søndag 20. juni 2010

Da er beslutningen tatt....


Halloen alle dere søte rådgivere der ute:) Jeg er bare så overlykkelig over god ( og alltid like morsom) tilbakemelding på fargevalgene her i livet. Kort oppsummert ble rådgivningen som dette:


4 anbefaler rød kitchen aid
5 anbefaler kremhvit kitchen aid
17 anbefaler hvit kitchen aid og
38 anbefaler isblå kitchen aid
*i tillegg har jeg tre lesere som ville foretrukket rosa, og en som går for gul:)


I lunsjen i morgen skal Emmeline troppe opp på butikken, og bestille isblå Kitchen aid. Hovedgrunnen til det er at resten av kjøkkenet er hvitt, og at jeg derfor har bestemt meg for å gå for en farge. "Fruen i Huset" må være tankeleser, hun har nemlig skjønt at Emmeline tenker at om man blir veldig lei av den isblå  ( som er nærmere turkis enn noe annet) , så kan man jo flytte maskinen på hytten-og kjøpe seg en hvit som man har hjemme. En gang når man er blitt veldig rik altså !


Jeg har også hatt telefonkonferanse med Den gode Feen og begge var enige om en ting: Det er virkelig merkelig at Kitchen Aid ikke produserer disse kjøkkenmaskinene i vanlig baby -lyseblått! For turkis er LITT vanskelig å kombinere med vanlig lyseblått. At kjøkkenet nå må fikses med nye fliser og greier sånn at det passer til maskinen, er en detalj som Emmeline ikke skal begynne å mase om i dag. Det får vi ta i morgen. Nå venter klesskapene på en ryddings:) Håper dere har en fin søndag -og takk for super hjelp alle 78!



34 kommentarer:

Fru Rosas Hjem sa...

Er sååå enig om den ideen om å ta med den blå på hytta når du har blitt lei av den og vil ha ny:))

hehe...herlig:)

Bettum Villa sa...

Så spennende! Da gleder jeg meg til å se den på kjøkkenet ditt.

Klem Madelén

aase sa...

Ojoj, jammen sier jeg heldiggris ja, den er bærre lekker!!! Dette kommer til å bli knall du!! Kitchen aid på hytta ja, det er jo hlet normalt...hihi!!

Anonym sa...

Vil bare gi deg et lite tips: Sjekk ut nettbutikkene. Jeg sparte 2 store lapper på å bestille den på nettet.

Hilsen fra Sørlandet

Kari sa...

Kjøpt en lyseblå! Jeg har en hvit en og den er så absolutt ikke like lekker. Har vurdert om jeg kan spraylakere den...

Kari :-)

Charlotte sa...

Så fine bilder du har i dag. Er det den nye hyllen din? Med ny hyllepynt atter en gang? Nydelig pelargonium også, jeg trodde ikke du fikk dem til å blomstre? Disse blomstrer jo veldig fint. Flott budskap på tavlen, det er lett å nyte livet når man kan stikke innom bloggen din og få et smil om munnen! Lykke til med ny Kitchen aid. Gleder meg til å se bilder!

Emmeline sa...

Hei Charlotte

Takk for hyggelig tilbakemelding. Ja dette er bilder fra hyllen atter en gang. Med tavle og lykt fra Riviera Maison. Alle mine pelargonium eksploderte i blomst for noen dager siden, og jeg trodde de skulle være sart rosa alle sammen...men der tok jeg visst feil. Jeg har blomster i alle slags nyanser, men få i sart rosa.
Gleder meg til å få kitchen aid i hus. Håper jeg klarer å bake med den også. Det er et lønnlig håp....

Gro aka emrille sa...

Så smart!
Kompett.no har disse på salg nå, men de har jo selvfølgelig ikke lyseblå. Heller ikke limegrønn som jeg skulle hatt - mannen ver heldigvis helt enig i at vi ikke kunne kjøpe noen av de som var der for å spare penger :)

Ingvilds Englehjem sa...

Å gratulerer med endelig besluttning og gled deg til den nydelige maskinen kommer i hus!
KJøkkenet ditt vil aldri bli det samme:)

Ha en strålende søndag.

Lene Kristin sa...

Flott med blått.
Jeg ønsker meg den i lilla.

Lene

EN GUL KNAPP sa...

Den blå er superfin -godt valg! :)

Jeg fikk en matt, mørkegrå av min mor da hun først hadde kjøpt denne til seg selv, men etter å ha brukt den i noen måneder angret hun seg på fargen og kjøpte seg en kremhvit. Så da havnet den mørkegrå hos meg! :) ..hadde jeg skulle valgt så ville jeg nok heller hatt en rød, men man sier ikke nei takk til en helt gratis Kitchen Aid!

Håper du får masse glede av den, og kan ta fine bilder av alt bakverket du skal produsere fremover ;)

Thea

Anonym sa...

Åh ja skulle hatt vanlig babylyseblått! jeg har rød (neida blir ikke jul hele året) og det står jo egentlig bra til lyseblått) men klart jeg fikk min i bursdagsgave...men lyseblått..nice

inkala

Kine sa...

Hei, ville bare tipse deg om at dersom du blir medlem av Kitch-klubben (gratis å være medlem, se hjemmesidene for hvordan du kan melde deg inn) får du tusen kroner i avslag på Kitchen aid denne uken.

Rosa sa...

Ja...eller så kan du berre selge den til meg når du er lei, for den ville passe nokså godt hos meg, trur eg ;)

Kos deg ...ellernokoslikt.....med rydding av skap. Her skal eg og pussemaskina ha litt kvalitetstid saman ;)

IdaOchen sa...

Enig med den blå!:) Nydelig med den blomsten ved siden av tavlen din, herlig farge!

Jorid + NOE Blog sa...

Det blir nok lekkert!! :-) Gleder meg til å se og er dødsmisunnelig på deg!

Ha en flott uke!
Klem Jorid

Asbjørg sa...

Den isblå er bare helt nyydelig!Heldige du!!

strikkepanja sa...

Hvis du bestiller maskinen på nettet sparer du et par tusen i forhold til butikk-pris.

Tullefrans sa...

Jeg er ganske sikker på at du fattet riktig beslutning. Her hadde nok ikke en isblå (turkis) maskin passet inn, men jeg kunne gjerne hatt en kun som et påskudd for å kunne gjøre om på resten. For den var RÅFIN! :)

Tove `blogg verden sa...

Gratulere med valget : ) Du er heldig : )
Klem Tove

Fruen i huset sa...

Så bra! Er overbevist om at du kommer til å bli superfornøyd! Jeg vet nesten ikke hva jeg skulle gjort uten min Kitchen Aid...så det er bare til å begynne å spare Emmeline - for du VIL ha en slik en på hytten også. Kanskje ikke denne sommeren når du skal legge polkadott gulv og diverse andre gjøremål - men neste år....Klem Anne-Mai

Laila sa...

Jeg tror ikke du vil angre på det! Lyseblå ER liksom Emmeline, det, da...
Tusen takk for den fine omtalen i et tidligere innlegg, forresten, ble helt rørt, jeg. Begynte du å sy med en gang?
Laila

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg!

Grattis med beslutningen! Så kjekt for deg at maskinen endelig skal bli din, du har jo ønsket deg denne leeeenge:)
Hihi, moret meg meg gjennom fargediskusjonen her. Enig, veldig rart at de ikke kan lage den i lyseblå eller isblå. Turkis er den da vitterlig, ganske så knall også. Syntes designerne for de forskjellige produktene skulle sette seg ned og bli enig om en felles lysblå farge, så slapp vi denne hodepinen, hehe

Takk for gode ord om Penny, hun er vittig! Hils barnene og si hun er et syn på trampolinen som hun bruker som utskytningsranke for å fange fluer! Haha, vi ler oss fillete av katteakrobaten.

Teppet på snoren er fra KID, en ekte GG copy:) Men det har vi vel ikke lov å si!! KID blir bare inspirert av Maileg, RM, GG osv til å lage tro kopi av design, og det er veldig oppfinnsomt, egentlig står det respekt av slikt designarbeid:)
Ganske snart har nok KID en fin lysblå kjøkkenmaskin og flott matchende kjøleskap i 50-tallsdesign i sortimentet. En KIDchenAid, hehe
*himler med øynene*

Klem

Anita sa...

Hei!
Jeg har fulgt deg en stund, og har stor sans for din fantasi og evne til å formulere deg skriftlig.
Interessant å lese om ditt fargevalg av Kitchen aid-maskin. Du går for turkis og tenker at baby-lys blå er vanskelig å forene med denne.
Farger påvirker, og har sin spesielle innvirkning på oss, selv om vi ikke er bevisst på det. Turkis er en kombinasjon av blått og grønt; det harmoniske i blått og avslappende i grønt. Turkis har også kreativ energi.
På fargehjulet som benyttes innenfor fargehealing, er komplementærfargen rødt. Disse fargene balanserer hverandre:)
Lys blå er rolig og fredfylt, og finner du den rette nyansen, blir det flott å kombinere med turkis.
Dette er bare et lite innspill, og ser du deg rundt i naturen, finnes det ingen begrensninger.

Anita

ninaslykkeliten sa...

flott valg :-))....... ja ja når man blir engang rik....god at vi har drømmer. har en fin uke

Lisbeth sa...

Hvis du bliver træt af den turkise farven så kan du jo bare male en masse hvide prikker på den...:-o)

Hej fra Lisbeth

Anonym sa...

Hei Emmeline:-) Det fine med Kitchen Aid er at de er flotte uansett farge- dermed kan man ikke feile.
Et spørsmål til deg: For en tid tilbake postet du et bilde som viste et utrolig lekkert (rødt) sengeteppe fra Cath Kidston. Har sjekket og det er ikke å få kjøpt. Har googlet og lett, og finner ingen fine sengetepper som kan bestilles og leveres til Norge (det er det siste som er problemet)...og datterens rom blir ikke fint uten det perfekte , helst quiltede, sengeteppet....som helst ikke bør ruinere hennes mor. Har du noen tips til hvor jeg kan lete? Datteren og jeg blir veldig lykkelige for svar....og mens vi er inne på det; flotte gulvtepper som kan passe inn på en liten jentes rom?
Gleder meg til å følge deg videre her på bloggen din:-)
Hilsen Susanne

små og store drømmer sa...

Hehe. Flott skrevet.
jeg fikk aldri gitt min stemme, men den ville gått til hvit uansett.
Har selv fått en hvit KA blender i hus, men den står foreløpig uprøvd.
Liker ideen om å flytte den til hytta om du blir lei.. For de som kan det. hehehe :)

Marie sa...

Det blir nok et godt valg som passer perfekt til GreenGate tingene dine!
Klem

Landcharm sa...

Uansett farge, nyt sommeren og det gode livet. Håper du får en fin sommer!

Anonym sa...

På komplett.no koster KitchenAid 3500,- Er ikke det ganske billig??

Emmeline sa...

HEi Anonym:

Jo, det er det billigste jeg har sett. De har ikke isblå, men jeg har faktisk endt med å bestille på Komplett, så får jeg heller angre. Dermed ble det....HVIT etter at jeg hadde besluttet meg for hele verden at det skulle bli blå;)

Flora sa...

det blir fint! herlig farge:) og jeg må si jeg liker veldig godt pelargoniaen din! min favorittfarge!!

Kari sa...

Lyseblå KA finnes! Den heter cornflower. http://evdekorasyon.mutfaksirlari.com/wp-content/uploads/2009/04/cornflower_blue_kitchen_aid_stand_mixer.jpg

Related Posts with Thumbnails