tirsdag 22. juni 2010

S k e p t i s k


If you're looking for trouble -You came to the right place  Emmeline har tatt frem symaskinen. Da er det enkelte som blir skeptisk. Små ugler som er vant til superdupre sydamer for eksempel, får jo den store skjelven når de kommer i nærkontakt med Symaskin-dødaren.  I enkelte religiøse kretser er det sånn at man bør bli født på ny, men jeg har igrunnen aldri hørt om at de ferdigsydde bør bli sydd på ny? Ergo kan polkadottugle puste lettet ut, mens han er vitne til en helt vanlig symaskinmassakre på Emmelines kjøkkenbord!


Emmeline har, som du kanskje skjønner, sydd gardiner til spisestueskapet i dag. Blå polkadottgardiner, for å være helt nøyaktig. I morgen reiser nemlig symaskinen på ferie sammen med Emmelinemannen. Symaskinen har fått haik ned til hytten. Der skal den vente i noen uker på resten av familien, mens Emmelinemannen fortsetter på sin store drømmereise.


Han skal sykle fra Nordkapp til Lindesnes, sammen med sin bror. Emmeline er s k e p t i s k til hele turen. Etterhvert som avreisen nærmer seg, blir Emmeline mer og mer nervøs. Jeg skulle med glede ha sett at Emmelinemannen ramlet ned trappen og brakk foten på vei til jobb i morgen (*men det sier man jo ikke høyt selvfølgelig) Istedet sier man ting som:


Hvis du var min sønn så hadde du ikke fått lov til å dra, sier Emmeline.
Da er det jo bra at jeg ikke er din sønn, svarer Emmelinemannen.
Tenk hvis du sykler utenfor et stup, sier Emmeline.
Hvorfor skulle jeg gjøre det? svarer Emmelinemannen.
Du er jo ikke så flink til å lese kart, så jeg syns du bør avlyse turen, sier Emmeline.
Nå må du slutte å være så dramatisk, svarer Emmelinemannen.


Derfor fortsetter Emmeline å være dramatisk inne i seg selv. Hun ser for seg alle slags forferdelige situasjoner som gjør at Emmelinemannen aldri kommer tilbake, og hun liker det dårlig! At Emmeline har gått på kurs og lært at man ikke skal drive med katastrofetenking, spiller ingen rolle. Emmeline har bestemt seg for å være katastrofedronning, helt til det går over av seg selv. (*Sånn cirka om 3,5 uker på Lindesnes fyr:) Oppdatering følger:) PS: Supersøt ugle og nydelig hjerte er laget av min skjønne venninne Barbro, du finner bloggen hennes HER!  SEE U! 

 

38 kommentarer:

Sherri B. sa...

I think all women should be able to write frightening books with the horrid things we all can think up in our heads that might happen to our loved ones, so don't feel alone in that. Hee Hee.

Unknown sa...

Jeg har først lige fundet din blog gennem en anden og sikke en skøn blog du har dig:) har meldt mig som fast læser og ser frem til at læse her fremover..

Hilsner Vicki

Ida sa...

Aw, så fine gardiner! Og så søt samtale mellom Emmeline og Emmelinemannen! Minner meg om oss her i huset.. :)

Blått til lyst sa...

Huff, send med den bekymrede uglen. Som en mascot foran på sykkelen. Akkurat som vi hadde i 1976. Før din tid. Men mascotene funket, for vi lever alle sammen, vi som var i mascot-gjengen og som syklet lange turer.
Ellers er jeg sikker på at det verste som kommer til å skje, er at Emmelinemannen rusler inn i skogen, setter seg ned for å gjøre sitt fornødne, trekker opp buksen uten å oppdage at den er full av maur. Før det er for sent - iiikkhh...
God tur til mannen og god sjelefred til Emmeline!

Noatunfrua sa...

Hva om sykkelen på mystisk vis brått blir borte..? Kanskje du bør sette støttehjul på sykkelen hans i det minste..?

Men de søte gardinene trenger du i det minste ikke være bekymret over, for de var veldig søte!

~Laila Johanne~

Fjordheim sa...

Håper din kjære får en flott sykkeltur. Og selvsagt kommer han kjempesprek frem til Lindesnes.
God tur til han.
Ugla og hejrte var jo i flotte farger og mønster til deg.
Ha en god dag :)

Lille Persille sa...

Lykke til til både mannen og fruen:) Håper han får en fin og uforglemmelig tur!

Bird on a wire sa...

Haha, det bildet av uglen og symaskinen var kjempeartig :)
Skjønner deg godt jeg med hensyn til mannen, min kjære drar titt og ofte på lange motorsykkelturer i bratte fjell og alper. Skummelt!

Christina Mari sa...

Uff,ja kjenner de der bekymringene godt.. men håper turen blir kjempe fin for mannen din.
Gardinene var kjempe søte.
Ha en vidre fin tirsdag!
Klem fra Christina

Anonym sa...

Dette hørtes veldig kjent ut, bekymringer og skrekkscener på løpende bånd... men det går jo som oftest bra!
Og det gjør det nok for Emmelinemannen også! Regner med at dette er noe han har trent,planlagt og gledet seg til en stund, så da tror jeg han blir veldig lei seg hvis sykkelen hans plutselig blir "borte"...
Lekre polkadott gardiner du har fått deg!

klem Laila

Tove `blogg verden sa...

Be Emmelinemannen ta med seg solen hit nord når han kommer!!!! ; ) Våknet opp til enda en dag med regn og vind, og må si jeg er LEI av den slags vær : S
Ha en flott dag
klem Tove

Anonym sa...

Herlig herlig, men farlig farlig! Er enig med "Blått til lyst", send med han uglen som maskot, din gode venn Barbro kan kanskje lage en ny til deg om uglen skulle bli full i asfaltstøv....
Hilsen Pernille

Kine sa...

Bra han ikke skal sykle fra Lindesnes og OPP til Nordkapp da. Fint med alle nedoverbakkene ned til Lindesnes :p

Anonym sa...

Hei

hvor så du tilbudet på kitchen aiden ??

du er den beste bloggeren :o)
håper ikke du tar ferie :o)


mvh anne

Laila sa...

Så nydelige de var, både gardiner, ugle og hjerte. Dere er så flinke!

Mária sa...

very very beautiful work, as well as a bloog, you walk on board.

Cecilie sa...

Hei hei! Jeg har lest bloggen din noen uker nå, og føler en stor trang til å fortelle at jeg ELSKER måten du skriver på. Mannen din får nok en fantastisk tur, og tenk all de tiden du kan bruke på egne "hobberier".
Hilsen Cecilie

Unknown sa...

God tur til mannen:) Lykke til begge to;)

Hege sa...

Hei hei, har gitt deg en award fordi bloggen din er så underholdende og fin.

ha en fantastisk sommer.

klem

Bettum Villa sa...

Morsomt innlegg!! Ugla var også fantastisk søt!

Klem Madelén

Beth sa...

Herlig innlegg og flotte bilder.
Skjønner ikke Emmelinemannen at du er redd for han fordi du er såå inderlig glad i han da? Men mannebein skjønner nok ikke sånt...

Klem Beth...

Susanne sa...

:) skjønner at du er skeptisk til den lange turen,men du får trøste deg med at at går nok bra. håper han pakker mye varmt og vanntett tøy for her i nord regner det og er nysnø i fjellene. God sommer. Klem fra husøya

Veronica sa...

Hei

Søte ting du tryller frem på symaskinen. Jeg er nybegynner på symaskin, så her er det mye prøving og feiling for tiden, men gøy er det.

Artig blogg!

Roniken

Lisbeth sa...

Forstår dig godt Emmeline, har altid været sådan selv.
Taget bekymringer på forhånd.
Jeg tror det er naturligt for kvinder at værne om sine nærmeste.
Men jeg er sikker på at Emmelinemanden kommer hel og lækker hjem igen, endnu mere sjokolademand...:-)
Jeg undrer om han er bare lidt nervøs for at være væk så længe fra sin Emmeline?
Tænk hvad hun kan finde på i all den tid..........

Skønne gardiner, flot blåfarve.
Og som altid er du bare god til at få mig til at le...:-o)

Hej fra Lisbeth

HegeT sa...

Uff'a meg... det hørttes ikke ut som du har det noe godt om dagen....
Å være engstelig er ingen god følelse.
Og ikke hjelper det vel at vi sier "at det går nok bra " heller, men jeg sier det alikavell jeg.....
Har en mann som også er sånn sykkel "gal". Trondhjem/Oslo, og andre hasardiøse turer....går bra hver gang....bare litt sliten i baken...Trøster meg med at han hadde vært helt umulig å være i hus med hvis han ikke hadde fått lagt ut på disse turene sine...

Håper du får noen koselige dager alikavell, mens gubben tråkker seg frem...

tirsdagshilsen
HegeT

Irene sa...

Bekymring er som en gyngestol,den gir deg noe å gjøre,men den får deg ingen steder !
Og husk de fleste ulykker skjer i hjemmet, så send emmelinemannen på tur, det går nok bra skal du se.
Klem fra Irene

Rosa sa...

syns det er ein tanke bekymringsverdig at nokon vil utsetje seg for ein sykkeltur frå nordkapp til lindesnes..... men bortsett frå det går det sikkert heilt fint med Emmelinemannen. Fiine gardiner, som ikkje såg massakrerte ut i heile tatt!

Fru Larsen sa...

Kan godt forstå du er bekymret for mandens cykeltur, uha hvor en tur... Din ugle og hjerte er flotte stoffer og mønster.
God tur til manden:))

Anonym sa...

Bra han starter her oppe og sykler nedover. Da blir det no varmere og varmere ihvertfall. Kaldt og guffent i Honningsvåg/Nordkapp i dag. Ser utrolig mange på sykkel, og alle mulige andre farkoster langs veien her om sommeren. Blir nok en fin tur, men tippe det blir nån lange, kjedelige strekninger innimellom.
God tur til han. Velkommen til Nordkapp :-))
Borgny

Tullefrans sa...

Hehe, jeg kunne virkelig tenke meg at denne uglevennen skulle til deg da jeg så den på bloggen til Barbro. Jeg ble faktisk såpass sjarmert av nettopp denne at det er to stykker på vei til meg i skrivende stund. Den dama kan sin vei rundt en symaskin!

Ellers må jeg si at jeg deler dine bekymringer. Ikke for Emmelinemannen spesielt (siden jeg ikke kjenner hans sykkelferdigheter), men heller rettet mot uforutsette, unormale beslutninger som innebefatter noe utenom det vanlige. Tenk på alt som tross alt kan skje?!

Likevel går det jo som regel alltid bra. :)

Pia sa...

Barbros ugler er skjønne - er en heldig eier av en sånn jeg og;)
God sommer!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Sjekk mobilen!

...søte kjøkkenhåndklesaker i herlige farger!Veldig, veldig fine.

Klem

by Siv sa...

Hmmm ja det blir spennende å se om du må plukke opp mannen et eller annet sted på veien... Flott ugle du har fått deg!!!
Ha en strålende flott kveld
*Siv*

Runa sa...

Hi hi nydelig og klok ugle!Jeg har syklet fra Harstad til Kongsberg nå nylig og sier at Emmelinemannen kan glede seg til en fantastik tur!!! Ønsk god tur!
God sommer til deg - jeg følger med her inne hele tiden!

Anonym sa...

Hei. For en fin ugle. Hadde vært fin til profilbildet også den....
Ellers har du en fin fin blogg. Hvem vant forresten veddemålet om Sykkling og slanking. Syns å minnes det var noe der??
Ha en fin fin dag.
Klem

Annika sa...

Håper mannen får ein fin sykkeltur :) Ein gut herifrå syklar faktisk Norge Rundt i desse dagar - kanskje dei treff han på sin vei. Han skal sykle frå Fosnavåg (Møre og Romsdal)-Lindesnes-Nordkapp-Fosnavåg for kreftsaka. Han er komt godt i gang no, og har passert Haugesund iallfall. Sjå gjerne innom bloggen hans - Christoffer vil gjerne ha selskap på ruta, så kanskje det klaffar for Emmelinemannen og broren? http://www.norgerundt.com/

God jonsok!

Anonym sa...

Kjenner igjen sånne bekymringer som du har,ja..., men det blir sikkert en flott tur for syklistene!
Du har en kjempefin blogg, Emmeline! Så inspirerende at jeg fikk lyst til å ta frem symaskinen og prøve å sy en ugle!(Sikkert best å la være, siden jeg og symaskinen ikke er kompiser for tiden)
God ferie!:)
Hilsen Karin

n i n a s hjem sa...

Masse lykke til med kommandoen ;)
Hehe... sant det du sier med "noen" :p

Klem

Related Posts with Thumbnails