torsdag 17. juni 2010

På salg liksom


Det slår ikke feil---hver gang jeg sier at jeg skal komme tilbake med nye bilder, ja da blir det ikke knipset et halvt bilde engang. Jeg må visst ta meg sammen, ellers faller hele bloggen sammen som en korthus. Det blir ikke skikkelig interiørblogg uten bilder, det vet jo alle. Men i morgen---i morgen....


I går etterlyste jeg broderihjelp, og Emmeline har fått fantastisk hjelp til broderioppskrift. Nå kan jeg iallefall ikke skylde på oppskriften, for min gamle bloggevenn Laila har altså tatt bryet med å plotte inn sting for sting i et tegneprogram. Da gjenstår bare selve broderingen;) HERLIG!


Bloggere fra gamle dager husker kanskje Laila?? Juletredronningen Laila? Håper du tilgir meg --men jeg må bare vise bilde av Laila sitt juletre fra 2008. Det var ingen over og ingen ved siden i Bloglandia når Laila rullet i gang sine over 400 juletrelys og sine mange hundre julekuler. Flaks for meg er Laila både bunadsdronning og juletredronning, så nå er alle sorger slukket. Jeg har fått broderioppskrift og Emmelines mamma har funnet igjen sin juleinspirasjonskilde:)


Apropos jul. I dag startet sommersalget på Lagunen, og Emmeline ilte avsted for å gjøre kupp til sommergarderoben. Da jeg kom til min utvalgte butikk ble jeg ganske overrasket. Alle klærne jeg hadde sjekket ut på stativet tidligere, var forsvunnet. Hele butikken med sommerklær var plukket ned, og stativene var fylt med ukjente klær som var på 50% avslag. Er det virkelig vanlig å henge opp vinterjakkene på sommersalget sammen med de svarte blusene til julebordet i juli? 



Da Emmeline spurte etter de fine toppene som hadde vært der to dager før, fikk hun til svar at de ikke var på tilbud og at de hang på lageret. Dermed har Emmeline vært på det dyreste salget ever. Der alt var på ordinær pris. Akkurat det er i grunnen ganske typisk meg, så sånn sett holder jeg meg til tradisjonene!


























Denne helgen blir det maling av stoler. Emmelinemannen, stakkars, har måttet steppe inn som vikar for kunstgress-kulenes fanklubb. De skal på keeperskole i Sogn og Fjordane og Emmelinemannen kan derfor kose seg på luftmadrass i gymsal en hel helg:)


Det betyr at Emmeline kan slå av lyden på den forferdelige tubagjengen fra Sør Afrika, som holder det gående dag ut og dag inn. Jeg blir bare så fristet til å reise ned, stille meg midt på banen og rope: HEEYYY. Hvis dere skal spille, må dere iallefall gjøre det skikkelig. (*en gang musikklærer -alltid musikklærer)  Så må alle spille pent, trestemt. De som ikke spiller skikkelig får ikke se kamp etterpå! Er det ikke en sånn jobb man har en president til forresten?


Dagens lånebilder er fra Cabbages and Roses:)  Kommer sterkere tilbake! Forhåpentligvis.... SEE U;)



14 kommentarer:

heidishemmeligheter sa...

Vi blir nok skikkelig lurt på "salg" rundtomkring! Men når man først har oppsøkt Lagunen eller andre fristelser, er det vanskelig å gå med uforrettet sak? Flott at du fikk hjelp av Laila til mønsteret ditt. Du er ikke den eneste som er blitt imponert over den damen. Snakk om eventyrlige juletrær og interiørpeiling. Vi får håpe at hun dukker opp igjen med flere tips. God malehelg til deg!

Emmeline sa...

Takk for koselig hilsen Heidi:) Ja jeg ble SKIKKELIG overrasket da det var JuleLaila som lurte i kulissene, veldig gøy!!

Men det salget altså....KJIPT!

Kathrine N sa...

Hva kjøpte du på salget da Emmeline? Noe du skal bruke på Sydenturen din?
Hvis Emmelinemannen er borte i helgen vil jeg gjerne komme innom for å hjelpe til med maling. Vil også se bilder av den nye uglen som jeg leste om på facebook, kjøpte du matchende vimpler også kanskje? Og hva skal du i såfall med dem???? Jeg bare lurer. Klem fra K N

Emmeline sa...

Hei Kathrine:)

Har du ikke lagt deg enda? Tusen takk for maletilbud, det slår jeg veldig gjerne til på.Jeg må jo le --for det ser ut som om du ikke vil komme innom hvis Emmelinemannen er hjemme (*ler)

Jeg kjøpte det faste standardkostymet for sommeren: Ny hvit bukse med tilhørende topp.

Blå ugle er på plass, vimpler og hjerte likeså. Men jeg har ikke fått fikset og stylet på faste vanlige måte, ergo har det ikke blitt knipset noen bilder enda. Hvis du kommer innom kan jeg ta et bilde av deg sammen med uglen. Dere hadde kledd hverandre:) Vimpler trenger man for å få litt fest i hverdagen. Har du ikke besøkt mitt vimpelkledde kontor kanskje?

See U:) KLEM

Kathrine N sa...

Jeg slettet den teite kommentaren fra i sted, men lurer på om det bra HMS-arbeid å ha kontor med vimpler?
Regner med at Emmelinemannen blir glad for all hjelp med det eviglange maleprosjektet som du aldri blir ferdig med...

Emmeline sa...

Han blir glad, og det blir jeg også. Det er bra HMS arbeid å gjøre andre glad...og da hjelper vimpler!

Anonym sa...

Hei:)
Gøyalt og koselig innlegg som vanlig:)
Ja, vet at B-Young gjør slikt når de har sine Hokus Pokus dager...det er kanskje derfor det heter Hokus Pokus fordi det er bare no fix faxeri...de tryller bort varene vi egentlig vil ha på tilbud:)
Ønsker deg en fin helg:)

Merete

PeregrineBlue sa...

I am so lucky to have found your blog. lots os similar tastes

Det lille huset med druehagen sa...

Ja, det er vanlig at butikkene henger ut "gammelt" tøy i begynnelsen av salget! Har selv jobbet i klesbutikk i flere år der vi gjorde nettopp det:( Først skal man kvitte seg med gammelt og er du heldig blir det "nye" kjørt ut når høsttøyet kommer:(
Kos deg med brodering:)
Klem Gro-Beate

red ticking sa...

your blog is sooo lovely... i know we have alot in common... we love textiles! xx pam

Eg ... sa...

Eg kan godt være med å snakke til "wanna-be-trompetistane" i Sør-Afrika ;-) Ka er det for slags "ålehåvve" som har funne på detta. Eg synst faktisk det er kjekt å sjå litt fotball, men det blir med lyden nesten av og ei lydbok på øreproppane (samtidig med blogging, sørfing eller sying)

Lykke til med maling :-)

salige lavendel sa...

Jeg takker for LEKKERT billedras her hos deg, masse herlig inspirasjon!! Det var forøvrig et merkelig salg...de ville tydeligvis blir kvitt alt rusk og rask fra lageret sitt!

Anonym sa...

hei der..

jeg hadde blitt fly forbannet over det salget.. det er å lure kundene inn i butikken.. villedende markedsføring kaller jeg det!!

dessverre er det flere og flere som gjøre dette FORDI vi kunder ikke sier fra.. Ola Dunk på sitt beste.. vi holder kjeft om det meste..

heng de ut !!.. vi bloggere har så stor makt at vi kan tillate oss dette FORDI.. vi løper skoene av oss nettopp på grunn av all reklamen her inne..

god helg og lykke til med polkadottene:))

Unknown sa...


澎湖徵信社公會
澎湖縣徵信社公會
金門徵信社公會
金門縣徵信社公會
馬祖徵信社公會
馬祖縣徵信社公會
香港徵信社公會
大陸徵信社公會
美國徵信社公會
尋人
尋人網
尋人查址
尋人啟事
尋人方法
尋人起源
尋人免費咨詢
尋人高手
尋人網站
尋人工具
離婚協議書範本
離婚協議書下載
離婚手續
離婚免費咨詢網
離婚協議書
離婚要件
離婚證人

Related Posts with Thumbnails