A.

Snuskebassa sa...

Men fint blir det! Sikkert ikke dumt med et ekstra malingstøk.. :-)
Hyggelig var det å snakke pittelitt med deg i Sandnes. Eldstemann syntes datteren din var kjekk, selv om han ikke kjente henne så vedlig godt...
Klem fra Liv, som er fornøyd med nytt lesestoff, tatt i betraktning at kjelleren fremdeles er breddfull med møbler!

fru Storlien sa...

Ojoj, effektiv mann...Jeg er forøvrig sjeleglad jeg så Whitney Houston i Oslo mens hun ennå var en sangfugl!

MissMette sa...

Så nydelig blogg du har og alltid så herlig skrevet! Hørtes ute som en fantastisk flott weekend du har hatt, selv om Whitney ikke svarte til forventningene. Ja det er synd at en så stor stjerne har falmet… Elsker derimot de søte muffinsene dine – fantastisk herlige ♥ Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Mette

Bettum Villa sa...

Fysj da, synd at Whitney skuffet såpass. Husket jeg elsket alle sangene hennes når jeg var yngere..

Humret litt her når jeg leste om herremannen sitt påfunn :D Kan jo ikke gjøre annet en å le av slikt vel? :D

Ønsker deg en flott uke!
Klem Madelén

Fru Rosas Hjem sa...

Hehe...så herlig...det med mannen din og gulvet...ikke whitney...det var langt fra herlig å lese:(

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så trist med Whitney, enkelte ting er det bedre å minnes som det en gang var, ikke oppsøke det igjen og bli skuffa...Og det kuppet hjemme, ho ho, for en velkomst. Han måtte vel ane at du ville style selv!?

Line sa...

Høres ut som du har hatt en super helg, bortsett fra Whitney da og overraskelsen som ventet hjemme ..hehe

Muffinsene fra Elin var veldig søte!!

His and Hers Kitchen sa...

Jammen er du storsinnet! Jeg kan se det omvendte skje her hjemme - jeg skru på "dama", en ny og selvrestaurert ~67 firebird, "bare satt noen ting sammen liksom" - ja da skulle man ha sett baluba... Er ikke sikkert jeg hadde overlevd den dagen ;o) Så jeg gjentar - jeg syns du er storsinnet som holder hva enn du tenker bak tenna & Lykke til om to uker :-D Jeg heier fra andre siden av dammen :)

Havets Datter sa...

Det blir jo kjempefint... men er det lov å spørre om den "veien" i gulvet skal være der??
Synd med Whitney - hun som var så flott og flink. Syns jo enda hun er flott da, men kanskje falmet en smule?!
Takk for en alltid like hyggelig lesestund ;)
Karina

Unknown sa...

Så kjedelig med Whitney Housten da, men det var sikkert ikke helt uventa etter all kritikken hun haR FÅTT... :-(

Skal si du har en effektiv mann! ;-)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Trist at konserten var såpass dårlig, men HURRA for flott helg! :) Muffinsene var supersøte. Så heldig du er! Jeg lurer også på hva den "veien" på gulvet er..?

Lykke til med videre oppussing om to uker. Jeg følger spent med!

Margriet sa...

Lovely cakes! I made some and published on my blog also this week! You can see them on huize-theemuts.blogspot.com.
Have a nice week,

Margriet

Katjas-Home sa...

Very nice the strawberrys and muffins. And I lovely your blog. I would be delighted if you would also sometimes look at my blog.
Katja

Anita sa...

Men fine jordbær og muffins da ;0))

Tante sa...

For det første, jeg har ikke sett noe så ubetalelig som den umalte stien mitt i stua, "follow the unpainted road" liksom. Og det andre, de jordbærene og muffinsene var jo bare helt nydelige, er de til salgs noe sted?

Emmeline sa...

Ja den umalte stien ja....Huttemegtu! Man må liksom igjennom dette rommet for å komme seg til kjøkkenet og inn til den andre stuen. Ergo må vi holde av litt av gulvet når vi maler...og den umalte stien skulle jo selvfølgelig males den også--før møblene kom på plass igjen:) Men det blir visst en annen gang. Muffins og jordbær har jeg fått av Elin, og det er hun som lager dem. Jeg regner med at hun lager på bestilling også: Sjekk Prinsesse Elin sin blogg og spør der så får du nok svar:)

Anonym sa...

Hi hi - jeg synes mannen din er tøff som tør å utfordre deg på stylingfronten. Men etter å ha fulgt bloggen din en stund har jeg på følelsen at han vil tape :-) Lykke til!

Nina B. sa...

Kjedelig med konserten, forstod det som at dette var litt "mot hennes vilje", iom at hun skyldte musikkselskapet penger...men trist uansett.

Godt du hadde en fin tur alikevel da, sånn sosialt sett ;)

Lykke til med malerunde nr. 2. Forandringen kommer vel ikke som et sjokk på mannen regner jeg med...hihi
klem Nina

Ruter & Hjerter sa...

Hahah du skriver så festlig emmeline! Du treffer på de riktige punktene, og er nok bedre enn de fleste til å få skrevet det GODT ned på papiret! Lykke til med gulv! Selv har vi Lyse IKKE hvite gulver på kjøkkenet, og jeg angere mine bitre tårer for det lyse gulvet! Flott men, forferdelig upraktisk! Jeg har så og si giftet meg med moppen i huset!

Marie sa...

Sitter her og smiler av mannen din! Det er kjærlighet det! :-)
Klem

Tove `blogg verden sa...

Finner ikke ord ...Bare ler her
: D Du er goooood!!
Klem Tove

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Da skjønner jeg hvorfor dere har den "veien" på gulvet! ;)

Hvit Villa sa...

Hahahaah, ler meg skakk! Ville han virkelig ha en slagt spasersti midt i stua? For å geleide gjestene riktig vei ut kanskje? Hihi.

Anonym sa...

LOL veldig morsomt når du og gubben har sånne runder.... du får takke ham for at han "liver opp" bloggen og gir oss noe å smile av!

Line fra huset på landet sa...

Er det virkelig sant ? Så Whitney slik ut ??! Huff. Stakkars. Hun var en av mine idol på 80-tallet også, og det er helt forferdelig hvordan en så talentfull person kan ødelegge seg selv så mye:(
Håper hun tar seg sammen!

Jeg skjønner veldig godt at du ivertfall vil ha et ord med i laget når det kommer til styling i hjemmet. Hehe..jeg tenker dt blir lite blogging mens du holder på om to uker:)) spennende å se resultatet da. Gleder meg.

klem, Line

Anonym sa...

å herregud sier jeg bare.. mannfolk er fra Mars.. ingen tvil om det!!

du har min medfølelse:))

Related Posts with Thumbnails