lørdag 19. juni 2010

Pyntet til bryllup


Så var det helg igjen, og Emmeline har omsider sluppet til på egen datamaskin. Nå har jeg i grunnen blogget en del på tomgang i det siste, så da er det kanskje like greit at man ikke slipper til så lett;)


Jeg har som alltid store planer for helgen. Problemet er bare at jeg ikke liker å gjøre husarbeid når det er folk i huset. Jeg kan ikke fordra å vaske/rydde/støvsuge når det sitter unger foran tv, foran datamaskinen, foran speilet, på badet ja---overalt. Emmeline får rett og slett helt sperre for arbeidslysten.


Nå skal jeg ikke akkurat skryte på meg så mye arbeidslyst uansett, men jeg er noen ganger flink til å jobbe ved hjelp av selvdisiplin. Så lenge jeg har den rette grooven altså. Husvask og klesvask går mye enklere med vaskemusikk på ørene. Da er det jo festlig at Ipoden min er sporløst forsvunnet. Det er selvfølgelig INGEN som har tatt den. Helt på egenhånd har den dalt ned i skjul, sammen med englene og femten mobil-ladere.


Siden Emmeline skal være så flink å vaske i morgen, har hun unnet på seg en ny pumpkin-lykt som belønning i forkant. Det er selvfølgelig ikke lurt, da belønningen bør komme ETTER at man har vært god med selvdisiplinen. Siden det er sommersalg på Riviera Maison, får fornuften likevel komme i siste rekke.


Jeg syns disse silkeblomstene er supersøte. De minner litt om en brudebukett, og kan hjelpe om man ønsker å komme i royal bryllupsstemning. Jeg er faktisk litt usikker på om jeg skal se det svenske bryllupet i morgen. Jeg syns han der ektemannen er veldig kjip på håret. Stygge briller har han også. Generelt virker det som de svenske prinsessene ganske dårlig smak, syns jeg. Hvorfor velger de sånne flathårete typer? Det er uforståelig for oss som har vokst opp med normale prinser:  De leveres uten briller, ridende på en hest med tykt bølgende hår, flagrende kappe og en liten krone på toppen.


Du skal ikke skue hunden på hårene sier  Emmeline sin mamma, og det er jo sant. Så har jeg jo også hørt at den  nye svenskeprinsen er veldig sprek. Dermed kan det jo hende at han velger å gå frem til alteret på hendene. Bare for å kompensere for det flate håret. Hvis noe sånt mot formodning skulle hende, er det jo ekstra kjedelig at man har prioritert en date med støvsugeren istedet! Så kanskje jeg kommer til å ombestemme meg når det er dags att børja;) Skal du se på bryllupet kanskje?


22 kommentarer:

Sjuskeline sa...

Enig med din mor! Kanskje han er sponset L´oreals nye stylingserie: Totally Flat hair? nå har vi jo hatt super volume og very Curly og anti frizz lenge, kanskje dette er det nye konseptet?

Sjuskeline kommer nok med betraktninger rundt bryllupet i morgen...:-D

Klem, og god aften til deg :-)

Emmeline sa...

Ja det får vi virkelig håpe. Hadde trodd betrakningene skulle komme i dag, men neida....det var et endeløst politisk mas inne hos Sjusko i dag. Kan nesten ikke tro det? Veldig politisk korrekt dame for å være så upolitisk korrekt på andre felt...Uten å utdype mer i noen retning;)

Gro aka emrille sa...

Jeg bare elsker bloggen din!
Dumme ektemenn, oppvask, husvask og alt annet kiipt forsvinner som dugg for solen når jeg leser innleggene dine - man må jo bare smile:)

Og jeg er helt enig - både i at blomstene var nydelige (er de virkelig i silke???) og at den nye prinsen både har et litt kiipt hår og skikkelig kiipe briller. På en annen side så er han som du sier sprek, og det kan jo hende det skjuler seg en supermannkropp under klærne hans og så for "jobben" hans så er det jo fint at han ikke overstråler sin kommende fru - som forøvrig var veldig vakker i dag og sikkert enda vakrere i morgen. Kanskje det er derfor han ikke stråler, fordi han har noe som blir for pent ved siden av seg???

Ha en fin helg, Emmeline:)

Snertne sneller og små nøster sa...

He he - som alltid morsom lesing :-) Jeg foretrekker også å være alene når jeg rydder og vasker - det har en egen evne til å bli litt rotete mens jeg holder på, og så finner jeg på så mye rart underveis ;-)

Jeg SKAL i bryllup i morra jeg - riktignok ikke det svenske kronprinsessebryllupet, men jeg er sikker på at det blir vel så artig :-D Har i anledning dagen heklet meg en heller royal pompadour med matchende pengepung ;-)

I kveld har jeg sett på dine tidligste innlegg i denne bloggen - syns jeg aner en utvikling jeg...veldig bra.

Du får ha en strålende helg - enten som en del av bøtteballetten i eget hjem eller som en del av den svenske royale balletten.

Klem fra Siv

Elisabeth, innerst i veien sa...

Tror ikke jeg setter meg pal foran tv'en for å se det bryllupet, nei. Det måtte i såfall være for å høre han bakgrunnsfiguren, altså brudgommen, snakke for første gang. Han må vel si "ja" i det minste?

Therese sa...

Jeg er enig med du, Daniel virker så striglet utseendemessig at det blir for mye av det gode. Han hadde ikke blitt prinsen av lala-landet mitt hvertfall ;) Men jeg synes Victoria er så sjarmis at jeg må få med meg både kjolen hennes og vielsen. Dessuten er jeg jo voldsomt glad i fine kjoler og bling bling, så jeg kan ikke forestille meg noen bedre dag enn dette til å få dekket det behovet for en stund :)

Ha en fin lørdag med pumkinlykta di Emmis. Fin var den med blomstene i :)

Hvit Villa sa...

Hihihi! Han er vel det man kaller VANNKJEMMET :-) Tror likevel jeg må gløtte innom begivenheten. Lykten din fra RM var nyydelig, du er den vel unt!

Fjordheim sa...

Tja, jeg vet ikke helt om jeg rekker å få med meg det bryllupet. Kanskje jeg rekker en liten tur innom.
HA en flott dag med eller uten støvsugerdate :)

Noatunfrua sa...

Har ikke akkurat kjøpt champagne og svenske flagg for anledningen, selv om jeg bor like ved svenskegrensen og kunne fått begge deler for en billig penge om jeg hadde tatt turen over... Tror heller jeg skal finne frem malerkosten når lille prinsessa finner det for godt å ta seg en (lang?) formiddagslur ;) Jeg burde forøvrig benyttet den tiden til vasking selv... Maling virker imidlertid med forlokkende enn både vasking og prinsessebryllup...

Lykke til med bryllup eller vasking, hva du nå enn måtte ende opp med! :p
Lørdagsklem fra
Laila Johanne

sylvia sa...

hei.
jepp,jeg skal se bryllup sånn innimellom alt annet om sola skinner..
lykke til med rengjøring.
klem fra sylvia

Fru Rosas Hjem sa...

Heia:)

Jeg har skal kanskje se det om det ikke kræsjer med en fotballkamp?

Du skriver så helrig Emmeline:))

Unknown sa...

Herlie blomster!!

Det er rart med ting som bare forsvinner av seg selv du... Han som somregel er skyld i det kan ikke snakke selv, så jeg har en liten utfordring i noen måneder til... Fant to stk babycall's i bunnen av søppeldunken igår. Jeg kan si med hånden på hjertet at det ikke var jeg som hadde lagt dem der...

-Så får vi se om det dukker opp noen overraskelser eller skandaler i Stockholm idag ;)

Silje :)

Anonym sa...

Ha ha Emmeline, you make my day med dine herlige innlegg !
Og jeg er jo superheldig med at du har vært i Stocholm og lagt opp shoppingløype ! Tusen takk!
Her blir det nok ikke sett på noe bryllup, nei. Er i skrivende stund på hytta, hvor det eneste produktive som skal skje i dag er å kjøpe mauerkverk og dobark ;)
Gleder meg til ditt neste innlegg!
Ha en fortsatt fin dag Emmeline !
Klem Laila

Tuppelure sa...

Har ikke vurdert det tidligere men nå tror jeg at jeg må gløtte innom bryllupet for å studere håret til kronprinsen:O)
Helt enig Emmeline! Det går ikke an å vaske med mann og unger i hus. Det er akkurat som om de suger vaskelysten (om man har noe sånt) ut av en stakkar husmor og det ender med at du blir sur istedenfor!
God bryllupshelg!

Anonym sa...

Du er utrolig god til å skrive! Brudgommen ja, enig med du, han er neten frastøtende å se på og siden han heller ikke sier noe blir inntrykket ikke akkurat bedre! På bilder fra tiden de traff hverandre ser han ikke verst ut. Har hørt frisyren er den man må ha som mann på Stureplan!! Men ta en titt på svigerfar, som det har vært så vanskelig å få aksept hos... Skulle ikke forundre meg om det er han som har plukket ut de grusomme brillene og ellers stilt krav til frisyre m.m. ;)
Ha en fortrylende lørdag, med eller uten bryllup.
- Margrethe

Anonym sa...

Hei du, jeg måtte le da jeg leste innlegget ditt. Synest også han bestandig er så kjiip på håret og ser så streng ut med de brillene. Men kanskje det er en grunn til at han er så styla bestandig, kanskje han har et helt utrolig vilt hår som står til alle kanter som må roes ned med div stylingprodukter..

Jeg har også pumkinlyktene og de har et helt utrolig fint lys når de blir brukt med telys. Du gav meg derimot et tips med disse silkeblomstene, lekkert det og.

Ha en fortreffelig dag, jeg skal desværre på jobb, men kommer nok til å se på reprisene. Her i Kristiansund er det skikkelig skitvær som vi sier, det uler høststorm rundt hushjørnene i dag.

Hilsen fra Grete

Fru Larsen sa...

Bryllup, ja jeg skal se bryllup. Det er da skønt, at de endelig får lov til at få hinanden. Man kan tydeligt se, at de er glade sammen. Glæder mig til at se hvor flot Victoria bliver som brud:))

I de dype skoger sa...

Å ja, gjett om jeg skal følge med på bryllupet! Gleder meg jeg :)

Men er nok enig i uttalelsene dine om Daniel.. Vel nå er det ikke han jeg skal se mest på, men syns nok han er en smule "glatt"! Ja, ja hvis han gjør Victoria glad er det vel i grunn det samme hva jeg mener ;)

Ha en super lørdag med bryllup eller husvask ;)

Moccashusblogg sa...

Hej Artig innlegg. Ja ej må si meg enig i at når eg skal ordne huset så lika eg best og vere helt alene uten forstyrrelse. Og det e som du sier er noe vekk så e det ingen som vet hvor det e. Lika så godt bloggen din og dessa blomstrane var kjempe flotte trudde dei var ekte. ja ja Ha en flott laurdag videre klem fra monica

Casahelene sa...

Jeg elsker pumpkinlyktene. De er utrolig fine. Jeg var enig med deg and svenske prinsen. Jeg synes han virket snobbete og med utrolig stygge briller :) Men etter å ha sett hele bryllupet må jeg si jeg har forandret mening. Den talen forandret alt :) Håper du fikk det med deg og lot støvsugeren stå, det var virkelig verdt å se :)

elena nuez sa...

absolutely delicious!!!

Kari sa...

Tror ikke Daniel hadde særlig mye valg ang utseendet, hvis han i det hele tatt skulle bli godkjent i de "høyere" kretser i Stockholm. På Stureplan (et innsted) i Stockholm går alle unge svenske menn slik. Vannkjemmet hår bakover osv.
Da Viktoria og Daniel ble sammen og han kledde seg vanlig, var nettopp antrekket hans den gang noe som ble sterkt kritisert. Han så for "bondsk" ut. Jaja....

Kari :)

Related Posts with Thumbnails